vraag

Toon en Google home/assistant

Badge
Via Google home geprobeerd de temp. te wijzigen met eerst het commando Praat met Eneco en daarna de temp. melden. Hij zegt dat ie het instelt maar zie op de Toon geen verandering. Wat doe ik verkeerd of werkt het nog niet?

11 Reacties

Reputatie 6
Badge
Hi @Numansdurper

Zo te horen is de implementatie van Google home met Toon je niet ontgaan. Prettig is anders als je commando's niet door Toon worden ontvangen 😩. Deze issue is ons bekend en hier wordt naar gekeken, maar voor nu is hier geen oplossing voor. Toon op de ouderwetse manier bedienen..... is dat een optie 😉 ? #ToonOpAfstandApp #ToonDisplay

Groet, Urgel
Reputatie 6
Badge +4
Lang leve Alexa!
Reputatie 5
Badge +3
Inmiddels is Toon (via Olisto) rechtstreeks aan de Google assistent te koppelen.
Thermostaat nu met Google assistent te bedienen inclusief bediening slimme stekkers.
Ook met de Google Home werkt het nu maar nog wel in het Engels.
Dit alles zonder eerst te moeten zeggen: Praat met Eneco.
Badge
Goedemorgen, bedankt voor je reactie.
Ik had inmiddels alles ontdekt en werkend gekregen, dan heb ik nog het laatste nieuws voor je, het werkt ook prima in het Nederlands met Google home.

Grt,
Sam
Badge
Stel de thermostaat in op “..”graden.
Wat is de temperatuur in de kamer?

Deze werken prima.
Reputatie 5
Badge +3
Helaas bij mij nog niet
Numansdurper wrote:

Stel de thermostaat in op “..”graden.
Wat is de temperatuur in de kamer?

Deze werken prima.

Hier gebruikte ik toon al een tijdje izm google home en Alexa.

Nu met de Ned taal is het weer een stukje kompleter

https://youtu.be/B6uIzrRijaY
Hallo, ik ben nieuw op de forum. Mijn toon wordt morgen geinstalleerd.
Ik lees nu verschillende dingen wat Google assistant betreft. Hierboven lijkt het dat Toon wel werkt met Google assistant (Home). Maar uit onderstaande link en reactie van Eneco begrijp ik dat de koppeling offline is gehaald?

"Na lang beraad hebben we het besluit genomen om deze Google Assistant koppeling met Toon offline te halen"

https://forum.eneco.nl/mijn-eneco-en-eneco-app-129/bedien-je-toon-met-de-nederlandse-versie-van-google-assistant-16138

Kan iemand mij uitleggen of ik met mijn Google Home nu wel of niet Toon kan bedienen? Alvast bedankt
Reputatie 6
Badge
Beste @zokiz,

Welkom op het forum! Ik snap heel goed dat je hier verduidelijking over wilt hebben. Eneco heeft deze functie offline gezet. We gaan verder onderzoek doen naar deze functie zodat we deze in de toekomst ook goed werkend kunnen aanbieden, Zoals je kunt lezen in het door jouw genoemde topic.

Sommige forumleden gebruiken deze functie wel maar dat gaat dan met een omweg en niet via Eneco zelf.

Groeten Chantal
Reputatie 7
Badge +8
Google Home en Google Mini en Google Assistent werken uitstekend samen met Toon. De koppeling word gemaakt door middel van Olisto (Wat officieel word ondersteunt door Eneco en Quby.).. Heb zelf ook een Google home.
Reputatie 6
Badge
@mAiden

Omdat je zonder Olisto geen gebruik kan maken van deze functie gaf ik aan dat het niet direct via Toon kan 😉 Heb inderdaad begrepen van degene die gebruik maken van Olisto goed Toon kunnen bedienen via Google home of Google assistant.

Bedankt voor je aanvulling!

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen