Toon aan Domoticz

Toon eerste bericht

56 Reacties

Gelukkig dat hier mensen hetzelfde voor elkaar proberen te krijgen als ik, namelijk zorgen dat Toon onderdeel wordt van het 'slimme huis'.

Ik lees veel ervaringen en benieuwd hoe jullie nu toon gekoppeld hebben. Zelf heb ik toon via deze stappen gekoppeld: https://www.domoticz.com/wiki/Toon

Het werkt wel, maar is niet de mooiste koppeling, want je zorgt hiermee dat Domoticz letterlijk de gegevens van je toon profiel ophaalt. Deze manier zorgt dan ook dat Domoticz iedere minuut aan de website van Toon vraagt naar de actuele stand (ingestelde temperatuur, stroomverbruik, gasverbruik etc.). De helft van de tijd resulteert dit in foutmeldingen omdat de servers van Toon het wel welletjes vinden met het opdringerige gedrag van Domoticz die iedere minuut hierom vraagt. (om het even in simpele taal uit te drukken). Als ik op toon de scene aanpas, zie ik dat ook terug in in Domoticz, omdat het daar toch wel meer dan een minuut duurt voordat het daar is bijgewerkt.

Ervaren jullie hetzelfde? En heeft mogelijk iemand een handigere manier om dit voor elkaar te krijgen. (Aangezien Domoticz en Toon 1 meter van elkaar afstaan en met hetzelfde
netwerk verbonden zijn, zou je denken dat dit mooier is op te lossen).
mAiden schrijft hier dat hij via ping zijn telefoon aanwezigheid bepaalt en vervolgens op basis daarvan de toon scenes aanpast...

Ik heb dit geprobeerd en merk dat Android en iOS allebei 9 van de 10 keer niet reageren zodra ze worden aangeroepen via Ping. Ik heb de IP-adressen van de twee telefoons in huis vastgezet in de router. Vervolgens ping ik via een lua script iedere minuut deze adressen, waarna ze bij respons een switch aan of uit zetten. (Beide telefoons hebben een eigen switch in Domoticz). Een Lua script regelt vervolgens dat Toon op thuis of weg wordt gezet, afhankelijk van of er wel of niet iemand thuis is. Een avondje tv kijken op de bank betekent vervolgens dat het scherm van Toon in een kermisattractie verandert. Uit - aan - uit - aan, omdat vaak de telefoons niet op de ping reageren en Domoticz dus denkt dat ze weg zijn.

Hoe is jullie ervaring hiermee?
Reputatie 7
Badge +8
Pierretje wrote:

Gelukkig dat hier mensen hetzelfde voor elkaar proberen te krijgen als ik, namelijk zorgen dat Toon onderdeel wordt van het 'slimme huis'.

Ik lees veel ervaringen en benieuwd hoe jullie nu toon gekoppeld hebben. Zelf heb ik toon via deze stappen gekoppeld: https://www.domoticz.com/wiki/Toon

Het werkt wel, maar is niet de mooiste koppeling, want je zorgt hiermee dat Domoticz letterlijk de gegevens van je toon profiel ophaalt. Deze manier zorgt dan ook dat Domoticz iedere minuut aan de website van Toon vraagt naar de actuele stand (ingestelde temperatuur, stroomverbruik, gasverbruik etc.). De helft van de tijd resulteert dit in foutmeldingen omdat de servers van Toon het wel welletjes vinden met het opdringerige gedrag van Domoticz die iedere minuut hierom vraagt. (om het even in simpele taal uit te drukken). Als ik op toon de scene aanpas, zie ik dat ook terug in in Domoticz, omdat het daar toch wel meer dan een minuut duurt voordat het daar is bijgewerkt.

Ervaren jullie hetzelfde? En heeft mogelijk iemand een handigere manier om dit voor elkaar te krijgen. (Aangezien Domoticz en Toon 1 meter van elkaar afstaan en met hetzelfde
netwerk verbonden zijn, zou je denken dat dit mooier is op te lossen).

Even een correctie :

Domoticz haalt 1x in de 5min data op uit Toon.
Daarbij is de website waar Domoticz zijn informatie uithaal http://toonopafstand.eneco.nl al enige tijd offline. Hou er rekening mee, dat het soms ook niet werkt.

Hier werkt Toon in samenwerking met Domoticz al meer dan 1 jaar perfect, heb verschillende Lua scripts draaien ervoor.
Reputatie 2
Badge
Ik ben voornemens om Domoticz te installeren op een Rasperry Pi. Om alvast wat ervaring op te doen heb ik Domoticz even op een Windows PC geïnstalleerd. Het huidige verbruik en het verbruik van vandaag werkt prima, maar de meterstanden (42.456 en 10.860) zijn niet juist.

Hoe kan ik deze aanpassen? Of zorgen dat Domoticz de werkelijke meterstand weergeeft?
Hi, Ik heb sinds kort Domoticz op een Pi draaien in huis i.c.m. wat lampen en kwam erachter dat Toon ook gekoppeld kan worden.
De stappen (https://www.domoticz.com/wiki/Toon) gevolgd, maar krijg in de log enkel:
Error: ToonThermostat: retrieveToonState request not successful, restarting..!

Bij foutief wachtwoord ingeven komt de melding: Error: ToonThermostat: Invalid data received, or invalid username/password!, dus connectie lijkt wel ergens te werken...

In de 'Apparaten' lijst dus geen 'Toon' setpoints... 😭 Iemand een idee wat te doen?

Thanks!
Badge
Hoi @Martini7

Ik heb de Toon enkele weken op Domoticz succesvol gekoppeld gehad totdat alle inlogperikelen bij Mijn Eneco en Toon App roet in het eten gooide (afgelopen 3 weken geen mogelijkheden om goed in te kunnen loggen; waren veel Eneco klanten door geraakt) Nu draait de app en de webomgeving van Mijn Eneco weer (kan weer inloggen), maar mijn koppeling met de Toon in Domoticz krijg ik op dit moment ook niet werkend.. mogelijk nog een paar dingen die Eneco op de achtergrond moet regelen, of iets in Domoticz aangepast moet worden of.... Eneco heeft de communicatiemogelijkheid dermate aangepast dat dit niet meer mogelijk is met andere app's dan Toon (vermoed ik niet gezien Google Home / Olisto deze mogelijkheden ook (nog) hebben)
Ik zal op het Domoticz forum ook een post plaatsen...

Peter

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen