Toon aan Domoticz

Ik heb succesvol mij Toon kunnen koppelen aan Domiticz (Synology).

Nu zijn mijn Toon, Hue lampen en slimme stekkers te bedienen d.m.v. mijn Domiticz portal en app op mijn telefoon en tablet
Ook kan hier ik de waardes uit mijn Toon halen en temperatuur instellingen aanpassen.

Ik wil graag mijn ervaring delen. Mocht je vragen hierover hebben dan hoor ik het graag.

56 Reacties

Reputatie 7
Badge +8
Heb hier een PI draaien met Domoticz, Toon die ook prima verboden is met Domoticz.. (moet er wel bij zeggen, ik draai beta versie.. Ik hou van bugs oplossen.)

Domoticz schakelt mij lampen (slimme stekkers van Toon) op zonsondergang.. Domoticz kan indien nodig op mij stemcommando de lampen (Slimme stekkers) schakelen, aan of uit.. Kan met stemcommando Toon naar elk gewenst temperatuur, of stand brengen.. Kan met stemcommando de huidige temperatuur opvragen..

Vaatwasser word automatisch uitgezet, zodra deze te lang Idle staat..

Draaien LUA scripts in, die onder andere in de winter controleren hoe koud het buiten is, en indien nodig Comfort stand van Toon activeren..

Heb nog wel meer! 😎
Ik heb op dit moment 3 controlers geinstalleerd aan mijn Domoticz

Controlers:
Aeon Labs Aeotec Gen 5 Z-Wave USB Interface
Hue Bridge
Toon

Hardware:
Fibaro Dimmer 2 (met 2x Bypass 2 voor LED lampen)
Danfoss Living Connect Z
Aeon Labs Aeotec Multi Sensor 6 (2x)
NODON Wall switch (bediening Groepen/Scenes)
Fibaro Wall pulg (6x)
Aeon Labs Aeotec Door/Window Sensor 6
Hue Lamp Ambiance White
Hue Lamp White (3x)
Hue Motion Sensor (3x)
Reputatie 3
Badge +4
Hier werkt het sinds half maart niet meer. Heel erg jammer, want de koppeling met een Domotica project was voor mij de reden om te kiezen voor Toon en Eneco.

door deze site:
https://www.eneco.nl/welkom-in-de-nieuwe-wereld/maak-van-jouw-huis-de-ultieme-smart-home/5-domotica-maximaal-comfort-minimaal-gedoe/

had ik goede hoop om een omgevingsbesturing te maken, maar dat mocht dus niet zo zijn.
EdwinKort wrote:

Hier werkt het sinds half maart niet meer. Heel erg jammer, want de koppeling met een Domotica project was voor mij de reden om te kiezen voor Toon en Eneco.

door deze site:
https://www.eneco.nl/welkom-in-de-nieuwe-wereld/maak-van-jouw-huis-de-ultieme-smart-home/5-domotica-maximaal-comfort-minimaal-gedoe/

had ik goede hoop om een omgevingsbesturing te maken, maar dat mocht dus niet zo zijn.

Wat werk er niet?, misschien kan ik je helpen
Reputatie 7
Badge +8
@EdwinKort krijg geen koppeling meer met Toon via Domoticz..
Reputatie 3
Badge +4
Klopt, @competer.

Sinds afgelopen maart is er helemaal geen verbinding meer mogelijk. Bij inschakelen van de Toon mdule in Domoticz.

Zie https://forum.eneco.nl/de-huiskamer-86/toon-en-domoticz-14240/index1.html#post147096
Reputatie 3
Badge +4
mAiden wrote:

Heb hier een PI draaien met Domoticz, Toon die ook prima verboden is met Domoticz.. (moet er wel bij zeggen, ik draai beta versie.. Ik hou van bugs oplossen.)

...

Draaien LUA scripts in, die onder andere in de winter controleren hoe koud het buiten is, en indien nodig Comfort stand van Toon activeren..

Heb nog wel meer! 😎

Tijd voor een paar handleidingen, zou ik zeggen.

Ps. Hoort dit topic niet meer in 'slim huis'?
Iemand bekend met Indigo?. is toon hier ook zicht/bruikbaar mee?.

indigodomo
Reputatie 7
Badge +8
mpleizr wrote:

indigodomo

Niet mee bekend, klinkt interessant.. Zal er eens op Googlen.
Reputatie 3
Badge +4
mpleizr wrote:

indigodomo

Ziet er leuk uit.
Competer, als jij een methode hebt om hem toch te koppelen hoor ik het graag! Want bij mij doet hij het al heel lang niet meer... (sinds de storingen in het service center)
En dat geldt voor velen.
Het wachten is op een formele koppeling met API Toon.
Daar zijn reeds contacten vanuit Domoitcz geweest met Quby, maar een overeenkomst is er nog niet.
Reputatie 7
Badge +8
gerrits.stefan wrote:

Competer, als jij een methode hebt om hem toch te koppelen hoor ik het graag! Want bij mij doet hij het al heel lang niet meer... (sinds de storingen in het service center)

Hier is de koppeling nog perfect met Toon en Domoticz.. Maar dit komt omdat ik deze koppeling al had, voordat alles veranderde.. Waarschijnlijk worden de instellingen en alles onthouden. Nieuwe gebruikers of gebruikers met nieuwe installatie krijgen inderdaad die verbinding niet meer.
Reputatie 3
Badge +4
Ik weet niet wat ik gedaan heb, maar.... opeens zie ik weer allerlei TOON®️ devices verschijnen in Domoticz. Zou het dan toch...?

Reputatie 6
Badge +4
Bij mij heeft deze het altijd gedaan zonder problemen..

Toch bizar dat dit per geval verschilt.
Reputatie 3
Badge +4
Ik vermoed dat het te maken heeft gehad met het feit dat ik tijdens de werkzaamheden een storing had aan mijn systeem en daarom toon had verwijderd en opnieuw toegevoegd.
Reputatie 3
Badge +4
Lijkt er ook op dat er een slechte verbinding zit, misschien in de aansluiting, muurplaat zit ook vrij losjes, maar op dit moment werkt het weer. Duimen dat het zo blijft.
Reputatie 7
Badge +5
Wat verandert er aan de werking als je geen Toon abonnement meer hebt?
Reputatie 3
Badge +4
Je krijgt een aantal diensten niet. Volgens mij heeft @Brandje dat ooit een overzicht van geplaatst.
Reputatie 7
Badge +5
EdwinKort wrote:

Je krijgt een aantal diensten niet. Volgens mij heeft @Brandje dat ooit een overzicht van geplaatst.

Ik neem aan dat de consequenties hetzelfde zijn in dat geval.
Reputatie 7
Badge +8
Yobotje wrote:

Wat verandert er aan de werking als je geen Toon abonnement meer hebt?

Dan heb je ook geen weergave meer op Domoticz.. Officele koppeling van Domoticz liep via de website http://toonopafstand.eneco.nl/ , zonder abonnement had je daar geen toegang toe.

@EdwinKort :

Ik ben blij dat het eindelijk werkt bij jou, maar laten we niet te vroeg juichen.. Ik hoop dat de verbinding stabiel blijft!!
Reputatie 7
Badge +8
Ton van Rijn wrote:

Bij mij heeft deze het altijd gedaan zonder problemen..

Toch bizar dat dit per geval verschilt.

Hier heeft het ook altijd gedaan zonder problemen, het werkt nogsteeds zonder problemen.. Domoticz schakelt namelijk mij slimme stekkers aan!

Inderdaad bizar..
Reputatie 3
Badge +4
De log blijft wel volstromen met foutmeldingen, maar het werkt nu opeens weer. Zou het komen door mijn opzegging 😉
Reputatie 7
Badge +8
EdwinKort wrote:

De log blijft wel volstromen met foutmeldingen, maar het werkt nu opeens weer. Zou het komen door mijn opzegging ;)

Opzegging? Dan hoop ik helemaal dat de koppeling correct blijf lopen.
Reputatie 3
Badge +4
Ik ga proberen de opzegging voor Toon ongedaan te maken. Nu de koppeling weer werkt is het het wel weer waard.

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen