Tijd voor slimme radiator knoppen | Eneco Community
vraag

Tijd voor slimme radiator knoppen

• 17 april 2019
  • 3 reacties
  • 296 Bekeken

Badge
Via de zoek functie kom ik het verzoek al enkele keren tegen, zelfs topics van al jaren geleden.

Ik zat te denken om een warmtewinner aan te schaffen maar ook wil ik besparen, wat nu echt de besparing is met een warmtewinner is niet echt te vinden.

We stoken namelijk in de huiskamer met een houtkachel waardoor de rest van het huis soms koud is, dan gaat Toon omhoog naar 22,23 graden.

Ik dacht dus om met de warmtewinner warmte uit de huiskamer te halen en zo via de cv door het huis te brengen.

Toen kwam ik dus op de Honeywell Evohome die zelf kan bepalen waar warmte nodig is, en dus vroeg ik me af waarom Eneco Toon deze techniek nog steeds niet heeft, meerdere malen zie ik dat er behoefte aan is en ik ben er van overtuigd dat Toon hier een prima basis voor kan zijn.

Dus Eneco Toon team, ga eens rondkijken naar Honeywell Evohome en Tado.

Persoonlijk zie ik hier meer in dan in veel te dure stopcontacten.

3 Reacties

Reputatie 5
Badge +3
De Toon heeft de techniek al een tijdje alleen Eneco heeft het het nog niet aangezet voor publiek gebruik. Reden onduidelijk en Eneco ontkent in alle TOON-aarden.
Badge
Dankje, Ik zal het eens doorlezen.
Ons huis koelt s'nachts af tot een graag do 17/18 dus er is nog wat leeswerk te doen denk ik.
Reputatie 5
Badge
Ik heb een warmtewinner en in het forum https://forum.eneco.nl/inzicht-besparen-163/ervaringen-met-warmtewinner-18583 vind je mijn ervaringen en besparingen. Niet echt een reactie op het verzoek om slimme radiatorknoppen, maar wel iets waar je wat meer info vindt over de warmtewinner.

Reageer