Slimme Thermostaatknoppen | Eneco Community

Slimme Thermostaatknoppen

Badge
Heeft iemand ervaring met TOON en slimme thermostaatknoppen ?

Zou mooi zijn als ik in de App of op Toon per kamer de thermostaat kan instellen.

18 Reacties

Dat bestaat niet en er zijn voor zo ver bekend geen plannen om dat in te voeren.
Wel staat het op het wensenlijstje.
Badge
Dan wordt het wel tijd voor 4,50 🙂 ben het vergeten te vragen aan iemand op de laatste bijeenkomst.
Badge
@Danielle Heb jij een update over mijn topic?, lijkt me een heel handige functie.
Reputatie 7
Badge +4
Dag @ToonFan,

@Danielle is vandaag aan het genieten van een vrije dag. Zoals @Brandje al aangaf zijn er op het moment geen plannen om deze functie te ontwikkelen. Hij staat wel op de lijst met suggesties, die wie weet...

Groet, Denise
Kijk dat bedoelde ik dus!

Zoals we reeds eerder hebben behandeld inzake deze thermostaatknoppen zijn er vele malen betere systemen op de markt.

Denk hierbij aan EVO Home.
De berichten daar over zijn lovend!
Badge
@Brandje dit was de reden waarom ik deze vraag stelde. Ik geloof wel in de innovatie kracht die TOON en Eneco laten zien maar uiteindelijk wil ik wel dit soort verwarmingsfuncties zien. Ik ga nog uit van 1 jaar.
Ook pionieren kost tijd en is een leuk proces! Eneco GO GO GO
Dat begrijp ik uiteraard.
Maar mijn ervaring mbt dit onderwerp is gestoeld op de regelmatige terugkomst van deze vraag en het antwoord door Eneco hierop......

En dat jij dat nu ook doet is uiteraard begrijpelijk.

Maar ik zou op dit gebied mijn geld niet op Toon zetten.
ToonFan wrote:

Heeft iemand ervaring met TOON en slimme thermostaatknoppen ?

Zou mooi zijn als ik in de App of op Toon per kamer de thermostaat kan instellen.

Zou zeer handig zijn inderdaad. Maar lijkt mij een moeilijke om te ontwikkelen. Maar we gaan het zien de komende jaren!
Badge
Als ik voor 300 euro de Evo aanschaf heb ik alles in huis vandaag en gezien mijn looptijd had ik de hele straat ervan kunnen voorzien. Marketing technisch is TOON als slimne thermostaat in de markt gezet, om die reden vindt ik het kort door de bocht om er meer van te verwachten mbt demotica echter ik verwacht wel van TOON dat hij als slimme thermostaat ook daadwerkelijk de features biedt die we mogen verwachten mbt verwarmings beheersing dus ook de aansturing van temperatuur via radiatoren. Eneco wat is hierop uw antwoord?
Dat antwoord wat je vraagt is hiervoor al door Eneco gegeven.
Ze zijn zich bewust van de wens en het staat op hun lijstje.
Invoer plannen zijn er nog niet, dan zou ik zeggen: helaas duidelijk.
Niet leuk voor jou als Toon liefhebber (toonfan) kennelijk.
Maar ik ken ze hier die weten dat ze er al heel lang op wachten.
Die hebben Toon dus de deur uitgedaan en hebben EVO Home.

Het is een keuze; vindt je die optie super belangrijk, nou wacht dan niet op Toon.
Ik probeer het realistisch te benaderen.
Reputatie 5
Badge +1
Jammer genoeg wordt het probleem door Eneco overschat. Zo moeilijk kan het niet zijn om een keuze te maken voor een zwave thermostaat, en daarbij voor ieder thermostaat een stookschemaatje bij te houden. Meeste thermostaten nemen dat schema over en slaan die zelf op, dus het is in feite niet moeilijker dan de schakelaars.
Reputatie 6
mvaneck wrote:

Zo moeilijk kan het niet zijn om een keuze te maken voor een zwave thermostaat, en daarbij voor ieder thermostaat een stookschemaatje bij te houden. Meeste thermostaten nemen dat schema over en slaan die zelf op, dus het is in feite niet moeilijker dan de schakelaars.

Klopt, maar de fabrikant van die knoppen moet daar ook zin in hebben. Meestal verkoopt-ie zijn eigen controllers, en staat er niet om te springen om een gedeelte van die markt aan een concurrent af te staan. Verder worden de protocollen om de knoppen te bedienen tamelijk geheim gehouden (de OpenZwave community zit er al tijden mee te stoeien, zonder al teveel succes). Als je de low-level code eenmaal aan de praat hebt, is de interfacing die je aangeeft inderdaad niet zo moeilijk meer, dat is dus niet het probleem.
Reputatie 5
Badge +1
Grappige is dat Toon hier een voortrekker in zou kunnen zijn. Integratie van andere monitoring functies zet deze thermostaat ver op voorsprong (zicht op verbruik en vergelijking met andere gebruikers e.d.). Voor mij de enige dat mij zo enthousiast houdt voor Toon.
Reputatie 6
Vertel mij wat. Er zijn vast wel zwave-thermostaatknopfabrikanten te vinden waarmee zaken te doen zijn, kwestie van een goede worst voorhouden. Zone verwarming ligt dan binnen handbereik, en dan heb je een thermostaat die als produkt nog een tijdje mee kan.
mvaneck wrote:

Jammer genoeg wordt het probleem door Eneco overschat. Zo moeilijk kan het niet zijn om een keuze te maken voor een zwave thermostaat, en daarbij voor ieder thermostaat een stookschemaatje bij te houden. Meeste thermostaten nemen dat schema over en slaan die zelf op, dus het is in feite niet moeilijker dan de schakelaars.

De vraag is of overschatting een rol speelt.
Ze weten van de wens af, maar maken simpel (nog) niet die keuze.
Wie weet met Toon 3, maar er is geen enkel signaal wat die kant op wijst.

Als het zo belangrijk voor je is, heb je maar 2 keuzes. Wachten op Toon of rigoureus wat anderen hebben gedaan en gekozen voor degene die ik je eerder doorgaf.

Daar zijn lovende betichten over; oa op het oude forum.
Reputatie 5
Badge +1
Ik heb niet stilgezeten, ben zelf ook bezig met de evaluatie van KPN smartlife (gebaseerd op Qivicon). Die supporten officieel ook nog geen thermostatische kranen, maar ik weet wat er net deze domotica oplossing kan. Ik ben echter niet van plan om altijd met mijn telefoon te moeten knoeien als ik toch een thermostaat heb. Bijna alle domotica oplossingen zijn app gebaseerd, maar ik zie juist de toegevoegde waarde van een centraal paneel in de kamer waar je de "standaard" dingen kan regelen.
By the way, dat is dus inclusief verlichting e.d.
Tja als Toon als centrale paneel jouw hart heeft gestolen dan is de keuze simpel!
Dat is de grote kracht die ik ook van Toon uit vindt gaan.
Dan wordt het qua zWave kranen toch even geduld hebben.
In twee jaar is er niet veel veranderd... maar inmiddels, €4,50 a.u.b.😁
https://forum.eneco.nl/suggesties-ideeen-en-verbeterpunten-113/z-wave-cv-kranen-via-toon-bedienen-7741

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen