Slimme stekkers koppelen lukt niet | Eneco Community
vraag

Slimme stekkers koppelen lukt niet

• 18 maart 2019
  • 9 reacties
  • 187 Bekeken

ik heb sinds februari een nieuwe Toon. ik heb twee slimme stekkers aangeschaft maar het luikt me niet deze te koppelen.ik heb al 3 keer met een medewerker van de Toon afdeling aan de telefoon gezeten maar die komen er niet uit. het schijnt dat er een update voor de Toon te verkrijgen is via dit forum. help mij ik heb de stekkers al diverse keren gereset maar de koppeling komt er niet.

wie kan mij helpen dit op te lossen? ben hier nu al weer een aantal weken mee in de weer.

9 Reacties

Heb je deze handleiding gebruikt:

https://www.toon.nl/media/1118/a5_handleiding_slimmestekker_hue_small.pdf
ja, wat er in de handleiding staat heb ik allemaal geprobeerd. de stekker zit vlak onder de Toon dus dat zou dicht genoeg bij moeten zijn om hem te vinden. ik heb zelfs nog een verleng snoer genomen om nog dichter bij Toon te komen. het zijn Fibaro stekkers, deze worden door Eneco geadviseerd, dus ook zo aangeschaft.
Heb je als Toon®️ er om vraagt heeeel snel en heeeel kort meerdere keren achter elkaar op het knopje op de sljmme stekker gedrukt?
ja, als Toon binnen 15 seconden geen koppeling heeft moet je 3 keer het knopje kort indrukken. Heb ik gedaan, heb zelfs de hele piriode dat Toon zocht het knopje kort ingedrukt maar geen resultaat .
ik heb de stekker ook al meerdere keren gereset door het knopje langer vast te houden en te wachten tot de ring eerst groen dan paars en op het laatst geel word. Daarna 1 keer weer knopje ingedrukt dan word de ring weer rood.
Reputatie 7
Badge +8
Al eens geprobeerd te herstellen via Toon en dan te koppelen?
ik heb de stekker ook al meerdere keren gereset door het knopje langer vast te houden en te wachten tot de ring eerst groen dan paars en op het laatst geel word. Daarna 1 keer weer knopje ingedrukt dan word de ring weer rood.
Proberen te koppelen na een reset is altijd goed, maar de kunst is om het knopje niet alleen kort in te drukken, maar ook heeeel snel achter elkaar.
Het is gelukt, ik ben blij. Door het knopje heeel snel achter elkaar in te drukken zonder dat de stekker schakeld is het gelukt. Toen ging het eigenlijk vanzelf.
bedankt allemaal
Precies!👌👌
Vandaar dat ik daar met m’n advies ook extra op wees!
Het vooral snel achter elkaar, daar zit ‘m de crux.

Gijn dat het gelukt is. 👍👍

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen