Rookmelder telefonisch meldingen bij alarm test | Eneco Community
beantwoord

Rookmelder telefonisch meldingen bij alarm test

• 30 juli 2017
  • 7 reacties
  • 286 Bekeken

Reputatie 3
Badge +4
Ik heb de slimme rookmelder getest, overigens raadzaam om oordoppen te gebruiken, wat een lawaai uit dat kleine kastje. Ik heb 2 telefoonnummers ingesteld, op 1 nummer een SMS aangekruist.

Bij het Test Alarm (10 seconden ingedrukt houden) kwam er op de TOON een mooi blauw Test alarm melding. Er werd tevens een SMS verstuurd naar het bedoelde nummer met de melding dat de test succesvol was en er geen actie noodzakelijk was.

Ik ontving zelf geen SMS bericht maar werd wel gebeld door ENECO Groen Advies ???
09002353632 (dat is het nummer van Eneco Groenadvies)

Ik belde het bovenstaande nummer en vertelde dat ik de TOON Rookmelder Test had uitgevoerd, ze hadden blijkbaar wel meer van dit soort meldingen gehad 🙂 maar konden hier uiteraard niets mee.

Hoe werkt dit nu precies ?
icon

Beste antwoord door Brandje 31 juli 2017, 18:43

Heb alles ingevuld maar hoe werkt de alarmering per telefoon precies? Ontvang je alleen een sms?

Hier heb je de gehele handleiding:

https://www.toon.nl/media/1221/a5_handleiding_rookmelder.pdf

Dit is het onderdeel inzake de melding:

Bekijk origineel

7 Reacties

Kijk bij de menu opties.
Daar kan je je eigen telefoonnummer ingeven.

Overigens heeft het Toon Team inmiddels een nieuw nummer:

088 895 59 59
Reputatie 7
Badge +6
@ToonFan

Ik heb het intern gemeld met de vraag om het nummer en de info up te daten, dank voor het doorgeven.
Reputatie 3
Badge +4
Heb alles ingevuld maar hoe werkt de alarmering per telefoon precies? Ontvang je alleen een sms?
Reputatie 6
Badge +7
Als je per telefoon instelt krijg je een belletje welke brandmelder er is afgegaan . Je krijgt dan een computer te horen ...

Per sms krijg je het zelfde alleen in een sms berichtje .

Hier heb je de gehele handleiding:

https://www.toon.nl/media/1221/a5_handleiding_rookmelder.pdf

Dit is het onderdeel inzake de melding:

Reputatie 3
Badge +4
Dank iedereen voor de tips and handleidingen. Het telefoontje met de computerstem heb ik niet gekregen. Ga het nog eens proberen overdag 🙂
Graag gedaan!
En houdt ons op de hoogte van je bevindingen.

Reageer