Problemen Toon kanaal Olisto! | Eneco Community
vraag

Problemen Toon kanaal Olisto!


Reputatie 3
Badge +3
  • Lekker op st(r)oom (level 13)
  • 159 reacties
Sinds enige dagen krijg ik bij sommige Triggs (niet bij alle Triggs) waarbij gebruik wordt gemaakt van het Toon kanaal de melding: "sorry, overige fout".
Ik heb deze vraag eerst aan Olisto voorgelegd en zij geven aan dat het veelal te maken heeft met een storing bij de Toon servers. Er zou vorige week een kortstondige storing aan beide zijden zij geweest (bij Olisto en Toon) maar deze zou zijn verholpen.


Hebben meer mensen last van deze foutmelding?
Is het een bij Toon bekend probleem?
Het is erg vervelend wanneer je er niet meer vanuit kan gaan dat Triggs worden uitgevoerd.

Arjan

7 Reacties

Reputatie 4
Badge +1
Heb een trig dat de schemerlamp op een bepaald moment moet gaan branden, dit gaat goed, het uitschakelen ging ook steeds goed.
Nu gisterenavond en dinsdagavond schakelt toon de lamp niet uit,.
Op de app van Olisto staat ''Er lijkt een probleem te zijn met de toon interface''.

Wat zou hier de oorzaak van kunnen zijn?
Badge
Ik heb een Trigg gemaakt die de programmastand heen-en-weer schakelt tussen Thuis en Afwezig, afhankelijk van het feit of onze mobiele telefoon al dan niet op de thuislocatie is. Sinds eergisteren werkt die Trigg niet meer en krijg ik inderdaad ook de melding "Sorry, overige fout."
Hoi @J.L. van Wijhe
Hier ook sinds gisteren bij sommige Triggs waar Thuis (de locatie bepaling van Olisto) een onderdeel is.
Het blijft soms een heikel punt en soms verschilt het van platform; dus Android of IOS
Reputatie 4
Badge +4
Ook de afgelopen dagen 2x een “weigerende” trigg. Sorry, overige fout. Gelukkig komt het niet vaak voor, maar toch.....
Hoi Wim,

Zelf denk ik ook dat het met de (kort geleden) migratie bij Olisto te maken heeft.
En idd je zegt het goed; het komt minimaal voor.
Reputatie 4
Badge +4
Gisteren weer een weigerende trigg. Sorry, overige fout. Vraag me af wat hier de oorzaak van is. Kun je hier nog wel op vertrouwen? Of moet ik weer de oude schakel klokken uit de kast halen?☹️
Hoi Wim,
Ik heb net de laatste activiteiten even nagelopen, maar in heb gister geen “overige fout gehad”
Als het wel eens gebeurt valt mij op dat de slimme stekker dan meestal hapert.
De Hue bediening gaat bijna altijd vlekkeloos.

Dus eigenlijk nu geen klagen meer.

Reageer

    Cookiebeleid

    Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

    Accepteren Cookie instellingen