Problemen Toon kanaal Olisto! | Eneco Community
vraag

Problemen Toon kanaal Olisto!

• 22 december 2018
  • 22 reacties
  • 699 Bekeken

Reputatie 4
Badge +4
  • Lekker op st(r)oom (level 13)
  • 176 reacties
Sinds enige dagen krijg ik bij sommige Triggs (niet bij alle Triggs) waarbij gebruik wordt gemaakt van het Toon kanaal de melding: "sorry, overige fout".
Ik heb deze vraag eerst aan Olisto voorgelegd en zij geven aan dat het veelal te maken heeft met een storing bij de Toon servers. Er zou vorige week een kortstondige storing aan beide zijden zij geweest (bij Olisto en Toon) maar deze zou zijn verholpen.

Hebben meer mensen last van deze foutmelding?
Is het een bij Toon bekend probleem?
Het is erg vervelend wanneer je er niet meer vanuit kan gaan dat Triggs worden uitgevoerd.

Arjan

22 Reacties

Reputatie 4
Badge +1
Heb een trig dat de schemerlamp op een bepaald moment moet gaan branden, dit gaat goed, het uitschakelen ging ook steeds goed.
Nu gisterenavond en dinsdagavond schakelt toon de lamp niet uit,.
Op de app van Olisto staat ''Er lijkt een probleem te zijn met de toon interface''.

Wat zou hier de oorzaak van kunnen zijn?
Badge
Ik heb een Trigg gemaakt die de programmastand heen-en-weer schakelt tussen Thuis en Afwezig, afhankelijk van het feit of onze mobiele telefoon al dan niet op de thuislocatie is. Sinds eergisteren werkt die Trigg niet meer en krijg ik inderdaad ook de melding "Sorry, overige fout."
Hoi @J.L. van Wijhe
Hier ook sinds gisteren bij sommige Triggs waar Thuis (de locatie bepaling van Olisto) een onderdeel is.
Het blijft soms een heikel punt en soms verschilt het van platform; dus Android of IOS
Reputatie 4
Badge +4
Ook de afgelopen dagen 2x een “weigerende” trigg. Sorry, overige fout. Gelukkig komt het niet vaak voor, maar toch.....
Hoi Wim,

Zelf denk ik ook dat het met de (kort geleden) migratie bij Olisto te maken heeft.
En idd je zegt het goed; het komt minimaal voor.
Reputatie 4
Badge +4
Gisteren weer een weigerende trigg. Sorry, overige fout. Vraag me af wat hier de oorzaak van is. Kun je hier nog wel op vertrouwen? Of moet ik weer de oude schakel klokken uit de kast halen?☹️
Hoi Wim,
Ik heb net de laatste activiteiten even nagelopen, maar in heb gister geen “overige fout gehad”
Als het wel eens gebeurt valt mij op dat de slimme stekker dan meestal hapert.
De Hue bediening gaat bijna altijd vlekkeloos.

Dus eigenlijk nu geen klagen meer.
Reputatie 4
Badge +4
De laatste dagen weer regelmatig problemen met in- uitschakelen van slimme stekkers. Weer een lamp de hele nacht blijven branden. Melding: sorry, overige fout. Wat is de oorzaak? Begin het onderhand vervelend te vinden. Eerder vermeldde ik dat het gelukkig niet vaak voor komt, maar ik moet deze uitspraak toch herzien!
Reputatie 4
Badge +4
@WvdM
Hier helaas ook met enige regelmaat problemen.
En niet altijd met dezelfde stekker.
Al met al een vrij onbetrouwbare situatie die tot vervelende situaties kan leiden.
Ik heb deze problemen sinds ik een Toon 2 heb. Wellicht puur toeval maar opvallend is het wel.
Reputatie 4
Badge +4
Klopt, niet altijd dezelfde stekker. Als dit vaker gaat voorkomen, misschien toch maar eens naar alternatieven gaan kijken. Home Center van Fibaro?
Eergisteren had ik ook een hapering in 1 slimme stekker, maar daarna zijn alle slimme stekkers weer keurig volgens schema bestuurd door Olisto.
Reputatie 4
Badge +4
Klopt, Ton. Na een hapering gaat het de volgende keer weer (tijdelijk?) goed. Vraag me toch af waardoor het komt dat een stekker wel eens weigert.
Hoi Wim,

Klopt, heb ik mij zelf ook afgevraagd.
Ben er nooit achter gekomen.

Stel dat je met Olisto/slimme stekker zou willen stoppen, heb je wel eens gedacht aan de slimme stekkers gelijk aan Coolcam, maar via WiFi.
Kosten €8; ikzelf heb er 1; aparte controller niet nodig; loopt via App TuyaSmart; ook scenes mogelijk.
Reputatie 4
Badge +4
Bedankt voor de tip, Ton. Zal dit zeker in gedachten houden.
Reputatie 4
Badge +3
Vvandaag is het hier ook weer fout gegaan

Reputatie 2
Badge +3
Ook hier gisteravond en vannacht weer 2 maal "sorry overige fout" in Triggs die het "Toonkanaal" aanroepen. Sinds de migratie van de app servers Olisto half december heb ik regelmatig last van deze foutmelding. Ik heb dit ook gemeld op het "Olisto forum" doch geen enkele reactie vanaf de zijde van Olisto....
Schakelen via Toon of de Toon app gaat foutloos. Schakelen middels Olisto>Toon geeft soms problemen. Ook ervaar ik soms middels spraak via Google home>Olisto>Toon dat mijn "slimme stekkers" niet bereikbaar zijn.
Daar de "help" in de Olisto app verdwenen is maar op deze manier proberen...
@Jelmer kan en wil je hier is op reageren of zijn er andere forum leden die contacten hebben met Olisto?

Groet Willem
Hoi Willem,

Jelmer is weg bij Olisto.
De hulp functie is idd uitgezet, omdat je nu op de site zelf een hulp/support formulier moet invullen.
Reputatie 4
Badge +4
Inderdaad vreemd dat er van de zijde van Olisto geen reactie komt. Ik weet dat Olisto ook dit forum/topic volgt en dus mee leest. Ook bij mij werd er gisteren weer een stekker niet geschakeld. Het handmatig schakelen van de stekkers via Toon/App gaat inderdaad foutloos.
Reputatie 3
Badge +3
Hallo allen, had hier ook last van, app. opnieuw geïnstalleerd enz. En hielp niets.
Doe het volgende,
Start Olisto op en ga naar kanalen
Klik op Toon en verwijder die.
Voeg hierna Toon weer toe, ja je moet opnieuw inloggen.
Daarna ga je naar de triggs.
Klik op een Trigg en daar op Toon dan kun op gebruik deze Trigg klikken ( een paar keer) let wel op dat het vinkje goed staat wat hij moet schakelen die blijft overal op het zelfde plekje staan en moet dus veranderd worden dan laatste keer gebruik deze Trigg.
En ja helaas moet dit bij elke Trigg gebeuren, het lijkt veel maar het is zo gebeurt en werkt het weer perfect succes allemaal.
Beste Olisto gebruikers,

Ondanks dat de hulp functie in de app vervangen is voor het bug formulier, lezen wij nog steeds mee op de forums.
Bovenstaand probleem is bij ons bekend en wij hebben e.e.a. hier nagekeken. Echter ligt het probleem bij de Toon en niet bij ons, wij kunnen dus geen antwoord geven hierop.

Wel is het probleem doorgegeven aan Toon dus er wordt aan gewerkt!

Groet,
Marije van Olisto
Reputatie 7
Badge +4

Wel is het probleem doorgegeven aan Toon dus er wordt aan gewerkt!

Goed gedaan! Wij geven al jaren issues door aan Toon maar daar wordt voornamelijk niet aan gewerkt 😀
Reputatie 1
Badge +2
we wachten maar rustig af, hopelijk wordt het snel opgelost

Reageer