beantwoord

Philips Hue i.c.m. Ikea Trafri

Reputatie 5
Badge
  • Kind aan huis (level 12)
  • 282 reacties
Beste forumleden,

Ik begrijp dat de Tradfri lampen van Ikea tegenwoordig te koppelen zijn aan de Philips Hue. In het verleden was de Hub van Ikea nodig om dit te kunnen realiseren. Heb ik het goed begrepen dat dat nu niet meer nodig is? Dat de lampen nu na een reset en de lamp pas aanzetten nadat je in de Hue-app zoekt naar een nieuwe lamp, deze direct gevonden worden? Klopt dit nu zo?

Verder vroeg ik mij af wat het bereik van de Philips Hue is. Als ik deze in de meterkast ophang, komt het bereik dan 2 meter verder (en 2 deuren verder)? En klopt het dat de Hue bedraad aan de modem aangesloten moet zijn?

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen, aangezien ik zit te overwegen het systeem te kopen.

Groeten,
Ralf
icon

Beste antwoord door EdwinK 26 oktober 2018, 09:45

Klopt. Ik heb pas nog een aantal tradfri Kempen van IKEA op de hue bridge aangesloten. Je hoeft dus geen extra bridge aan te schaffen

Bij mij staat de bridge in de meterkast en pakt die het hele huis mee. En ja, de bridge moet bedraad worden aangesloten

Bekijk origineel

3 Reacties

Reputatie 3
Badge +4
Klopt. Ik heb pas nog een aantal tradfri Kempen van IKEA op de hue bridge aangesloten. Je hoeft dus geen extra bridge aan te schaffen

Bij mij staat de bridge in de meterkast en pakt die het hele huis mee. En ja, de bridge moet bedraad worden aangesloten
Reputatie 5
Badge
@EdwinKort Dank voor je duidelijke antwoorden. De keuze wordt hierdoor voor mij een stuk makkelijker!
Reputatie 7
Badge +8
Philips hue bridge werkt perfect samen met Ikea lampen, heb ze bij mij ook draaien.

In begin wel rekening houden met volgende:

Ikea lampen resetten. (Dit doe je door snel de lamp 8x aan en uit te zetten, zorgen dat je de lamp aan einde aan heb, deze zal dan snel even flikkeren.)

Voordat je de Philips Hue bridge laat zoeken, zorg dat de Ikea lamp uit staat, door de schakelaar even om te zetten. Anders zal je Bridge hem nooit gaan vinden. Als de Hue app aangeef dat de Bridge aan zoeken is, zet je de Ikea lamp aan. Bridge zal hem nu vinden.

Ik heb 2 Sitecom Home plugs thuis, zie foto hieronder:

Stekker met nummer 1 zit bij mij router, deze zit ook aangesloten op mij router met een UTP kabel.

Stekker met nummer 2 zit bij mij in de meterkast, met een utpkabeltje naar de Bridge toe.
Dit werkt bij mijn meer dan uitstekend, heb geen gedoe met UTP kabels trekken.

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen