Niet meer bestaande HUE lampen verwijderen uit Toon | Eneco Community

Niet meer bestaande HUE lampen verwijderen uit Toon

Badge +1
Wie weet hoe ik niet meer bestaande Hue lampen uit Toon verwijder.
Ze komen in mijn Hue app niet meer voor

Hulp wordt gewaardeerd

21 Reacties

Geef Toon®️ even een harde reset.
Reputatie 7
Badge +9
Start Toon even opnieuw, kennelijk gaat de sync niet helemaal lekker..

Tip: Bij dit soort dingen als ze gebeuren, altijd even de stekker bij de CV van Toon er 1min uithalen.
Hoi @competer,

En was de harde opstart van Toon de oplossing?
Badge +1
Nee heeft niet geholpen.
Badge +5
Wie weet hoe ik niet meer bestaande Hue lampen uit Toon verwijder.
Ze komen in mijn Hue app niet meer voor

Hulp wordt gewaardeerd

In meethue zorgen dat je daar geen oude ongebruikte apps hebt staan of oude inlog devices en daarna je toon een harde reset geven door je keteladapter er even een minuut uit het stopcontact te halen.
Hoi Theo,

Bedoel je daar een andere mee, dan de normale App die de ts al noemde en daar had hij al de oude verwijderd.

Als het dan toch niet lukt dan zit er niets anders op dan via menu/support de externe klantentoegang aan te zetten.
Dan zal het softwareteam er naar moeten kijken en op afstand de verwijdering moeten doen. In eerdere slimme stekkers situaties moesten die ook zo verwijderd worden.
Badge +1
Thnx voor de tip, ik laat weten of het gelukt is
Badge +5
Sorry dat het even duurde. Moest weer inloggen en nu is het genoeg. Na vier keer op een dag.

Zal nog even proberen de tekst opnieuw te kopiëren en dan heb ik er genoeg van.

Meethue Third party apps

De gebruikte apps in combinatie met Hue kun je in https://my.meethue.com/nl-nl/my-devices bij Mijn Hue / Instellingen / Mijn apps deactiveren.
Maak je een fout doordat een van de Hue gerelateerde app's niet werkt dan kun je het beste de betreffende app uitloggen, evt ook de Hue app en vervolgens weer inloggen.
Een goede methode ter controle is om de naam van iPad of iPhone vooraf even aan te passen zodat je kunt zien of de nieuwe inlog lukt.
Dit kun je zien in https://my.meethue.com/nl-nl/my-devices.
Alle scenes en instellingen staan op de Bridge!
Goeie tip Theo!
Totaal niet meer aan gedacht; ik ben daar wel degelijk bekend met een account.

Weer wat geleerd!
Badge +5
Dat was voor Triggi een soort vuilnis bak geworden tijdens de hulp die kreeg in het begin.
Nu staat er in Meethue uitsluitend die I-device die recent is. Zolang je de app niet verwijdert raak je niets kwijt, deactiveren van oude I-Devices ruimde meteen oude ongebruikte scenes weg van oude niet meer in gebruik zijnde Hue gerelateerde apps. Opnieuw inloggen maakt de boel weer actueel omdat de bridge het geheugen is van Hue.
Duurde voor mij ook lang voor dit in de gaten had.
Goed hoor van jou om hier nog even op door te gaan.
Ik had mij ooit in den beginne daar aangemeld en een account gekregen, maar de waarde daarvan verder nooit ingeschat.
Nu dus wel!
Top!
Badge +5
Bij mij ontstond een vervuilde Triggi en door alles te deactiveren in Meethue kwam na opnieuw het kanaal Push te kiezen de meest recente naam in Triggi Push kanaal naar voren. Dat werkt "schoon".
Reputatie 7
Badge +6
@competer

Is het inmiddels gelukt om de lampen te verwijderen uit Toon? Ik hoor het graag!
Reputatie 3
Badge +2
Jammer genoeg heb ik nog nergens gelezen hoe het mij kan lukken om Hue lampen uit Toon te verwijderen. Ik heb de stekker bij de ketel er 3 minuten uitgehad, ik heb de hue bridge 3 minuten zonderstroom gehad en toch blijven er hue lampen in de toon weer gegeven worden die er niet zijn. In de hue lamp app staan ze niet maar de Toon en dus ook de toon app blijft ze zien. Wie kan me helpen deze lampen te verwijderen.
Badge +2
Jammer genoeg heb ik nog nergens gelezen hoe het mij kan lukken om Hue lampen uit Toon te verwijderen. Ik heb de stekker bij de ketel er 3 minuten uitgehad, ik heb de hue bridge 3 minuten zonderstroom gehad en toch blijven er hue lampen in de toon weer gegeven worden die er niet zijn. In de hue lamp app staan ze niet maar de Toon en dus ook de toon app blijft ze zien. Wie kan me helpen deze lampen te verwijderen.

De Philips Hue bridge verwijderen uit Toon.
Daarna opnieuw koppelen.

Na het koppelen worden de lampen die in de Philips Hue app staan weer netjes over genomen in je Toon en de Toon app.
Reputatie 7
Badge +5
Dag @Truusn,

Welkom op het Toon forum! Wil je de tip van @JBB eens uitproberen? We zijn benieuwd naar je bevindingen.

Groet, Denise
Badge +2
Dag @Truusn,

Welkom op het Toon forum! Wil je de tip van @JBB eens uitproberen? We zijn benieuwd naar je bevindingen.

Groet, Denise

Ik kreeg deze tip van jullie.
En hier werkt het super!
Reputatie 7
Badge +5
@JBB

Beter goed gejat dan.... 😉

Goed om te lezen, overigens! Vaak zijn het de resets of het opnieuw koppelen van iets die het hem doen.

Groet, Denise
Badge +1
Voor mij heeft het ook gewerkt, perfect!
Badge +2
Voor mij heeft het ook gewerkt, perfect!

Fijn om te horen!
Veel plezier met je Toon.

Gr. Jan
Reputatie 3
Badge +2
Ja hier vandasg gedaan en het werkt. Al blijft het een bug in toon.

Reageer