Niet-Fibaro rookmelders op Toon aansluiten | Eneco Community
vraag

Niet-Fibaro rookmelders op Toon aansluiten

• Reageert regelmatig (level 9)
  • 4 reacties
Ik kan nergens een bevestiging vinden, maar werkt Toon nog steeds alleen maar met de Fibaro rookmelders? Ik loop slecht, en kan al helemaal niet op een stoel klimmen, dus ik zoek een rookmelder die ik gewoon met een app kan uitzetten, bv de POPP 004001: http://www.popp.eu/products/sensors/smoke-sensor/
Als Toon deze niet ondersteunt, wat houdt dat dan precies in? Zie ik 'm in de toon-app dan niet, maar kan ik met bv Olisto wel de rook-melder uitlezen en de sirene schakelen? Of doet-ie gewoon helemaal niets?

7 Reacties

Eén ding is zeker Toon ondersteunt alleen de Fibaro rookmelder.

Of Olisto wel een directe koppeling heeft met de door jou beoelde rookmelder betwijfel ik, want ik heb die koppeling/kanaal nooit binnen de App Olisto gezien.

Je zou die laatste vraag beter op het forum van Olisto kunnen plaatsen.
Olisto? Dat is slechts een afnemende partij. ik neem aan dat de mensen van Toon toch wel weten wat er via Toon op Afstand beschikbaar wordt gesteld??
Niemand van Toon die hier iets over kan zeggen?
Reputatie 7
Badge +8
Koppeling is zover mij informatie gaat alleen mogelijk indien de rookmelder van Fibaro afkomstig is.

Anders probeer het, je komt er achter? 🙂
ik heb 3 rookmelders nodig, dus dat proberen kost me 300 euro.

Ze weten bij Toon vast prima hoe het werkt, dus waarom melden ze dat hier niet? Ik kan maar twee redenen bedenken:
- De huidige Toon is end-of-life, de ontwikkeling staat stil. Het ontwikkelteam is afgebouwd en niemand weet meer hoe het precies werkt.
- Ze hebben een of andere deal met Fibaro om alleen hun rookmelders toe te staan.
jvdvegt wrote:

Olisto? Dat is slechts een afnemende partij. ik neem aan dat de mensen van Toon toch wel weten wat er via Toon op Afstand beschikbaar wordt gesteld??

Uiteraard is dat wel bekend.
Maar wat wel of niet in de App komt is natuurlijk niet interessant.
Eerst dient Toon®️ daarvoor geschikt te zijn.
Nou dat is niet zo; of het er ooit komt? Eerlijk lijkt mij logisch van niet. Eneco heeft zich immers verbonden met Fibaro.
Grappig dat je denkt dat het ontwikkelteam ontbonden is?.
Waar denk je dat de sw updates en verdere App ontwikkeling vandaan komen?.....

Zelf opperde je Olisto voor jouw beoogde melder, vandaar dat ik voorstelde om daar voor te stellen een koppeling te maken.
Reputatie 6
Beide melders ondersteunen ongeveer dezelfde command classes voor z-wave. Er is dus een gerede kans dat 't gewoon werkt, maar zekerheid heb je pas als iemand het een keer probeert ...

.. en in Duitsland worden ze aangeboden vanaf EUR 57,90 incl. verzendkosten.

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen