Met Triggi stel je schakelschema’s in (aan/uit) voor slimme stekkers die gekoppeld zijn aan Toon | Eneco Community

Met Triggi stel je schakelschema’s in (aan/uit) voor slimme stekkers die gekoppeld zijn aan Toon

Toon eerste bericht

54 Reacties

Hoi Pedro,
Die conditie is er toch?

Reputatie 7
Badge +8
Hoi Ton,

Pedro bedoeld om Toon als conditie voor een Trig te gebruiken..
Bijvoorbeeld:

Als Toon op Weg staat
Dan
Schakel lamp uit.

Nu is dat helaas door de beperkte API niet mogelijk. 🙄
mAiden wrote:

Hoi Ton,

Pedro bedoeld om Toon als conditie voor een Trig te gebruiken..
Bijvoorbeeld:

Als Toon op Weg staat
Dan
Schakel lamp uit.

Nu is dat helaas door de beperkte API niet mogelijk. 🙄

Aii duidelijk Ricardo!
Dankjewel voor je reatie @Frank van Triggi, dat horen we graag.👊🏼

Moderators, zouden jullie hier iets over kunnen toevoegen? Wij hebben inderdaad behoefte aan een Toon dat als conditie met Triggi kan werken en niet alleen als actie. Dan gaat ineens een hele wereld voor Toon open....

B.v. Als de Rookmelder aan gaat, dan zet temperatuur op 10 graden (Toon kan de ketel niet uitschakelen) en doe de Hue lampen aan rood gekleurd. Bellen en sms doet de Toon al automatisch bij rookmelding.
Reputatie 7
Badge +8
Berny wrote:

Dankjewel voor je reatie @Frank van Triggi, dat horen we graag.👊🏼

Moderators, zouden jullie hier iets over kunnen toevoegen? Wij hebben inderdaad behoefte aan een Toon dat als conditie met Triggi kan werken en niet alleen als actie. Dan gaat ineens een hele wereld voor Toon open....

B.v. Als de Rookmelder aan gaat, dan zet temperatuur op 10 graden (Toon kan de ketel niet uitschakelen) en doe de Hue lampen aan rood gekleurd. Bellen en sms doet de Toon al automatisch bij rookmelding.

Ben ik het helemaal mee eens..
Reputatie 7
Badge +7
@Frank van Triggi

Leuk je hier te zien!!!
Ook prober ik regelmatig jullie eigen forum te lezen en begrijp dat deze natuurlijk voorrang heeft!

Tot triggs!
Reputatie 4
Badge +3
Ik zou ongelooflijk graag een makkelijkere manier willen hebben om meerdere schakelmomenten te kunnen instellen. Het ontbreken daarvan beperkt een optimaal gebruik van de slimme stekkers icm Triggi enorm.
Stel ik heb 10 slimme stekkers met daaraan gekoppeld een lamp. Ik wil deze lampen bij afwezigheid (vakanties) automatisch laten schakelen. Om niet al te voorspelbaar te zijn voor de boef wil ik dat de lampen iedere dag op andere momenten aan en uit gaan. Voor 1 lamp heb ik dan 4 schakelmomenten per dag. In de ochtend aan (als het nog niet helemaal licht is), in de ochtend uit (als het licht geworden is), in de avond aan (als het begint te schemeren) en in de avond uit (als ik naar bed ga). Voor 10 stekkers zijn dat dus 40 schakelmomenten per dag. Ik wil voor iedere stekker voor iedere dag van de week een ander aan en uit moment (om de boef om de tuin te leiden en omdat ik niet iedere dag op dezelfde tijd opsta en naar bed ga. Dat geldt ook voor de andere gezinsleden. Dat zouden dan dus 40 x 7 = 280 schakelmomenten zijn!!!!
Om een schakelmoment aan te maken zijn ongeveer 20 handelingen nodig (selecteer conditions, selecteer action, geef naam etc.). Dat zijn in dit voorbeeld dus een totaal van 5.600 handelingen!!!!
Dat moet makkelijker kunnen. Ik heb dit al meerdere keren aan Triggi voorgelegd en zij zeggen dit te begrijpen. Echter komt er maar geen oplossing (schakelmomenten makkelijk kopiëren en dan de tijd aanpassen bijvoorbeeld).
Een oplossing hiervoor zou een enorme sprong voorwaarts zijn in de toepasbaarheid van slimme stekkers icm Toon.
Zit er goed uit. Eindelijk iets om te vermijden dat je op de vakantie 2x per dag licht aan of uit moet zetten (wat je regelmatig vergeet!)

Als iemand een Trig heeft met een schema voor vakantie is het misschien handig om die hier te delen.
Dat gaat beter als je op het forum van Triggi dit vraagt.
In Triggi zit de optie om te delen.
Reputatie 1
Badge
Wanneer komt er in vredesnaam nu eens de mogelijkheid om tijdschema's te kunnen gaan gebruiken met Toon icm de slimme stekkers? Heb hierin grof geinvesteerd maar Eneco laat t gewoon afweten. Echt schandalig inmiddels en brengt Toon op achterstand met alle innovaties op dit gebied zoals Apple HomeKit etc.. Overweeg de stekkers te gaan verkopen en op HomeKit over te stappen. Is toch te gek voor woorden dat je bijv tijdens je vakantie niet eens kan instellen dat Toon automatisch je verlichting aan/uit zet op bepaalde tijden mbv de stekkers? Echt n fiasco!
Frank197 wrote:

Is toch te gek voor woorden dat je bijv tijdens je vakantie niet eens kan instellen dat Toon automatisch je verlichting aan/uit zet op bepaalde tijden mbv de stekkers? Echt n fiasco!

Sinds 13 maart 2017 werkt Triggi geheel foutloos in samenhang met Toon.
Dus al mijn slimme stekkers worden op Toon keurig via de scenes van Triggi bediend. Zie eventueel het oude forum en de Poll daar over scenes voor slimme stekkers.
Reputatie 1
Badge
Beste Brandje,

Kende Triggi inmiddels maar deze werkt bij mij niet goed. Krijg de tijdsconditie niet goed, omdat de knop na t instellen vd tijd niet werkt. Maw, je kunt de ingestelde tijd niet bevestigen. Daarnaast vind ik het, ondanks de vele verzoeken vanuit de gebruikers, zeer klantonvriendelijk dat Eneco nooit helderheid hierover geeft, ook de moderators niet. We worden wel 'verleid' tot het aankopen van dure stekkers, Toon wordt gepromoot als dé intelligente thermostaat, maar krijgt alleen maar fancy schermen en geen aanvullende functionaliteiten. Eneco staat zo met de huidige ontwikkelingen met nieuwe spelers straks op 2-0 achterstand.
Badge +5
Frank197 wrote:

Wanneer komt er in vredesnaam nu eens de mogelijkheid om tijdschema's te kunnen gaan gebruiken met Toon icm de slimme stekkers? Heb hierin grof geinvesteerd maar Eneco laat t gewoon afweten. Echt schandalig inmiddels en brengt Toon op achterstand met alle innovaties op dit gebied zoals Apple HomeKit etc.. Overweeg de stekkers te gaan verkopen en op HomeKit over te stappen. Is toch te gek voor woorden dat je bijv tijdens je vakantie niet eens kan instellen dat Toon automatisch je verlichting aan/uit zet op bepaalde tijden mbv de stekkers? Echt n fiasco!

Triggi werkt probleemloos met tijdschema's zoals ik dat ervaar in iOS, ook zonsondergang en opkomst werken foutloos dus vermoed ik dat je in de aanmaak van je trig iets over het hoofd ziet. In de komende update is de tijdsweergave bij zonsop of ondergang zelfs nog beter en zijn er nog enkele verbeteringen doorgevoerd.
Misschien mis je het regeltje helemaal onderaan uit beeld als je een bewerking op moet slaan? Gebeurt mij ook nogal eens.

HomeKit stekkers kun je (nagenoeg) vergeten omdat er in mijn zoektocht geen Z-Wave stekkers gevonden zijn die al dan niet met energiemeting en weergave in een scene geplaatst kunnen worden. Fibaro niet, Elgato doet het met Bluetooth, KaKu niet.

Ik kan me vergissen natuurlijk maar dan lees ik dat graag.
Reputatie 7
Badge +8
Hele zonsondergang en opkomst zal aangepast worden..

Zo heb ik het nu op een Android Emulator:

Badge +5
@mAiden inderdaad. Ook de Nowwidgets zijn in kleur aan te passen.
Reputatie 7
Badge +8
Yobotje wrote:

Thanks, die waren me nog niet opgevallen. Best wel slecht van me. Ben ik nog wel Beta Tester van Triggi ?
Badge +5
mAiden wrote:

Yobotje wrote:

Thanks, die waren me nog niet opgevallen. Best wel slecht van me. Ben ik nog wel Beta Tester van Triggi ?

Ben ik ook, wel opletten hoor. ??
Ach ben ik ook!
Straks pad ik m'n taak daarvan weer op en gaan we gezamenlijk naar een steeds betere Triggi.
En dan te bedenken dat het nu al zo perfect werkt.......
Hopelijk vindt de ts dat straks ook als hij z'n instellingsprobleem heeft getackeld.
Reputatie 4
Badge +4
Toch nog een opmerking: ik heb al twee dagen in één maand meegemaakt dat een geschakelde lamp niet uitging (steeds dezelfde lamp). Moest hem zelf uitzetten via Toon. De volgende dag en dagen geen problemen meer. Toch vreemd. Een andere lamp die ik met het zelfde schema (zonsondergang) maar met een andere eindtijd heb geschakeld gaat keurig aan en uit.
2-12-2017 werkt niet kan geen verbinding met Toon maken .
John Wennips wrote:

2-12-2017 werkt niet kan geen verbinding met Toon maken .

Nog steeds problemen?
Reputatie 1
Badge

Bestaat er de mogelijkheid, om de zelfgemaakte knoppen in een aparte
map te plaatsen, of beter nog, te verplaatsen naar je beginscherm❓
Helaas dat is onmogelijk.
Wie weet bij toekomstige versies.
Overigens kan je beter wensen en ideeën rechtstreeks op het forum bij www.triggi.com plaatsen.
Reputatie 1
Badge
???@N❎$‼️ Brandje voor je snelle reactie. Jammer dat dit (nog) niet mogelijk is, maar who knows? De vraag had ik enige tijd geleden ook al eens rechtstreeks gesteld aan Frank, van Triggi, maar zoals je begriipt......geen respons, vandaar dit platFORUM?
Oeiii je zegt, zoals je begrijpt.......
Nou die ervaring heb ik en velen anderen toch niet. ?
@Frank van Triggi is altijd vrij rap met het beantwoorden van vragen.
Ik heb ‘m in ieder geval hier ook nog even voor je “aangeroepen”.

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen