Met Triggi stel je schakelschema’s in (aan/uit) voor slimme stekkers die gekoppeld zijn aan Toon | Eneco Community

Met Triggi stel je schakelschema’s in (aan/uit) voor slimme stekkers die gekoppeld zijn aan Toon

Reputatie 7
Badge +7
Maak je gebruik van slimme stekkers? Met Triggi kun je nu ook schakelschema’s instellen. Dat wil zeggen dat je via Triggi de stekker(s) die gekoppeld zijn aan Toon automatisch aan of uit kunt laten zetten. Het werkt als volgt:

Stap 1
Download de app van Triggi App via Google Play (Android) of de App Store (iOS).

Stap 2
Open de app en druk op ‘Creëer een nieuwe trigg’.

Stap 3
Voeg eerst de ‘conditie’ toe, bijvoorbeeld ‘Tijd & dag’ (via Mijn kanalen) en voeg een tijdstip toe waarop de stekker aan en uit moet.

Stap 4
Daarna voeg je de ‘actie’ toe, bijvoorbeeld ‘Toon’ (zie stap 5).

Stap 5
De eerste keer moet je Toon toevoegen als kanaal. Hiervoor heb je de inloggegevens van je Mijn Eneco account nodig.

Stap 6
Zodra je Toon als kanaal is toegevoegd kan je met Triggi instellen op welk tijdstip je slimme stekkers aan en uit gezet moeten worden. In de app worden ook diverse voorbeelden gegeven wat Triggi nog meer kan met Toon.

Succes met het instellen allemaal. Vragen? Stel ze vooral in dit topic!

54 Reacties

Reputatie 6
Badge +2
Triggi is een heel leuk speelgoed om je verlichting op tijd te schakelen maar ik heb het navolgende probleem
dinsdag en woensdagavond staat er geen trigg ingesteld en toch schakeld hij om woensdagnacht 00:00 de verlichting aan (wij noemen het spookje )
heb een extra trigg aangemaakt zodat het om 00:005 weer uitschakeld
beetje vreemd is dit wel ook Maiden komt hier niet uit maar we zij nbezig met een onderzoekje hoe en wat
Ik neem aan dat je bij de keuze van dagen dus expliciet die avonden niet aangevinkt hebt....
Reputatie 4
Badge
Ik heb net zelf mijn eerste Trigg ingesteld, want ik kan natuurlijk niet achter blijven: ben benieuwd! 🙂
Reputatie 6
Badge +2
Je kan toch alleen de dagen in vullen en niet delen van een dag!

Idd ma,do,vr,za,zo
Di,woe staan niet aangevinkt
Oké en op die dagen maak je gewoon een Trigg die om x tijd aanschakelt. En dit eventueel gekoppeld aan de zonsondergang met x tijd extra of minder.
Vervolgens weer een Trigg die om x tijd uitschakelt.
Reputatie 7
Badge +8
@Brandje,

Dit is de Trig waar het overgaat. Dit is exact dezelfde Trig als die @thewhale gebruik.

Ook hier spookt hij op Woensdagavond om 0:00 de trig word dan spontaan geschakeld.

Heb nu een andere gemaakt, ben benieuwd wat die doet.
Reputatie 7
Badge +8
Marco wrote:

Ik heb net zelf mijn eerste Trigg ingesteld, want ik kan natuurlijk niet achter blijven: ben benieuwd! :)

Ik ben reuze nieuwsgierig naar jou gemaakte Trigs.
mAiden wrote:

@Brandje,

Dit is de Trig waar het overgaat. Dit is exact dezelfde Trig als die @thewhale gebruik.

Ook hier spookt hij op Woensdagavond om 0:00 de trig word dan spontaan geschakeld.

Heb nu een andere gemaakt, ben benieuwd wat die doet.

Hoi Ricardo,

Zo'n uitvoering gebruik ik ook, maar dan alle dagen. Dan is er geen probleem.
Heb je al feedback van Triggi gevraagd?
Reputatie 7
Badge +8
Hoi Ton,

Frank van Triggi kwam met het verhaal dat de Trig eigenlijk wel klopt. Na Woensdag 0:00 zou de trig waarheid zijn waardoor hij schakel.. Vind maar raar..
Dat is zeker raar.
Hij heeft zeker ergens een aanpassing gemaakt. Even afwachten dus.
Reputatie 6
Badge +2
Hallo Richard
Ik zit nog eens naar je triggs te kijken en ik snap je vraag denk ik niet goed. In de trigg zeg je namelijk: Als het maandag/donderdag/vrijdag/zaterdag/zondag is EN het is 1 minuut voor zonsondergang, doe dan Slimme Stekker 3 aan en doe Kastlampjes aan. Dus als jij donderdagochtend wakker wordt en beide lampen zijn aan, dan is dat volgens de trigg. Het is namelijk donderdag EN de conditie 1 minuut voor zonsondergang is waar geworden op woensdagavond en is nog steeds waar tot 1 minuut na zonsopgang de volgende dag, donderdagochtend dus. Beide condities zijn dus waar en daarom gaan je lichten aan.
In je schermafbeelding zie ik een notificatie over Slimme Stekker 2. Is dat een andere trigg die dan wordt uitgevoerd?
Met vriendelijke groet uit Amsterdam,
Frank Meeuwsen

Hoi frank,
Wat jij stelt gaat niet op
Want ik vraag niet of de trigg mijn verlichting op woensdag na zonsondergang wil aanschakelen
En het uitschakelen gebeurd zoals je ziet altijd op 23:30
En zoals je ziet op de foto is de trigg vanzelf aangegaan om 00:00

Ja dat klopt. Maar de conditie is uit twee delen opgebouwd die beiden waar moeten zijn
Het is x minuten na zonsondergang in Almelo -> Naar mijn weten gaat ook in Almelo de zon nog elke avond onder ? dus dit deel van de conditie is elke dag waar. Ook op woensdag.
Als het maandag/donderdag/vrijdag/zaterdag of zondag is. Deze is waar vanaf middernacht op de dag. Dus op donderdag middernacht.
Dus op donderdag middernacht zijn beide delen van de conditie waar en wordt de trigg uitgevoerd.

Wat betreft zonsondergang, hierbij moet je weten dat dit geen moment is in Triggi, maar een "staat": De zon is op of de zon is onder. In dit artikel hebben we een en ander verder uitgelegd hoe dit werkt. De conditie voor zonsondergang is waar tot het moment dat de zon weer op komt.  

http://help.triggi.com/how-does-triggi-work/how-does-sunset-and-sunrise-work-in-triggi

Geeprek met Frank van Triggi
Reputatie 7
Badge +8
Even update:

Frank van Triggi gaat er samen met mij verder op induiken. Kijken waar het mis gaat.. Aan de Trig kan niet liggen, want die staat perfect in elkaar..

Keep you posting. ?
Goed werk Ricardo!
Reputatie 7
Badge +7
Hiha! Toch leuk om te zien dan mijn topic van 20 dagen geleden op het forum is blijven staan!!

Ik ben er blij mee!! Happy Trigging allemaal!!
Reputatie 7
Badge +8
Even nieuwe update:

Er blijk een flinke bug te zitten in Triggi. Mocht je Voor zonsondergang op 0 min willlen selecteren, dit gaat nu niet.. Triggi veranderd dit automatisch in 0min NA zonsondergang.. Uiteraard dit als eerste doorgegeven aan Frank.
Misschien al opgelost?
Versie 1.1.3724 is net uitgebracht
Reputatie 7
Badge +8
Brandje wrote:

Misschien al opgelost?
Versie 1.1.3724 is net uitgebracht

Helaas nog niet Ton.
Ik hoor het van Frank als de fout eruit is. Ik test voor nu of de Trig 1 voor zonsondergang hetzelfde doet als 0 min na zonsondergang. Kijken of Spookje daar om 0:00 Woensdagnacht ook spontaan aanslaat.
Hier is het om 22:04 zo ver.
Effe afwachten maar.
Hier is het 21:55 uur Trigg, weliswaar met parameter 0 +10 is gewoon geschakeld.
Reputatie 7
Badge +8
Brandje wrote:

Hier is het 21:55 uur Trigg, weliswaar met parameter 0 +10 is gewoon geschakeld.

Casper het Spookje is geschakeld. Kijken wat hij volgende week Woensdag doet. Hou je op de hoogte Ton.
Mooi zo!
Ik hoor het wel!
Reputatie 7
Badge +7
Zou leuk zijn als Triggi zichzelf ook laat zien op dit furum.
Ik ga het ze vast vragen!

Goedenavond allen! Ton vroeg ons inderdaad of we hier eens een kijkje willen nemen. Nou, daar ben ik dan! ?
Wat leuk om hier alle discussies die ik met jullie een-op-een heb weer terug te zien en hoe jullie er samen mee bezig zijn. Er zijn inderdaad wat bugs ontdekt en het probleem met zonsopgang/-ondergang zal op heel korte termijn zijn verbeterd. We werken daar nu hard aan en ik hoop dat we jullie dan een duidelijker keuze kunnen geven rondom de avond/ochtend en je apparaten.

Naast ons eigen forum, de een-op-een support en soms wat e-mail hou ik eveneens het Eneco forum in de gaten. Ik zal dat hier ook doen. Maar helaas hebben we (nog) niet de mensen en middelen om overal te zijn én support te geven. Vooralsnog krijgt ons eigen chatsupport en het forum voorrang. Dus als je écht support nodig hebt, vraag het ons daar.

Oh en ik zie hier veel schermafbeeldingen van triggs, zijn jullie op de hoogte dat je triggs ook direct kunt delen en zodat anderen hem kunnen hergebruiken met een eigen Toon, Hue, locatie etc? Zie hier bijvoorbeeld een trigg om thermostaat, verlichting en alarm automatisch te bedienen als je niet thuis bent. Je kunt deze trigg direct zelf gebruiken en configureren als je dat wilt.

Happy triggin' en tot een volgende keer!

Groet
Frank Meeuwsen
Het zou ook leuk zijn om Toon te kunnen gebruiken als conditie, net zoals Nest of de Thermosmart...
Weet hier iemand als de Triggi team van plan is om die kanaal toe te voegen als conditie?
Berny wrote:

Het zou ook leuk zijn om Toon te kunnen gebruiken als conditie, net zoals Nest of de Thermosmart...
Weet hier iemand als de Triggi team van plan is om die kanaal toe te voegen als conditie?

Helemaal mee eens, dat zouden wij ook graag willen! Maar we zijn afhankelijk wat Toon aanbiedt in hun API voor derde partijen zoals wij. Dus... leg in grote getale deze vraag bij het productteam van Toon zodat ze zien dat er behoefte aan is. Wij bouwen het dan met liefde in de app!

Fijn weekend!
Frank

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen