Koppelen Hue lampen GU10 | Eneco Community
vraag

Koppelen Hue lampen GU10

Badge
  • Reageert regelmatig (level 9)
  • 3 reacties
Wie kan mij zeggen of ik ook Hue gu10 van Philips aan Toon kan koppelen? Of zijn er ook andere Gu10 lampen van andere merken te koppelen.
Gr. Rob

11 Reacties

Hoi Rob,

De Philips GU10 heb ik zelf en kan je gewoon aan Toon koppelen.
Heb je de nieuwste bridge die vierkante?
Badge
Ik heb nog geen bridge. Welke kan ik het beste kopen?
Overal waar de Hue GU10 lampen ook verkocht worden.
Of even googlen voor de goedkoopste prijs.
De nieuwste versie is het vierkante model.
Volgens mij worden de ronde bridges niet meer verkocht.
Badge +5
De ronde Bridge, waarvan ik er een heb liggen, brengen niet veel meer op op Marktplaats. Ze raken uit de gratie terwijl ze goed voldoen zolang je geen HomeKit gebruikt of geheugen problemen met de bridge hebt.
Badge
Ik heb de Hue bridge gekoppeld aan Toon. De gu10 spot aangesloten. Op deze groep zitten in totaal 5 spots. Als ik de Hue lamp uit zet met Toon dan blijven andere 4 spots branden. Hoe dit op te lossen? Of moet ik nog 4 Hue spots kopen? Dit wordt wel heel erg duur. Gaarne uw reactie.
Gr. Rob
Hoi Rob,

Schakelen enz kan alleen met Hue Gu10 spots.
Die hebben de hardware aan boord en kunnen op de bridge reageren.
Badge +5
Ik heb de Hue bridge gekoppeld aan Toon. De gu10 spot aangesloten. Op deze groep zitten in totaal 5 spots. Als ik de Hue lamp uit zet met Toon dan blijven andere 4 spots branden. Hoe dit op te lossen? Of moet ik nog 4 Hue spots kopen? Dit wordt wel heel erg duur. Gaarne uw reactie.
Gr. Rob

Hallo Rob, jouw vraag komt niet duidelijk over.
Wat ik begrijp: je hebt vijf Hue spotjes met een Gu10 fitting en je wil ze tegelijk uitschakelen op Toon?
Dat kan door via het menu "Bedienopties" / "Lampen", met behulp van het potloodje de lamp aan een groep toe te voegen. Ze gaan dan als groep uit.
Mocht het anders zijn formuleer je vraag dan opnieuw.
Groet, Theo.
Badge
Nee, ik heb inderdaad 5 gu10 spots op 1 schakelaar staan. Maar ik heb maar 1 Hue gu10 spot. Waardoor bij het uitschakelen 4 gu10 spots blijven branden en die ene Hue gu10 spot gaat uit? Nu was mijn vraag moet ik die andere 4 spots ook veranderen in Hue spots, of is er ook een mogelijkheid dat het niet hoeft?
Die mogelijkheid is er niet!
Zie mijn eerdere bericht.
Alleen Hue Gu10 kunnen reageren op de opdrachten via de bridge.
Badge +5
Nee, ik heb inderdaad 5 gu10 spots op 1 schakelaar staan. Maar ik heb maar 1 Hue gu10 spot. Waardoor bij het uitschakelen 4 gu10 spots blijven branden en die ene Hue gu10 spot gaat uit? Nu was mijn vraag moet ik die andere 4 spots ook veranderen in Hue spots, of is er ook een mogelijkheid dat het niet hoeft?

Duidelijk Rob.
Die combinatie daar kan zowel Toon®️ als Hue niet mee overweg Rob. Ik zou voor een andér armatuur gaan waar je die ene Hue inplaatst als dat tenminste voldoende verlichting geeft. De Hue Gu10 geeft een hoeveelheid Lumen die je overigens kunt vergelijken met de hoeveelheid van de andere vier zodat je in kunt schatten waar je aan toe bent.
Anders wordt het zoals je zegt een dure grap om ook de andere 4 te vervangen. Een ander armatuur met een E27 Hue kan dan misschien een goedkopere oplossing zijn om de nodige hoeveelheid licht te verkrijgen.
Ik hoop dat je vraag hiermee voldoende is beantwoordt.
Groet, Theo.
Reputatie 7
Badge +7
Vergeet niet de INNR lampen. Ik heb er zeven van in de keuken en werken prima met Toon. Deze zijn in prijs een stuk aantrekkelijker. Zie hiervoor ook een ander topic op dit forum.
https://forum.toon.nl/de-huiskamer-29/innr-met-toon-190

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen