Knop "verwarmingsmodus" in Google home app | Eneco Community
vraag

Knop "verwarmingsmodus" in Google home app

• 9 oktober 2019
  • 9 reacties
  • 173 Bekeken

Reputatie 1
  • Reageert regelmatig (level 9)
  • 8 reacties
Vandaag voor het eerst aan het stoeien met toon en Google home. Tot nu toe werken commando's als "zet de temperatuur op 20 graden" en dergelijke prima. Ook triggers via ollisto (activeer comfort) werken.
Wat mij wel opviel: In de Google home app zie ik, als ik de thermostaat aanklik ook een knop "verwarmingsmodus" maar deze lijkt niets te doen?

Daarnaast lukt het mij nog niet om via ollisto now een trigger te maken die het automatisch programma in of uit schakelt.

Iemand een idee?

9 Reacties

De verwarming modus geeft alleen de status even aan. En je kan in de cirkel de temperatuur verhogen en verlagen.
Heb je op de site van Olisto gekeken?
Daar staat hoe je Now aanmaakt.

Hier een voorbeeld

https://forum.olisto.com/t/your-favourite-triggs/14
Reputatie 1
Hey @Brandje,

Het aanmaken van triggers in ollisto now werkt hoor, is altijd een beetje puzzelen met namen van commando's maar lijkt tot nu toe te doen wat ik wil 😉

Wel valt mij op dat de "thermostaat" in de Google home app andere waardes aangeeft dan de Toon aan de muur en de Toon app. Alsof Google home niet mee loopt met de wijzigingen op Toon of in de Toon app.
Ben er nog niet uit hoe dit komt. Heb natuurlijk al geprobeerd de koppeling te verwijderen en opnieuw op te zetten maar dit maakt geen verschil. En soms loopt ie ineens wel goed mee (dus de aangegeven temperatuur klopt met wat toon op het display laat zien).

Overigens ook hulde aan Eneco: ik had woensdagochtend gebeld ivm de meter adapter, eneco gaf aan dat levering ongeveer 10 werkdagen zou duren en een dag later lag de meter adapter al in huis! Top!

Komende week de boel finetunen en misschien toch een opentherm module in mijn ketel monteren, hoewel ik mij afvraag of dit besparing oplevert met ons oude huisje haha.

Groet en fijn weekend!
Hoi @djMvT,

Leuk om te horen dat de Now koppelingen gelukt zijn en goed werken.
Dat de temp in Google home afwijkend zijn was mij niet opgevallen. Van de week nog mondeling een temperatuurs verhoging via de Google mini gedaan en dat werkte zoals altijd naar behoren.

Toch zou ik de OT module overwegen, want je temperatuur bij bv warmte vraag loopt dan veel gelijkmatiger en gevoelsmatig prettiger. Qua gas verbruik zou het ook een kleine besparing op kunnen leveren. Uiteraard is dit sterk afhankelijk hoe je woning is geïsoleerd.

Ook een fijn weekend!
Reputatie 1
Gekke is: spraak commando's werken prima. Het is de indicatie in de Google home app die niet meer mee loopt, zowel voor de ingestelde als de werkelijke temperatuur. Net de Toon weer verwijderd uit Google home en de link met toon thermostaat gewist en opnieuw toegevoegd en hij werkt weer.

Mijn vaillant ketel moduleerde via de ebus wel met de originele thermostaat, ga denk ik eerst eens kijken hoe het gasverbruik verloopt komende maanden. Opentherm module is zo geplaatst volgend seizoen hé 😉

Toch mooi zo'n toon voor 3 tientjes van marktplaats 😃
Net even de rode waarde in de cirkel gecontroleerd, die is exact gelijk als de ingestelde waarde op Toon®️.
Ook de waarde op Toon®️ en de waarde op de rand van de cirkel zijn gelijk.

Slim van je om eerst eens te kijken hoe het gasverbruik verloopt en hoe je verbruik met Toon®️ zich ontwikkelt.

En zeker een mooi goedkoop 2e leven voor een Toon®️. Daar is MP uiteraard ideaal voor. Suc6 met de verdere fine tuning.
Net nog even een controle voor je gedaan @djMvT

Als je in Google home de cirkel actief houdt dan wijzigt de waarde niet. Ik sloot op de iphone de pagina af en koos daarna weer de waarde thermostaat en daarna was de aangegeven waarde weer exact gelijk aan Toon®️.
Zelf nooit ondervonden dat er een verschil zat tussen toon en Google home?. Hier stond altijd op beide dezelfde temperatuur. Nu met lyric eveneens geen issue
Hoi Mark,
Ik denk wat meespeelt is dat de koppeling Toon met Olisto soms wat instabiel is, soms is het helaas even nodig om Toon®️ een reset te geven. Daarna is de koppeling weer perfect en actueel.

Reageer