Interpolis introduceert Thuiswacht

Toon eerste bericht

72 Reacties

Hoi @jordyscheepmaker

Ben benieuwd hoe het je bevalt. Hou ons op de hoogte hoe het werkt izm toon e.d.

Helpt een ieder die er belang bij heeft in zijn keuze
Reputatie 4
Badge
mpleizr wrote:

Hoi @jordyscheepmaker

Ben benieuwd hoe het je bevalt. Hou ons op de hoogte hoe het werkt izm toon e.d.

Helpt een ieder die er belang bij heeft in zijn keuze

er is een apparte app die bijna gelijk is aan somfy, je kan bij de toon app een beveiliger inhuren om polshoogte te nemen. je kan gewoon een inlognaam aanmaken voor de toon app, volgens mij kan je hem dan ook gewoon gebruiken voor de somfy spullentjes. ( niet uitgeprobeerd )

verder geen extra functies voor de toon hermostaat, wat tot nu toe een gemiste kans is ,thuiswacht staat los van de toonthermostaat, zie reactie medewerker.
Reputatie 7
Badge +2
Hoog tijd om quby weer af te splitsen van Eneco. Of gaat Eneco ook de verzekeringsmarkt op? Wie gaat bepalen waar de quby ontwikkelaars aan gaan werken? Aan nieuwe Toon functies tbv Eneco klanten of aan extra beveiligingsfuncties voor branche vreemde toepassingen? Het zijn wel de eneco klanten die voor deze ontwikkelingen hebben betaald via de abonnementen maar er niets voor terug krijgen.
Ik hoop dat de nieuwe leiding van het bedrijf duidelijke keuzes gaat maken....
Op dit moment is het uitermate verwarrend......
Reputatie 3
Badge +1
Vandaag binnen gehad, wat een drama ding die thuiswacht.
@Toonz sinds vrijgave api zijn er genoeg bedrijven die mee willen varen op de merknaan Toon. Alles draaid om geld en marketing

Eerdere stappen van eneco om iets gelijkwaardigs in te zetten zijn mislukt. Wees blij dat er partijen zijn die nog uitbreidingen bewerkstellen

Quby is een onderdeel van de Eneco groep, die zelfstandig opereert
Reputatie 7
Badge +2
@mpleizr ik vraag me af hoe onafhankelijk quby echt is. Ze worden gefinancierd door opbrengsten van abonnementen van Toon gebruikers. Een deel van dit abonnementsgeld lijkt me gebruikt voor de ontwikkeling van dit product terwijl onze wensen mbt Toon worden genegeerd. Ergens wringt dit businessmodel dus wel.
Badge +1
inbraak gehad en Securitas heeft de daders op heterdaad betrapt en meer ingeschakeld daders opgepakt met behulp van de camera kon ik zien dat mensen mijn huis betreden waren en ik door kon schakelen naar Securitas ik was 2 uur van mijn huis vandaan dus ben blij !! ik ben in en in positief
Badge +1
:):):)
jordyscheepmaker wrote:

inbraak gehad en Securitas heeft de daders op heterdaad betrapt en meer ingeschakeld daders opgepakt met behulp van de camera kon ik zien dat mensen mijn huis betreden waren en ik door kon schakelen naar Securitas ik was 2 uur van mijn huis vandaan dus ben blij !! ik ben in en in positief

Hoi Jordy,@jordyscheepmaker

Nou dat je positief bent wil ik begrijpen zeg!
Jij kreeg dus de melding en beslis je dan om Securitas in te schakelen?
Gaat dat niet automatisch? Heb je daarvoor een extra abo voor afgesloten?
Reputatie 4
Badge
volgens mij is dat een optie in de app om Securitas in te schakelen via de app tegen betaling, maar top dat ze opgepakt zijn.
Dat is een mooie optie!
Ben benieuwd wat daar de prijs van is.
Hopelijk reageert @jordyscheepmaker ook nog even....
Reputatie 4
Badge
Brandje wrote:

Dat is een mooie optie!

stond in de app ik had em weer verwijderd geloof iets van 35 euro als ik het me goed herinner kan ook iets meer zijn geweest 😀 ) volgens mij kan je ook een losse somfy linken aan de app van toon heb het helaas niet uitgeprobeerd, maar kon wel gewoon een wachtwoord aanmaken en apperatuur aansluiten als ik de app zo zag. is een iets aangepaste app van somfy zelf. hopelijk kan @jordyscheepmaker hier meer over vertellen
@jordyscheepmaker, ik hoop dat de inbraakschade mee valt en heel goed dat dankzij jouw beveiligingssysteem zijn ze opgepakt. Dat is wel even schrikken ook als je van thuis bent. Sterkte!
Berny wrote:

@jordyscheepmaker, ik hoop dat de inbraakschade mee valt en heel goed dat dankzij jouw beveiligingssysteem zijn ze opgepakt. Dat is wel even schrikken ook als je van thuis bent. Sterkte!

Wat ik mij eigenlijk afvroeg en wilde dat ook aan Jordy vragen, als inbreker zou ik zo'n camera saboteren; hoe gaat die camera eigenlijk om met de gemaakte foto's/video?
Tot 7 dagen kan je terug kijken toch? Zo iets wordt gelijk opgeslagen op een aparte mapje denk ik. Maar ik ben ook benieuwd hoe scherp het beeld materiaal is en welke sensoren hebben het als eerst getrigged, de deursensoren of de bewegingssensor van de camera.
Reputatie 4
Badge
klopt je kan 7 dagen terugkijken, deze wordt opgeslagen op een externe server dus al slopen ze de camera of ze nemen deze mee, de beelden blijven bewaard, dus als de boef in beeld geweest is 🙂 kan je altijd nog terugkijken,de beeld is in hd .

de camera lijkt op een kleine muziekboxje dus valt niet op als je de sirene optie uitzet dan blijft deze gewoon filmen.

de somfy neemt standaard 24 uur per dag op behalve als je de privacy mode aanzet, dan wordt het opnemen gestopt als je thuis ben
Reputatie 7
Badge +8
Hij neemt op in de Cloud. Als ik me niet vergis is beeldkwaliteit 1080p Full HD. Alleen dat opnemen in de Cloud, houd mij wel tegen. Op mij werk hebben we ook een beveiligingstak, als ik daar hoor en zie wat er mis kan gaan met cloud opnames. Hou ik me hart vast.

Desnietemin blij dat Securitas snel geschakeld heeft. Dat de daders op heterdaad betrapt zijn.
m_jong wrote:

klopt je kan 7 dagen terugkijken, deze wordt opgeslagen op een externe server dus al slopen ze de camera of ze nemen deze mee, de beelden blijven bewaard, dus als de boef in beeld geweest is 🙂 kan je altijd nog terugkijken,de beeld is in hd .

de camera lijkt op een kleine muziekboxje dus valt niet op als je de sirene optie uitzet dan blijft deze gewoon filmen.

de somfy neemt standaard 24 uur per dag op behalve als je de privacy mode aanzet, dan wordt het opnemen gestopt als je thuis ben

Kijk, heel goed daar ging het mij om!
Ricardo heeft het ook al bevestigd; de opnames worden dus extern opgeslagen.
Maar €35 per maand voor die beveiliging is een fors bedrag zeg. Overkomt het je, heb je het er natuurlijk graag voor over. ......
Reputatie 4
Badge
@Brandje die 35 euro is per keer dat je de beveiligingsbedrijf oproep is een extra optie, je druk op de knop in de app en dan komen ze., Je betaal 15 euro per maand, en dan eventueel de 35 euro als je de beveiliging inhuurt. Je kan ook 112 bellen gratis ?
Aha, nu is het duidelijk; die éénmalige hulpoproep is dus €35.
Ja zeker 112 is ook mogelijk, maar vanuit het buitenland geeft dat weer problemen.
Het is een keuze, zoals zo vaak en je moet het er voor over hebben...............
Badge +1
Brandje wrote:

Dat is een mooie optie!

€ 49 per keer
jordyscheepmaker wrote:

Brandje wrote:

Dat is een mooie optie!

€ 49 per keer

He thx voor de aanvulling.
Dus los van het abo en je besluit een beroep te doen het beveiligingsbedrijf dan is dat dus €49 per keer.
Toch weer aanzienlijk duurder dan de eerder genoemde €35...........

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen