Hue stroom plug bedienen via Toon | Eneco Community

Hue stroom plug bedienen via Toon

Ik hoop dat iemand hier een oplossing heeft of ervaring met mijn probleem.
Ik gebruik Hue verlichting op Toon en heb de huis (gewone) verlichting via de Busch jaeger schakelaars toegevoegd aan de bridge en dit werkt perfect ook op Toon.
Nu wil ik graag nog andere dingen in huis schakelen via de schakelaars (busch jaeger) en ook bedienen op Toon.
Heb de Living white plug op de kop getikt
Heb de osram Smart+ (lightify) plug gekocht
En heb de Busch jaeger zigbee ligtlink plug gekocht
Nu het probleem alle werken prima op de bridge en dus op Hue en zijn zicht baar op Toon maar geven aan in Toon niet beschikbaar en kan ze daar dus niet bedienen

Help

MVG Richard

11 Reacties

Voor zover ik weet is Toon erg kritisch op alles anders dan Fibaro.
De Ikea led's hebben een update gehad en nu werkt dat ook, dus wellicht moet je contact opnemen met Busch Jager.
Ik heb helaas het zelfde probleem! Ik krijg mijn Osram Lightify Smart+ plug ook niet werkend op de Toon. Super irritant!

@richardzuid, heb jij al een oplossing gevonden?

Groetjes Bram
Hoi Bram,

Heb je ook dit topic gelezen?
https://forum.eneco.nl/algemene-vragen-en-opmerkingen-over-toon-110/osram-lightify-in-toon-topic-gesloten-bezoek-ons-nieuwe-toon-forum-https-forum-toon-nl-8268/index1.html#post75143

Het blijft Zigbee en dat pruimt Toon niet.
Hoi Bram,

Heb je ook dit topic gelezen?
https://forum.eneco.nl/algemene-vragen-en-opmerkingen-over-toon-110/osram-lightify-in-toon-topic-gesloten-bezoek-ons-nieuwe-toon-forum-https-forum-toon-nl-8268/index1.html#post75143

Het blijft Zigbee en dat pruimt Toon niet.

Zojuist gelezen. Dat Toon niet rechtstreeks Zigbee ondersteunt lijkt mij logisch en duidelijk.

Maar de Osram-plug maakt verbinding met mijn Hue-bridge (ook Zigbee en wel ondersteunt door Toon). Daarnaast laat de Toon de plug wel zien in het bedieningspaneel, maar er staat niet beschikbaar
Klopt omdat er dus kennelijk niet een opdracht gegeven kan worden.
Toon werkt immers met het zWave protocol.
Klopt omdat er dus kennelijk niet een opdracht gegeven kan worden.
Toon werkt immers met het zWave protocol.

Maar ik neem aan dat de connectie tussen Toon en de Hue Bridge niet via zWave verloopt maar gewoon over ethernet? De Hue Bridge ondersteunt immers geen zWave.

Dus de originele Hue-lampen krijgen toch geen rechtstreeks signaal van de Toon maar gaan altijd via de Hue Bridge. En als ik daar een 3rd party-accessoire kan toevoegen lijkt het mij logisch dat ik die ook kan bedienen met m'n toon. Zeker als deze ook gewoon zichtbaar wordt op de Toon.

Of denk ik nu een beetje krom 🤔
De koppeling Hue Bridge en Toon is voor zo ver ik weet draadloos.

Dit probleem met Osram versus Toon speelt al 2 jaar en ik heb nog nooit een aanpassing op Toon gezien.

Heeft Osram geen FAQ site?
Reputatie 6
Badge +2

Dus de originele Hue-lampen krijgen toch geen rechtstreeks signaal van de Toon maar gaan altijd via de Hue Bridge. En als ik daar een 3rd party-accessoire kan toevoegen lijkt het mij logisch dat ik die ook kan bedienen met m'n toon. Zeker als deze ook gewoon zichtbaar wordt op de Toon.

Of denk ik nu een beetje krom 🤔

Nee hoor, klopt helemaal.

Nee hoor, klopt helemaal.

Dank je! 😅 Maar helaas nog geen oplossing.

De Ikea led's hebben een update gehad en nu werkt dat ook
Ik begrijp dat de Ikea-lampen (ook Zigbee en geen zWave) het zelfde probleem hadden en dat het na een update (van Ikea) wel werkte.

Is er iemand die kan zeggen of Osram inmiddels ook een firmware-update hebben uitgebracht?

Is er iemand die kan zeggen of Osram inmiddels ook een firmware-update hebben uitgebracht?

Hoi Bram,

Exact die (Ikea & Philips) hebben het samen mooi opgelost.
Vandaar mijn advies van FAQ/forum site Osram en anders zullen ze daar toch wel een support afd hebben.
Ik heb vorig weekend een nieuwe toon gekregen en zowaar de osram plug werkt perfect op toon...
Helaas kwam er na een paar dagen een update en je raad het al.....
Weer melding niet beschikbaar
Het probleem zit dus in de software van toon
Ik hoop dat ze het snel oplossen

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen