vraag

Homey app werkt helemaal niet. Wanneer komt er een werkende app?

Badge +1
De app voor integratie met Homey werkt helemaal niet. Dit terwijl al mijn andere apps perfect werken op Homey. Informatie van Toon wordt niet bijgewerkt in de Homey-app en blijft hangen. Als je de temperatuur of het programma in de Homey-app verandert, heeft dit geen effect op Toon en ook via flows werkt het niet betrouwbaar.
Kan iemand vertellen wanneer ik een goede en betrouwbare app voor Toon kan verwachten?
Ik zou graag van Olisto afwillen, omdat ook deze app geen betrouwbare link met Toon heeft en ik liever alles via één systeem (Homey) regel.
Mocht het probleem niet binnen een redelijke termijn geregeld worden dan overweeg ik Toon eruit te gooien en de thermostaat van mij CV-leverancier te kopen.

7 Reacties

Het is niet aan eneco maar aan homey om een stabiele communicatie te maken met toon. Op dit moment is deze niet correct en niet kompleet compatible.

Hier draaid toon probleemloos samen met Google home dn Alexa dmv olisto.

Wat is precies je bezwaar om olisto niet te gebruiken
Badge +1
mpleizr wrote:

Het is niet aan eneco maar aan homey om een stabiele communicatie te maken met toon. Op dit moment is deze niet correct en niet kompleet compatible.

Hier draaid toon probleemloos samen met Google home dn Alexa dmv olisto.

Wat is precies je bezwaar om olisto niet te gebruiken

Volgens mij wordt de app in een samenwerking tussen Quby en Homey ontwikkeld. Dus Quby is mede verantwoordelijk.
En omdat al het andere op Homey goed werkt, ga ik er voorlopig vanuit dat het probleem aan de Toon-kant zit. Ook al omdat de link met Olisto ook niet betrouwbaar is. Deze werkt vaak niet goed, vooral in combinatie met geofencing en je moet te vaak opnieuw bij Eneco inloggen.
Ik werk het liefst via één platform en één app (overzichtelijker en minder werk) en het liefst zonder de noodzaak van Clouddiensten (veiligheid). En omdat ik via Homey vrijwel alles kan integreren gaat daar mijn voorkeur naar uit.
De app die olisto aanspreekt binnen Google home is net als homey izm olisto gemaakt dus zouden we dezelfde problemen moeten ondervinden?. Hier geen enkel hobbel kunnen ontdekken

Hier werkt google home als centraal geheel. Lampen, stekkers, thermostaat ect...

Reputatie 6
Badge
@robtajanssen

Heb je jouw vraag al uitgezet op het forum van Homey zelf? Mijn advies is om dat wel te doen. Homey heeft namelijk wel functionaliteiten voor Toon in de app, maar deze zijn niet door ons ontwikkeld.

Groet, Urgel
Badge +1
Urgel wrote:

@robtajanssen

Heb je jouw vraag al uitgezet op het forum van Homey zelf? Mijn advies is om dat wel te doen. Homey heeft namelijk wel functionaliteiten voor Toon in de app, maar deze zijn niet door ons ontwikkeld.

Groet, Urgel

Mijn vraag staat ook bij Homey uit.
Dank voor de reactie.
Ik hoop dat iemand het nu eindelijk oppakt.
Met vriendelijke groet,
Rob
Reputatie 7
Badge +8
Het is algemeen bekend dat Homey behoorlijk veel moeite heeft om de Toon API correct te verwerken in hun services. Dit is geen te kort koming van Quby of Eneco, maar volledig van Homey zelf.
Olisto gebruikt dezelfde Toon API, die hebben hier nergens last van. Net als @mpleizr is hier ook Google Home een centraal iets, waarmee ik me thermostaat bedien, me lampen, me stekkers, alles in Domoticz. Mij Alexa doet gezellig mee. 🙂
Badge +1
Mijn ervaring met Olisto is anders. Ook die app werkt slecht met Toon samen. In ten minste de helft van de gevallen doet de app gewoon niet wat deze moet doen in combinatie met Toon. Homey werkt bij mij goed, behalve bij Toon. Vreemd.

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen