Homey

Toon eerste bericht

42 Reacties

Ik ben ook erg enthousiast over homey!
Reputatie 2
Badge
Ik ben sinds twee dagen ook aan het experimenteren met Homey en tot nu toe best tevreden.
Vandaag ook de Toon app op de Homey geïnstalleerd en mijn login gegevens ingevuld.
Dit lijkt goed te gaan en de Toon tegel wordt in de Homey toegevoegd.
De status is echter "Toon is onbereikbaar".

Nu ben ik een Toon veldtester en heb dan ook een @quby login op de acceptatieomgeving

Zou dit de reden kunnen zijn dat het niet werkt?

Groeten,
Paul
Nielsp wrote:

@Swets Ik zit zelf ook te overwegen om Homey te halen. Zelf gebruik in nu gewoon de Toon en Hue app i.c.m. Triggi. Dit werkt goed.

Maar nu zie ik dat met Triggi ik vastloop en ik vraag mij dan ook af of dit met Homey wel gaat lukken.

Als voorbeeld: Je komt in de buurt van je locatie (Thuis) en je zet dan even je toon op stand comfort en je stekkers en lampen aan. Maar als je Toon op stand comfort heeft gestaan na een minuut of 10 mag deze weer terug na de stand Thuis. Lukt dit in Homey of kan dit in Triggi ook al, maar zie ik iets over het hoofd. Ik hoor graag je ervaring.

Hi Niels,
Theoretisch kan je dat met flows fantastisch regelen. Een flow kan in Homey namelijk een aantal dingen aansturen en ook in volgorde... voorbeeld, zet de lamp aan, en 10 minuten later weer uit.
Omdat er op dit moment Problemen zijn om Toon te besturen vanuit Homey, werkt dit dus voor Toon instellingen even niet meer.

@Hayad, kan jij even nagaan bij Quby wat de status van de discussie tussen Athom en Quby is?
Op dit moment ligt het stil (lijkt tenminste zo). In feite heel jammer want ik zie met Homey leuke mogelijkheden.
pplevier wrote:

Ik ben sinds twee dagen ook aan het experimenteren met Homey en tot nu toe best tevreden.
Vandaag ook de Toon app op de Homey geïnstalleerd en mijn login gegevens ingevuld.
Dit lijkt goed te gaan en de Toon tegel wordt in de Homey toegevoegd.
De status is echter "Toon is onbereikbaar".

Nu ben ik een Toon veldtester en heb dan ook een @quby login op de acceptatieomgeving

Zou dit de reden kunnen zijn dat het niet werkt?

Groeten,
Paul

Hi Paul, daar heb ik geen ervaring mee. Maar gezien het feit dat Homey op API V1 werkt, denk ik dat dit een probleempje kan geven.
thehognl wrote:

Wil je je aub houden aan de forum terms ? Linken naar externe commerciele sites en sluikreclame voor andere diensten is niet toegestaan. https://forum.toon.nl/site/terms

Ik hoop dat hier niet de enthousiasme voor Homey mee bedoeld wordt. Misschien is het je ontgaan dat Athom en Eneco formeel partner zijn om Toon en Homey vlekkeloos te laten samenwerken. Deze samenwerking past heel goed bij het Toon Forum. Het vlekkeloos samenwerken (of niet) is het topic hier.
Heeft er iemand ervaring met zoneregeling via Homey + Toon?
Hoi Pedro,

Die ervaring zal er niet zijn, want voor zo ver ik weet is de (versie 2) Toon API voor Homey nog steeds niet werkend.
API v3 is er al... Misschien hebben ze al progres geboekt op dat gebied.

Changelog
2.0.0: Update to Toon API v3 which includes realtime webhook support (requires a re-pair due to API v1 and v3 incompatibilities)
Aangezien ik zulke goede verhalen gehoord had tijdens de innovatiedag over Homey en Toon heb ik er een aangeschaft en ik kan bevestigen dat de huidige Toon app (2.0.4) niet functioneert. De Beta (2.0.6) heb ik nog niet geprobeerd.....
De crew van Athom is druk bezig om firmware 2.0 uit te werken.
Kijk dit bedoelde ik dus.
We kennen dit uit de tijd van Triggi (nu Olisto)
Toon®️ API werkte voor geen meter bij de start in augustus 2016; pas in maart 2017 hadden Quby en Olisto de zaak rond. En nu werkt de huidige API eigenlijk probleemloos.
Ben benieuwd na de eerste (werkende) ervaringen met thermostaat knoppen.
Reputatie 7
Badge +8
Kan wel bevestigen dat een simpele Rj11 splitter uitstekend werkt. Zelfs een ouderwetse Rj11 kabel, geef prima verbruik door ?
Badge
Vandaag de (Beta 2.0.6 Homey) app voor Toon geinstalleerd. Krijg nu dus wel data binnen. Zie de bijgevoegde grafiek waarop de opbrengst van mijn zonnepanelen (Solaredge) staat en tegelijk het cumulatieve verbruik (gemeten door Toon). Ook het bedienen van de thermostaat werkt nu.

Nu nog toepassingen verzinnen om daar leuke dingen mee te doen. Bijvoorbeeld de lang bediscussieerde zone-verwarming kan je zelf programmeren door een combinatie van de aansturing van radiatorthermostaten en de kamerthermostaat!

Kijk eens aan. Dat zijn de positieve berichten. Dankjewel @mvaneck👍🏼
mvaneck wrote:

Vandaag de (Beta 2.0.6 Homey) app voor Toon geinstalleerd. Krijg nu dus wel data binnen. Zie de bijgevoegde grafiek waarop de opbrengst van mijn zonnepanelen (Solaredge) staat en tegelijk het cumulatieve verbruik (gemeten door Toon). Ook het bedienen van de thermostaat werkt nu.

Nu nog toepassingen verzinnen om daar leuke dingen mee te doen. Bijvoorbeeld de lang bediscussieerde zone-verwarming kan je zelf programmeren door een combinatie van de aansturing van radiatorthermostaten en de kamerthermostaat!

Goed bericht Menno!
Is er bekend waarom deze versie beta is?
Toch maar bij Toon®️ blijven dan??
Badge
Brandje wrote:

mvaneck wrote:

Goed bericht Menno!

Ben niet anders gewend Ton. Om eerlijk te te zijn heeft Toon ook een Beta achter de rug van pakweg 6 maanden. Het idee is dat je kunt kiezen tussen een stabiele en een experimentele versie. Overigens ben ik grote voorstander van Toon maars geloof niet dat deze zonder koppelingen met andere domotica systemen kan overleven.
mvaneck wrote:

Goed bericht Menno!

Ben niet anders gewend Ton. Om eerlijk te te zijn heeft Toon ook een Beta achter de rug van pakweg 6 maanden. Het idee is dat je kunt kiezen tussen een stabiele en een experimentele versie. Overigens ben ik grote voorstander van Toon maars geloof niet dat deze zonder koppelingen met andere domotica systemen kan overleven.[/quote]

Hoi Menno,

Oke en alleen bij experimentele werkt Toon®️ API dus nu wel.

Nou dat laatste (in jouw vorige reactie) vind ik ook. En dan bedoel ik in mijn geval Olisto.
Ik hoop in ieder geval dat implementatie van de wensen NU de komende tijd van de grond komt.
Want anders vrees ik ook het ergste.
Volgende week maar weer aan de bel trekken?

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen