Homey

Reputatie 3
Badge
  • Energiekeling (level 11)
  • 20 reacties
Sinds gisteren een homey in huis. En die doet alles waarvan ik hoopte dat Toon het zou gaan doen. Homey ondersteunt ALLE domotica protocollen (wifi, z-wave, zigbee, 433, 868, NFC, bluetooth en IR).

Daarnaast hebben ze ondersteuning voor de meeste populaire domotica producten ingebouwd in zogenaamde 'apps' die je van hun website kan downloaden. Onder andere voor Philips Hue, Ikea Tradfri, Fibaro (ALLE sensoren), Neo coolcam, klikaanklikuit, Sonos, Denon, Google Play, Nest, etc etc). Momenteel heb je voor HUE nog wel de hue bridge nodig, maar er wordt aangewerkt om die ook niet meer nodig te hebben.

Daarnaast apps voor weer, verkeer, tijd, etc. Dit verbind je allemaal aan elkaar door middel van 'flows' wat feitelijk IFTTT of Triggi functionaliteit is maar dan uitgebreider (If this AND (this OR this OR this) THEN that).

Als laatste heeft Homey 'inzichten' waarmee je over langere tijd verbruik, schakelmomenten, etc kan bijhouden en visualiseren.

Homey is een Nederlandse startup, ontstaan vanuit crowd funding. Product is nog jong en ik denk dat ze op een later moment de app store wel zullen gaan integreren in een verdien model met 'premium apps' of iets dergelijks, maar voor alsnog zijn er na de initiële (hoge) aanschaf kosten geen kosten meer. En met 299,- is hij nog goedkoper dan een fibaro homestation.

Voor iedereen die met domotica bezig is, kijk er eens naar zou ik zeggen, ik ben erg enthousiast. En hopelijk gaat Toon ook nog koppelen met Homey, zonder dat ik er een abonnement voor nodig heb. Ik zou best eenmalig willen betalen voor een TOON app in Homey!

42 Reacties

Reputatie 6
Badge +4
Dat zou ik ook graag doen. Ook voor integratie met de Fibaro HC2.

Met inzichten in verbruik. Bedoel je daar de slimme meter mee of doel je op het verbruik per apparaat?
Reputatie 7
Badge +8
Leuk speelgoed. Kost alleen nog beetje veel, naar mijn mening.
Reputatie 3
Badge +4
mAiden wrote:

Dacht ik ook.
Reputatie 3
Badge
Ton van Rijn wrote:

Dat zou ik ook graag doen. Ook voor integratie met de Fibaro HC2.

Met inzichten in verbruik. Bedoel je daar de slimme meter mee of doel je op het verbruik per apparaat?

Hier zie je van de door mij aangesloten apparaten welke inzichten je hebt.

mAiden wrote:

Als je kijkt naar wat een fibaro homestation kost vind ik het wel meevallen. Je kan werkelijk zo'n beetje alle domotica merken zonder problemen aan elkaar koppelen.

-edit- Hier wel een aardige vergelijking van base stations:
https://www.robbshop.nl/basisstations/controllerkeuze#Z-wave_controllers
Reputatie 6
Badge +4
Zou mooi zijn als je de P1 van de slimme meter uit zou kunnen lezen. Of dat Toon die gegevens aan de Homey / Fibaro HC2 zou kunnen doorgeven.
Reputatie 3
Badge
Ton van Rijn wrote:

Zou mooi zijn als je de P1 van de slimme meter uit zou kunnen lezen. Of dat Toon die gegevens aan de Homey / Fibaro HC2 zou kunnen doorgeven.

Dat kan, bijvoorbeeld met een PLugwise P1 adapter https://www.plugwise.nl/smile-p1 die je weer middels een app aan homey kan koppelen https://apps.athom.com/search?query=plugwise Of van andere merken. Maar dat kan natuurlijk niet als je thermostaat de poort al in gebruik heeft.
Reputatie 7
Badge +8
Swets wrote:

Ton van Rijn wrote:

Dat kan, bijvoorbeeld met een PLugwise P1 adapter https://www.plugwise.nl/smile-p1 die je weer middels een app aan homey kan koppelen https://apps.athom.com/search?query=plugwise Of van andere merken. Maar dat kan natuurlijk niet als je thermostaat de poort al in gebruik heeft.

Er zijn gevallen bekend op het ouwe forum, waar een P1 splitter prima werkte..
Die konden Toon en nog en apparaat tegelijk koppelen aan een P1 Poort..
Reputatie 3
Badge
mAiden wrote:

Swets wrote:

Ton van Rijn wrote:

Joh, bestaan die?

Hmz, 2 dagen die homey en ik heb nu al voor honderden euro's aan verlanglijst 😃
Reputatie 7
Badge +8
Swets wrote:

mAiden wrote:

Swets wrote:

Ton van Rijn wrote:

Joh, bestaan die?

Hmz, 2 dagen die homey en ik heb nu al voor honderden euro's aan verlanglijst :D

Jahoor die bestaan, inderdaad..

https://www.smarthouseshop.com/iungo-p1-splitter?gclid=Cj0KCQjwub7NBRDJARIsAP7wlT8AgKrdgYLHSRd_NMec37dXAwZxe-jPXIYwayO5hCkpNg4Q0zrcWoEaAiInEALw_wcB
Reputatie 6
Kan stukken goedkoper, deze gebruik ik al jaren:

Kost EUR 1,25 of daaromtrent.

En zeker als je galvanisch de zaak wilt scheiden en geen pennetjes wilt of moet afbreken en wat duurdere uitvoering en suc6 verzekert.
Reputatie 6
Badge +3
Ik heb eens op de site gekeken .. Moet zeggen het ziet er gelikt uit ...
Reputatie 3
Badge +4
Tzt maar eens aanschaffen.
Eind vorig jaar heb ik dit speeltje als test gehad. Toen was de koppeling van fibaro's, kaku en ed kompleet een ramp. Ook de stemherkenning was ronduit bedroevend.

uiteraard zal het nu met sw updates wel beter zijn want zag de potentie er wel van in.

Hier bedien ik de woning (uhh Alexa) dmv mijn stem en dat ome Toon daar nog niet mee werkt so be it.
Reputatie 3
Badge
mpleizr wrote:

Eind vorig jaar heb ik dit speeltje als test gehad. Toen was de koppeling van fibaro's, kaku en ed kompleet een ramp. Ook de stemherkenning was ronduit bedroevend.

uiteraard zal het nu met sw updates wel beter zijn want zag de potentie er wel van in.

Hier bedien ik de woning (uhh Alexa) dmv mijn stem en dat ome Toon daar nog niet mee werkt so be it.

werkt nu foutloos met fibaro en hue. Heb vandaag tradfri van Ikea gekocht maar die doen moeilijk. Heb ook een goedkope zwave motion detection gekocht, ben benieuwd hoe die gaat samenwerken met homey
Reputatie 3
Badge
Tradfri werkt nu ook.
Heb Toon gekoppeld aan Homey. Er is in Homey een app "toon" beschikbaar. Werkt goed!! Veel plezier met de samenwerking Homey en Toon
@Swets Ik zit zelf ook te overwegen om Homey te halen. Zelf gebruik in nu gewoon de Toon en Hue app i.c.m. Triggi. Dit werkt goed.

Maar nu zie ik dat met Triggi ik vastloop en ik vraag mij dan ook af of dit met Homey wel gaat lukken.

Als voorbeeld: Je komt in de buurt van je locatie (Thuis) en je zet dan even je toon op stand comfort en je stekkers en lampen aan. Maar als je Toon op stand comfort heeft gestaan na een minuut of 10 mag deze weer terug na de stand Thuis. Lukt dit in Homey of kan dit in Triggi ook al, maar zie ik iets over het hoofd. Ik hoor graag je ervaring.
Leuk dit positieve bericht over de Homey.
Volg tweakers forum over Homey maar die
waren wat minder enthousiast.

Om eerlijk te zijn van de week een apple tv
aan gekocht voor het beheer van mijn lichten
(en in de toekomst stekkers) maar merk nu
dat er niet echt een interface is voor het beheer
de apple tv...
Nielsp. Ik heb de TOON app geïnstalleerd en die werkt. Ben ook nog beginnend en heb nog geen flows gemaakt. Weet dus niet of je wens mogelijk is. Heb geen ervaring met Triggi-TOON.
Ronald
Hi allen, heb Homey inmiddels aan de praat en deze levert mooie overzichten van de volgende velden in Toon:
Energie (electra momentaan)
Energiemeter (electra cumulatief)
Gasmeter (gas cumulatief)
Temp gemeten
Temp ingesteld.

Hier kan je leuke dingen mee doen.
Hier bijvoorbeeld een grafiek van de temp en de ingestelde temp van laatste dagen.

Een dingetje is dat Toon de API v1 heeft vervangen door API v3 en dat het besturen van de thermostaat niet meer werkt (sinds 2 weken).

Dit wordt vast binnenkort opgelost.
Homey kan inderdaad de locatie bepalen aan de hand van de Homey app en deze weet
Dus dat je aanwezig bent of niet. Hiermee kan je heel leuke dingen doen...
Reputatie 6
Badge +3
Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe de homey jullie bevalt .. Zitten er nog kinderziektes in en zo ...
Werkt het allemaal zoals het moet ?

Is er ook al een vernieuwde versie kwa hardware onderweg ?
Hi @picardo, tot nu toe zijn mijn ervaringen erg goed. Ten aanzien van de verbindingen met Toon is er op dit moment een issue dat de Honey app nog op APIV1 draait en dat er problemen zijn om de APIv3 aan de praat te krijgen. Hierdoor kan Honey geen setpoints meer aanpassen.

Verder is het gewoon leuk om te experimenteren met spraak en ander dingen.
Reputatie 7
Badge +8
Spelen met spraakgestuurde dingen is leuk. Doe het hier sindskort met homebridge en Siri. Siri ziet hierdoor al mij dingen in Domoticz.

Kan Toon instellen, op wat ik wil.
Kan de slimme stekkers aan en uit zetten.

Alles wat Domoticz heeft, heeft Homebridge en Siri ook.

Ook temperatuur grafiek, van afgelopen dagen of weken of jaren is inzichtelijk.
Reputatie 6
Badge +3
mvaneck wrote:

Hi @picardo, tot nu toe zijn mijn ervaringen erg goed. Ten aanzien van de verbindingen met Toon is er op dit moment een issue dat de Honey app nog op APIV1 draait en dat er problemen zijn om de APIv3 aan de praat te krijgen. Hierdoor kan Honey geen setpoints meer aanpassen.

Verder is het gewoon leuk om te experimenteren met spraak en ander dingen.

Dat is mooi .. Ik denk er over om er ook 1 te kopen om een aantal dingen met elkaar te koppelen ..

Is er nog binnenkort nog zicht op een homey met verbeterde hardware of is dit het aangezien hij al een aantal jaar op de markt is ...

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen