Hoe koppel ik een slimme stekker?

Reputatie 7
Badge +6
Je hebt de slimme stekker maar je hebt de handleiding niet bij de hand? Het koppelen van een slimme stekker doe je als volg:

1. Steek de slimme stekker in een stopcontact dichtbij Toon.
  2. Ga naar Menu -> Bedienopties -> Koppelen. De slimme stekker wordt automatisch herkend door Toon.
  3. Plaats de slimme stekker op de plek waar je deze wilt gebruiken.
  4. Het is nu tijd om de verbinding tussen Toon en de slimme stekkker te controleren. Hiervoor kan gedrukt worden op 'Controleren'. Wanneer Toon klaar is, verschijnt het pijltje naar rechts in beeld zodat de installatie verder kan gaan.
  5. Geef je slimme stekker een naam. Dit is later altijd nog aan te passen. Ben je hiermee klaar, klik dan weer op het pijltje naar rechts.
  6. Bepaal of de slimme stekker in de Alles aan/uit groep zit. Hiermee kan de stekker met één druk op de knop aan- of uitgezet worden. Kies hier voor 'Ja' of 'Nee'. Dit kan later nog aangepast worden.
  7. Controleer de instellingen en bevestig deze door op 'Bevestigen' te drukken.

Kom je hier niet uit of loop je ergens vast, meldt dit dan in dit topic. We helpen je er graag doorheen.

9 Reacties

Badge
Hallo,

Ik ben lekker bezig met mijn Toon 💪🏻
Gisteren heb ik succesvol 3 HUE lampen gekoppeld met de bijbehorende bridge.
Nu heb ik 2 slimme stekkers aangekocht en dacht deze even te koppelen aan mijn Toon.
Hij ziet ze simpelweg niet, hoe dichtbij ik ze ook houd. Ik heb een vermoeden waar het aan kan liggen, maar wil graag jullie mening.

Ik heb 1 juni zonnepanelen gekregen en de extra module voor Zon op Toon bijbesteld. De monteur is langs geweest en heeft dit geinstalleerd, maar helaas moet er een slimme meter worden besteld en dat duurt helaas lang. Tot die tijd kan ik dus geen gas en elektrisch uitlezen.
Is dit de oorzaak dat Toon de stekkers niet ziet? Had het zelf niet verwacht, want met de HUE lampen ging het ook goed. Wie oh wie kan mij helpen?
Hoi André,

Nee, dat alles heeft niets met de koppeling te maken.
Heb je tijdens de koppeling als dat gevraagd wordt heeeeeel snel en heeeeeel kort op het knopje gedrukt?
Geef tussen door Toon even een harde reset, zodat Toon schoon is bij het koppelen.
Ook kan je de slimme stekker even een harde reset geven.
Bij mij zijn van de ene op de andere dag 3 stekkers niet meer werkzaam en krijg ik ze niet meer gekoppeld... harde reset van de toon én stekkers noodzakelijk? Hoe exact?
Reputatie 7
Badge +8
HarryS wrote:

Bij mij zijn van de ene op de andere dag 3 stekkers niet meer werkzaam en krijg ik ze niet meer gekoppeld... harde reset van de toon én stekkers noodzakelijk? Hoe exact?

Mocht het koppelen niet lukken probeer dan de knop van de stekker ingedrukt te houden. De led-ring van de stekker kleurt nu groen, paars en dan geel.
Laat de knop kort los en druk deze opnieuw in wanneer de led ring geel kleurt. De led-ring zou nu rood moeten kleuren. Probeer na deze handelingen de stekker opnieuw te koppelen.
MAiden, dank voor je reactie.
Helaas krijg ik de led rand nooit ROOD.... bij indrukken: een keer of 4-5 knipperen, dan groen, paars, geel. Loslaten en weer indrukken (lang of kort) geeft als uitkomst dat hij eigenlijk weer gewoon opnieuw ui/aan staat met “wit-blauwe” kleur en gewoon het hele verhaal op ieuw kunt beginnen.... inmiddels al heeeeeeel vak geprobeerd en lang/kort drukken geprobeerd masr de kleur rood nooit gezien..
Reputatie 7
Badge +8
Dit zeg de handleiding erover, om de stekkers naar fabrieksinstellingen te zetten:

Menu allows to perform Z-Wave network actions. In order to use the
menu:
1. Press and hold the B-button.
2. Wait for the device to indicate desired position with a colour:
• GREEN - erase energy consumption memory
• VIOLET - Z-Wave network’s range test
• YELLOW - device reset
3. Release the B-button.
4. Click the B-button to confirm selection.
GELUKT! Kleine (en dus belangrijke) aanvulling op het hele verhaal: na groen-paars-geel druk je nog tijdens geel rustig enkele keren op de knop tot de led ring rood kleurt..

Als de ledring uiteindelijk rood is geweest is het opnieuw koppelen een eitje..... ???. Dank!
Reputatie 5
@HarryS

Ge-wel-dig 🆒. Top dat het gelukt is! @mAiden, dank voor je hulp!

Groet,
Dionne
Reputatie 6
Badge +4
Voor iemand die een videootje begrijpelijker vind...
https://www.youtube.com/watch?v=I097Kb5p3OI&feature=youtu.be

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen