Greenwave NS201-F als repeater voor je slimme stekker uitbreiding.

Reputatie 5
Badge +3
  • In een stroomversnelling (level 14)
  • 157 reacties
Voor iedereen die wat grotere afstand wil overbruggen met je slimme stekkers, zeker diegene die de china variant gebruikt. Deze blinken niet uit in zend vermogen en zodoende is de afstand beperkt. Je kunt de goedkope Greenwave NS201-F (powernode 1)gebruiken als repeater in je z-wave netwerk met je slimme stekkers.

De Greenwave NS201-F is een gewone Z-wave schakel stekker die voor weinig meestal op MP worden aangeboden. Hij geeft via Toon geen vermogen door maar is uitstekend als repeater in te zetten of om te schakelen om wat grotere afstanden te overbruggen in en om je huis.

6 Reacties

Reputatie 4
Badge
Deze zijn iets duurder maar werken ook prima:
https://tweakers.net/pricewatch/890479/aeon-labs-z-wave-plus-range-extender.html

Anders een Fibaro Wall Plug er tussen zetten. Die repeat ook.
Reputatie 5
Badge +3
Klopt, ik had alleen een probleem achter in de tuin ( ruim 26 meter) waar ik een WCD voor het opladen van mijn auto heb en het Z-wave signaal niet tot nauwelijks doorkwam van mijn Fibaro wall plug. Het signaal viel ook regelmatig volledig weg. Je krijgt dan toch onnodig veel verkeer op je Z-wave netwerk i.vm. het pollen van de node. Nu met de Greenwave halverwege een rotsvast signaal (5 sterren) op Toon.

Zeker als je veel stekkers op je Toon hebt en er zijn er een aantal bij die een brak signaal hebben je Toon onnodig belast word, en hiermee voorkom je dit.

Ik denk wel dat je elke Z-wave plug stekker kan gebruiken als repeater en dan bedoel ik de grotere types die toch wat krachtiger zijn. Je hebt dan waarschijnlijk geen vermogen uitlezing maar de schakel functie werkt.
Terrorsource wrote:

Precies kan ik beamen. ??
Op verste plekken zit bij mij een Fibaro zWave Plus; in het middengebied ook en de rest is ingevuld met Chineze Coolcam’s.
Never nooit een probleem. ?
Reputatie 5
Badge +3
Brandje wrote:

Terrorsource wrote:

Precies kan ik beamen. ??
Op verste plekken zit bij mij een Fibaro zWave Plus; in het middengebied ook en de rest is ingevuld met Chineze Coolcam’s.
Never nooit een probleem. ?

Houd er alleen rekening mee dat je Z-wave plus devices geen meerwaarde hebben in een mixed netwerk. Je mesh netwerk past zich aan aan de zwakste schakel (z-Wave). Je hebt alleen de voordelen van een Z-wave plus netwerk als alle nodes ook plus zijn.

Scheelt je toch weer een hoop centjes bij het kopen van je nodes..
Reputatie 7
Badge +8
Gebruik hier Everspring AN 158 Z-Wave tussenstekker schakelaar met verbruiksmeting. Zijn grote jongens, dus je zal ze wel moeten kunnen plaatsen, maar werkt perfect hier ?
Reputatie 5
Badge +3
Ook een goede kandidaat. 💡

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen