Functionaliteit slimme stekker Fibaro | Eneco Community

Functionaliteit slimme stekker Fibaro

• 25 augustus 2017
  • 9 reacties
  • 653 Bekeken

Is de functionaliteit van de Fibaro slimme stekker verkrijgbaar bij coolblue hetzelfde als die verkrijgbaar is bij de amazon. Ik stel deze vraag omdat de stekker bij de amazon.de 25% goedkoper is

9 Reacties

Dat kan je vergelijken door het Fibaro artikelnummer te vergelijken.
Reputatie 4
Badge
In principe kunnen alle Fibaro WallPlugs erop aangesloten worden, bij Amazon.de is sowieso altijd alles van Fibaro goedkoper.

Als je nog goedkoper wilt kan je eens kijken naar Neo CoolCam WallPlugs alleen weet ik niet of die ook met Toon werken.
In principe kunnen alle Fibaro WallPlugs erop aangesloten worden, bij Amazon.de is sowieso altijd alles van Fibaro goedkoper.
.

Logisch!
Maar er zijn zoveel verschillende types, denk alleen maar aan de Franse uitvoering.
Met een dikke aardpen erin wil je niet hebben.
En dan heb je ook nog het verschil tussen zWave en zWave Plus; niet onbelangrijk.

Ik zou dus het Fibaro artikel aanhouden om zeker te weten dat je de juiste uitvoering krijgt.
Reputatie 4
Badge
.

Logisch!
Maar er zijn zoveel verschillende types, denk alleen maar aan de Franse uitvoering.
Met een dikke aardpen erin wil je niet hebben.
En dan heb je ook nog het verschil tussen zWave en zWave Plus; niet onbelangrijk.

Ik zou dus het Fibaro artikel aanhouden om zeker te weten dat je de juiste uitvoering krijgt.

Daar zit je helemaal fout! Hier weet je dus niks over merk ik al weer :)

Die met de rand-aarde pin erin bij BE/FR versies, maar worden ook gebruikt in bijvoorbeeld Polen.
Heb ze zelf ook gewoon in gebruik met stekkers die geen randaarde vereisen.

Z-wave of Z-wave Plus maakt niet uit, Z-wave is nog steeds het basis protocol, Z-wave Plus is een extra laag op het protocol voor wanneer de beide kanten Z-wave Plus ondersteunen dan is dat mooi meegenomen.

Of de Toon Z-wave Plus ondersteund weet ik niet maar dat is ook niet perse nodig. De opties voor Z-wave Plus heeft de Toon sowieso niet.
Je reactie mag wel wat normaler zijn svp!
Je blaast je reactie enorm op!
Wordt niet op prijs gesteld!
Alleen al de stelling: je weet er weer niks over; treurig.

Het enige wat ik doe is extra info verschaffen.
En ik meldt alleen maar dat het verschil tussen zWave en zWave niet onbelangrijk is.
Hoe en wat daar tussen is mij exact bekend!

Het is aan de ts daar wat mee te doen.
Des gewenst krijgt hij dan extra aanvullende info.
Dat jij die info wel weet is natuurlijk niet relevant. Het gaat erom de ts te informeren.

Geldt idemdito met de dikke aardpen.
Jij hebt er geen moeite mee; het gaat erom dat de ts het verschil weet!
Hij heeft misschien geen rand-aarde stekker met een rond gat erin!

Fijne avond en weer bedankt voor je "fijne" reactie; hopelijk leer je hiervan en kan je de volgende keer een zinvoller en respectvollere reactie geven........
Of gewoon niet te reageren........
Wat mij niet helemaal duidelijk is, staat ook niet op de website van Coolblue, heb ik ook een gateway nodig om een Fibaro stekker te koppelen aan Toon?

Of kan de stekker gewoon direct gekoppeld (via lokaal wifi) met Toon?

(en btw: waarom zijn deze dingen zo duur...?)
Reputatie 5
Badge +3
De Fibaro slimme stekker kan zo op Toon aangemeld worden. Toon ondersteunt het Z-wave protocol.
Je kunt ook kijken naar Neo CoolCam WallPlugs. Deze werken prima met Toon en kosten veel minder.
Je kunt ze alleen gebruiken voor het schakelen. Er wordt geen energie verbruik weergegeven.

Of kan de stekker gewoon direct gekoppeld (via lokaal wifi) met Toon?

(en btw: waarom zijn deze dingen zo duur...?)

Inderdaad de controller is op Toon aanwezig dus dat werkt.
Dat gaat overigens niet via WiFi, maar draadloos via het zWave protocol.

Bij Fibaro betaal je (helaas) voor het hoge gadget-gehalte; vormgeving; kwaliteit.

En mis je de mogelijkheid om scenes te maken, zoals bij Fibaro HomeCenter (light), dan kan je bij Triggi terecht voor vele schakelmogelijkheden.
Dat laatste is echt een aanrader.
Reputatie 5
Badge +3
De Fibaro slimme stekker kan zo op Toon aangemeld worden. Toon ondersteunt het Z-wave protocol.
Je kunt ook kijken naar Neo CoolCam WallPlugs. Deze werken prima met Toon en kosten veel minder.
Je kunt ze alleen gebruiken voor het schakelen. Er wordt geen energie verbruik weergegeven.

Even een correctie: deze stekkers geven ook het energieverbruik door. Ik had er 4 besteld. De eerste gaf het niet door. De rest wel. Even de eerste opnieuw aangemeld en nou werkt deze ook goed!

Reageer