Bridge van Philips Hue niet te verbinden met Wifi | Eneco Community

Bridge van Philips Hue niet te verbinden met Wifi

Wie kan ons helpen?!
We hebben een starterspakket van de philips hue kampen gekocht en willen deze aansluiten. De bridge is gekoppeld aan de router en de drie lampjes branden.
Toch kan de philips hue app de bridge maar af en toe vinden. Soms vindt hij hem niet en soms wel. Het drukken op de bridge knop voor verbinding lukt alleen als ik de bridge opnieuw opstart. Eindelijk kwam ik daar ook er een keer doorheen, waarna hij na enkele seconde weer geen verbinding heeft en dan na enkele seconde weer wel.. waardoor ik niks kan. .
De lampjes van de bridge lijken soms ook opnieuw te starten, dan brandt alleen nog de eerste en begint het weer te knipperen waarna ze alledrie weer branden. Ik denk dus dat het met de router te maken heeft, maar ik heb absoluut geen idee want op de pc, telefoon en toon hebben we wel goed internet. Een andere kabel hebben we ook al geprobeerd.. dus inmiddels zijn we een beetje radeloos... Wie heeft de oplossing voor ons?!

Met vriendelijke groet,
Merel

20 Reacties

Reputatie 7
Badge +6
@Mereldelane,

Jammer dat het niet erg lekker loopt met de verbinding van de bridge. Helpen de instructies die Brandje heeft gegeven? Anders kun je contact opnemen met Philips zodat zij je verder kunnen helpen. Hopelijk heb je het snel werkend!
Hoi Ricardo,

Vandaar dat ik Merel adviseerde om overnieuw te beginnen en de bridge eerst een reset te geven.

Toen ik de 1e keer daarmee aan de gang ging hield ik ook knipperende ledjes. Aan m’n router lag dat niet. Gewoon te haastig aan de slag toen gegaan.

Als dan een update gecontroleerd is dan gewoon het stappenplan volgen wat ik eerder plaatste voor koppeling met Toon.

Dus ik ben nu nieuwsgierig of zij die reset actie heeft uitgevoerd.

Het enige want ik extra heb gedaan de 2e keer is dat ik het IPadres statisch heb gemaakt.
Dat is ivm de lankabel koppeling natuurlijk geen noodzaak.
Hoi Merel,

Problemen met de router bij een Philips bridge komen niet voor.
Het zal ongetwijfeld liggen aan de koppeling met Toon.
Enige dagen geleden wad er ook z’n topic.
Ik kijk er even naar.
Probeer deze volgorde eens:

https://forum.eneco.nl/storingen-en-oplossingen-112/toon-hue-niet-te-koppelen-14728/index3.html#post155678
Bedankt voor uw reactie!
Het is de bedoeling om hem uiteindelijk aan toon te koppelen maar zover komen we niet eens. We lopen al vast op het instaleren van de bridge in de philips app..
Ik bedoel ook niet de router van de philips bridge maar de router/wifi modem waarop de bridge is aangesoten waar ik het idee heb dat het misgaat omdat hij steeds opnieuw verbinding maakt en hem dan weer verbreekt. .
Zoals gezegd problemen met het aansluiten op je internet router van de Philips bridge ken ik niet.
Immers het lan-kabeltje gaat in de bridge en in de router en je router deelt een IPadres aan de bridge uit en that’s it.

Lukt dat niet begin dan overnieuw.
Maak deze lan kabel los en druk op het reset knopje van de bridge aan de onderzijde van de bridge.
Sluit de lan-kabel weer opnieuw aan.
Herkent de App de bridge nu wel?
Kijk dan eerst of er een update beschikbaar is.
Reputatie 7
Badge +8
Hoi Merel.

Even wat checks vanaf het power ledje.

1: Brand het power ledje?

2: 2 lampje zal stil moeten staan, dit betekent dat je verbonden bent met je eigen netwerk. Dit ledje mag niet knipperen. Indien deze knippert is er iets in de router niet helemaal goed gegaan.

3: derde ledje is je portal/ook je internet ledje, deze mag eveneens niet knipperen.. Deze moet ook stil staan. Mocht deze knipperen dan is er geen internet verbinding aanwezig voor de Bridge of hij kan de meethue.com portal niet vinden. Mocht deze knipperen adviseer ik, om de stekker is even uit de bridge te halen, en om eens een andere router port te proberen. Wacht daarna even 5min met het weer aanzetten van de Hue Bridge.

Als de bridge volledig werkend is, kan je dit met deze link controleren: https://www.meethue.com/api/nupnp

Overigens start je titel van je topic over het feit Bridge op het WiFi netwerk.. Doet je bridge het wel als je de internet kabel erin laat zitten?

Mocht je nog vragen hebben, of er niet uitkomen. Hoor ik dat natuurlijk graag, gaan we verder kijken.
Zojuist alles geprobeerd wat jullie hebben voorgesteld, maar helaas zonder ander resultaat.
De bridge is sowieso door een de lan-kabel verbonden met de wifi-router/modem(het is bij ons 1 apparaat).
Dit is wat er gebeurd als ik de bridge opnieuw opstart:

1. ledlampje 1 gaat meteen branden.
2. middenknop gaat even branden en daarna weer uit.
3. ledlampje 2 en 3 beginnen te knipperen.
4. ledlampje 2 blijft aan
5. ledlampje 3 blijft aan.

Nou zou je denken dat alles goed werkt, maar nog kan ik hem niet verbinden in de app want:

6. Vervolgens gaan na enkele tellen ledlampje 2 en 3 weer knipperen
7. waarna ze vervolgens weer constant gaan branden. dit blijft zich vervolgens elke 20 t/m 60 seconde ongeveer herhalen.

Op het moment dat ledlampje 2 brandt en 3 knippert kan mijn hue app hem wel vinden, maar als ik hem probeer te koppelen door op de knop te drukken is hij de verbinding alweer kwijt.
Het enige moment waarop de knop werkt is als ik er meteen op druk nadat de bridge opnieuw is opgestart en ledlampje 3 nog knippert. Dan zit ik in de app en vervolgens zegt hij dat hij de verbinding met de bridge weer kwijt is. Na enkele seconde heeft hij weer verbinding en zo door...

Ik zal mijn vraag inderdaad ook even bij Philips neerleggen!
Heb je wel de bridge een reset gegeven met de stroom er nog op?
Ook een andere lan-poort op je modem geprobeerd?
Sluit je de bridge aan in de meterkast? Hang ‘m dan zo hoog mogelijk; de kabels zijn lang genoeg.

Heb je overigens een ronde of vierkante bridge?
P.S Ik had de titel van deze vraag zelf anders genoemd, maar ik denk dat iemand het veranderd heeft.
Ik heb een generatie 2 bridge, dus een vierkante. Ik heb hem gereset met de stroom er nog op en heb de lankabel ook al op een andere poort aangesloten, zoals werd voorgeschreven. Ik heb hem inderdaad in de meterkast hangen op ongeveer een hoogte van 1.60 meter.
Ik ben zelf ook even verder het internet afgestruind en kwam het volgende tegen:

The Bridge requires your to router support Nupnp (Universal Plug and Play). You can confirm with your router manufacturer if your router supports these settings and if they are enabled.

Nou heb ik zelf een Technicolor TC7200 als router van de ziggo, maar die hebben het over (een voor mij onbkend) port forwarding instellen. zie: https://community.ziggo.nl/thuisnetwerk-101/alles-over-port-forwarding-bij-ziggo-16111

Ik heb geen idee hoe ik dat bij mijn router moet instellen, want ik heb geen idee welk poort nummer(openbare port range) ik dan moet invullen... Mischien kan éen van jullie me wat wijzer maken?
Het is absoluut niet nodig portforwarding in te stellen.
Met mijn simpele Ubee van Ziggo lukt het ook gewoon door de lankabel in 1 van de 4 poorten in te steken.
Ik breek maar in op dit topic omdat het precies beschrijft wat ik ook ervaar. Echter bij mij is de route net iets anders....
Vandaag van Ziggo een nieuw modem gekregen. De SSID van zowel de 2.4 als de 5Ghz heb ik marginaal gewijzigd. Installeren van het modem/router en aansluiten van alle bekabelde en draadloze verbruikers zoals Toon (statisch ip), pc's, tablets en telefoons ging vlekkeloos. Alleen de Hue bridge is niet te koppelen aan Toon!
Toon ziet meteen dat er een bridge aanwezig is, maar verbinden ho maar.
Ook de controle via meethue.com van @mAiden laat zien dat er keurig een ip-adres is uitgedeeld aan de bridge. Waarom kan Toon dan toch niet connecten met de bridge?
Is door de eerste installatie van de bridge, met het oude modem, de SSID van het oude modem daar in opgeslagen en gaat de verbinding daar mank? Lijkt mij onzinnig omdat mijn nieuwe modem/router keurig een ip-adres aan de bridge heeft uitgegeven waarmee ik via de Hue-app ook daadwerkelijk de lampen kan bedienen.
Kijk ik ergens overheen? Voor ik de bridge ga resetten wil ik wel eens brainstormen over dit issue.

Ben benieuwd naar jullie bevindingen. Ja, resetten is de laatste stap die ik wil nemen.

Update: als ik de bridge stroomloos maak en Toon laat zoeken naar een bridge, dan geeft hij nog keurig de melding dat er een bridge is gevonden! Technisch onmogelijk. Er is maar één bridge in huis. Ook Toon heb ik al eens een reset gegeven en daarna weer laten zoeken. Zelfde resultaat.
Ik lees nergens dat je de bridge uit Toon®️ hebt verwijderd en dan opnieuw de bridge gekoppeld hebt.
Brandje wrote:

Ik lees nergens dat je de bridge uit Toon®️ hebt verwijderd en dan opnieuw de bridge gekoppeld hebt.

Klopt, maar is wel gebeurd....
Dan ben ik bang dat er een bridge reset moet komen.
Waar blijft dan het restant van de vorige koppeling hangen? In de bridge? In Toon? Lijkt mij dat Toon de boosdoener is omdat de Hue wel te bedienen is met de app. Ik denk dat ik het even aankijk. Ik heb sinds de tijd dat ik de Hue in huis heb nog niet eenmaal de lampen via Toon in- of uitgeschakeld (m.u.v. de eerste ingebruikname om te kijken of het werkt). De Hue-app en Olisto zijn veel handiger voor het schakelen en de afstandsbediening van Hue hangt in de looproute als laatste optie mocht ik besluiten eerder naar bed te gaan dan de schakeling zijn werk doet.
Als het in de Toon®️ blijft hangen dan zou een harde reset en bv 5 minuten wachten afdoende moeten zijn.
Brandje wrote:

Als het in de Toon®️ blijft hangen dan zou een harde reset en bv 5 minuten wachten afdoende moeten zijn.

Morgen maar eens een balpen in de kont van Toon steken nadat ik eerst de bridge een tijdje stroomloos heb gehad.
Wordt vervolgd...

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen