Bereik rookmelders | Eneco Community
beantwoord

Bereik rookmelders

Reputatie 5
Badge
  • In een stroomversnelling (level 14)
  • 347 reacties
Weet iemand hoe groot het bereik van de rookmelders is? Ik woon in een redelijk nieuw huis en wil mogelijk ook de rookmelders voor Toon kopen. Echter één van de melders wil ik op zolder hangen. Gaat dit goed komen?
icon

Beste antwoord door Brandje 19 juli 2017, 08:34

Ja, want als je op de etage lager er ook een hangt bouwen ze een netwerk op.
Zelf heb ik er zo 4 hangen tot zolder, 2e etage dus, aan toe!

https://www.domotica-blog.nl/post/Fibaro-FGSS-001-Versus-FGBD-002

Bekijk origineel

16 Reacties

Ja, want als je op de etage lager er ook een hangt bouwen ze een netwerk op.
Zelf heb ik er zo 4 hangen tot zolder, 2e etage dus, aan toe!

https://www.domotica-blog.nl/post/Fibaro-FGSS-001-Versus-FGBD-002
Reputatie 5
Badge
@Brandje

Bedankt voor je reactie. Het is dus het handigst als ik ze bij de installatie van beneden naar boven koppel.
Exact Rolf!
Zo heb ik de koppeling ook gedaan!
Suc6
Reputatie 7
Badge +8
Exact hoe @Brandje het uitgelegd heeft.. zWave bouw een eigen netwerk op, hoe meer zWave devices er zijn, hoe beter je netwerk word.. Transmissie afstand van de rookmelders zijn: 50m vrije veld, 30m indoor.. Door er 1 op zolder te hangen, 1 op de overloop, etc.. Bouw je dus een perfecte netwerk op, dat perfect kan communiceren met Toon. 😉
En dat niet alleen voor rookmelder maar ook slimme stekkers dus!
Reputatie 5
Badge
Ik heb inmiddels 3 rookmelders gekocht en gekoppeld. Het testen e.d. werkt. Alleen zie ik geen knopje voor de rookmelders in de app. Duurt dit even?
Heb je gekeken bij de App bij "Meer"!
Vijfde van boven.

Reputatie 5
Badge
Ik zie uberhaupt geen knopje meer...
Verwijder de App eens en installeer 'm opnieuw.
Reputatie 5
Badge
Ga ik proberen. Hier nog de screenprints van hoe het nu is.
Prima, maar de 1e screenshot heeft met rookmelders niets te maken.
Pas als je op de knop drukt Rookmelders komt de info naar voren zoals ik in de 2e screenshot liet zien.
Reputatie 5
Badge
Geen verschil
Reputatie 5
Badge
Ps ik snap dat die schermen niks met de rookmelders te maken hebben. Het was alleen om te laten zien dat ik geen knopje "meer" heb. Hij start bij mij in jou tabblad actueel (die overigens bij mij ook niet zo heet, bij mij is het geen apart tabblad). Ik heb dan een pulldown menu waar vakantie, grafiek, enz. staat. Ik heb dus de nieuwst android versie van de app en toon draait ook op de nieuwst software. Ik ga straks nog even de harde reset van toon proberen..
Mooi ik hoor het wel weer!
Want ook een harde reset kan zeer nuttig zijn.
Reputatie 5
Badge
Na de harde reset zijn de rookmelders wel zichtbaar in de app. Bedankt voor het meedenken!
Graag gedaan!

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen