Alternatief voor Fibaro Wall Plug | Eneco Community

Alternatief voor Fibaro Wall Plug

• 29 augustus 2017
  • 413 reacties
  • 25375 Bekeken

Toon eerste bericht

413 Reacties

Hier werken de coolcam stekkers perfect incl. het zichtbare verbruik.

het enige wat ik bij deze stekkers ondervond is dat ze na verloop van tijd niet meer reageren. Ressetten kan dit niet direct verhelpen.

De drie die ik er van heb kennen dit euvel.

oplossing:

1: voer complete reset uit.
2: haal daarna batterij er uit
3: plaats batterij weer terug
4: voer nieuwe reset uit
5: activeer de stekker opnieuw
6: nadat de stekker weer gekoppeld is zou je direct het verbruik moeten zien, maar kan ook voorkomen dat net zoals de fibaro het een dag duurr voordat het zichtbaar is

zo heb ik mijn 3 stuks weer werkend gekregen
@mpleizr, je hebt het over weer werkend te krijgen na een storing (bedankt voor de tips), maar het gaat over sommige Coolcam’s dat na een bepaalde firmware update, dat het verbruik niet zichtbaar is bij nieuwe gekoppeld stekkers. Het lijkt alsof een stekker dat ooit het verbruik heeft doorgegeven, dat deze blijft een bekend adresje voor Toon om het verbruik te blijven lezen, zelfs als ze geïnstalleerd zijn bij een oudere firmware. Vanaf de eerste fw release van dit jaar, nieuw gekoppeld Coolcam stekkers worden niet meer uitgelezen voor verbruik gegevens, alleen de basic on/off. En daar wachten we nog op duidelijkheid van wat er precies is gebeurt in de software ontwikkeling, en nog niet opgelost.
Ik heb net een (verbruik niet doorgevende) stekker losgekoppeld, op default settings gereset, en opnieuw met Toon gekoppeld. En toch nog geen verbruik te zien met 5.9.6. Aan/uit met Toon, Toon app en Olisto gaat probleemloos behalve triggs/ scenes op basis van verbruik. Dat treedt op vier Coolcam stekkers geïnstalleerd op 03/2019, de andere oudere vier geïnstalleerd op 12/2018 doen het nog 100%. Er is toen alleen een Toon firmware update ertussen gekomen, alle 8 stekkers zijn exact hetzelfde (specs vergeleken) en van dezelfde herkende Coolcam leverancier.

Jammer Pedro dat het toch niet gelukt is.
Dan is het dus toch echt zaak om hier te vragen nader onderzoek te doen cq te blijven doen.

Want eerder is er wel door ern moderator een melding gedaan, maar m.i. gebeurt er nu bij Quby op dit gebied weinig tot niets. 😢

Vandaar vandaag mijn eerdere oproep aan de moderators.
Reputatie 6
Badge +2
@Allen

Er is om een update en verder onderzoek gevraagd wat betreft de Coolcam. Zodra we meer informatie hebben zullen we dat delen.

Groeten Chantal
Toppie @ChantalS 👍👍
Hoi @ChantalS of uiteraard een andere moderator😉 en @Berny

Er zijn bijna 3 weken verstreken.
Is er al nader nieuws vanuit Quby te melden?
Reputatie 1
Badge +2
Gisteren een nieuw binnengekomen Coolcam stekker gekoppeld aan Toon; aan/uit én zichtbaar stroomverbruik werken perfect!
Goed nieuws @asritmeester, ben benieuwd als er inmiddels iets is in de software aangepast. Ik heb nogsteeds stroommeting allen op 4 stekkers van 8.
Hoi Pedro,

Chantal heeft 21 dagen geleden het gemeld bij de software ontwikkelaars.
Ben ook benieuwd of een moderator nog even navraag wil doen hoe de status van dit verzoek nu is.
@ChantalS Ik ben ook heel benieuwd, we wachten nu al lang op een oplossing.

@asritmeester Had jij al werkende coolcam's met meting stroomverbruik?
Hier heb ik met mijn coolcam stekkers op dit moment geen enkel probleem dat het verbruik niet zichtbaar is. Wel dat bij elke stekker het aan/uit schakelen de stroom niet onderbroken wordt. Een komplete reset leverde toen niets op. Pas na een periode van weken had de reset pas succes.

daar in tegen zijn het hier juist de fibaro’s die van tijd tot tijd het verbruik niet zichtbaar maakt.
Reputatie 7
Badge +2
@Allen

Ik had gehoopt wat meer informatie te kunnen delen m.b.t. de Neo Coolcams, maar tot heden hebben we die nog niet. Onze excuses voor het ongemak.

Groet. Urgel
Oké @Urgel 💪🏾💪🏾

Dan heb ik in ieder geval nu wel antwoord op m’n voortgangs-vraag.
We wachten dus verder de ontwikkelingen af.
Voor straks fijn weekend 😎😎

Reageer