Alternatief voor Fibaro Wall Plug | Eneco Community

Alternatief voor Fibaro Wall Plug

Toon eerste bericht

385 Reacties

Mijn stekker is ook binnen uit China. Koppelen ging goed, het aan/uit schakelen ook. Maar verder geen stroom/vermogens meting! Doe ik iets niet goed?

Overigens zie ik dat die stroommeting, als die het doet, alleen op een tablet is?? En daar is de bijbehorende tegel wel zichtbaar, maar geeft 0 W aan.
Ook bij de Coolcam Slimme Stekker moet het verbruik zichtbaar zijn.
Het verbruik is ook op de App Toon®️ op Afstand te zien.
Maar als je verbruik heel laag is bv onder de 1 Watt dan is volgens mij de waarde niet meer zichtbaar.
Maar het is niet te zien!
In een handleiding zie ik dat het verbruik alleen genoemd wordt bij Toon Op Tablet, niet op de Toon zelf of in de app voor de telefoon.
Het aan en uitschakelen gaat wel goed.

Iemand advies?
Zoals ik eerder meldde wordt het verbruik ook op Toon®️ getoond.

Als jouw slimme stekker dat niet doet is die defect.
Dus als het op Toon®️ zichtbaar is dan uiteraard ook in de App.
Heeft iemand ervaring met https://szneo.com/en/products/show.php?id=196 . Werkt deze op Toon?
Je link werkt niet.
Als je kiest voor de Coolcam, zie eerdere omschrijving hier in dit topic, de blauwe uitvoering, dan werkt die op zWave en toont ook het verbruik van de aangesloten apparatuur. Werkt perfect samen met Toon®️.
Het is qua vormgeving en mogelijkheden een kloon van de Fibaro uitvoering.
Reputatie 7
Badge +3
Neo coolcam stekkers tonen het verbruik niet op oudere firmware versies. Schakelen gaat wel goed op de oude firmware versies overigens
In de link staat de light switch, zie https://nl.aliexpress.com/item/NEO-Coolcam-2-stks-partij-NAS-SC01ZE-Smart-Home-Z-Wave-Muur-Lichtschakelaar-Compatibel-met-z/32872067739.html?spm=2114.search0104.3.167.1c9a1a46SQNvnX&ws_ab_test=searchweb0_0%2Csearchweb201602_7_10065_10068_319_317_10696_10084_453_10083_454_10618_10304_10307_10820_10821_10301_537_536_10902_10843_10059_10884_10887_321_322_10103%2Csearchweb201603_16%2CppcSwitch_0&algo_pvid=d028f72f-65e0-4616-afef-d4808121edba&algo_expid=d028f72f-65e0-4616-afef-d4808121edba-21
Hoi @MoNRoe,

Voor zo ver ik weet, werkt die niet.
Ik weet alleen van de Coolcam en een inbouw module dat die werken.
@Brandje; welke inbouw module is dat dan (zonder deze hele topic te moeten doorspitten)...
Gelukkig dan maar dat ik de info paraat heb😳😉?
Kijk eens naar dit type. Zit bij mij al een jaar ingebouwd in een wandcontactdoos en aangemeld op Toon®️ en besturing door Olisto😀

Badge
Beste allemaal,

Ik heb net als Josi een Neo Coolcam (NAS-WR01ZE) gekocht via Alie en deze koppelt zich netjes maar geeft ook geen stroomverbruik weer. Schakelen gaat allemaal prima.
Wat verdere info:
  • Toon heeft firmware 5.0.4
  • Signaal naar de Slimme stekker is prima / 5 sterren
  • Slimme stekker schakelt wel
  • Slimme stekker al een keer ontkoppeld en opnieuw gekoppeld, geen resultaat
  • Toon is al een keer herstart
  • Geen stroommeting op de app
  • Geen stroommeting op Toon
  • Mijn complete TV hoek zit achter de slimme stekker, dus voldoende stroom om te meten
Heeft een van jullie hier misschien een oplossing voor?
Heb je mijn bericht gelezen wat na het bericht van Josi staat?
Badge
Brandje wrote:

Heb je mijn bericht gelezen wat na het bericht van Josi staat?

Dat ie defect moet zijn?

Ik heb ook al ergens gelezen op het forum dat het verbruik ineens vanzelf als nog werd doorgegeven.
Maar in dat geval zal ik een probleem melden bij Alie.
Inderdaad!😉

Dat het ineens wel werd doorgegeven had volgens mij te maken met oudere softversies Toon®️, waar weergave van het stroomverbruik van andere dan Fibaro idd niet doorkwam.😳
Ik heb mijn Coolcam stekker enkele dagen ongebruikt weggelegd en wilde hem weer gaan gebruiken. Echter het scherm van Toon liet zien dat de stekker "niet beschikbaar" was, en dat bleef ook zo. Ontkoppelen wilde niet, ook niet na het drie keer indrukken van het knopje, ook niet na een reset van de stekker. Verwijderen lukte wel, maar daarna kon ik niet meer koppelen.
Overigens heb ik nu ook een originele Fibaro en die schakelt en meet zoals het hoort.

Hoe nu verder, nu heb ik een Coolcam stekker die al geen stroommetingen deed, en nu ook niet meer schakelt?
Freekb83 wrote:

Beste allemaal,

Ik heb net als Josi een Neo Coolcam (NAS-WR01ZE) gekocht via Alie en deze koppelt zich netjes maar geeft ook geen stroomverbruik weer. Schakelen gaat allemaal prima.
Wat verdere info:

• Toon heeft firmware 5.0.4
  • Signaal naar de Slimme stekker is prima / 5 sterren
  • Slimme stekker schakelt wel
  • Slimme stekker al een keer ontkoppeld en opnieuw gekoppeld, geen resultaat
  • Toon is al een keer herstart
  • Geen stroommeting op de app
  • Geen stroommeting op Toon
  • Mijn complete TV hoek zit achter de slimme stekker, dus voldoende stroom om te meten
Heeft een van jullie hier misschien een oplossing voor?

Hallo allemaal,

Hier hetzelfde verhaal. Geen verbruik zichtbaar maar werkt verder goed. Ik ga de verkoper maar een mailtje sturen. Jammer want ik had na het lezen van dit topic veel vertrouwen in de Coolcam gekregen.

Wel opvallend dat dit de laatste tijd bij meer mensen gebeurd. Zou het toch aan de Toon kunnen liggen?

Groet Maarten
Ondertussen heb ik de helft van mijn geld uit China teruggekregen na veel gemail enzo. De helft, omdat het apparaat toen nog wel schakelde. Dat doet hij ondertussen ook niet meer. Flutspul.
M.R. VB wrote:

Hallo allemaal,

Wel opvallend dat dit de laatste tijd bij meer mensen gebeurd. Zou het toch aan de Toon kunnen liggen?

Groet Maarten

Hoi Maarten,

Ik ga meer denken aan gewijzigde spec’s van deze Coolcam’s, want de vele die ik heb werken perfect.👍
Hoi Josi en Ton,

Ja daar lijkt het dan wel op. Zijn er ook gebruikers die hem de laatste maanden hebben gekocht waarbij het verbruik wel zichtbaar is?
Staat nl wel bij de specs.
Schakelen gaat prima en scenes via Olisto maken werkt ook maar had graag meer inzicht gekregen in verbruik van bijv. de boiler in de keuken.

Ik ga de verkoper nog wel vragen of er wat veranderd is in de specs. Zal het hier terugkoppelen.
Ik las net nog even de beschrijving en kwam onderstaande tegen. Zouden die instellingen misschien verkeerd staan (en dan dus ook bij default want heb al reset gedaan)? En weet iemand hoe ik deze instellingen kan veranderen?

Reactie ontvangen maar daar komen we ook niet echt verder mee:

code:
we can refund partial cost to you,or cut some cost for your next orders,ok?

for the meter issue,we will update it to our engineer... as other hub don't have the problem now..
Ik heb net ook 2 Neo Coolcam (NAS-WR01ZE) binnen.
Probleemloos gekoppeld met Toon, maar zie geen verbruik.
Onder de naam in Toon staat alleen maar of de stekker aan of uit is.
Stekkers ontkoppeld, gereset, Toon herstart, maar niets helpt.
Heb de nieuwe Toon met software versie 5.04
Niet alle NEO COOLCAM NAS-WR01ZE zijn de Z-wave Plus versie, daar moet opgelet worden tijdens het bestelproces. Hier werken ze probleemloos, wel met Z-wave Plus, dat zou de reden kunnen zijn dat de verbruikgegevens niet doorkomen.
Hoi allemaal,

sinds kort ook een Toon via Eneco geïnstalleerd en dat werkt prima. Ook in combinatie met Hue en Olisto.
Aangezien ik nogal wat sluimerverbruik heb een paar Neo Coolcam tussenstekkers uit China laten komen en gekoppeld aan Toon. So far so good en ik kan ze in en uitschakelen.
Maar nu de grote vraag: waar kan ik cumulatief en actueel verbruik zien wat er per stekker wordt gebruikt?
Zowel op de Toon als in mijn mobile app zie ik dat nergens terug..
Doe ik iets fout of wil ik iets wat gewoon niet kan?
Alles al afgezocht maar kan nergens iets vinden...
ik hoor het graag van de experts :-)

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen