Alternatief voor Fibaro Wall Plug

Toon eerste bericht

348 Reacties

Bossie38 wrote:

@Brandje
Als ik zo lees kun je de grijze met de app schakelen,kun je ze dan ook in blokken schakelen en vervangen voor de tijdschakelaars.

Exact @Bossie38!
Geen Toon®️ of andere controller nodig.
Alleen een 2,4 GHz WiFi en een gratis App. Voila!
Kijk maar eens bij de gratis App TuyaSmart.
En alles gewoon in het Ned.
De WiFi slimme stekker geeft ook nog de temperatuur door.
Ik zeg: een aanrader, mede ivm de lage aanschafprijs.
Als ik geen slimme stekkers via Toon en geen Olisto had, dan had ik voor die optie gekozen.
De jongens van Coolcam zijn overigens flink aan de weg aan het timmeren.
Had je sinds kort de mogelijkheid om een slimme stekker Collcam aan WiFi te koppelen en bedienbaar met een App;nu is er ook een:

Nieuwe COOLCAM NAS-WR01ZE z-wave EU Smart Stekker Socket Domotica Alarmsysteem Thuis Ondersteuning 300 Serie en 500 Serie

Daar zit een timerfunctie in die ook via een App bedienbaar is.
@Brandje,

Zie dat je hierboven de laatste versie van een smatplug hebt gevonden. Heb je mogelijk de URL voor mij. Er staan er zoveel bij ALIExpress dat het voor mij lastig te bepalen is wat werkelijk de verschillen zijn.
Lijkt dat de prijs op dit moment rond de 25 EUR zit.

Groet, Ivo
Hoi Ivo,

Bedoel je die Smart stekker of bedoel je een slimme stekker voor op Toon®️?
Bedankt voor je snelle reactie.👍
Ik neem aan dat de smart stekker van je laatste bericht ook op de Toon werkt als het een Z-wave is.

Het gaat mij om de laatste versie, ik begrijp je bericht van een aantal dagen terug dat het de:

Nieuwe COOLCAM NAS-WR01ZE z-wave EU Smart Stekker Socket Domotica Alarmsysteem Thuis Ondersteuning 300 Serie en 500 Serie
Hoi Ivo,
Ja de prijzen variëren nog al.
De goedkoopste die ik nu vind is:

https://www.aliexpress.com/item/NEO-COOLCAM-NAS-WR01ZE-Z-Wave-Sensor-Smart-Home-EU-Power-Plug-Compatible-with-Z-wave/32838187198.html?spm=a2g0s.8937460.0.0.10712e0eElYRcv

Het is dus een EU uitvoering met zWave op 868,4 Mhz
Reputatie 1
Ik denk dat ik deze ga bestellen zijn ze toch weer iets goedkoper.
Als ze niet door de douane er uit worden gepikt, maar is het spelletje lol.

https://www.aliexpress.com/item/NEO-COOLCAM-4PCS-lot-NAS-WR01ZE-Z-wave-Plus-Smart-Power-Plug-EU-Socket-Smart-Home/32863984337.html?spm=a2g0s.8937460.0.0.66082e0ekjshXZ
Je kan de gok uiteraard altijd wagen.
Het is best een mooie aanbieding.
Maar owee als je onderschept wordt, dan valt het altijd weer tegen.??
Reputatie 1
Ach 12,50 inclarings kosten en 21 % btw er over heen, nog steeds goedkoper dan 4 pluggen in Nederland bestellen.
Als je het zo bekijkt?
Ik zou zeggen gewoon 4 keer bestellen bij Ali en dan ben je iets duurder uit, maar je hebt geen last van de Douane.
Reputatie 1
Ik weet niet maar volgens mij was het to 21 euro belasting vrij.
Klopt, de exacte grens nu is €22, daaronder komt alles er gewoon door. Ik heb er ook gehad die 1 of 2 euro er boven zaten, maar nog ooit een onderschepping gehad. Maar dat is natuurlijk geen garantie.
Reputatie 5
Badge +3
Ik heb er twee in de aanbieding!. Werken prima met Toon.
Voor 25 euro te koop! Stuur ff een pb.
Reputatie 5
Badge +3
VdB wrote:

Ik heb er twee in de aanbieding!. Werken prima met Toon.
Voor 25 euro te koop! Stuur ff een pb.

Reageren heeft geen zin meer. Waren snel verkocht!
Reputatie 1
Vandaag de bestelling van Alie binnen gekomen , zonder problemen door de douane.
Kwestie van geluk hebben, heb de stekkers aangesloten en werken allemaal naar behoren.

https://www.aliexpress.com/item/NEO-COOLCAM-4PCS-lot-NAS-WR01ZE-Z-wave-Plus-Smart-Power-Plug-EU-Socket-Smart-Home/32863984337.html?spm=a2g0s.8937460.0.0.66082e0ekjshXZ
Goedzo! Scheelt toch mooi weer invoerrechten.
Veel plezier met je aankoop!
Reputatie 1
Thanks volgende aankoop wordt een rookmelder
Reputatie 4
Badge
R.F.Engelen Engelen wrote:

is daar ook al een alternatief voor ?
m_jong wrote:

is daar ook al een alternatief voor ?

Als je bedoelt koppelbaar op Toon®️?
Niet dat ik weet.
Dan zou het hier vast genoemd zijn geweest.
Je zit wat dat betreft vast aan Fibaro.
Reputatie 7
Badge +8
Ze zijn er wel. Maar of ze koppelbaar zijn aan Toon, zal je moeten proberen.

Veronet Z-Wave Plus Rook Koolmonoxide Natuurlijke Vloeibaar Gaslek Detector Sensor Alarm Zwave Smart Home automatisering
https://s.click.aliexpress.com/e/clqjk0tT
Reputatie 4
Badge

Heb je al eens op marktplaats gekeken? Daar staan met enige regelmaat ook Fibaro Rookmelders op voor stukken minder als nieuw.
Geloof dat de adviesprijs in NL iets van 60-65euro per stuk is door de (verboden) prijsafspraken van Fibaro.
Ik ben voor de wasmachine op zoek naar een betaalbare aan Toon te koppelen tussenstekker, met meet/verbruik -functie, die 16A , 3500/3600W aankan.
Weet iemand of de Qubino QUB_ZMNHYD1 door Toon ondersteund wordt?, of een ander type welke dit kan? Ook heb ik gezien de "TKB TZ68", in zowel Zwave en Zwave-Plus versie, en daar wordt mij niet duidelijk van, (tegenstrijdige advertenties) of deze het verbruik hierbij, en/of bij welke versie ook weergegeven wordt.
Naar volle tevredenheid zijn al aan mijn Toon(1) gekoppeld, 9x de Neo Coolcam z-wave tussenstekker waar iedereen het over heeft. helaas is die slechts tot 2500W geschikt, en durf ik deze daarom niet te gebruiken voor de wasmachine van 3500W.
In de berichten tot nu toe veel gelezen over de neo coolcam Z-wave-Plus NAS-WR01ZE,
waaronder ook meetfunctie welke soms niet werkt.
Ik kan me herinneren dat ik dit ook een keer heb gehad. En dat dit probleem door de stekker na het aankoppelen handmatig en/of via toon een keer aan en uit te schakelen spontaan opgelost was. misschien de oplossing, en is dit als de meetfunctie het niet doet een keer te proberen.

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen