Alternatief voor Fibaro Wall Plug | Eneco Community

Alternatief voor Fibaro Wall Plug

Toon eerste bericht

387 Reacties

Niwla wrote:

Blijkbaar had ik dit even nodig. 3 kwartier aan het klooien geweest. Na jouw bericht nog 1 keer proberen en het is gelukt!
Toom op koppelen gezet, stekker er meteen in gedaan, 3 keer gedrukt en klaar!
Thanx!

Graag gedaan.?

Ja, uit ervaring heb ik dat na 10 stekkers wel geleerd.
Fijn dat het gelukt is en veel plezier met deze slimme stekkers.
Reputatie 1
Stekker aangeschaft bij ali express.
Koppelde perfect.

Nu in mijn schuur geplaatst waar ik deze gebruik om het stroomverbruik van mijn oplaasbare intex jacuzzi in de gaten te houden

Top top ...thanks voor de tip

P van Ingen wrote:

Stekker aangeschaft bij ali express.
Koppelde perfect.

Nu in mijn schuur geplaatst waar ik deze gebruik om het stroomverbruik van mijn oplaasbare intex jacuzzi in de gaten te houden

Top top ...thanks voor de tip

Graag gedaan!?
Fijn dat de slimme stekker goed werkt.
Ze zijn in de “sale” op aliexpress. Heb er meteen 3 extra besteld. Dadelijk 5 stuks in huis.

Ben wel benieuwd of ik ze (eenmaal gekoppeld aan Toon) ook aan een andere smart hub kan koppelen (aangezien ik geen abonnement heb op mijn Toon en dus ook de app niet kan gebruiken)
Volgens mij kan je die slimme stekker maar aan 1 controller koppelen.
Badge
Heb ik amper die mooie stekkers in huis, is er al één overleden...
Reageert nergens meer op. 😝 😝 😝
Heb je die stekker wel een reset gegeven of reageert die daar ook niet op?
Badge
Brandje wrote:

Heb je die stekker wel een reset gegeven of reageert die daar ook niet op?

Reset? Niet breikbaar via Toon, dus niet ontkoppelen. Groene knopje doet ook niets meer. What else to do ?
Voor reset heb je Toon®️ niet nodig.
Haal de stekker uit het contact
Wacht een tijdje.
Plaats de stekker terug
Wacht 20 sec
Druk op het knopje en houdt het knopje voor 10-15 sec ingedrukt, het ledje kleurt ff rood, dan rose voor 5 keer
Laat dan pas het knopje los.
Badge
Brandje wrote:

Voor reset heb je Toon®️ niet nodig.
Haal de stekker uit het contact
Wacht een tijdje.
Plaats de stekker terug
Wacht 20 sec
Druk op het knopje en houdt het knopje voor 10-15 sec ingedrukt, het ledje kleurt ff rood, dan rose voor 5 keer
Laat dan pas het knopje los.

Na 3 pogingen met behoorlijke tussentijden, geen resultaat..
Jammer!
Zag je wel de door mij genoemde kleuren?
Badge
Brandje wrote:

Jammer!

Nee, helemaal niets! Niettemin ook nu weer dank voor je reaktie.
Hazet wrote:

Brandje wrote:

Jammer!

Dan ziet het er wel erg somber uit Hans.
Dan is de stekker vermoedelijk electronisch defect.
Badge
Brandje wrote:

Hazet wrote:

Brandje wrote:

Jammer!

Dan ziet het er wel erg somber uit Hans.
Dan is de stekker vermoedelijk electronisch defect.

Dat denk ik ook. Hoop dat het hier een uitzondering betreft.
Hoi Hans,
Zelf heb ik er 10 van die NeoCoolcam’s en werken reeds lange tijd zonder enkel probleem, gelukkig.
Reputatie 4
Badge +1
Hallo allemaal, toch een vraagje over de verschillen van de slimme stekker van bv aliexpress.
De blauwe kun je wel koppelen aan toon en de bruine niet,begrijp ik het dan goed ?

Alvast bedankt
Hoi @Bossie38 de blauwe type zijn zwave+ compatible en dus koppelbaar aan toon. De grijze type’s zijn wifi schakelaars.

Kies bij evt aanschaf op de juiste frequentie modus
Reputatie 4
Badge +1
@mpleizr
Bedankt voor je reactie,ga eens kijken dat ik er 1 bestel.
Zal via ali-express ff duren,maar bij get koppelen moet of kun je dan een extra tegel aan maken ?
@Bossie38

Zodra je de stekker gekoppeld heb aan toon kun je vanuit toon een tegel aanmaken

Tijdsduur van bestelling-levering via Ali is zo rond de 10 dgn
Reputatie 4
Badge +1
@mpleizr
Bedankt voor je reactie,nu wachten tot de stekker er is .👍
Reputatie 7
Badge +3
Die neo coolcams zijn leuk zolang ze het doen. Bij mij had er eentje zelfs intern kortsluiting met een vonkenregen tot gevolg. Het blijft Chinees spul..... Vaak gaat het goed....
Toonz wrote:

Die neo coolcams zijn leuk zolang ze het doen. Bij mij had er eentje zelfs intern kortsluiting met een vonkenregen tot gevolg. Het blijft Chinees spul..... Vaak gaat het goed....

Ik had ook laatst een DOA. Alleen als je heel hard zijwaarts op de stekker drukte ging hij het doen. Dit in een YouTube-video duidelijk gemaakt en inmiddels heb ik de kostenloze vervanging al binnen.
Prima geregeld dus
Hier draaien er naast 5 fibaro's ook 4 neo's. Kende geen problemen en doen het allemaal. Geen doa of whatever
Bossie38 wrote:

Hallo allemaal, toch een vraagje over de verschillen van de slimme stekker van bv aliexpress.
De blauwe kun je wel koppelen aan toon en de bruine niet,begrijp ik het dan goed ?

Alvast bedankt

Hoi @Bossie38,

Jij noemt de bruine de WiFi uitvoering, maar die zijn idd grijs:

Tip:
Gezien het lage bedrag zijn die ook aantrekkelijk. Werkt vlekkeloos op 2.4 GHz. Simpel aan te melden op je WiFi netwerk. Dus ook buiten je eigen netwerk op afstand te bedienen.
Een aparte controller heb je niet nodig. Een gratis App installeren is voldoende.
Ik gebruik deze om bv Toon®️ een harde reset te geven. Maar een simpel A/U daar blijft het niet bij; uitgebreide scenes op de App zijn ook mogelijk.
Reputatie 4
Badge +1
@Brandje
Als ik zo lees kun je de grijze met de app schakelen,kun je ze dan ook in blokken schakelen en vervangen voor de tijdschakelaars.

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen