Alarmsysteem op Toon | Eneco Community

Alarmsysteem op Toon

Badge
  • Reageert regelmatig (level 9)
  • 13 reacties
Is er al een plan om een alarmsysteem aan Toon te hangen?

16 Reacties

Reputatie 2
Badge
Een ding is het belangrijkste dat ze bij Quby niet stil zitten en dat ze zeker bezig zijn met een alarm systeem echter moet dit 100% goed werken anders beginnen ze er niet aan.
Hoi PDJ,

Klopt, dat laatste is nog niet duidelijk, maar ik denk, dat juist die verzekeraar het als een business-model gaat zien en dan met een premie reductie komt.
De tijd zal het leren.
Reputatie 2
Badge
Woonveilig werk met Toon samen ?

https://www.woonveilig.nl/woonveilig-works-with-toon

Het enige wat op de Innovationdag is uitgelegd en mogelijk is het simpel bedienen via de koppeling met Toon®️.
Gelukkig is idd de oude pilot gestopt en heeft Eneco nu een betrouwbaarder systeem als partner gevonden.

Het verhaal gaat dat een verzekeraar er ook bij betrokken is.

Klopt Ton,
Het systeem wordt een zo gehete gemoedsrust alarm. Het werkt goed en ja er zijn verzekeraars bij betrokken. Of het een product gaat worden waar je verplicht een contract met een verzekeraar moet afsluiten weet ik niet. Maar het is gezien de complexiteit nog allemaal in testfase.

Het enige wat bv op de Innovationdag is uitgelegd en mogelijk is, is het simpel bedienen via de koppeling met Toon®️.
Gelukkig is idd de oude pilot gestopt en heeft Eneco nu een betrouwbaarder systeem als partner gevonden.

Het verhaal gaat dat een verzekeraar er ook bij betrokken is.
Reputatie 2
Badge

Ja dat klopt maar is niet officieel door Toon/Eneco zelf geleverd net zoals bij de rookmelder.
Het woonveilig systeem is een add-on die via een link/module Toon aanstuurt. Het is een los systeem met een losse app.

Het alarm systeem van Toon werkt straks net zoals Toon Zon met de Toon App en de Toon thermostaat en met de Toon Software.
Reputatie 7
Badge +8

Reputatie 2
Badge
Eneco is nog druk in test fase en dit zijn ze al een jaar een alarm systeem moet goed functioneren en ze zijn opzoek geweest naar een goede partner. Op dit moment is het al wel in een gevorderd stadium. Ik moet zeggen het alarm werkt voor zover ik het nu kan beoordelen prima 🙂.

De oplettende internetter had al een filmpje voorbij hadden zien kunnen komen van de toevoeging op Toon. Echter is deze na twee weken offline gegaan.

Ik verwacht dat er in de loop van dit jaar iets officieels naar buiten gaat komen over de nieuwe toevoeging.

Dus nee het is niet afgeschoten men is er nog steeds mee aan het testeb echter moet je een systeem hebben wat goed werkt en waar je van op aan kan het is dus iets lastiger te implementeren dan bijvoorbeeld een rookmelder of een lampje wat aan en uit kan.
Ik heb meegedaan aan de test van het alarmsysteem. Was er erg enthousiast over. In tegenstelling tot anderen, had ik totaal geen storing(en) en werkte het prima.
Met een beacon aan mijn sleutelbos werd het alarm bij weggaan automatisch ingeschakeld en bij thuiskomst weer uitgeschakeld.

Heb begrepen dat Eneco hier toch geen vervolg op gaat geven! Heel erg jammer!!!!

ppj

Klopt Peter-Paul,

De vele storingen hebben het systeem de das om gedaan.
Reputatie 6
Badge +4
Staat op de 'wish'list
Helemaal duidelijk Theo!
Badge +5
@Brandje en @ppjaspers ik had jullie bericht verwacht. ??

Inmiddels heb ik de Woonveilig beveiliging langer dan Toon en onlangs is door Triggi de "Works With" koppeling gemaakt waardoor Hue kan worden getriggerd met de status van weg of alarm. Het kanaal is overigens niet kiesbaar in Triggi maar uitsluitend in Woonveilig.

De bediening geschiedt uitsluitend via WV-toetsenbord, sleutelhangers of app.
Vanwege de gebleken constant betrouwbare werking en systeemcontrole incl Woonveilig slimme stekkers, rookmelders, camera en verwarmings knoppen blijf ik bij wat zij in hun pakket hebben. Ik gebruik overigens mijn eigen ip-camera bediend vanuit de centrale via de WV-slimme stekker!
Een koppeling met Toon®️ vind ik persoonlijk niet handig om bijv een andere temperatuur stand te kiezen in geval van afwezigheid omdat het weer thuiskomen dan verhinderd dat de temperatuur voortijdig automatisch verandert. Het wordt er voor dé huisgenoten niet overzichtelijker mee namelijk.
Maar ja, ieder zijn voorkeur.?

Hier is bij mij van toepassing: Don't fix it if it's not broken.
Reputatie 4
Badge +4
Ik heb meegedaan aan de test van het alarmsysteem. Was er erg enthousiast over. In tegenstelling tot anderen, had ik totaal geen storing(en) en werkte het prima.
Met een beacon aan mijn sleutelbos werd het alarm bij weggaan automatisch ingeschakeld en bij thuiskomst weer uitgeschakeld.

Heb begrepen dat Eneco hier toch geen vervolg op gaat geven! Heel erg jammer!!!!

ppj
Hoi Theo,

Maar ik doelde op de pilot die heeft gelopen in samen hang met Toon en die is jammerlijk mislukt.
Badge +5
Ik heb Woonveilig in combinatie Hue en zou niet willen dat dit een koppeling krijgt met Toon.
Reputatie 7
Badge +3
@Daan, heb je een specifiek alarmsysteem in gedachte? Ik weet niet of je een hobbyist bent maar via domoticz kan je wellicht je alarmsysteem al uitlezen/bedienen (voorbeeld Verisure alarmsysteem : https://www.domoticz.com/forum/viewtopic.php?t=9155) en via de HA-bridge koppelen aan Toon.
Een plan is er zeker niet, wel is men bij Eneco bekend met het idee.

Er heeft een pilot gelopen, maar er waren te veel storingen.

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen