vraag

Aansturing Toon vanuit andere ruimte dan waar Toon hangt

• Ontdekker (level 5)
  • 0 reacties
Ik ga binnenkort de huiskamer warm houden met een pelletkachel. Om te voorkomen dat de rest van het huis te koud wordt wil ik dat de thermostaat (Toon) reageert op de temperatuur vanuit een andere ruimte.
Op die manier blijft het huis warm.
Weet iemand wat hier de mogelijkheden zijn. Ik hoop dat het mogelijk is een tweede thermostaat aan te sluiten op Toon die vervolgens de temperatuur regelt.

6 Reacties

Reputatie 6
Toon kan dat niet. De temperatuursensor van Toon zit in de behuizing van Toon zelf. De data van die sensor worden in de RAM van Toon opgeslagen, daar is vanuit het hobbycircuit, buiten de officiele toon software kanalen wel op in te grijpen, maar da's verre van standaard.
Reputatie 6
Badge +4
Ik zie mogelijkheden met Toon en Olisto of Toon en Homey.
Je moet een sensor hebben die de temperatuur doorgeeft en er dan een Trigg of Flow aan toe kan voegen.
Meer mensen die daar in mee kunnen gaan?
Reputatie 7
Badge +8
Ton van Rijn wrote:

Ik zie mogelijkheden met Toon en Olisto of Toon en Homey.
Je moet een sensor hebben die de temperatuur doorgeeft en er dan een Trigg of Flow aan toe kan voegen.
Meer mensen die daar in mee kunnen gaan?

Dat klopt. Ik gebruik de eerste optie: Toon en Olisto.

Mijn temp sensor boven geef door aan Domoticz, welke temp de kamer is waar de sensor hangt.
Domoticz activeert een trig, Trig activeert Toon, door Toon wat hoger te zetten zodat boven de kamer wat warmer word..

Ik wacht totdat de Fibaro thermostaatknoppen te koppelen zijn aan Toon, dat maak het uiteraard dan nog makkelijker.
Reputatie 7
Badge +2
Dat is leuk alleen wordt het dan wel loeiheet in de huiskamer als de pellet kachel aanstaat en Toon ook nog eens gaat verwarmen.....
Reputatie 7
Badge +2
Of investeer in een kachel waarmee je ook het cv water kan verwarmen, beter dan dat die hete lucht de schoorsteen uit gaat
Badge +2
Wat dat aangaat zou het mooi zijn als Toon ook Apple Homekit compatibel zou zijn, dan heb je dat zo gefikst met een losse Hue sensor. Maar ik snap best dat QB dat niet doet, want dan kan iedereen een iOS app bouwen die Toon kan aansturen/uitlezen en heb je eigenlijk geen Toon abo meer nodig. Maar ja, wie weet komt het ooit nog als QB zelf een mooie app gaat uitbrengen en zich losweekt van Eneco.

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen