Wat vind jij van Eneco als energieleverancier? | Eneco Community

Wat vind jij van Eneco als energieleverancier?

Reputatie 3
Badge
  • Top poster (level 15)
  • 4169 reacties
Als ik voor mezelf mag spreken wil ik aangeven dat ik blij ben met het bedrijf Eneco. Er wordt door de crisis geroepen dat het kan lonen om over te stappen. Heb je dan werkelijk honderde euro's voordeel of blijft het bij een paar tientjes. Is service iets waard?

Voor mij wel. In alle jaren dat ik klant bent is er nog nooit iets voorgevallen en werden vragen binnen enkele minuten/uren opgelost.

Ik ben blij met Eneco en zal voorlopig nog wel even klant blijven.

58 Reacties

Reputatie 4
Badge +1
Dat vinden we erg leuk om te horen Jeroen! Fijn dat je tevreden bent 🙂 Zou je ons ook aanraden bij familie of mensen uit je kennissenkring?
Reputatie 3
Badge
Jazeker. Niet vanwege de zaken die gaan komen zoals een app en toon want iedereen gaat dit overnemen op ten duur maar de service is altijd ok geweest. Voor mij persoonlijk.
Reputatie 3
Badge +3
Jazeker. Niet vanwege de zaken die gaan komen zoals een app en toon want iedereen gaat dit overnemen op ten duur maar de service is altijd ok geweest. Voor mij persoonlijk.

Helemaal mee eens. Ik neem vanaf 2000 al energie af van Eneco en IN de loop der jaren zijn ze zich altijd aan het ontwikkelen geweest. Ik kijk alleen al naar de duidelijkheid van de Nota. Elk jaar werd deze steeds weer beter en duidelijker. Dan de ontwikkelingen qua schone energie en nu de techniek.  Goed bezig.
Switchen ? nooit. Ik betaal liever wat meer voor een goede service.
Eneco is de juiste keuze als leverancier.
Ik ben al jaren een tevreden klant van Eneco, dit jaar heb ik nog mijn contract voor 3 jaar laten vast zetten.
Dit doe je niet als je geen tevreden klant bent.
Je word altijd gelijk geholpen, de medewerkers aan de telefoon zijn heel netjes, en helpen je meteen,of binnen een paar uur.
Reputatie 3
Badge
Over het algemeen komen op een forum vaak negatieve berichten binnen. Waarom zou je iets positiefs schrijven als het ook anders kan. 😉 Ook vandaag wat problemen met Toon. Even bellen en direct netjes antwoord. Helemaal super.
Ik vind Eneco echt geen verkeerde leverancier, maar je moet ook kritisch blijven :-)
Een voorbeeld, ben al meerdere malen gebeld of ik niet een meerderjarig contract af wil sluiten.
maar de laatste keer dat ik dat deed, ging gelijk de gasprijs fors naar beneden, en zat ik 3 jaar vast aan de oude hoge prijzen.
dus op het moment dat ze wat aanbieden is het altijd in hun belang.
Mijn advies is dan ook " NIET DOEN "
je schiet er niets mee op, de grootste kosten zitten toch in transport.
en je bent gelijk je vrijheid van overstappen kwijt.

Ze hebben goeie sevice, wat waar is, is waar.
maar zullen nooit met de klant meedenken, en alleen uit eigenbelang handelen.
Kies altijd voor het tegenovergestelde van wat ze aanraden.....
Reputatie 2
Badge
Laten we het relativeren. Gezien de reacties gaan we een normale dienstverlening waarderen als een bijzonderheid. Zoals in mijn Topic "trouwe klanten belonen" ben ik dus ruim 40 jaar klant van RED/Eneco. In die 40 jaar weinig tot geen problemen gehad dus ook geen klantencontact met Eneco. En zo hoort het ook.

Een keer een meterstand conflict (Dag/Nacht). Eneco maakte mij met een brief direct duidelijk dat ik aan het frauderen was. Met veel energie heb ik Eneco moeten/kunnen overtuigen dat het totale verbruik hetzelfde als de jaren ervoor maar de verhouding dag/Nach tarief niet klopte. Met veel moeite de storingsdienst kunnen benaderen dat de Dag/Nacht schakelaar vermoedelijk stuk is. De Eneco storingsmonteur heeft de Dag/Nacht schakelaar vervangen probleem opgelost. Daarna geen excuses van Eneco voor hun vooringenomenheid dat elke klant met afwijkende meterstanden een frauderende klant is.
Met dit ene punt heb ik dus geen goede ervaringen met Eneco klantencontact. 

Blijft, dat uitval van het stroomnetwerk steeds vaker voorkomt en Eneco hierover niet is aan te spreken maar dochterbedrijf  Stedin. 
Reputatie 3
Badge
Tja ik heb al jaren geen stroomstoring meer meegemaakt, ik heb dit al vaker gehoord. is er ergens terug te vinden wanneer en waarom er storingen waren?
Reputatie 2
Badge
Net weer een email van United Consumers gekregen.

"Doe mee en krijg Stapelkorting op uw energie

Samen met 500.000 consumenten in Nederland kopen we groot in, zo profiteert u altijd van hoge korting op uw energie. Met Stapelkorting krijgt u: 1,00 cent verbruikskorting t.o.v. de leveringstarieven van uw regioleverancier Eneco (gemiddeld € 60,00 per jaar), € 30,00 vaste jaarkorting en een welkomstbonus van € 70,00. Uw totale korting loopt zo in 3 jaar op tot meer dan € 340,00.

Aanmelden is voldoende, wij regelen alles voor u."

Mijn mening is; United Consumer geeft niets weg dus buiten de genoemde kortingen verdienen ze er nog aan. Er zijn dus Energie bedrijven die genoeg verdienen aan stroom en gas leveringen om bovengenoemde kortingen en het bestaansrecht van United Consumers te willen en kunnen sponseren. Dus Eneco uw keuze om klanten te verblijden met kortingen op uitjes en producten is een verkeerde keuze ga over op loyaliteitskorting voor behoud van trouwe klanten.
Reputatie 5
Badge +3
@Eneco consument,
Bedankt voor je bericht en het delen van je mening. Inhoudelijk heb ik je al een reactie gegeven in het forum over het belonen van trouwe klanten.
Deze maand contract genomen bij Eneco,wat dom wat dom. Ik heb liever gewone inbrekers.
:mad::mad::mad:
Reputatie 4
Badge +1
@electrabel Kan ik misschien iets voor je doen?
Eneco is een van de weinige energieleveranciers waarvan ik nog nooit een opdringerige verkoper aan de deur heb gehad. ;)
Reputatie 3
Badge
Ik heb ze nog nooit gezien maar overal is er wel iets. Iedere maatschappij heeft zo zijn plus en min punten. Toch?
Badge +2
Als ik voor mezelf mag spreken wil ik aangeven dat ik blij ben met het bedrijf Eneco. Er wordt door de crisis geroepen dat het kan lonen om over te stappen. Heb je dan werkelijk honderde euro's voordeel of blijft het bij een paar tientjes. Is service iets waard?

Voor mij wel. In alle jaren dat ik klant bent is er nog nooit iets voorgevallen en werden vragen binnen enkele minuten/uren opgelost.

Ik ben blij met Eneco en zal voorlopig nog wel even klant blijven.

Mee eens
heb eens geprobeert bij een andere (oxxio) maar kwam toch duurde uit (vast recht)
als je alles omreken ben je overal net zo duur of goedkoop uit.
ik ben ook eens gebeld door De Nederlandse Energie Maatschappij  die zijden je bent bij ons goed koper uit dan bij eneco gaat u minstens € 300 euro per jaar opleveren, ik zij das mooi stuurt het maar zwart op wit wat U zegt dan kan ik dat is bekijken :D het is nu bijna twee jaar geleden maar ik heb nog niets ontvangen?.
nee ik blijf wel waar ik zit nooit geen problemen bij eneco (biuten de toon dan maar dat wordt wel opgelost denk ik )
groet karst
Reputatie 3
Badge +3
@Karst : mooi gesproken ! en helemaal eens
Reputatie 3
Badge
De verschillende contracten die Eneco aanbied zal ook te maken hebben met de verschillende gebruikers. Ik laat me straks netjes uitleggen welk contract bij me past en als dit netjes eruit ziet blijf ik gewoon weer klant bij Eneco.
Reputatie 2
Badge
De verschillende contracten die Eneco aanbied zal ook te maken hebben met de verschillende gebruikers. Ik laat me straks netjes uitleggen welk contract bij me past en als dit netjes eruit ziet blijf ik gewoon weer klant bij Eneco.

Beste trouwe Eneco klanten, jullie onbegrensde loyaliteit en vertrouwen aan Eneco geef te denken. In het land der blinden is éénoog koning. Hou rekening dat de marktwerking niet het beste moraal uit de bedrijven haalt. Bedenkt dat Eneco en concurrenten haar klanten altijd een advies zal geven binnen de marge van hun eigen belang. Ook ik wilde niet weg (40 jaar klant) maar kreeg na veel moeite een niet bekend contract aangeboden. Prijsafspraken gemaakt over het contract en akkoord. Daarna werden de afgesproken prijzen door Eneco gewijzigd. Diverse gesprekken gevoerd met klantenservice over de gemaakte afspraken. Na lange tijd was men bereid sorry te zeggen, inderdaad onze medewerker heeft een fout gemaakt en daarmee was het gesprek beëindigd. Geen coulance geen begrip voor mijn standpunt gewoon de nieuwe prijzen in rekening brengen. Blijft vooral geloven dat Eneco er voor jou zit dan veranderd er niets.

Kijk eens naar de Topic “trouwe klanten belonen”.
Reputatie 3
Badge +3
Ja ik ben een trouwe Eneco klant  en Ik ben nog altijd zeer tevreden over Eneco en ik kan wel zeggen dat ik wel zeer kritich kijk naar alle aangeboden vormen contracten bij alle energiemaatschappijen.H et is voor mij (en ik spreek geheel naar mijn eigen ervaring) qua kosten e.d. niet de moeite waard om over te stappen.
Geschillen met betrekking tot prijsafspraken probeer ik te voorkomen.

Uit je verhaal begrijp ik dat je nogal wat overredingskracht heb moeten uitoefenen om het "niet bij Eneco bekende" contact geregeld te krijgen. Geen idee hoe dat is verlopen maar zoals ik het zie is waar twee kijven hebben twee schuld.  Maar wellicht heb ik het fout 😉 😉, nogmaals weet niet hoe het is verlopen.
Reputatie 3
Badge +3
@Eneco Consument :  Ik hoop uiteindelijk wel dat je er op een goede manier samen met Eneco uit gekomen bent ?

Beste trouwe Eneco klanten, jullie onbegrensde loyaliteit en vertrouwen aan Eneco geef te denken. In het land der blinden is éénoog koning. Hou rekening dat de marktwerking niet het beste moraal uit de bedrijven haalt. Bedenkt dat Eneco en concurrenten haar klanten altijd een advies zal geven binnen de marge van hun eigen belang. Ook ik wilde niet weg (40 jaar klant) maar kreeg na veel moeite een niet bekend contract aangeboden. Prijsafspraken gemaakt over het contract en akkoord. Daarna werden de afgesproken prijzen door Eneco gewijzigd. Diverse gesprekken gevoerd met klantenservice over de gemaakte afspraken. Na lange tijd was men bereid sorry te zeggen, inderdaad onze medewerker heeft een fout gemaakt en daarmee was het gesprek beëindigd. Geen coulance geen begrip voor mijn standpunt gewoon de nieuwe prijzen in rekening brengen. Blijft vooral geloven dat Eneco er voor jou zit dan veranderd er niets.

Kijk eens naar de Topic “trouwe klanten belonen”.

Ik heb het al eerder gezegd, bij mij is het glas half vol. Bij jou kennelijk half leeg! Ook ik vond dat Eneco een steekje liet vallen met het niet aangeboden premium contract, maar we zijn daar toch uitgekomen! M.a.w. Nog een tevreden Eneco klant (zolang Toon lekker blijft werken :p)
Reputatie 2
Badge
Beste Bernhard,

Ook ik was een tevreden Eneco klant dat blijkt wel als 40 jaar Eneco klant. MIjn insteek was toen om Eneco te wijzen dat ze iets voor trouwe klanten moeten doen, een loyaliteits korting dus. Is er niet en doen we ook niet was de reactie. Wel sluiten ze energiecontracten af met werkgevers waarbij 8% collectiviteitskorting wordt gegeven op 3 jaarscontracten incl. een fikse korting op "Toon", die ruimte is er wel. Na lang aanhouden werd mij een Eneco contract aangeboden die niet bij klanten bekend is dus ben je overgeleverd aan de goedwillendheid van Eneco medewerkers. Als ze dan nog prijsafspraken maken die in het contract staan niet na komen en ook nog weigerde op mijn verzoek het opgenomen gesprek van mijn contractbespreking uit te luisteren is mijn vertrouwen in de oprechtheid dat Eneco klanten koestert tot een dieptepunt gedaald.

Ik dien mijn contract uit en ga dan op zoek naar een Energiemaatschappij die klantvriendelijkheid nastreefd. Dat zal niet meevallen als ik zie wat er allemaal gegeven wordt aan bonussen, premie,s iPad,s e.d. zoals de werkmaatschappijen van Eneco dat doen. Je krijgt niets gratis alles betaal je zelf. 
Ik dien mijn contract uit en ga dan op zoek naar een Energiemaatschappij die klantvriendelijkheid nastreefd. Dat zal niet meevallen als ik zie wat er allemaal gegeven wordt aan bonussen, premie,s iPad,s e.d. zoals de werkmaatschappijen van Eneco dat doen. Je krijgt niets gratis alles betaal je zelf.

Dat klopt, en dat geldt voor iedere onderneming die geld verdient! Ook al zijn het nutsvoorzieningen. Ik denk dat andere maatschappijen niet roomser zijn dan de paus!
Niet erg betrouwbaar. Belooft veel maar laat het daarna lelijk zitten. O.a. bij plaatsing van zonnepanelen. Bezint eer ge begint ! 
Niet erg betrouwbaar. Belooft veel maar laat het daarna lelijk zitten. O.a. bij plaatsing van zonnepanelen. Bezint eer ge begint ! 

Ga je nou in diverse topic's dit aankaarten??

Reageer