Wanneer ontvang ik het welkomstcadeau? | Eneco Community
vraag

Wanneer ontvang ik het welkomstcadeau?

• 24 november 2012
  • 58 reacties
  • 5484 Bekeken

Hallo,

ik ben sinds een maand op mezelf gaan wonen en heb bij Eneco mijn gas en energie afgesloten.
Ik heb hierbij gekozen voor Internetvoordeel vast voor Gas en energie, met een jaar looptijd.
Nu dacht ik dat ik een welkomstcadeau kon kiezen, maar ik heb hier nog niks over gehoord.
Heb ik recht op een welkomstcadeau, of niet? En hoe gaat dat dan in zijn werk?

Groeten, Thirsa

58 Reacties

Reputatie 3
Badge
De moderators kunnen je dit vertellen. Aangezien ze het weekend niet werken zal je pas maandag bericht ontvangen. Hou het forum even in de gaten.
Reputatie 5
Badge +3
@Thirsa
Welkom op ons forum!

Je hebt je aangemeld via een prijsvergelijkingssite en daarom ontvang je een eenmalige korting van ons. Deze korting zie je terug op de jaarnota, die je in juni volgend jaar van ons ontvangt. Je hoeft daar verder niks voor de regelen, dat komt vanzelf in orde.

Ps: ik heb je bericht verplaatst naar het topic 'Servicevragen' en de titel iets aangepast zodat voor anderen forumgebruikers direct duidelijk is waar je bericht over gaat.

Groet, Kelly
Beste Kelly,

Ik heb net mijn jaarnota ontvangen maar ik zie nog geen welkomstcadeau van 180 euro hierin opgenomen. Wanneer kan ik deze verwachten?

dank alvast!

Groeten,
mark
Reputatie 5
Badge +3
Haloo Mark84,

Welkom op het forum. Ik ga dit voor je navragen, de korting had op de jaarnota verwerkt moeten worden inderdaad. Ik kom er zo snel mogelijk op terug!

Kelly
Reputatie 5
Badge +3
Beste Mark84,

We maken de korting van 180 euro alsnog binnen 3 weken aan je over. Excuus dat het niet op de jaarnota verwerkt was.

Groet, Kelly
Hoi,

ik heb inmiddels mijn jaarnota ontvangen.. Maar ook ik zie de eenmalige korting er niet op terug.
Klopt dit? Of is het al berekend met mijn bedragen? 

Groetjes, Thirsa
Reputatie 5
Badge +3
@Thirsa,
Bedankt voor je bericht. De korting is inderdaad niet verwerkt op de jaarnota. Excuses. Ik ga er achteraan zodat je de korting alsnog ontvangt!
@Kelly

Super, bedankt ook voor je snelle reactie. 
Krijg ik de korting dan rechtstreeks op mijn rekening gestort? 
Reputatie 5
Badge +3
Graag gedaan.

Klopt, we maken het bedrag rechtstreeks aan je over!
Hallo,

Ik was aan het lezen op het forum, en toen kwam ik tegen dat je een code zou krijgen voor je welkomstcadeau.
En hier zie ik dat als je via een andere site aangemeld bent bij eneco je een bedrag van 180 euro krijgt verrekend op de jaarnota.
ik heb nooit een code gehad, want ik ben via een andere site aangemeld, waar die 180 euro van toepassing was.
maar in mijn voorwaarden zie ik staan dat ik nog mijn keuze voor welkomstcadeau moet kiezen, dacht dat het al vast stond.

Ik heb een internetvoordeel vast ecostroom en gas tot 01-10-2013.
Kunt u voor mij kijken of ik dus 180 euro verrekend krijg op de jaarnota.

alvast bedankt.

R. van der Woude
Als ik dit zo lees, dan denk ik: stel dat het fout zit, hoe bewijs je dan dat je via die andere site werd doorgelinkt?
Ik zie dat je nieuw bent hier op het forum.
Het is nu weekend; morgen zal 1 van de moderators je vraag beantwoorden.
Ik ben nieuwsgierig; jij niet minder denk ik..................
Reputatie 4
Badge +1
Hallo R van der Woude,

Goed dat je het nog even navraagt! Ik zie dat we geen keuze hebben ontvangen, waardoor er ook niks is gebeurd. Ik heb het alsnog geregeld en de welkomstpremie maken we binnen de komende 6 weken over je op rekening.We verrekenen het dus niet op de jaarnota :)

Groet,
Mike
Heel erg bedankt.
Neem aan dat het bedrag dan 180 euro bedraagt.
heeft u mijn klantgegevens? Weet niet of u dit via mijn forum naam kunt zien.

mvg R van der Woude
Heel erg bedankt.
Neem aan dat het bedrag dan 180 euro bedraagt.
heeft u mijn klantgegevens? Weet niet of u dit via mijn forum naam kunt zien.

mvg R van der Woude

Hoi R van de Woude,

Mooi opgelost he door Mike?
Mike/Eneco heeft via jouw aanmelding hier op de site alle klantgegevnes van jou ter beschikking!
Reputatie 4
Badge +1
Klopt, alles is geregeld 🙂
Beste Eneco

Via Eneco hebben wij een welkomstcadeau in geld gekregen voor een contract van 1 jan tm 31 dec 2014. Wij verwachten dan ook dat het geld aan het begin van het contract overgemaakt gaat worden, echter helaas hebben we nog niks ontvangen. Kunnen jullie aangeven wanneer we het geld mogen ontvangen?

Dank
Reputatie 4
Badge +1
Hallo Jolijn,

Bedankt voor je bericht. Ik lees dat je graag wilt weten wanneer je het welkomstcadeau ontvangt. Ook zie ik dat je vandaag reeds telefonisch contact hebt gehad hierover.

Voorheen betaalde we het welkomstbedrag uit bij aanvang van het contract of op de eerste jaarnota. Tegenwoordig kiest Eneco ervoor om de welkomstbedragen aan het einde van het contract te verrekenen. De reacties op de bovenstaande vragen in de topic, hadden betrekking op de contracten die zijn afgesloten onder de voorwaarden dat het bedrag eerder wordt uitbetaald.

Volgens het contract dat jij met ons hebt afgesproken, betalen we de welkomstpremie aan het einde van de looptijd uit. Ik vraag je hierop af te wachten.

Groet,
Mike, Eneco
Badge +1
ik heb nog noooooooit een geschenk van eneco ontvangen en ben al ruim 50 jaar klant
Dan pak je het kennelijk niet slim aan. 
Hallo Eneco,

in Mei van dit jaar ben ik overgestapt en had ik gekozen voor een welkomstkado van een bepaald bedrag.
Dit is niet op mijn jaarnota verwerkt.

zouden jullie dit voor mij na kunnen kijken?

met vriendelijke groet,

W Kapsenberg
Wanneer is het einde contract, want dan wordt de premie pas verrekend/uitbetaald.
Reputatie 5
Badge +3
Hallo Wesley82,

Ik heb vandaag je bericht op Twitter beantwoord. De premie wordt inderdaad na afloop met je verrekend.

Groet, Kelly
Hoi kelly,

Mijn contract is inmiddels verlopen (en stilzwijgend verlengd) maar ik heb nog steeds geen welkomscadeau (150 euro) ontvangen. Dit zou volgens de voorwaarden met de jaarnota worden verrekend maar dit is niet gebeurd.

zou je dit voor mij willen afhandelen?

bvd.
Reputatie 5
Badge +3
Hallo ens,

Ik heb het voor je nagekeken. Je hebt inderdaad recht op een energietegoed van 150 euro. Dit wordt na afloop van de overeenkomst automatisch verrekend. De overeenkomst liep tot 1 januari 2015, dus het wordt nu zo snel mogelijk verrekend. Ik heb voor alle zekerheid wel een mail gestuurd naar de afdeling die dit regelt, om ervoor te zorgen dat het zeker goed gaat. Binnen 6 weken wordt het bedrag met je verrekend.

Weet je zo voldoende?

Groet, Kelly
hoi Kelly,

bedankt voor je reactie. Mijn contract is verlopen en ik ga waarschijnlijk zsm overstappen op een andere energieleverancier (ivm financiële voordeel, voor de rest tevreden over de levering). Kan ik er vanuit gaan dat het goed komt met de verrekening van het energietegoed (en waarschijnlijk dus een geldtegoed wordt als ik nu overstap)?

vriendelijke groet,

Ernst

Reageer