trouwe klanten belonen | Eneco Community

trouwe klanten belonen

  • 3 september 2012
  • 170 reacties
  • 29769 Bekeken

Reputatie 2
Badge
Als trouwe klant van Eneco (40 jaar) met een variabel tarief maand abonnement word ik de laatste tijd bestook door Energieleveranciers en consumenten organisaties die korting geven op Eneco tarieven die ik als enkeling niet krijgt. Waarom betalen trouwe klanten de kortingspremies die Eneco geeft aan consumenten organistaties zoals United Consumer, Eigen huis enz. Waarom moet ik mij organiseren om als trouwe Eneco klant korting te krijgen.

Mijn vraag is heel simpel, beloond trouwe Eneco klanten. Voor elk jaar beloond Eneco haar klanten met bijvoorbeeld 1% korting op het verbruik met een maximum van 12% korting. Hoe trouwer de klant hoe groter de korting.

Het kan, als ik zie welke korting Eneco geeft aan consumenten organisaties die er zelf ook nog aan verdienen.

Waardeer trouwe klanten en stop met die onzinnige kortingen op gesponseerde uitjes. Ik overweeg nu over te stappen.

Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

170 Reacties

Reputatie 3
Badge +2
Hartelijk welkom op ons forum JPvG,

Het verhaal t.a.v. "speciaal voor klanten" moet je met een korrel zout nemen en ga naar een andere leverancier als je denkt goedkoper uit te zijn.
Alleen niet klagen als achteraf blijkt dat je toch niet zo goedkoop uit blijkt te zijn en de service slecht is.
We hebben marktwerking en iedereen kan zijn leverancier wat betreft zorgverzekering, energie, auto en verzin het maar, zelf uit kiezen.

Dat er een systeem bij Eneco zou moeten zijn voor trouwe klanten (25,30,40 jaar) zou wat mij betreft best kunnen tenslotte mogen ze best iets doen om klanten te behouden.
Als ik merk dat ik een dief van mijn portemonnee wordt als ik bijvoorbeeld 250,- Euro voordeel krijg bij een andere betrouwbare energieleverancier dan heb ik de vrijheid om over te stappen maar of de service en klantvriendelijkheid net zo is weet je nooit van te voren.

Je hebt het over zonnepanelen en zelfvoorzienend zijn in stroom.
Ik heb zonnepanelen 1920pW en kan de helft van mijn stroom zelf opwekken (jaarverbruik 2800 kW)
Je hebt dus wel een dak waar 16 panelen op passen het beste op het zuiden om ongeveer 2800 kW op te wekken.
Het klinkt wat simpel als jij zegt "Ik ga zonnepanelen op mijn dak zetten, dus stroomkosten zal ik niet meer hebben"
Vergis je ook even niet de aanschafkosten, ik schat voor 16 panelen inclusief montage 8.500,- Euro.

Ik raad het wel iedereen aan die het overweegt: niet alleen een kleinere CO2 footprint maar ook uit hobbyisme.
Je raakt er aan verslaafd om zuinig te zijn met energie en het is supertof om op een zomerse dag 8 kW stroom op te leveren wat een gemiddeld verbruik is per dag.

Rest mij alleen nog jou veel succes bij de overstap te wensen.............maar je kan ook nog eens met de klantenservice of met een van de moderators praten of je toch niet bij Eneco wil blijven.

Het is mij om het even.

Succes,


Met energieke groet,

Stansat
Zodra de klanten binnen zijn gelokt met een leuke korting, wordt er voor de rest niks meer met die klanten gedaan.
Willen we een gratis toon, kan dit weer niet omdat er zoveel aan gewerkt is.
Doe dan 10,- per maand er bij op dan heeft Eneco de Toon er met 1 jaar uit.. 
Of nog mooier, gratis.

En elke keer die vergelijking van een Telecom Provider er bij halen vindt ik beetje vergezocht. Neem aan dat Eneco geen Telecom Provider is?

Vindt het jammer dat je door een deur verkoper haast verplicht voelt om je over te stappen naar Eneco.
Zonder Trouwe klanten, geen Eneco in mijn opzicht.
Reputatie 3
Badge
Sorry Kelly dat ik hier even op wil reageren. Als vaste klant kunnen we mee doen aan acties en aanbiedingen. Erg fijn en er zullen ongetwijfeld aanbiedingen/acties tussen zitten die echt voordelig voor de eneco klanten zijn.

Dan blijft het feit dat sommige bestaande klanten op een andere manier graag iets zien. Zoals de topic starter aangeeft. Puur korting op de energie en dus letterlijk korting op zijn jaarafrekening. Dit ipv aanbiedingen waaraan mogelijk de topic starten geen waarde hecth. Topic starter ziet wel een andere waarde waaraan hij helaas niet voor in aanmerking komt.  In een eerder topic was een welkomskado aan iemand beloofd wat niet helemaal gelukt was. Met behulp van een vraag op het forum werd het kado alsnog goed geleverd. Hierop kwam toen oa van mij de vraag waarom ik maar ook andere klanten dit nooit hebben gekregen. Ook toen kwam de tekst dat vaste klanten niet vergeten werden.

Maar dit snap ik juist niet. Deze nieuwe klant kreeg een welkomskado maar kon tevens ook mee doen direct met de lopende acties/aanbiedingen voor vaste klanten. Dus dan zie ik geen voordeel voor vaste klanten? Ik denk dat de topic starter ook op deze manier zinn vraag bedoeld. Alleen gaat het hem niet om een welkomskado of een leuk presentje omdat hij bv langer dan 40 jaar klant is maar gewoon om korting die consumentenorganisaties wel krijgen. Wat is de reden om deze organiaties wel te sponseren als ik het zo goed zeg.

Het komt bij mij ook net binnen maar stel idd gelijk de vraag? Staat er reclame tegenover? Wat is de reden waarom de gewone consument deze korting niet krijgt.

PS. heb me niet verdiept en mogelijk heeft die korting ergens mee te maken dus kan ik er niet over oordelen maar de vraag is er wel bij de consument.
Badge
Hallo,

Dat vind ik nog eens een goed idee, vaste klanten korting. Het is toch niet leuk om eerst te moeten dreigen om over te stappen om een beter tegenbod te krijgen van Eneco? Het scheelt ook veel administratie, al die klanten die eerst overstappen en later terugkomen, hou ze gewoon vast door ieder jaar een beetje meer voordeel te geven. Hierover zou eens een poll gehouden moeten worden!

Groet,

Ralph
Misschien moeten we hier op het forum ook maar eens een (Forum)consumentenorganisatie gaan oprichten en dan met Eneco gaan onderhandelen over korting op tarieven.
Als individu kun je dat uiteraard ook, maar dan heb je minder kracht.
Wellicht werkt het hier ook zo als bij Internet- en KabelTV-providers dat je ook gebruik kunt maken van acties als je je abonnement weer verlengt.

Wel, Eneco doe de zojuist opgerichte EnecoForumConsumentenOrganisatie (EFCO) eens een goed voorstel voor aantrekkelijke kortingen op de lopende energietarieven.
Reputatie 5
Badge +3
@allen,
Als eerste willen we een misverstand uit de wereld helpen. Wij sponsoren geen consumentenorganisaties en geven hen ook geen kortingen. Ook doen we niet mee met energieveilingen. Voor Eneco is het vooral het eenzijdige karakter van deze veilingen: er wordt alleen gekeken naar de laagste prijs en er wordt niet gekeken naar andere aspecten die voor klanten van belang zijn. Zoals de kwaliteit van dienstverlening. Bij Eneco betaalt u bijvoorbeeld bij een verhuizing geen administratiekosten, terwijl dit bij veel veilingwinnaars wel geldt. De leveranciers die de veilingen doorgaans winnen, scoren vaak niet hoog in klanttevredenheidsonderzoeken. De hoge kortingen die worden geboden en de kosten die per overstappende klant moeten worden betaald aan de organisatie die de veiling organiseert, worden terugverdiend op andere klanten. Er blijft daardoor minder geld over om te investeren in duurzame energie en de kwaliteit van dienstverlening.

Wij hebben niet gekozen voor een beloningsprogramma waarbij de hoogte van de korting afhankelijk is van het aantal jaren klant zijn. Wij hebben speciaal voor onze klanten doorlopend voordeel in de vorm van verschillende kortingen op uitjes en producten. Ook dit zijn geen gesponsorde kortingen. De kortingen komen rechtstreeks van de aanbieder en hebben geen effect op de energierekening.

We geven graag een vrijblijvend advies over onze eventueel lopende acties en aanbiedingen. Neem bij belangstelling daarvoor contact met ons op via het gratis telefoonnummer 0800 – 550 3550.

Groet, Kelly
Reputatie 4
Badge +1
@allen
Het klopt inderdaad dat sinds kort het product 3 jaar Ecostroom Premium bestaat. Dit product is nieuw, moet nog worden geëvalueerd en wordt nog beperkt ingezet. Dit is dan ook de reden dat dit product niet op onze website staat en niet standaard bij onze klantenservice wordt aangeboden.

De tariefopbouw van dit product verschilt met die van onze standaardproducten en is niet één op één te vergelijken. Zo is het vastrecht hoger en de prijs per kWh lager. Afhankelijk van iemands persoonlijke situatie kan het een aantrekkelijk product zijn. Op basis van de ervaringen die we nu opdoen bepalen we of dit product ook interessant is voor een bredere groep klanten en uiteraard ook of het voor ons een goed product is om op te nemen in ons basisassortiment. Maar bel gerust eens met onze collega’s (op 0800-550 3 550) om te kijken of dit product ook voor jou interessant is.

Groet,
Mike
Badge +1
Ik heb aangeboden gekregen:

Garantieprijs Premium Ecostroom en gas herfst 12 tot 01-01-2016

Leveringsprijzen Garantieprijs premium Ecostroom®️ herfst tot 01-01-2016

Per 1 oktober 2012             Leveringstarief             Energiebelasting*      BTW            Totaal
Normaaltarief per kWh ?            0 ,06264                       0,11400              0,0371         0,2137
Laagtarief per kWh ?                  0,04636                        0,11400                0,0337       0,1940

Leveringsprijzen Garantieprijs premium gas herfst tot 01-01-2016

Per 1 oktober 2012   Leveringstarief   Energiebelasting*        BTW       Totaal per m3
Regio 3, Gasprofiel 1** ? 0,33426          0,16670                 0,10520         0,60616
Reputatie 3
Badge
Die boete kan mogelijk ook bij een nieuwe aanbieder vergoed worden en als het en enorm scherp tarief is kan de boete meegerekend alsnog een voordeel opleveren maar zou jij overstappen als de winst enkele tientjes is? Service is ook wat waard
ALS DIE BOETE BIJ DE ANDERE AANBIEDER BETAALD WORDT ,
EN HET TARIEF IS HEEL SCHERP DAN GA IK NAAR DIE ANDERE.
HET IS NET WAT CURL ZEGT,ALS ZE ZO'N GOEDE SEVICE HEBBEN
DAN HOREN ZE DE MENSEN DIE VASTEN KLANTEN ZIJN WELEENS IN HET ZONNETJE TE ZETTEN.
EN NOOIT KLAGEN DUS WAT IS (SEVICE) ALS JE ER VERDER NOOIT MEE TE MAKEN GEHAD HEEFT.
Badge +1
ALS DIE BOETE BIJ DE ANDERE AANBIEDER BETAALD WORDT ,
EN HET TARIEF IS HEEL SCHERP DAN GA IK NAAR DIE ANDERE.
HET IS NET WAT CURL ZEGT,ALS ZE ZO'N GOEDE SEVICE HEBBEN
DAN HOREN ZE DE MENSEN DIE VASTEN KLANTEN ZIJN WELEENS IN HET ZONNETJE TE ZETTEN.
EN NOOIT KLAGEN DUS WAT IS (SEVICE) ALS JE ER VERDER NOOIT MEE TE MAKEN GEHAD HEEFT.



Heb ik dat gezegd?😕
sorry dat heb jij niet gezegt !!! dat was een topic enegie,
jij heb gezegt:sigaar uit eigen doos.
sorry dat ik de verkeerde naam erbij gezet heeft.
Badge
Ik heb aangeboden gekregen:

Garantieprijs Premium Ecostroom en gas herfst 12 tot 01-01-2016

Leveringsprijzen Garantieprijs premium Ecostroom®️ herfst tot 01-01-2016

Per 1 oktober 2012             Leveringstarief             Energiebelasting*      BTW            Totaal
Normaaltarief per kWh ?            0 ,06264                       0,11400              0,0371         0,2137
Laagtarief per kWh ?                  0,04636                        0,11400                0,0337       0,1940

Leveringsprijzen Garantieprijs premium gas herfst tot 01-01-2016

Per 1 oktober 2012   Leveringstarief   Energiebelasting*        BTW       Totaal per m3
Regio 3, Gasprofiel 1** ? 0,33426          0,16670                 0,10520         0,60616



ZO!.. doe mij ook even dit contract a.u.b ? Ik bedoel, dat scheelt huge met wat ik nu dus heb..
Ik heb maar even een mailtje gestuurd naar de klantenservice....
Reputatie 4
Badge +1
@hummel We hebben deze week telefonisch contact met je gehad en een toelichting gegeven. Is het zo duidelijk voor je?

Groet,
Mike
Reputatie 3
Badge
Ik heb maar even een mailtje gestuurd naar de klantenservice....


Waarover? Een nieuw contract?
Dat ik ook wel een aanbieding wil hebben voor het Garantieprijs Premium Ecostroom en gas herfst 12 tot 01-01-2016 contract.
Ook al ben ik pas 25 jaar klant......
Reputatie 4
Badge +1
Hallo Albert Roos,

Als je ons e-mail stuurt, krijg je ook een reactie op je vraag. Omdat ik nu op het forum lees dat je graag een aanbieding ontvangt, zorg ik dat je wordt gebeld. We kijken dan graag wat de mogelijkheden zijn.

Groet,
Mike
Ik had al een mailtje gestuurd voor je reactie en wacht alles rustig af.:)
Zo, ik ben erbij. Scheelt toch weer een bom geld en ik hoef 3 jaar lang niet meer te zoeken naar een andere energie leverancier. 😉
Reputatie 3
Badge
Hebben ze je toch weer gestrikt. 😉
Het was het waard.

Het enige wat stijgt is je vastrecht, van 2.31 naar 2.92 per maand.
Maar die 122cent per mand extra (Gas én electrciteit heeft vastrecht) heb je er zo weer uit.
Scheelt me 8 cent per kuub gas. Op een verbruik van 1600 kuub is dat 128 per jaar.
Dan kan die 14.64 er best wel bij.
En dan reken ik nog niet eens mijn besparing op electriciteit mee....
Badge +1
Gefeliciteerd, welkom bij de  "Premium" club:)
Omstreeks 27-09-2012 kreeg ik een aanbieding om mijn groene contract weer te verlengen. Dat heb ik gedaan. Tot mijn grote verbazing las ik 2 weken later in de krant dat Eneco zijn gasprijzen ging verlagen.Ik voel mij nu echt bedonderd. Wisten jullie toen ik die aanbieding kreeg om mijn contract te verlengen niet dat jullie de gasprijzen gingen verlagen. Wij zijn al 41 jaar klant en mijn vrouw werkt bij de Consumentenbond. Diverse malen had ze mij gevraagd of we niet konden overstappen naar een goedkopere leverancier maar ik hield het op de betrouwbaarheid van Eneco.Nu zou ik graag van jullie een aangepaste aanbieding ontvangen ander overweeg ik toch om Eneco na 41 jaar vaarwel te zeggen en bij de Consumentenbond bij Energie Collectief in te schrijven. Mijn klantnummer is 18442031. Ik vertrouw op een bevredigend antwoord.
Reputatie 3
Badge
De moderators geven aan dat bij een vast contract nu nog niet te zeggen valt of het goedkoper kan. Als de variabele prijzen in juli stijgen ben je mogelijk met je vaste contract beter uit. Lees de berichten op het forum maar na