trouwe klanten belonen | Eneco Community

trouwe klanten belonen

• 3 september 2012
  • 170 reacties
  • 29958 Bekeken

Toon eerste bericht
Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

170 Reacties

Badge
Kom er toch heel even op terug. Ik ben nu 2 jaar weg bij ING en zie dat ze nu meer producten hebben die idd behoorlijk met korting te krijgen vallen. Toch zal er wel iets zijn waardoor je die korting krijgt. Niets is voor niets tegenwoordig.

Heel simpel Jeroen. Alle prijzen van alle producten om je heen moet je even door 50% delen, dan weet je altijd wat je teveel betaald. 😉
Reputatie 5
Badge +3
@Westphal,
Bedankt voor je opmerkingen. Het idee om bij het opnieuw verlengen van een 3-jarig contract een bepaalde korting te geven, net zoals sommige telefoonproviders doen, zal ik doorgeven. We staan open voor suggesties, daar vinden we het forum ook ideaal voor. De signalen die we via dit forum ontvangen, worden zeker bekeken. Tot het moment dat we besluiten anders met kortingen voor vaste klanten om te gaan, kun je gebruik blijven maken van de huidige kortingen en acties voor onze klanten via de de website 'speciaal voor klanten'.

Je huidige contract loopt tot 1 januari 2013, binnen een paar dagen nemen we telefonisch contact met je op om een nieuw aanbod met je te bespreken. Ik hoop dat we je als tevreden klant mogen behouden ;)

Groet, Kelly
Reputatie 3
Badge +2
Hallo Kelly,

Na mijn betoog in het topic "Waarom geen gratis Toon voor vaste klanten" waarin ik de handelswijze van shoppers die een jaar blijven voor de welkomsbonus en volgend jaar verdwenen zijn wil ik ook de zekerheid van een 3 jarig Premium kontract als compensatie voor het feit dat ik al 38 jaar trouwe klant bij de Eneco ben.
Kan U telefonisch kontact met mij opnemen a.u.b.

Met energieke groet,

Stansat
Reputatie 3
Badge
Overigens zijn sommige artkelen in de webshop "speciaal voor klanten"" niet echt voordelig.
Een 4W Philips E27 LED lamp kost in de webshop €15,54 Dezelfde lamp kost bij Conrad €9,99.
Tja, zelfs op de voordeeltjes voor klanten wordt dik winst gemaakt.
Badge
En daarbij profiteert iedereen van hetzelfde aanbod er zit niet echt verschil tussen klanten die net klant zijn geworden of klanten die al jaren klant van Eneco zijn.
Reputatie 4
Badge +1
@Stansat,
Je geeft aan dat je als trouwe klant van ons ook gebruik wilt maken van het Premiumcontract. Ik zie dat je op dit moment een Internetvoordeelcontract hebt tot 1 oktober 2013. Met het Internetvoordeelcontract ontvang je reeds een korting ten opzichte van het variabele tarief. Als je contract afloopt, kan je gerust laten weten dat je interesse hebt in een nieuw contract, zoals bijvoorbeeld het Premiumcontract. We kijken na afloop van je huidige contract graag samen met je mee naar een contract dat het best past bij jouw wensen en situatie.

@hmay
Goed dat je aangeeft dat je het product ergens anders voordeliger hebt gezien. Ik kan je melden dat de korting wordt gegeven op de adviesprijs van het product. Deze adviesprijs wordt doorgegeven door de fabrikanten. In winkels worden product ook vaak volgens de adviesprijs verkocht. Het voordeel dat wij berekenen in de Voordeelshop is altijd een voordeel ten opzichte van deze adviesverkoopprijs. Online aanbieders nemen deze prijzen niet altijd over, waardoor het online voor verschillende prijzen wordt aangeboden. Deze prijzen wijzigen ook van dag tot dag. Het kan dus voorkomen dat je de 4W Philips E27 LED lamp voor dezelfde prijs terugvindt bij onlineaanbieders, die het product dus ook aanbieden onder de adviesverkoopprijs.

Ik bedank je voor het doorgeven en ik geef jouw bevinding over de prijs intern door.

Groet,
Mike
Badge
He Mike,

Dan breek je toch zijn contract open ? Ik bedoel dan regel je dat hij bijvoorbeeld een 3 jarig premium contract krijgt. Je hebt er dan iedergeval een klant bij tot 2015.

win / win situatie toch ?
Reputatie 3
Badge +2
He Mike,

Dan breek je toch zijn contract open ? Ik bedoel dan regel je dat hij bijvoorbeeld een 3 jarig premium contract krijgt. Je hebt er dan iedergeval een klant bij tot 2015.

win / win situatie toch ?

Beste Michael,

Dat zou inderdaad een zeer klantvriendelijke oplossing zijn.
Ik heb op 8 oktober nog een mail gestuurd over het feit dat op "Mijn Eneco" nog steeds"als produkt "Ecostroom" vermeld stond.
Veel gemaild en telefonisch kontact maar mij is nooit verteld dat dit "Premium" 3 jarig kontract bestond.

Goed idee Micheal, ik vraag Mike bij deze mijn contract te veranderen in het 3 jarig "Premium" kontract met terugwerkende kracht vanaf 1 oktober 2012.

Mocht dit niet gaan dan zie ik me genoodzaakt ook maar eens te gaan shoppen na 38 jaar Eneco volgend jaar want ik heb gehoord dat Greenchoice zeer gunstig staat aangeschreven t.a.v. salderen van mijn terug geleverde kWh.
Of een andere leverancier die bijvoorbeeld een produkt heeft die een vast karakter heeft maar mee naar beneden gaat als de variabele tarieven zakken.

Met energieke groet,

Stansat
Badge
Stan, 

Soms liggen de oplossing voor het oprapen. Je kunt eindeloos veel leuke dingen aanbieden en vooral als je daarmee je klanten kan behouden dan heb ik zoiets van: hop! doorhakken die knoop en zorg dat je die klant behoudt voor de komende 20 jaar.

Je weet trouwens wel dat Greenchoice ook onderdeel van eneco is toch ? Het enige wat wel erg gaaf is trouwens dat is dat je bij greenchoice winddelen kan kopen. Je koopt dan een stukje energie die in mindering wordt gebracht op je rekening. Jammer dat dit niet bij eneco mogelijk is, want daar zou ik graag wat geld aan uit willen geven.
Reputatie 4
Badge +1
Het is niet gebruikelijk dat we contracten tussentijds verbreken. Dit neemt niet weg dat we graag naar een oplossing kijken. Daarnaast gebruiken we dit forum niet om over contractvoorwaarden te onderhandelen. @Stansat ik zorg er voor dat er telefonisch contact met je wordt opgenomen, om de verschillende opties te bespreken.

Groet,
Mike
Badge
Oh. En ik maar denken dat dit forum juist bedoeld is om over alles te discussieren. Ik bedoel. Daarvoor hebben jullie dit fora opgezet toch ? Niet alle positieve onderwerpen komen dan aan het daglicht.
Reputatie 4
Badge +1
Klopt Michael, daar is het forum voor bedoeld. Jullie feedback, ook over dit onderwerp, is van harte welkom en stellen we op prijs. Het onderhandelen over contractsvoorwaarden, doen we niet via het forum.

Mike
Badge
Het kan wel zo verhelderend zijn natuurlijk om een topic aan te maken zodat iedereen kan zien wie welke contractsvoorwaarden heeft. Ik ben daar nu zelf wel erg benieuwd naar Mike.

Succes met het aanbieden van Stan naar een oplossing 2.0 waar alles mogelijk is en waar geen beperkingen meer zijn.

Mike
Reputatie 3
Badge +2
Hallo Mike,

Bedankt voor het verhelderende telefoontje via Eneco medewerker.
Ik laat het huidige contract voor 1 jaar vast in stand i.v.m. iets lager tarief voor de gasprijs dan het Premium 3 jaars contract.
De verwachting is dat de gasprijzen iets gaan zakken in de toekomst.

Bedankt voor het gesprek,

Met energieke groet,
Reputatie 4
Badge +1
Hoi Stansat,

Goed om te zien dat het telefoontje voor duidelijkheid heeft gezorgd. Graag gedaan!

Groet,
Mike
Reputatie 4
Badge +1
@Michael Ik zie in je eerdere reactie dat je verwijst naar de winddelen die een andere energieleverancier aanbiedt. Dit is niet conform de huisregels. Daarom heb ik de link uit je reactie verwijderd. Graag licht ik aan je toe dat Eneco aandelen heeft in Greenchoice. Dat we aandelen bezitten (30%) betekent niet dat we beslissen wat er binnen Greenchoice gebeurd. Het aangeboden product waar je naar verwijst, is dan ook geheel op eigen initiatief van de andere leverancier.

Groet,
Mike
Heel tevreden met de klantenservice, dit forum werkt echt!
Een dag na plaatsing hing er iemand aan de telefoon om mijn gedane bevestiging voor een nieuw standaard contract om te zetten in een "trouwe klanten" contract.

Heerlijk ik voel mij begrepen door deze leverancier.
Reputatie 3
Badge
Trouwe klanten contract? Kan je vertellen wat het verschil is met een gewoon contract? Wat is trouwe klant? 30 40 jaar of na 1 jaar? Ben benieuwd. Net als dat andere contract wat ook niet op de site staat.
Reputatie 2
Badge
Als starter van deze topic “trouwe klanten belonen” wil ik forum leden bedanken die in navolging van mij Eneco heeft lastig gevallen om trouwe klanten eens exclusief te belonen. Helaas is het nog niet zover maar met kritische vragen en volhouden werd mij uiteindelijk een  “Garantieprijs Premium Ecostoom®️ en gaszomer 12 tot 01-10-2015” contract aangeboden. Dit contract kan iedere klant afsluiten zowel trouwe als nieuwe klanten. Ondanks het behaalde resultaat ben ik nog steeds boos op Eneco hoe respectloos zij met trouwe klanten omgaan.

Ik zou van de forum leden die een “Garantieprijs Premium Ecostoom®️ en gaszomer 12 tot 01-10-2015” contract hebben afgesloten graag weten welke eenheidsprijzen er voor (dubbel)stroom en gas is aangeboden.

Het “Garantieprijs Premium Ecostoom®️ en gaszomer 12 tot 01-10-2015” contract staat niet op de Eneco site. Eneco kan de eenheidsprijzen in het “Garantieprijs Premium Ecostoom®️ en gaszomer 12 tot 01-10-2015” contract naar willekeur aanpassen.

Dan nog een opmerking richting Eneco klantenservice. De afgelopen 40 jaar als Eneco klant nooit contact gehad met klantenservice en daarom was ik waarschijnlijk een tevreden klant.

Met het overgaan van Eneco contractvorm Variabel- naar Premium contract heb ik bijna wekelijks contact met ongemotiveerde medewerkers van klantenservice. 

1e klacht
Mijn maandtermijn met een Premiumcontract met €50,00 omhoog t.o.v van mijn maandtermijn Variabel contract. Geen controle bij een Eneco medewerker of de verhoging maar enigszins te verklaren was richting klant.

2e klacht
Hogere verrekenprijzen in “mijn Eneco” dan afgesloten in “Garantieprijs Premium Ecostoom®️ en gaszomer 12 tot 01-10-2015”.

Al met al heeft mijn overstap binnen Eneco van contractvorm alleen maar ergernis opgeleverd. Het eerste punt hogere maandtermijn heb ik met “mijn Eneco” zelf opgelost. Het tweede punt verschillen in eenheidsprijzen loopt nog steeds ondanks alle verstrekte informatie/adviezen mijn kant.

Misschien is telkens overstappen naar een andere Energieleverancier wel de meest zinvolle optie. Je wordt dan tenminste behandeld als nieuwe klant en je krijgt nog een bonus toe.
bedankt allemaal voor jullie reactie's
over het oversluiten van contracten
ik heb afgelopen week contackt gehad met eneco
over het oversluiten van ons contract.
omdat we een aanbod krijgen van de anbo
die ik nu zeker heel goed gaat bekijken!
ook wij zijn al bijna 40 jaar bij eneco.
en wat moeten we met die aanbiedingen van cadeau's???
waar je niets aan heeft,je moet net wat nodig hebben....
laten ze met een goed bod komen.
wij hebben nog een contract tot eind juni 2013 
maar die gaan we dan verbreken.,
en dan komen ze gelijk met boete bij eneco....