trouwe klanten belonen | Eneco Community

trouwe klanten belonen

• 3 september 2012
  • 170 reacties
  • 29794 Bekeken

Toon eerste bericht
Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

170 Reacties

Badge +1
Gefeliciteerd, welkom bij de  "Premium" club:)
Omstreeks 27-09-2012 kreeg ik een aanbieding om mijn groene contract weer te verlengen. Dat heb ik gedaan. Tot mijn grote verbazing las ik 2 weken later in de krant dat Eneco zijn gasprijzen ging verlagen.Ik voel mij nu echt bedonderd. Wisten jullie toen ik die aanbieding kreeg om mijn contract te verlengen niet dat jullie de gasprijzen gingen verlagen. Wij zijn al 41 jaar klant en mijn vrouw werkt bij de Consumentenbond. Diverse malen had ze mij gevraagd of we niet konden overstappen naar een goedkopere leverancier maar ik hield het op de betrouwbaarheid van Eneco.Nu zou ik graag van jullie een aangepaste aanbieding ontvangen ander overweeg ik toch om Eneco na 41 jaar vaarwel te zeggen en bij de Consumentenbond bij Energie Collectief in te schrijven. Mijn klantnummer is 18442031. Ik vertrouw op een bevredigend antwoord.
Reputatie 3
Badge
De moderators geven aan dat bij een vast contract nu nog niet te zeggen valt of het goedkoper kan. Als de variabele prijzen in juli stijgen ben je mogelijk met je vaste contract beter uit. Lees de berichten op het forum maar na
Reputatie 3
Badge +2
Omstreeks 27-09-2012 kreeg ik een aanbieding om mijn groene contract weer te verlengen. Dat heb ik gedaan. Tot mijn grote verbazing las ik 2 weken later in de krant dat Eneco zijn gasprijzen ging verlagen.Ik voel mij nu echt bedonderd. Wisten jullie toen ik die aanbieding kreeg om mijn contract te verlengen niet dat jullie de gasprijzen gingen verlagen. Wij zijn al 41 jaar klant en mijn vrouw werkt bij de Consumentenbond. Diverse malen had ze mij gevraagd of we niet konden overstappen naar een goedkopere leverancier maar ik hield het op de betrouwbaarheid van Eneco.Nu zou ik graag van jullie een aangepaste aanbieding ontvangen ander overweeg ik toch om Eneco na 41 jaar vaarwel te zeggen en bij de Consumentenbond bij Energie Collectief in te schrijven. Mijn klantnummer is 18442031. Ik vertrouw op een bevredigend antwoord.

Beste haagseron,

Als men een 3 jaarscontract neem weet je wat de kosten zijn 3 jaar lang.
Pas na die 3 jaar kun je berekenen of je voordeliger uit bent.
De variabele tarieven kunnen dalen, de gasprijs kan dalen enz.
Koffiedik kijken dus.
Het is alleen bij diegene te controleren die de afgelopen 3 jaar bijvoorbeeld een 3 jaars kontract hebben gehad om een goed vergelijk van de afgelopen 3 jaar te zien t.o.v. variabel tarief.

Vast wil niet altijd zeggen goedkoper!
Kijk naar jan 2013, de gasprijzen gaan ongeveer 80,- naar beneden.
Je zal maar voor vast hebben gekozen........

Het blijft een gok ten alle tijden.

Succes met je keuze,

Met energieke groet,

Stansat
Reputatie 3
Badge
Voel jij je ook bedonderd als blijkt dat je varialel gekozen had ne vast dus uiteindelijk goedkoper bleek te zijn? alle punten op en aftrekken kom je op een advies uit wua contract. daarvoor heb je zelf akkoord gegeven. wanneer is de juiste tijd om een contract af te sluiten. Hoeveel mensen zijn er gaan overstappen toen enkele jaren geleden werd geroepen dat overstappen loont. Vast voor een select clubje maar een groot deel komt met hangende pootjes terug bij zijn oude leverancier of blijft met een rot gevoel bij de nieuwe aanbieder zitten. zo groot was dat voordeel voor veel mensen dus niet.
Dit is geen antwoord op mijn vraag. Als jullie toen al wisten dat de gasprijs omlaag zou gaan dan voel ik mij bedonderd dat jullie ons hebben overvallen om weer een nieuw contract van 3 jaar aan te smeren. En uit je antwoord begrijp ik ook dat het jullie helemaal niet interesseert dat wij al 41 jaar klant bij jullie zijn.
Jeroen is geen medewerker van Eneco, hoor.
Hij geeft alleen zijn mening.
Reputatie 3
Badge
Ben geen medewerker en vertel wat eneco eerder berichte. Eneco heeft een punt als je nu nog niet kan zeggen of je duurder of goedkoper uit bent. Mogelijk hadden ze wel mogen zeggen dat de variabele prijzen hogen zakken maar welke waarde heeft dat als deze ook zo weer kunnen stijgen
Reputatie 3
Badge
Het verhaal van stansat is eerder door een moderator beschreven. Daar heeft eneco wel een punt mee. Pas achteraf weet je of je goed zat. Ik snap dat jij je nu bedonnderd voelt. Mijn vraag is terecht of jij je ook bedonderd voelt als het anders was gelopen, stel dat jij nu door de nieuwe prijzen een variabel tarief kiest. 80 euro minder per jaar. In juli stijgen de prijzen en ja hoor na 3 jaar ben je 80 euro duurder uit. Dan ben je blij als je vast had gekozen
Ik erger me er steeds meer aan dat alle energie wordt ingezet op het binnen halen van nieuwe klanten, we zijn nu ruim 24 jaar bij eneco (toen het nog remu) was en komend  voorjaar loopt ons contract af, alle nieuwe klanten krijgen cadeau's maar terwijl wij als trouwe klant GEEN extra geld kosten ivm een oversluit boete en het dus, volgens mij, dan toch wat waard is om de klanten die je hebt ook te houden, krijg je als antwoord : tja dat is nu eenmaal ons beleid, dus ik acht de kans nu op 90 procent dat ik nu ook maar ieder jaar maar eens wissel van energie leverancier, levert me veel meer op dan als een domme trouwe hond bij dezelfde te blijven
Reputatie 3
Badge +2
Dit is geen antwoord op mijn vraag. Als jullie toen al wisten dat de gasprijs omlaag zou gaan dan voel ik mij bedonderd dat jullie ons hebben overvallen om weer een nieuw contract van 3 jaar aan te smeren. En uit je antwoord begrijp ik ook dat het jullie helemaal niet interesseert dat wij al 41 jaar klant bij jullie zijn.

Beste haagseron,

Snap even a.u.b. dat geen ons een medewerker is van Eneco.
Er moet dan staan "Moderator" bij de naam.
Wij proberen U te helpen en U moet zich richten met Uw klacht bij een Eneco medewerker.
Maandagmorgen zal zeker een van de moderators kontact met U opnemen om een goede oplossing met U te maken.

U heeft 10 dagen tijd om te reageren na een verlenging van kontract en kan daar dan ook van af zien.
Als U van mening dat U "bedonderd" bent zou ik zelf gelijk telefonisch kontact gezocht hebben met Eneco.

Ik ga ervan uit dat men kontact met U opneemt om alles nog eens met U door te nemen.
Mijn ervaring is dat U er dan als gewaardeerde vaste klant zeker uitkomt.

Met energieke groet,

Stansat

(geen medewerker van Eneco maar wel al bijna 40 jaar tevreden klant)
Reputatie 3
Badge
Beste J snel,

Welkom op het forum. Ik wil graag even reageren op je bericht. Ik ben geen medewerker maar gewon klant van Eneco.

Allereerst is een kado of een korting niet het enige waar je aan moet denken. Hoe zit het met service. Natuurlijk hoop je deze nooit nodig te hebben maar mijn ervaringen met klantenservice zijn zeer ok.

Verder kan (hoeft niet) overstappen ook een hoop gezeik opleveren als ik sommige binnen dit forum hier zo hoor.

De moderators zeggen keer op keer dat bestaande klanten gebruik kunnen maken van aanbiedingen in de webshop of korting op uitjes. Ik vraag steeds hun reactie als ik benoem dat nieuwe klanten hier ook direct gebruik van kunnen maken en nog is een kado krijgen... antwoord is nog steeds niet gekomen. Ik snap dus je reactie wel...

Maar waar gaat het nu om. Laten we de prijzen voor energie even buiten wegen laten. Je weet nu wat je hebt. wat krijg je als je overstapt???

Als een bepaalde aanbieder echt zo goedkoop is dan zou heel nederland toch wel gaan overstappen? Per huishouden is een bepaalde aanbieder mogelijk beter maar over het algemeen heeft elke aanbiede van energie zo zijn eigen klantenkring.

Als nieuwe klanten een kado krijgen en bestaande klanten na 10, 25, 50 jaar ook iets zou dit wel heel netjes zijn van eneco. Om klanten elk jaar iets te geven is natuurlijk overbodig.

Ik heb in het begin geroepen dat ik nooit iets heb gekregen... Die acties waren en toe niet. Jammer maar moet ik daarom maar overstappen?
Badge
Als je het echt goed wilt doen dan moet je ook bestaande klanten de vertroeteling geven die een nieuwe klant ook krijgt. Je kan er breed over praten, maar zo hoort het gewoon te gaan, wat heb je in godsnaam aan een klant die toch elk jaar switcht ? In het huidige systeem beloon je namelijk die klant terwijl eneco in dit geval een bestaand meerjarige klant eigenlijk een beetje in het vergeet hoekje zet of misschien sterker nog..  misschien stimuleer je juist wel meer om bestaande klanten juist even over de grens van te gaan kijken door deze houding.
Reputatie 3
Badge
Maar elk jaar? Wanner verwacht jij iets van eneco? Na elk contract periode of zoals ik al aangeef bepaalde jaren?
Badge
Ze moeten met punten gaan werken. Hoe langer je klant bent hoe beter je verbruik hoe meer punten je krijgt waarmee je met toonbare kortingen producten goedkoper dan waar dan ook kan kopen, dat zorgt voor klanten binding. 

Maat zoiets zou inderdaad elk jaar bekeken kunnen worden 😉
Reputatie 4
Badge +1
@ J Snel,

Welkom op ons forum. Ik heb je vraag verplaatst naar het bestaande topic over dit onderwerp. Op deze manier houden we het topic overzichtelijk 🙂 Ook kun je hier onze eerdere reacties over dit onderwerp terugvinden.

Ik vind het jammer om te lezen dat je overweegt over te stappen. We hechten namelijk, aan jou als onze vaste klant, veel waarde. Als je het fijn vindt nemen we telefonisch contact met je op. We bespreken dan graag samen de verschillende mogelijkheden voor een nieuw contact. Dit is uiteraard geheel vrijblijvend 🙂 Ik hoor graag van je of je dit op prijs stelt.

Groet,
Mike
Reputatie 2
Badge
Beste Forum leden,

Een reactie op alle reacties op mijn topic.

Ruim 40 jaar ben ik RED/Eneco klant met een variabel contract en totaal geen contact ervaring met Eneco klantenservice tot 20-09-2012. Naar aanleiding van diverse e-mails van consumenten organisaties zoals United Consumer, Eigenhuis e.d, waar ik werd gewaarschuwd dat Eneco niet de voordeligste energieleverancier is. Er werd mij diverse aanbiedingen gedaan om over te stappen. Op Eneco internetsite, product informatie werd duidelijk dat ik binnen Eneco voordeliger uitkomt als ik mijn variabel contract omzet naar een 3 jaars prijsgarantie contract. Maar als trouwe Eneco klant wilde ik meer.

Wat mij nog steeds verbaasd hoe met name ex-monopolisten omgaan met trouwe klanten. Die zijn meestal volkomen uit beeld geraakt bij marketing afdelingen. Voor nieuwe klanten wordt er alles bedacht leuke bonus, korting op uitjes en consumenten producten enz.
Eneco heeft als vele ex-monopolisten de marktwerking verkeerd beoordeeld door onvoldoende aandacht te besteden aan haar klanten bestand. Het niet willen inzien dat een ex-monopolist bij intrede van marktwerking alleen maar klanten kan verliezen getuig van een misplaatste arrogantie. De nieuwe prijsvechters konden met lagere bedrijfskosten, lagere marges zeer gemakkelijk klanten van de ex-monopolistische energieleveranciers afpakken. Eneco kan nu alleen maar de prijsvechters volgen of concurrerende prijsvechters opkopen. Uit eindelijk zijn er maar een handvol grote energie leveranciers die de markt beheren en bewerken met eigen prijsvechterslabel(s).

Nog steeds besteed Eneco weinig aandacht aan hun trouwe klanten die meestal niet voor de laagste prijs gaan in tegenstelling tot nieuwe klanten die gaan voor de laagste prijs maar die ben je morgen ook zo weer kwijt. Trouwe Eneco klanten zijn al blij en vereerd als ze benaderd worden door Eneco zelf met een leuk energieaanbod “exclusief voor trouwe klanten”.

Op internet Eneco forum heb ik een topic gestart “trouwe klanten belonen” met een uitleg hoe Eneco trouwe klanten kan behouden door ze te belonen. Voor nieuwe klanten wordt het dan ook aantrekkelijk om over te stappen naar Eneco omdat men dan weet dat hoe langer je klant blijft bij Eneco hoe hoger de trouwe klantenkorting. Mijn volharding naar klantenservice en mijn informatie op het forum heeft geresulteerd dat ook andere trouwe klanten zich zijn gaan roeren.

Op 20-10 Eneco klantenservice gebeld. Gesproken met mijnheer x en uitgelegd dat voor trouwe klanten eens iets gedaan mag worden bijvoorbeeld een trouwe klanten korting. Als voorbeeld na einde van bijvoorbeeld een prijsgarantie 3 jaars contract voor elk jaar daarna als klant van Eneco 1% korting met een maximum van bijvoorbeeld 10%. De korting is niets bijzonder want Eneco heeft al collectiviteitscontracten afgesloten met grote werkgevers waarbij 8% korting wordt gegeven op prijs garantie Ecostroom-gas 3 jaar. Daar kan het dus wel !

De discussie verzanden in, wij doen al veel voor klanten zoals kortingen op uitjes e.d.

Op een variabel contract kon hij geen korting geven, wel kon ik een prijs garantiecontract afsluiten zoals genoemd in de product informatie op de Eneco internet site. Die waren voor mij prijstechnisch niet interessant een overstap was voor mij een alternatief. Met een laatste poging probeerde hij mij te behouden voor Eneco door een Garantieprijs Premium Ecostroom@zomergas tot 01-10-2015 aan te bieden, inmiddels Garantieprijs Premium Ecostroom®️herfstgas tot 01-01-2016 met nog lagere leveringsprijzen stroom en gas. Zie voor prijzen forum topic “trouwe klanten belonen”

Het Garantieprijs Premium Ecostroom@herfst gas tot 01-01-2016 contract is een goed contract die echter zeer selectief wordt toegepast en niet bij de product informatie voorkomt op de Eneco internetsite. De Eneco medewerker verkocht dit product als zijnde uitsluitend bestemd voor trouwe klanten, lees volhardende klanten.
In eerste instantie werd ik boos, het Garantieprijs Premium contract is niet bekend bij klanten die kunnen er ook niet naar vragen.

Het is aan de Eneco medewerker of die de juiste informatie/advies geeft t.a.v een nieuw te sluiten energiecontract.

Buiten het forum om heb ik Eneco Klantenservice en management per e-mail gewezen op de onrust die is ontstaan op het forum en het verzoek om iets voor trouwe klanten en neem mijn voorstel in overweging of verzin zelf iets exclusiefs.
Een ijzige stilte tot op heden.
De reden hiervoor kan zijn een conflict die ik heb met Eneco over afgesproken leveringsprijzen in mijn contract en in “mijn Eneco” Het is een Btw kwestie waar inmiddels 7 Eneco medewerkers zich er mee hebben bemoeid alleen omdat één collega zich verslikt heeft in een gemaakte afspraak waar ik hem aan hou. Verwijzingen naar mijn contract en het opgenomen contractbespreking ten spijt. Eneco reageert niet meer op mij e-mails en komt zelf gemaakte afspraken niet meer na en bevestigd hiermee mijn gelijk. Eneco wil de strijd beslechte door verder te zwijgen en vasthouden aan de hogere leveringstarieven die niet zijn afgesproken.

Via Eneco Forum wil ik mijn klacht weer vlot trekken. (Principe zaak geworden)

De titel Klantenservice heeft een betekenis, je verwacht kennis. kunde, motivatie en juiste informatie en advies om bij Eneco het juiste product te kunnen kiezen, zeker trouwe klanten. Service geven aan klanten dus, helaas gaat dit niet op bij Eneco. Het feit dat Eneco klantenservice recent nog contracten heeft aangeboden met energieprijzen juli 2012 en niet het advies heeft geven aan klanten om een nieuw contract pas af te sluiten na 1 januari 2013 met verlaagde energie prijzen. Onwetende, meestal trouwe, klanten voelen zich dan ook belazerd. Ik merk dit aan de reacties op het forum.

Ik hoop dat Eneco haar trouwe klanten serieus neemt en daadwerkelijk met iets exclusief komt voor die vergeten groep. Zo niet dan houd Eneco alleen nog maar prijs(s)hoppende klanten over.

In afwachting van wat Eneco gaat doen is mijn advies maakt het Garantieprijs Premium Ecostroom@herfst gas tot 01-01-2016 contract van Eneco bekend bij familie en kennissen.

Eneco consument.
Adviseur
Ik heb al twee keer contact gehad hierover 1 x  per mail en  1 x telefonisch. beide keren hetzelfde antwoord, vaste klanten krijgen niets want dat is nu eenmaal het beleid, dus tja om dan voor de derde keer hetzelfde te horen,daar heb ik geen zin in, dus alsj jullie echt een aanbod hebben waar ik me in kan vinden maw korting of wat dan ook, dan wil ik wel gebeld worden maar nogmaals niet met het onzinverhaal van beleid en bla bla
m vr gr jolanda snel
Ik wil best gebeld worden maar dan wel met een ECHT goed aanbod en ook met de nwe verlaagde gasprijs miv 1-1-2013 en met de mogelijkheid alles zwart op wit eerst te lezen via mail o.i.d alles wat telefonisch wordt geregeld is nl nooit meer te controleren en wordt vaak genoeg ontkend is mijn ervaring.
m vr gr jolanda snel

@ J Snel,

Welkom op ons forum. Ik heb je vraag verplaatst naar het bestaande topic over dit onderwerp. Op deze manier houden we het topic overzichtelijk  Ook kun je hier onze eerdere reacties over dit onderwerp terugvinden.

Ik vind het jammer om te lezen dat je overweegt over te stappen. We hechten namelijk, aan jou als onze vaste klant, veel waarde. Als je het fijn vindt nemen we telefonisch contact met je op. We bespreken dan graag samen de verschillende mogelijkheden voor een nieuw contact. Dit is uiteraard geheel vrijblijvend  Ik hoor graag van je of je dit op prijs stelt.

Groet,
Mike
Reputatie 3
Badge
He Mike,

Dan breek je toch zijn contract open ? Ik bedoel dan regel je dat hij bijvoorbeeld een 3 jarig premium contract krijgt. Je hebt er dan iedergeval een klant bij tot 2015.

win / win situatie toch ?

WinWIn?
Jij neemt een contract voor 3 jaar. Lekkere hoge prijzen maar ja je kon niet anders. Jaartje later zijn de prijzen zeer gunstig. Dan kan de klant wel zeggen win win situatie als je daardoor weer 1 jaar langer klant bent maar eneco zal dan niet aan je verdienen. als nu andersom was. dat als prijzen stijgen je contract opengebroken wordt. 🙂
Reputatie 2
Badge
Ik wil best gebeld worden maar dan wel met een ECHT goed aanbod en ook met de nwe verlaagde gasprijs miv 1-1-2013 en met de mogelijkheid alles zwart op wit eerst te lezen via mail o.i.d alles wat telefonisch wordt geregeld is nl nooit meer te controleren en wordt vaak genoeg ontkend is mijn ervaring.
m vr gr jolanda snel

@ J Snel,

Welkom op ons forum. Ik heb je vraag verplaatst naar het bestaande topic over dit onderwerp. Op deze manier houden we het topic overzichtelijk  Ook kun je hier onze eerdere reacties over dit onderwerp terugvinden.

Ik vind het jammer om te lezen dat je overweegt over te stappen. We hechten namelijk, aan jou als onze vaste klant, veel waarde. Als je het fijn vindt nemen we telefonisch contact met je op. We bespreken dan graag samen de verschillende mogelijkheden voor een nieuw contact. Dit is uiteraard geheel vrijblijvend  Ik hoor graag van je of je dit op prijs stelt.

Groet,
Mike

Beste Jolanda,

Eneco heeft een ingang voor klanten namelijk “klantenservice”. Daar zitten meestal welwillende medewerkers die alleen maar het beleid mogen uitvoeren. Het blijkt dat het management heeft besloten dat zij niet zitten te wachten op vaste klanten en zeker niet op trouwe vaste klanten. Daar doet Eneco niets mee.

Die keuze moet je respecteren en gewoon overstappen. Eneco heeft keuzes gemaakt en prioriteiten gesteld, eerst de aandeelhouders, dan het management belonen, dan nieuwe klanten werven en dan als laatste, tja trouwe vaste klanten !

Wees niet boos op de medewerkers van klantenservice zij zijn alleen maar de boodschapper/uitvoerder van het management beleid. Mede door hetzelfde beleid zijn ze ook meestal zeer beperkt in hun mogelijkheden om klanten te adviseren, te helpen of tevreden te stellen. De kaders voor klantenservice medewerkers zijn helder, alles is geoorloofd om klanten binnen te halen/houden zolang het belang van Eneco maar vooropstaat.

Zie klantenservice als een verdedigingsmuur voor managers om zelf buitenschot te blijven voor de gevolgen van hun beleid. Zij worden volledig afgeschermd, ze hebben en willen geen klantcontacten ondanks dat er klanten zijn die daar om vragen. Zolang het management geen buikpijn krijgt van ontevreden klanten gebeurd er niets.

Het is aan de Eneco medewerkers om hun manager deelgenoot te maken van hun beleid en niet alles zelf te willen oplossen, daar krijg je alleen maar ontevreden klanten van.

Vraag aan de klantenservice medewerker of ze het management willen inlichten over jou onvrede als klant van Eneco.

Eneco consument
Badge
Ik heb het vermoeden dat er een collectief potje bestaat waar alle energie leveranciers elk jaar een x bedrag in steken. Hieruit worden dan de overstap van de nieuwe klant uit betaald. Als dit niet zo is ? Dan klopt er natuurlijk geen reet van om een nieuwe klant 160 euro + de nodige cadeau's te geven als hij of zij overstapt naar eneco en en bestaande klant niet.

Je hebt meer aan je vaste klant dan aan een zwevende klant, want voor die zwevende klant heb je als bedrijf het nodige personeel nodig die je voor een vast contract niet nodig hebt. 

Een ander probleem is de angst om jezelf te vernieuwen als bedrijf. Je moet anders gaan denken en meer aandacht gaan besteden aan je huidige contracten.  Je laat de nieuwe en bestaande klant zien waarom een keuze voor eneco de enige juist de keuze is, en niet om die cadeau's of dat eenmalige lokkertje.
Reputatie 2
Badge
Op de reactie van Michael had ik van de Eneco moderatoren wel een uitleg verwacht. Helaas !!

Als voorbeeld hoe energieleveranciers zogenaamde kortingen en bonussen kunnen geven.

United Consumer internet aanbieding.

Samen met 500.000 consumenten in Nederland kopen we groot in, zo profiteert u altijd van hoge korting op uw energie. Met Stapelkorting krijgt u: 1,00 cent verbruikskorting t.o.v. de leveringstarieven van uw regioleverancier (gemiddeld € 60,00 per jaar), € 30,00 vaste jaarkorting en een welkomstbonus van € 70,00. Uw totale korting loopt zo in 3 jaar op tot meer dan € 340,00.

Aanmelden is voldoende, wij regelen alles voor u.
1. Uw producten en gegevens
2. Controleren en afronden

Kies de producten waarop u korting wilt:

Stapelkorting Stroom
Stapelkorting Gas

- Wij hanteren de variabele stroom en gastarieven van uw regioleverancier (in mijn geval Eneco)
- Op dit tarief 1,00 cent korting per kWh stroom en m3 gas
- Vaste korting van € 30,00 per jaar
- Het eerste jaar, een extra welkomstbonus van € 70,00
- De looptijd is 3 jaar

Let op,United Consumer 3 jaar vastcontract volgt de leveringstarieven van het Eneco variabeltarief contract. Alle kortingen, bonussen aan klanten en inkomsten van United Consumer wordt bekostigd uit het prijsverschil Eneco variabeltarief contract en  b.v. een Eneco 3 jaar vastcontract.

Een duidelijke specificatie van de leveringsprijzen en leveringskosten stroom en gas worden niet gegeven op de internetsite van United Consumer.

Met een 3 jaar vastcontract bij United Consumer financier je eigelijk je eigen korting en bonus en inkomsten van United Consumer.

Vergelijk het United Consumer 3 jaar vastcontract incl. kortingen en bonussen met het Eneco Garantieprijs Premium Ecostroom@herfstgas tot 01-01-2016 contract voor dat je een contract afsluit.

Kan je het niet zelf vraag het dan als Eneco klant aan Eneco klantenservice of ze je willen helpen met een vergelijk te maken, United Consumer versus Eneco Premium contract. Mijn advies is even niets doen en wachten tot na 01-01-2013.

Eneco consument
Kleine aanvulling met betrekkng tot het vastrecht wat United Consumers rekent.
Ter vergelijking, Eneco rekent voor de variablele tarieven 2.31 per maand voor gas en 2.31 voor electriciteit.

Stroom: 5.95 per maand.

Electriciteit: 6.12 per maand.

Dat scheelt dus wel behoorlijk. Rekensommetje kan je zelf maken.
Ik word een beetje kriegelig van het onderscheid tussen vaste, trouwe en alle soorten klanten van welk bedrijf dan ook.
Ik ben voorstander van gelijke behandeling voor iedereen.
Als je vindt dat je als trouwe(bv 40 jaar) klant anders behandelt moet worden dan een klant die slechts 5 jaar klant is dan zit je er wat mij betreft naast.
Als ze je niet willen geven wat je zelf vindt dat je verdient kun je overstappen en het genoegen smaken van een nieuwe klant.
Iedereen moet hetzelfde aanbod krijgen en dezelfde voordelen.
Ik ben zelf ook al wat jaartjes klant maar denk er hard over om over te stappen.
Ik ga zonnepanelen op mijn dak zetten, dus stroomkosten zal ik niet meer hebben.
Komt het alleen nog aan op gas, en dat kun je overal wel halen.

Edit: alsof de duvel er mee speelt.. net gebeld door eneco, of ik wilde bijtekenen...
voor de aanbieding uit de brief...... dus geen extra en dezelfde condities, met hetzelfde verhaal over de acties' special voor klanten' .
Heb uiteraard nee gezegd. Ben benieuwd of de klantenservice met mij contact opneemt ipv andersom.....