trouwe klanten belonen | Eneco Community

trouwe klanten belonen

• 3 september 2012
  • 170 reacties
  • 29971 Bekeken

Toon eerste bericht
Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

170 Reacties

Reputatie 3
Badge +2
Welkom op ons forum JordyB,

"En elke keer die vergelijking van een Telecom Provider er bij halen vindt ik beetje vergezocht"

Sorry hoor JordyB, heb ik wat gemist? waar staat iets over Telecom Provider?

Er is  marktwerking tegenwoordig: Je kunt naar elke energieleverancier gaan.

Keuze genoeg.......

Of je daarna tevreden bent is de vraag?

Succes,

met energieke groet,

Stansat
Reputatie 5
Badge +3
@JPvG,

Bedankt voor je berichten. Het is mij duidelijk dat je nog niet tevreden bent over het aanbod dat we je gedaan hebben omdat er niets extra's werd geboden voor jou als trouwe klant. Vindt je het goed als een collega de mogelijkheden voor je bekijkt en daarover contact met je opneemt?

Groet, Kelly
Er is vanmorgen gebeld door Eneco, ga maar eens terugbellen... 
Badge
Hallo,

Je ziet het al bij andere "overstapgevoelige" zaken (zorgverzekeringen), bij Menzis kun je punten sparen voor korting (of andere cadeaus). Als je langer aangesloten bent bij Menzis krijg je meer punten (naast gezond leven en je zaken online regelen). Een vorm van trouwe klanten belonen, het kan dus wel. Ook VGZ gaat een vorm van NoClaim invoeren, hiervoor moet je dus ook langer lid blijven om van de noclaim te genieten. Langzaam komt het er dan toch van, nu Eneco nog...
Reputatie 3
Badge +2
Beste Ralph,

Dat is precies wat ik bedoel.
Klantenbinding, klanten behouden door kleine voordeeltjes (geen gratis Blijdorp en korting op de eneco webshop artikelen).
Korting op stroom en gasprijs bijvoorbeeld.
Gebeurt dat niet dan weet ik nu al dat ik persoonlijk ga shoppen volgend jaar want 38 jaar trouwe klant  heeft dus geen betekenis voor Eneco.
Kijk naar het aanbod wat ik telefonisch heb gehad voor 1 oktober 2012: Internetvoordeel nu ineens vast i.p.v. variabel in 2011 Kosten in mijn nadeel in 2012: 80,- per jaar.

Met energieke groet,

Stansat
Reputatie 2
Badge
Beste forum leden,

Jullie ongenoegen als vaste klant is duidelijk, klantenservice heeft nog een lange weg te gaan. Jullie loyaliteit naar Eneco toe wordt onvoldoende beloont. Voordelige Premium contracten worden achter de hand gehouden en alleen aangeboden als het niet anders kan. Dan moet nog wel een welwillende klantenservice medewerker treffen.

Het is belangrijk dat jullie als trouwe klanten van Eneco blijven reageren op dit forum. Bedenkt dat je als  consument/klant een belangrijke inbreng kan hebben in een bedrijfsbeleid. Topic "trouwe klanten belonen" is inmiddels een kleine 4000 keer bekeken. 
Ik zelf heb wat ideeën gegeven en beschreven en ook gemeld bij het management van klantenservice om een loyaliteitskorting in te voeren voor trouwe klanten. Uit ervaring weet ik dat het werkt en dat klanten er tevreden over zijn.

Eneco moet geen speciale contracten bedenken gewoon een helder en duidelijk statement maken naar haar klanten.
Hoe langer je klant bent van Eneco hoe hoger de loyaliteitskorting ongeacht welk contract je heb.

Verder uitwerken wil ik hier niet “Ken je klant”. Eneco heeft voldoende hoog opgeleide en duurbetaalde commerciële mensen in dienst waar je meer creatieve/commerciële inbreng van mag verwachten dan het bedenken van korting op uitjes en veel te dure consumentenproducten.

En dan voor alle duidelijkheid er zijn ca. 22 energieleveranciers in Nederland actief. Verdeeld over  5 ex-monopolisten een handvol onafhankelijke energie leveranciers. De rest zijn werkmaatschappijen van de 5 grote. Het beoogde voordeel van marktwerking is voor de consument beperkt geworden.

Waarschijnlijk een reden waarom bijvoorbeeld Eneco niets doet voor trouwe vaste klanten. Bij overstap is de kans groot dat ze overstappen naar één van hun werkmaatschappijen. (Oxxio / Greenchoice)

Nog een opmerking, laat je niet verleiden over te stappen om dure cadeau's zoals iPads e.d. je krijgt niets gratis alles betaal je zelf.
Weet je waar je pas gek van word al die aanbieders aan de deur ondanks dat je zegt geen interesse te hebben blijven ze door mekkeren dat ze beter goedkoper enzovoort zijn.
Ik zit prima bij eneco al zou het idd leuk zijn dat er ook leuke acties zijn voor bestaande klanten en ook al betaal je het kado uiteindelijk zelf t is toch niet onaardig wat te krijgen!
ik  ben afgelopen maart klant geworden van eneco
maar ik heb helemaal niets gehad
en nu krijg je als je klant word een stofzuiger of andere gebruiksgoederen
vind ik ook niet echt eerlijk.
ik ben afgelopen maart klant geworden van eneco
maar ik heb helemaal niets gehad
en nu krijg je als je klant word een stofzuiger of andere gebruiksgoederen
vind ik ook niet echt eerlijk.
ik ben het helemaal met je eens
Badge
Beste forum leden,

Jullie ongenoegen als vaste klant is duidelijk, klantenservice heeft nog een lange weg te gaan. Jullie loyaliteit naar Eneco toe wordt onvoldoende beloont. Voordelige Premium contracten worden achter de hand gehouden en alleen aangeboden als het niet anders kan. Dan moet nog wel een welwillende klantenservice medewerker treffen.

Het is belangrijk dat jullie als trouwe klanten van Eneco blijven reageren op dit forum. Bedenkt dat je als  consument/klant een belangrijke inbreng kan hebben in een bedrijfsbeleid. Topic "trouwe klanten belonen" is inmiddels een kleine 4000 keer bekeken. 
Ik zelf heb wat ideeën gegeven en beschreven en ook gemeld bij het management van klantenservice om een loyaliteitskorting in te voeren voor trouwe klanten. Uit ervaring weet ik dat het werkt en dat klanten er tevreden over zijn.

Eneco moet geen speciale contracten bedenken gewoon een helder en duidelijk statement maken naar haar klanten.
Hoe langer je klant bent van Eneco hoe hoger de loyaliteitskorting ongeacht welk contract je heb.

Verder uitwerken wil ik hier niet “Ken je klant”. Eneco heeft voldoende hoog opgeleide en duurbetaalde commerciële mensen in dienst waar je meer creatieve/commerciële inbreng van mag verwachten dan het bedenken van korting op uitjes en veel te dure consumentenproducten.

En dan voor alle duidelijkheid er zijn ca. 22 energieleveranciers in Nederland actief. Verdeeld over  5 ex-monopolisten een handvol onafhankelijke energie leveranciers. De rest zijn werkmaatschappijen van de 5 grote. Het beoogde voordeel van marktwerking is voor de consument beperkt geworden.

Waarschijnlijk een reden waarom bijvoorbeeld Eneco niets doet voor trouwe vaste klanten. Bij overstap is de kans groot dat ze overstappen naar één van hun werkmaatschappijen. (Oxxio / Greenchoice)

Nog een opmerking, laat je niet verleiden over te stappen om dure cadeau's zoals iPads e.d. je krijgt niets gratis alles betaal je zelf.

Het zal mij niet verbazen als de hoge chef's van eneco uitgebreidt lunchen met de andere chef's / bazen van de concurrenten, om met elkaar 1 strakke lijn te bespreken als het om innoveren gaat of om klanten binding gaat. Het opvallende is gewoon dat elk energie bedrijf op dezelfde manier te werk gaat.

Ze moeten moeten door die geiten wollen sokken cultuur in het bestuur eens flink de bezem halen en wat hedendaagse types neerzetten meer een vooruitstrevende kijk op de markt en de vaste klant centraal zet. Je hebt toch geen ene ruk aan klanten die elk jaar verhuizen. Het kost je veel tijd ( call center ) en geld en een jaar later verhuizen ze weer naar een andere aanbieding.
Dat noemen we nou het rondpompen van dolende zielen. :D
Reputatie 2
Badge
Beste Eneco klanten.

Op de Eneco internetsite worden onderstaande Garantieprijsproducten aangeboden.

Garantieprijsproducten van Eneco?

Bij Eneco heeft u momenteel de keuze om uw tarieven vast te zetten voor één, twee of drie jaar.

Producten met één jaar vaste prijzen:
-Eneco GroenVast ( Ecostroom en gas)
-Windenergie (HollandseWind®️ en gas)
Producten met twee jaar vaste prijzen:
-Eneco Groenvast (Ecostroom en gas)
Producten met drie jaar vaste prijzen:
-Eneco GroenVast (Ecostroom en gas)
-Windenergie (HollandseWind®️ en gas)

Wat u niet weet is dat Eneco nog een voordelig Product heeft:

-al geruime tijd een Garantieprijs Premium Ecostroom@gas contract beschikbaar is (Ecostroom en gas)
-Het is een regulier product waar geen bekendheid en productinformatie wordt gegeven en alleen bekend is bij enkele Eneco medewerkers
-Alleen beschikbaar als je een welwillende Eneco klantenservice medewerker treft.
-Op dit moment het Garantieprijs Premium Ecostroom@herfstgas tot 01-01-2016 wordt aangeboden.

Eneco klanten die het afgelopen halfjaar een nieuw Garantieprijs contract hebben afgesloten zoals vermeld bij tabblad producten op Eneco internetsite kunnen nu een onprettig gevoel krijgen.

Vraag Eneco om herziening van het afgesloten contract. Eneco heeft u niet geinformeerd over haar totale productenaanbod.

Voor Eneco- en nieuwe klanten.

Vraag naar het Garantieprijs Premium Ecostroom@gas product !

Vraag aan Eneco klantenservice een (gratis) prijsvergelijk aan van uw huidig contract versus het Garantieprijs Premium Ecostroom@herfst gas tot 01-01-2016 contract.

Eneco consument
Gisteren telefoon gehad van eneco,met de vraag waarom ik na 16 jaar had opgezegd!
netjes verteld dat ik een mooi aanbod had gekregen van een André leverancier( dit had ik al eerder gemeld bij de klantenservice met de vraag of eneco ook zo,n mooi aanbod had voor mij, waarop ik te horen kreeg dat ze niks voor mij konden doen,dit vond ik jammer want ik blijf liever bij eneco)
nu werd mij verteld dat ik een vaste klant was en nooit een betaling had gemist ik in aanmerking kwam voor een mooie korting van eneco en mijn boete bij mijn nieuwe leverancier werd betaald door eneco,deze boete betracht 2maal 120€.en ikzucht een zeeeer scherpe prijs krijgen
.
Vreemd dat ze eerst niks voor mij konden doen en nu ik weg ga kan ineens alles ,had dit niet eerder gekund?
Reputatie 3
Badge
Vraag me af, wat is vaste klant... Hoeveel jaar moet je ervoor klant zijn. 😉 Maar ben je over gegaan? Terug naar Eneco?
Vraag me af, wat is vaste klant... Hoeveel jaar moet je ervoor klant zijn. 😉 Maar ben je over gegaan? Terug naar Eneco?

ik zou de aanbieding gelijk per mail ontvangen.
nog niks binnen gekregen.
Het moet een heel goede aanbieding zijn wil ik terug gaan naar eneco!!
eerst niks willen doen en dan de boetes betalen en een zeer scherpe prijs bieden!!!
zonde van de tijd en het geld!

ps we gaan 12 dec over
Reputatie 3
Badge
Laat even weten welke aanbieding ze je gedaan hebben ok? Benieuwd of er nog meer contracten zijn die wij niet kennen.
Laat even weten welke aanbieding ze je gedaan hebben ok? Benieuwd of er nog meer contracten zijn die wij niet kennen.

Doe ik ,maar tot nu geen mail van eneco.
Als het goed is bellen ze dinsdag voor een reactie(maar dan moet ik wel de aanbieding per mail ontvangen).
Reputatie 3
Badge
Nou die komt wel als ze dit lezen. Ze willen je niet kwijt maar tegelijkertijd komen ze een afspraak niet na 😉
Nou die komt wel als ze dit lezen. Ze willen je niet kwijt maar tegelijkertijd komen ze een afspraak niet na ;)

Blijft vreemd!!
Ga nu bijna 460€ minder betalen,de boete van 2x50€ is er dan al af haha.
Reputatie 3
Badge +2
Beste Hans1962,

Ik hoor graag van je wat  "een zeeeer scherpe prijs" inhoud want daar kan ik, en alle andere "vaste klanten" hun voordeel mee doen.
Ik heb al eerder aangegeven dat Eneco zich eens moet beraden om "vaste klanten" een gunstige korting per kWh en m3 te geven i.p.v. afkopen van boetes a 240 ,- Euro om klanten terug te kopen!

Ben inderdaad benieuwd of je gekozen hebt voor dat "scherpe prijsaanbod" van Eneco?

Met energieke groet,

Stansat
Badge
Ik blijf het hele " ik betaal je boete wel " verhaal maar vaag vinden. Het lijkt er toch echt op dat men ergens een collectief potje heeft om overstappers mee te betalen.
Reputatie 2
Badge
Als trouwe klant van Eneco (40 jaar) met een variabel tarief maand abonnement word ik de laatste tijd bestook door Energieleveranciers en consumenten organisaties die korting geven op Eneco tarieven die ik als enkeling niet krijgt. Waarom betalen trouwe klanten de kortingspremies die Eneco geeft aan consumenten organistaties zoals United Consumer, Eigen huis enz. Waarom moet ik mij organiseren om als trouwe Eneco klant korting te krijgen.

Mijn vraag is heel simpel, beloond trouwe Eneco klanten. Voor elk jaar beloond Eneco haar klanten met bijvoorbeeld 1% korting op het verbruik met een maximum van 12% korting. Hoe trouwer de klant hoe groter de korting.

Het kan, als ik zie welke korting Eneco geeft aan consumenten organisaties die er zelf ook nog aan verdienen.

Waardeer trouwe klanten en stop met die onzinnige kortingen op gesponseerde uitjes. Ik overweeg nu over te stappen.

Aanvulling

Als trouwe klant van Eneco hou ik mij bezig hoe Eneco omgaat met trouwe klanten. Met name ex-monopolistische organisaties hebben daar hun ambtelijke visie over. Trouwe klanten worden weggezet als “consumerende watjes” daar hoef je niets voor te doen. Ze zijn bijzonder geschikt voor het financieren van eigen bonussen en beloningen en zorgen voor een extra inkomsten om kortingen en bonussen te kunnen geven om nieuwe klanten te lokken.

Eneco heeft die keuze gemaakt, voor trouwe en loyale klanten doen ze niets.

Het niets doen voor trouwe en loyale klanten heeft mij strijdbaar gemaakt. Midden September 2012  heb ik Eneco gebeld of zij iets willen doen voor trouwe loyale klanten, bijvoorbeeld een loyaliteitskorting gebaseerd op aantal jaren Eneco klant zijnde. Het antwoord was, nee we belonen klanten al genoeg met kortingen op uitjes e.d.. Vasthoudend, doe iets om mij voor Eneco te behouden en bied iets anders aan dan contractvormen die op de Eneco internetsite staan. Uiteindelijk werd mij een niet voor klanten bekend contract aangeboden het “Garantieprijs Premium Ecostroom@gas 01-01-2016”.

Verrast dat mij een voordelig contract werd aangeboden maar gelijktijdig werd ik ook heel boos. Door mijn vasthoudendheid werd mij een voordelig contract aangeboden. Niet volhoudende klanten worden dus afgescheept met duurdere contracten of stappen over. Het feit dat Eneco mij en anderen bewust een keuze mogelijkheid wordt onthouden geeft aan hoe Eneco denkt over klanten, relaties en medewerkers.

De marktwerking laat hier duidelijk zijn sporen alles schijnt geoorloofd te zijn.

Inmiddels heb ik diverse contacten gehad met Eneco mensen over loyaliteitsbeloning aan klanten, zij vinden dat ze loyale klanten al ruim voldoende belonen. De financiële ruimte om iets te doen is aanwezig want Eneco heeft met diverse werkgevers collectiviteits-contracten afgesloten zoals KPN, TNT, Post e.d waarbij 8% korting wordt gegeven op een 3 jaar contract.

Ondanks de collectiviteitscontracten waarbij 8% korting wordt gegeven is het Garantieprijs Premium Ecostroom@gas 01-01-2016 nog goedkoper.

Ik heb een aantal werkgever inkopers gesproken en geïnformeerd over het Garantieprijs Premium contract. Men voelde zich teleurgesteld in Eneco. Men dacht voor haar medewerkers een goede deal te hebben gemaakt. Helaas willen en kunnen zij niet meer onderhandelen met Eneco. Mij verzoek is dan ook informeer dan wel je werknemers dat er keuze is bij Eneco tussen het afgesloten collectiviteitscontract of het garantieprijs Premium Ecostroom@gas 01-01-2016.

Zo krijg het Eneco personeel hetzelfde collectiviteitscontract aangeboden. Ook Eneco informeert  haar medewerkers niet dat er een keuze is, het personeelscontract of Garantieprijs Premium Ecostroom@herftgas 01-01-2016.

Inmiddels zal Eneco het Garantieprijs Premium Ecostroom@herftsgas 01-01-2016 misschien veranderd hebben in Garantieprijs Premium Ecostroom@wintergas 01-04-2016 vraag het aan Eneco klantenservice.

Kees Hollemans
Adviseur
Dat is lekker!!! Heb ik een contract bij Eneco tot 1-1-2016 blijkt er een premium contract te bestaan! Hoop dat een moderator hierop kan reageren. Valt er dus nog iets om te zetten?
Reputatie 4
Badge +1
@Aaipad, We bieden inderdaad verschillende soorten contracten aan. Als je een vergelijking\advies wilt, vraag ik je om je telefoonnummer door te geven in een privébericht. We bellen je dan even op ;)

Groet,
Mike
@Aaipad, We bieden inderdaad verschillende soorten contracten aan. Als je een vergelijking\advies wilt, vraag ik je om je telefoonnummer door te geven in een privébericht. We bellen je dan even op ;)

Groet,
Mike

Hallo Mike,

Zoals beloofd een terugkoppeling na mijn gesprek met de afdeling klantbehoud. Je collega Nick en ik zijn er samen uitgekomen. De regeling die hij voorstelde was voor mij meer dan acceptabel, temeer daar de prijzen van de huidige contracten al weer hoger liggen dan ten tijde van het afsluiten van mijn huidige contract. 

Ik zeg "een warme douche voor Eneco". Bedankt.

ps. Dat houdt wel in dat jullie de komende drie jaar "last" van mij blijven houden 🙂