trouwe klanten belonen | Eneco Community

trouwe klanten belonen

• 3 september 2012
  • 170 reacties
  • 29818 Bekeken

Toon eerste bericht
Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

170 Reacties

Reputatie 2
Badge
Beste Mike,

bedankt voor je reactie. Hierop wil ik graag een aanvulling geven. Het klopt dat het vastrecht, stroom en gas levering ongeveer €14,66 per jaar hoger is. Maar de leveringskosten stroom en gas zijn wel €176,86 lager op jaar basis en nog eens een lager stroom- en gasprijs. Mijn vergelijk geldt voor variabel en een premium contract.

Ik had graag van  Eneco gehoord dat het premiumcontract alleen maar beschikbaar is voor trouwe klanten. In je antwoord geef je aan dat het product nog geëvalueerd wordt voordat het een regulier product wordt. Ik constateer hiermee dat Eneco totaal geen respect kan opbrengen voor trouwe klanten en ze negeert in hun prijsbeleid.

dat wil ik even kwijt.

Eneco consument
Badge +1
Naar aanleiding van het bovenstaande verhaal heb ik zojuist contact opgenomen
met de klantenservice van Eneco.

Ik heb benadrukt dat ik mij in de maling genomen voel door mij een
"gewoon" standaard contract aan te bieden, met hierbij de vermelding
dat dit voor mij het meest gunstigste is, terwijl ik dus via dit forum
moet vernemen dat er een nog gunstiger contract is.

De dame van klantenservice gaat kijken wat zij voor mij kan 
betekenen, zij moet daarvoor eerst contact met haar leidinggevende
voor opnemen en neemt dan weer contact met mij op

Afgelopen vrijdag contact gehad met de klantenservice,
maar ik ben nog niet terug gebeld ,
Of de leidinggevende is op vakantie, of ze zijn erg druk met het afsluiten van
Premium contracten. :)

Curl
Energiek

Curl
Blaast stoom af
mijn vraag is waarom nieuwe klanten een kadoo krijgen van b.v. 130 euro.
en ik als trouwe klant meer dan 40 jaar geheel niets?
beetje vreemd is dit wel.
Reputatie 3
Badge
Omdat je als bestaande klant mee kan doen aan acties zoals de webshop energie en korting op uitjes. Die nieuwe klanten ook kunne gebruiken maar dit is het antwoord van de moderators. Keer op keer. 😉
Reputatie 4
Badge +1
Hoi Curl,

Ik heb doorgegeven dat je nog niet bent teruggebeld. We nemen direct contact met je op!

Groet,
Mike
Badge +1
Hoi Curl,

Ik heb doorgegeven dat je nog niet bent teruggebeld. We nemen direct contact met je op!

Groet,
Mike

Hartelijk dank Mike, ik ben zojuist gebeld.
Badge +1
Bedankt Eneco consument voor het aankaarten van Premium.

Ik heb zojuist het Premium contract aangeboden gekregen,
in het hoog en laag tarief scheelt het iets meer dan 1 cent
en gas scheelt zelfs 4 cent.

Ik ben tevreden.
Reputatie 4
Badge +1
@Curl Graag gedaan 🙂
Reputatie 5
Badge +3
@martin1,
Welkom op ons forum, ik heb je bericht verplaatst naar het bestaande topic waar we dit onderwerp al hebben besproken. Hier vindt je dan ook onze reactie.

Groet, Kelly
Badge
Het probleem ligt hem deels in het verkeerd denken en handelen binnen een bedrijf. Als je niet wilt afwijken van een bepaald denk en handel gedrag dan loop je elk jaar bij het maken van een keuze tegen dezelfde muur aan, want waarom zou je blijven bij je leverancier als je ergens anders wel goed wordt behandeld als nieuwe klant.

Ik heb altijd al geopperd dat eneco ( net als het ing spaarpunten systeem ) een punten systeem moet invoeren. Hoe trouwer en hoe zuiniger/of de hoeveelheid je verbruik hoe meer punten je krijgt, met deze punten kan je leuke items kopen uit de shop met aanzienbare kortingen, geen flauwekul kortingen dus.

Dit voorkomt dat veel mensen overstappen naar een andere leverancier, omdat je als bedrijf iets voor je bestaande klanten doet. Als je nu belt als trouwe of klant van eneco, dan stimuleren ze je haast om over te stappen want er is bijna nooit wat mogelijk.

Hm. Ik wil ook zo'n premium contract als vaste en trouwe eneco knuffelaar. ( 😉 )  
Badge +1
Punten, zegels enz. Is volgens mij een sigaar uit eigen doos, uiteindelijk betaal je het zelf.
Reputatie 3
Badge
Via ING heb ik ook 2x iets gekocht wat zeker een x bedrag goedkoper was, maar let op... Adviesprijs kan bv 300 euro zijn maar geen enkele winkel bied hem dan voor 300 aan. vaak voor 200 en als jij dan 180 betaald is helemaal niet zo goedkoop. Dan is in een krantje kijken voor een mooie aanbieding net zo snel en geen reden om bij de ING te blijven.
Reputatie 3
Badge
Kom er toch heel even op terug. Ik ben nu 2 jaar weg bij ING en zie dat ze nu meer producten hebben die idd behoorlijk met korting te krijgen vallen. Toch zal er wel iets zijn waardoor je die korting krijgt. Niets is voor niets tegenwoordig.
Beste mensen die de input geven op deze forum topic.
Ik heb dit stuk met de meeste aandacht gelezen, en ja ik heb ook een bedrijf waar service en klantenbinding hoog in het vaandel staat, dus dit trekt mij te lezen hoe er gedacht wordt.

Waar ik mij het meest over verbaas is dat er zoveel verschillende tarieven en contracten worden gemaakt.
We willen toch allemaal hetzelfde, zo goedkoop mogelijk en de beste service.

Ook ik ga nu natuurlijk vragen bij eneco om dit mooie prenium contract, kom maar op dan.
Wat ik veel belangrijker vindt ik ga nu wedrom mijn elektronische agenda gebruiken omdat alle en nagenoeg dan ook alle contractpartijen dezelfde truc uithalen.

Als je niets zegt gaan we gewoon door op de oude voet, betaal je lekker hetzelfde, dus teveel.

Onlangs heb ik een gevecht met KPN geleverd en als ik nu maar elke jaar zelf bel dat ik mijn contact wil verlengen krijg ik de aanbieding die ook geldt voor een nieuwe klant, dus bv de eerste 3 maanden 50% korting. En nee meneer dat zetten we niet op papier.
Je ziet hetzelfde gedaan worden bij de telecom bedrijven als je contract verloopt, zelf verlengen en mogelijk omzetten naar SIM only dat scheel een boel!

Kortom kan Eneco dat ook niet gewoon invoeren, als jij als trouwe klant besluit wedrom een verlenging van je contact van 3 jaar te nemen geef dan gewoon de extra korting die ook aan een nieuwe klant gegeven zou worden, zijn we allemaal happy.

Ik wacht met spanning af wat komen gaat, in ieder geval denk een berichtje van Enoco welk aanbod ze mij willen doen.

*****  Als je niets vraagt krijg je ook niets ******
Reputatie 3
Badge
Het valt me op dat bij alle bedrijven altijd zulke politiek correcte antwoorden gegeven worden. De moderators die ik hier tegen kom werken hard heb ik het idee om iedereen voldoende te helpen maar heb ook regelmatig antwoorden gezien die niet kloppen met de vraag die gesteld wordt. Politiek correct zeg maar. Begrijpelijk maar jammer.
Badge
Kom er toch heel even op terug. Ik ben nu 2 jaar weg bij ING en zie dat ze nu meer producten hebben die idd behoorlijk met korting te krijgen vallen. Toch zal er wel iets zijn waardoor je die korting krijgt. Niets is voor niets tegenwoordig.

Heel simpel Jeroen. Alle prijzen van alle producten om je heen moet je even door 50% delen, dan weet je altijd wat je teveel betaald. 😉
Reputatie 5
Badge +3
@Westphal,
Bedankt voor je opmerkingen. Het idee om bij het opnieuw verlengen van een 3-jarig contract een bepaalde korting te geven, net zoals sommige telefoonproviders doen, zal ik doorgeven. We staan open voor suggesties, daar vinden we het forum ook ideaal voor. De signalen die we via dit forum ontvangen, worden zeker bekeken. Tot het moment dat we besluiten anders met kortingen voor vaste klanten om te gaan, kun je gebruik blijven maken van de huidige kortingen en acties voor onze klanten via de de website 'speciaal voor klanten'.

Je huidige contract loopt tot 1 januari 2013, binnen een paar dagen nemen we telefonisch contact met je op om een nieuw aanbod met je te bespreken. Ik hoop dat we je als tevreden klant mogen behouden ;)

Groet, Kelly
Reputatie 3
Badge +2
Hallo Kelly,

Na mijn betoog in het topic "Waarom geen gratis Toon voor vaste klanten" waarin ik de handelswijze van shoppers die een jaar blijven voor de welkomsbonus en volgend jaar verdwenen zijn wil ik ook de zekerheid van een 3 jarig Premium kontract als compensatie voor het feit dat ik al 38 jaar trouwe klant bij de Eneco ben.
Kan U telefonisch kontact met mij opnemen a.u.b.

Met energieke groet,

Stansat
Reputatie 3
Badge
Overigens zijn sommige artkelen in de webshop "speciaal voor klanten"" niet echt voordelig.
Een 4W Philips E27 LED lamp kost in de webshop €15,54 Dezelfde lamp kost bij Conrad €9,99.
Tja, zelfs op de voordeeltjes voor klanten wordt dik winst gemaakt.
Badge
En daarbij profiteert iedereen van hetzelfde aanbod er zit niet echt verschil tussen klanten die net klant zijn geworden of klanten die al jaren klant van Eneco zijn.
Reputatie 4
Badge +1
@Stansat,
Je geeft aan dat je als trouwe klant van ons ook gebruik wilt maken van het Premiumcontract. Ik zie dat je op dit moment een Internetvoordeelcontract hebt tot 1 oktober 2013. Met het Internetvoordeelcontract ontvang je reeds een korting ten opzichte van het variabele tarief. Als je contract afloopt, kan je gerust laten weten dat je interesse hebt in een nieuw contract, zoals bijvoorbeeld het Premiumcontract. We kijken na afloop van je huidige contract graag samen met je mee naar een contract dat het best past bij jouw wensen en situatie.

@hmay
Goed dat je aangeeft dat je het product ergens anders voordeliger hebt gezien. Ik kan je melden dat de korting wordt gegeven op de adviesprijs van het product. Deze adviesprijs wordt doorgegeven door de fabrikanten. In winkels worden product ook vaak volgens de adviesprijs verkocht. Het voordeel dat wij berekenen in de Voordeelshop is altijd een voordeel ten opzichte van deze adviesverkoopprijs. Online aanbieders nemen deze prijzen niet altijd over, waardoor het online voor verschillende prijzen wordt aangeboden. Deze prijzen wijzigen ook van dag tot dag. Het kan dus voorkomen dat je de 4W Philips E27 LED lamp voor dezelfde prijs terugvindt bij onlineaanbieders, die het product dus ook aanbieden onder de adviesverkoopprijs.

Ik bedank je voor het doorgeven en ik geef jouw bevinding over de prijs intern door.

Groet,
Mike
Badge
He Mike,

Dan breek je toch zijn contract open ? Ik bedoel dan regel je dat hij bijvoorbeeld een 3 jarig premium contract krijgt. Je hebt er dan iedergeval een klant bij tot 2015.

win / win situatie toch ?
Reputatie 3
Badge +2
He Mike,

Dan breek je toch zijn contract open ? Ik bedoel dan regel je dat hij bijvoorbeeld een 3 jarig premium contract krijgt. Je hebt er dan iedergeval een klant bij tot 2015.

win / win situatie toch ?

Beste Michael,

Dat zou inderdaad een zeer klantvriendelijke oplossing zijn.
Ik heb op 8 oktober nog een mail gestuurd over het feit dat op "Mijn Eneco" nog steeds"als produkt "Ecostroom" vermeld stond.
Veel gemaild en telefonisch kontact maar mij is nooit verteld dat dit "Premium" 3 jarig kontract bestond.

Goed idee Micheal, ik vraag Mike bij deze mijn contract te veranderen in het 3 jarig "Premium" kontract met terugwerkende kracht vanaf 1 oktober 2012.

Mocht dit niet gaan dan zie ik me genoodzaakt ook maar eens te gaan shoppen na 38 jaar Eneco volgend jaar want ik heb gehoord dat Greenchoice zeer gunstig staat aangeschreven t.a.v. salderen van mijn terug geleverde kWh.
Of een andere leverancier die bijvoorbeeld een produkt heeft die een vast karakter heeft maar mee naar beneden gaat als de variabele tarieven zakken.

Met energieke groet,

Stansat
Badge
Stan, 

Soms liggen de oplossing voor het oprapen. Je kunt eindeloos veel leuke dingen aanbieden en vooral als je daarmee je klanten kan behouden dan heb ik zoiets van: hop! doorhakken die knoop en zorg dat je die klant behoudt voor de komende 20 jaar.

Je weet trouwens wel dat Greenchoice ook onderdeel van eneco is toch ? Het enige wat wel erg gaaf is trouwens dat is dat je bij greenchoice winddelen kan kopen. Je koopt dan een stukje energie die in mindering wordt gebracht op je rekening. Jammer dat dit niet bij eneco mogelijk is, want daar zou ik graag wat geld aan uit willen geven.
Reputatie 4
Badge +1
Het is niet gebruikelijk dat we contracten tussentijds verbreken. Dit neemt niet weg dat we graag naar een oplossing kijken. Daarnaast gebruiken we dit forum niet om over contractvoorwaarden te onderhandelen. @Stansat ik zorg er voor dat er telefonisch contact met je wordt opgenomen, om de verschillende opties te bespreken.

Groet,
Mike