trouwe klanten belonen | Eneco Community

trouwe klanten belonen

• 3 september 2012
  • 170 reacties
  • 29523 Bekeken

Reputatie 2
Badge
Als trouwe klant van Eneco (40 jaar) met een variabel tarief maand abonnement word ik de laatste tijd bestook door Energieleveranciers en consumenten organisaties die korting geven op Eneco tarieven die ik als enkeling niet krijgt. Waarom betalen trouwe klanten de kortingspremies die Eneco geeft aan consumenten organistaties zoals United Consumer, Eigen huis enz. Waarom moet ik mij organiseren om als trouwe Eneco klant korting te krijgen.

Mijn vraag is heel simpel, beloond trouwe Eneco klanten. Voor elk jaar beloond Eneco haar klanten met bijvoorbeeld 1% korting op het verbruik met een maximum van 12% korting. Hoe trouwer de klant hoe groter de korting.

Het kan, als ik zie welke korting Eneco geeft aan consumenten organisaties die er zelf ook nog aan verdienen.

Waardeer trouwe klanten en stop met die onzinnige kortingen op gesponseerde uitjes. Ik overweeg nu over te stappen.

Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

170 Reacties

Reputatie 5
Badge +3
Welkom Eneco consument,

Bedankt voor het meedenken over hoe we onze trouwe klanten kunnen belonen. Dat stellen we op prijs. Bij Eneco waarderen we onze vaste klanten en dit laten we op verschillende manieren blijken. Behalve dat we energie leveren tegen concurrerende tarieven, hebben we ook ieder kwartaal andere acties en aanbiedingen (ook voor onze vaste klanten) waarmee nog meer voordeel kan worden behaald.

Natuurlijk denken we bij Eneco aan nieuwe klanten. Maar ook onze vaste klanten vergeten we niet. Niet omdat je klant wordt, maar juist omdat je het bent, profiteer je bijvoorbeeld van leuke aanbiedingen en veel voordeel. Kijk maar eens op www.eneco.nl/speciaalvoorklanten. Daarnaast helpen we onze klanten inzicht te krijgen in hun verbruik en daarmee te besparen. We bieden op maat oplossingen aan, zodat klanten zelf energie kunnen gaan opwekken; we zijn dus meer dan puur een energieleverancier en proberen samen met onze klanten tot oplossingen te komen.

Aanbod
Ik snap dat je, door de aantrekkelijke aanbiedingen van andere energieleveranciers, overweegt over te stappen. Dit zien we natuurlijk liever niet gebeuren. We doen je daarom graag een tegenbod, die je mee kunt nemen in je overweging. Vindt je het goed als we hierover contact met je opnemen?

Groet, Kelly
Reputatie 3
Badge
Sorry Kelly dat ik hier even op wil reageren. Als vaste klant kunnen we mee doen aan acties en aanbiedingen. Erg fijn en er zullen ongetwijfeld aanbiedingen/acties tussen zitten die echt voordelig voor de eneco klanten zijn.

Dan blijft het feit dat sommige bestaande klanten op een andere manier graag iets zien. Zoals de topic starter aangeeft. Puur korting op de energie en dus letterlijk korting op zijn jaarafrekening. Dit ipv aanbiedingen waaraan mogelijk de topic starten geen waarde hecth. Topic starter ziet wel een andere waarde waaraan hij helaas niet voor in aanmerking komt.  In een eerder topic was een welkomskado aan iemand beloofd wat niet helemaal gelukt was. Met behulp van een vraag op het forum werd het kado alsnog goed geleverd. Hierop kwam toen oa van mij de vraag waarom ik maar ook andere klanten dit nooit hebben gekregen. Ook toen kwam de tekst dat vaste klanten niet vergeten werden.

Maar dit snap ik juist niet. Deze nieuwe klant kreeg een welkomskado maar kon tevens ook mee doen direct met de lopende acties/aanbiedingen voor vaste klanten. Dus dan zie ik geen voordeel voor vaste klanten? Ik denk dat de topic starter ook op deze manier zinn vraag bedoeld. Alleen gaat het hem niet om een welkomskado of een leuk presentje omdat hij bv langer dan 40 jaar klant is maar gewoon om korting die consumentenorganisaties wel krijgen. Wat is de reden om deze organiaties wel te sponseren als ik het zo goed zeg.

Het komt bij mij ook net binnen maar stel idd gelijk de vraag? Staat er reclame tegenover? Wat is de reden waarom de gewone consument deze korting niet krijgt.

PS. heb me niet verdiept en mogelijk heeft die korting ergens mee te maken dus kan ik er niet over oordelen maar de vraag is er wel bij de consument.
Badge
Hallo,

Dat vind ik nog eens een goed idee, vaste klanten korting. Het is toch niet leuk om eerst te moeten dreigen om over te stappen om een beter tegenbod te krijgen van Eneco? Het scheelt ook veel administratie, al die klanten die eerst overstappen en later terugkomen, hou ze gewoon vast door ieder jaar een beetje meer voordeel te geven. Hierover zou eens een poll gehouden moeten worden!

Groet,

Ralph
Reputatie 3
Badge
Inmiddels willen we alles voor de laagste prijs en dit kan ten koste gaan van kwaliteit, maar het moet duidelijk zijn dat er onderscheid is tussen vaste klanten en nieuwe klanten. Ben benieuwd naar het antwoord op mijn eerdere reactie.
Misschien moeten we hier op het forum ook maar eens een (Forum)consumentenorganisatie gaan oprichten en dan met Eneco gaan onderhandelen over korting op tarieven.
Als individu kun je dat uiteraard ook, maar dan heb je minder kracht.
Wellicht werkt het hier ook zo als bij Internet- en KabelTV-providers dat je ook gebruik kunt maken van acties als je je abonnement weer verlengt.

Wel, Eneco doe de zojuist opgerichte EnecoForumConsumentenOrganisatie (EFCO) eens een goed voorstel voor aantrekkelijke kortingen op de lopende energietarieven.
Reputatie 5
Badge +3
@allen,
Als eerste willen we een misverstand uit de wereld helpen. Wij sponsoren geen consumentenorganisaties en geven hen ook geen kortingen. Ook doen we niet mee met energieveilingen. Voor Eneco is het vooral het eenzijdige karakter van deze veilingen: er wordt alleen gekeken naar de laagste prijs en er wordt niet gekeken naar andere aspecten die voor klanten van belang zijn. Zoals de kwaliteit van dienstverlening. Bij Eneco betaalt u bijvoorbeeld bij een verhuizing geen administratiekosten, terwijl dit bij veel veilingwinnaars wel geldt. De leveranciers die de veilingen doorgaans winnen, scoren vaak niet hoog in klanttevredenheidsonderzoeken. De hoge kortingen die worden geboden en de kosten die per overstappende klant moeten worden betaald aan de organisatie die de veiling organiseert, worden terugverdiend op andere klanten. Er blijft daardoor minder geld over om te investeren in duurzame energie en de kwaliteit van dienstverlening.

Wij hebben niet gekozen voor een beloningsprogramma waarbij de hoogte van de korting afhankelijk is van het aantal jaren klant zijn. Wij hebben speciaal voor onze klanten doorlopend voordeel in de vorm van verschillende kortingen op uitjes en producten. Ook dit zijn geen gesponsorde kortingen. De kortingen komen rechtstreeks van de aanbieder en hebben geen effect op de energierekening.

We geven graag een vrijblijvend advies over onze eventueel lopende acties en aanbiedingen. Neem bij belangstelling daarvoor contact met ons op via het gratis telefoonnummer 0800 – 550 3550.

Groet, Kelly
Reputatie 2
Badge
Beste Kelly,

Gas en stroom heb ik als klant nodig. Tot aan de privatisering had RED/Eneco hierover een monopolie positie. Niets fout mee, de levering van Energie was van een constante hoge kwaliteit met een te verwaarlozen uitval.

Sinds het toverwoord “marktwerking” de energiemarkt is gaan beheersen hebben de “oude Energie leveranciers” te lang vast gehouden aan hun monopolistisch denken. Ze hebben te laat ingezien dat ze door de marktwerking alleen maar klanten konden verliezen. De marktwerking heeft ook een negatieve invloed op de beschikbaarheid van Energie. De uitval van stroomnet is na de privatisering beduidend toegenomen.

Dure ambtenaren/personeel, ambtelijke organisatie structuur en het ontbreken van enig commercieel denken, een erfenis van hun monopolie tijd, hebben gezorgd dat “oude Energie leveranciers” te laat een vuist hebben kunnen maken tegen de prijsvechters op de energiemarkt.

De Splitsing van Energie opwekken/inkopen/verkopen en het Transport netwerk hebben het de nieuwkomers (prijsvechters) wel erg gemakkelijk gemaakt. De startende prijsvechter kon met minimale personele bezetting, dus lage kosten, zich focussen op inkoop/verkoop van gas en stroom. De beschikbaarheid van het  energie netwerk valt buiten hun verantwoordelijkheid.

In andere sectoren is hetzelfde gebeurd zie KPN, NS, Zorg, onderwijs enz.

Ik heb niets aan teksten als “positieve klanttevredenheidsonderzoeken” . Als Eneco gewoon doet wat ze moet doen, mij energie leveren zonder onderbreking dan ben ik een tevreden Eneco klant.

Voor mij geldt klanttevredenheid een waardering van Eneco naar trouwe klanten in de vorm van een loyaliteitskorting.

Ik, als energie gebruiker, heb niet om marktwerking gevraagd maar ik wordt er wel mee geconfronteerd. Opdringerige consumenteorganisaties en energie leveranciers en steeds vaker uitval van het stroomnetwerk is mijn deel geworden van de marktwerking.

Als Eneco trouwe klanten gaat behandelen zoals de energieprijsvechters met hun klanten omgaan dan is Eneco de verliezende partij. Dan blijft alleen de laagste prijs over als binding tussen gebruiker / energieleverancier.
Waarom oude klanten niet een vorm van nieuweklantenkorting gegeven in de vorm van een Toon verstrekken, zodat
we het gevoel krijgen ook gezien te worden. Ben al afnemer vanaf G.E.B. Den Haag met overgang naar Eneco.
En Toon lijkt me zeer te gebruiken om het verbruik in toom te houden, zodat er ook daar bezuinigd kan worden.
Reputatie 3
Badge
Wat is het verschil tussen nieuw en bestaand. Nieuwe klanten moet je lokken. Bestaande klanten moet je zien te houden. Wij als Nederlander willen steeds meer en minstens net zoveel als die ander. Mooi voorbeeld is het dagje dierentuin. Ze geven laten we zeggen 40.000 mensen een kaartje. maar daarvan komt en een klein aantal. Want iemans uit groningen gaat niet even op een neer naar de dierentuin in rotterdam. zoals werd geopperd. doe lokale acties. Zo komt iedereen aan de buurd en is de drempel niet zo groot om te gaan.
Badge
Welkom Eneco consument,

Bedankt voor het meedenken over hoe we onze trouwe klanten kunnen belonen. Dat stellen we op prijs. Bij Eneco waarderen we onze vaste klanten en dit laten we op verschillende manieren blijken. Behalve dat we energie leveren tegen concurrerende tarieven, hebben we ook ieder kwartaal andere acties en aanbiedingen (ook voor onze vaste klanten) waarmee nog meer voordeel kan worden behaald.

Natuurlijk denken we bij Eneco aan nieuwe klanten. Maar ook onze vaste klanten vergeten we niet. Niet omdat je klant wordt, maar juist omdat je het bent, profiteer je bijvoorbeeld van leuke aanbiedingen en veel voordeel. Kijk maar eens op www.eneco.nl/speciaalvoorklanten. Daarnaast helpen we onze klanten inzicht te krijgen in hun verbruik en daarmee te besparen. We bieden op maat oplossingen aan, zodat klanten zelf energie kunnen gaan opwekken; we zijn dus meer dan puur een energieleverancier en proberen samen met onze klanten tot oplossingen te komen.

Aanbod
Ik snap dat je, door de aantrekkelijke aanbiedingen van andere energieleveranciers, overweegt over te stappen. Dit zien we natuurlijk liever niet gebeuren. We doen je daarom graag een tegenbod, die je mee kunt nemen in je overweging. Vindt je het goed als we hierover contact met je opnemen?

Groet, Kelly

Ik begrijp dus hieruit dat als je dreigt om over te stappen, er een aanbod wordt gedaan om te blijven, doe mij maar een aanbod dan.......
Reputatie 2
Badge
Curl

Zo simpel is het niet. Tot op heden heeft Eneco geen contact met mij opgenomen voor een leuk aanbod. Als enkeling bereik je niets en moet je het doen met de visie van Eneco, dat trouwe klanten beter uit zijn met kortingen op uitjes en producten.

Voor een scherpe enegieprijs zal je je moeten aansluiten bij consumentenorganisatie's of  een werkgever opzoeken die een collectiviteitskorting heeft bedongen bij Eneco. Korting geven doet Eneco maar niet aan trouwe klanten. 

Groet

Eneco Consument.
Reputatie 5
Badge +3
@Curl,
Als een klant overweegt over te stappen, is dat voor ons natuurlijk een signaal. Het is niet zo dat we alleen klanten die overwegen over te stappen, benaderen met een aanbod. We doen onze vaste klanten ook regelmatig aanbiedingen voor bijvoorbeeld een Garantieprijsovereenkomst met een scherp tarief. Dit doen we per brief, e-mail of telefonisch. Ik heb je telefoonnummer doorgegeven aan mijn collega. Deze neemt binnen 5 dagen contact met je op om de contractmogelijkheden/aanbiedingen met je te bespreken.

@Eneco consument,
Je geeft aan dat we tot op heden geen contact met je hebben opgenomen. Een week geleden vroeg ik aan je of je het goed vindt dat we contact met je opnemen. Daar heb ik geen reactie op ontvangen. Ik maak uit je laatste bericht op dat je hier wel op wacht. Ik heb daarom mijn collega's gevraagd om deze week contact met je op te nemen en de mogelijkheden met je door te nemen.

Groet, Kelly
Reputatie 2
Badge
Er is nog hoop voor trouwe Eneco klanten. Eneco heeft een contractvorm die aantrekkelijk is en wordt ingezet voor "lastige" klanten die vragen om een loyaliteitskorting. Helaas niet zichtbaar op de internetsite van Eneco. Even doorzetten via klantenservice en vragen naar Eneco premium Ecostroom zomer gas contract (3 jaar).

Als trouwe Eneco klant (40 jaar) voelde ik mij wel geschoffeerd toen mij dit contract na lang aanhouden over een loyaliteitskorting werd aangeboden.
Badge
@Curl,
Als een klant overweegt over te stappen, is dat voor ons natuurlijk een signaal. Het is niet zo dat we alleen klanten die overwegen over te stappen, benaderen met een aanbod. We doen onze vaste klanten ook regelmatig aanbiedingen voor bijvoorbeeld een Garantieprijsovereenkomst met een scherp tarief. Dit doen we per brief, e-mail of telefonisch. Ik heb je telefoonnummer doorgegeven aan mijn collega. Deze neemt binnen 5 dagen contact met je op om de contractmogelijkheden/aanbiedingen met je te bespreken.

Groet, Kelly

Ik ben inderdaad gebeld door een zeer vriendelijke dame en in overleg met 
haar heb ik een 3 jarig contract afgesloten voor de levering van stroom en gas.

Wat ik nooit heb geweten, en waarschijnlijk velen met mij, is dat je met
Eneco een variabel contract hebt, wat inhoud dat 2 maal per jaar de prijzen
worden aangepast, en meestal is dit niet naar beneden.

Voor de komende 3 jaar weet ik nu tenminste waar ik aan toe ben.
Reputatie 2
Badge
@Curl,

Groet, Kelly

Ik ben inderdaad gebeld door een zeer vriendelijke dame en in overleg met 
haar heb ik een 3 jarig contract afgesloten voor de levering van stroom en gas.

Wat ik nooit heb geweten, en waarschijnlijk velen met mij, is dat je met
Eneco een variabel contract hebt, wat inhoud dat 2 maal per jaar de prijzen
worden aangepast, en meestal is dit niet naar beneden.

Voor de komende 3 jaar weet ik nu tenminste waar ik aan toe ben.

Curl,

Gefeliciteerd. Maar help forum leden, geef aan welk 3-jarig contract (naam) je heb afgesloten. Eneco heeft namelijk meerdere 3 jaar contracten die allen een lagere eenheidsprijzen geven dan een variabel contract ik hoop voor je dat ze het meest voordelige hebben aangeboden.

Bij een variabel contract is de olieprijs de basis voor prijsveranderingen en dat gebeurd 2 keer per jaar januari/juli. Eneco houd je als klant op de hoogte van p[rijsveranderingen. De olieprijzen zijn nu door de economische crisis aan het dalen en daar profiteer je met een variabelcontract weer van.

Als je kijkt naar je energie rekening dan zie je dat bijna 50% opgaat aan variabel kosten die niet onder het contact vallen. Dat zijn netwerkkosten/belastingen e.d die kunnen morgen zomaar omhoog gaan en die moeten we allemaal betalen wel of geen vast contract.

Voorbeeld leveringstarief normaaltarief stroom €0,06 per kWh incl. belasting e.d kost het ons €0,21 per kWh. Voor bijvoorbeeld gas leveringstarief €0,34 per m3 de Eneco klant betaald €0,61 per m3. Het contract wat je heb afgesloten daar staat alleen het leveringstarief vast.

Afhankelijk welk contract (korting) je heb afgesloten de komende 3 jaar geef Eneco je een rustig gevoel.

Eneco consument
Badge
Ik schijn gekozen te hebben voor: Garantieprijs Ecostroom zomer 12 tot 01-10-2015

Normaaltarief stroom 0,2259 totaal
Laagtarief stroom 0,2050 totaal

gas 0,63728

Ben ik dan toch nog in de maling genomen?
Reputatie 2
Badge
Ik schijn gekozen te hebben voor: Garantieprijs Ecostroom zomer 12 tot 01-10-2015

Normaaltarief stroom 0,2259 totaal
Laagtarief stroom 0,2050 totaal

gas 0,63728

Ben ik dan toch nog in de maling genomen?

Curl,

ik hou het netjes. Je heb een gewoon standaard 3 jaars contract aangeboden gekregen. En dat is niet het voordeligste contract voor klanten. Lees mijn eerder geplaatst commentaar over het Garantie Premium Ecostroom@gaszomer 12. tot 01-10-2015. Je betaald nu meer dan met een Premium contract.

Helaas staat het premium contract niet op de Eneco site dus klanten kunnen er niet naar verwijzen en zij kunnen ontkennen dat zo'n contract bestaat. Dus moeten klanten volledig vertrouwen op medewerkers van klantenservice.

Tip !! En als je ergens als consument geen vertrouwen in moet hebben, dan is dat een klantenservice van een bedrijf. Zij zitten er (meestal) om geld te besparen voor hun bedrijf.

Veel succes en ga de strijd aan.

Eneco consument
Reputatie 3
Badge
Curl,

ik hou het netjes. Je heb een gewoon standaard 3 jaars contract aangeboden gekregen. En dat is niet het voordeligste contract voor klanten. Lees mijn eerder geplaatst commentaar over het Garantie Premium Ecostroom@gaszomer 12. tot 01-10-2015. Je betaald nu meer dan met een Premium contract.

Helaas staat het premium contract niet op de Eneco site dus klanten kunnen er niet naar verwijzen en zij kunnen ontkennen dat zo'n contract bestaat. Dus moeten klanten volledig vertrouwen op medewerkers van klantenservice.

Tip !! En als je ergens als consument geen vertrouwen in moet hebben, dan is dat een klantenservice van een bedrijf. Zij zitten er (meestal) om geld te besparen voor hun bedrijf.

Veel succes en ga de strijd aan.

Eneco consument

Moderators, kunnen jullie hier een antwoord op geven? Ik was van plan om begin volgend jaar te kijken naar de verschillende tariefen en contracten binnen Eneco, geen zin om over te stappen ivm toon, maar dit zou toch wel beetje jammer zijn als zijn verhaal klopt.
Badge
Naar aanleiding van het bovenstaande verhaal heb ik zojuist contact opgenomen
met de klantenservice van Eneco.

Ik heb benadrukt dat ik mij in de maling genomen voel door mij een
"gewoon" standaard contract aan te bieden, met hierbij de vermelding
dat dit voor mij het meest gunstigste is, terwijl ik dus via dit forum
moet vernemen dat er een nog gunstiger contract is.

De dame van klantenservice gaat kijken wat zij voor mij kan 
betekenen, zij moet daarvoor eerst contact met haar leidinggevende
voor opnemen en neemt dan weer contact met mij op
Reputatie 3
Badge
Curl, laat je even weten als er een uitkomst is? Ik ben benieuwd of dit hele verhaal opheldering krijgt. Contracten die niet op de site staan? Waarom... zou er een specifieke reden voor zijn.
Badge
Zal ik doen.....
goeden dag.

Lees al de brichtjes over zg . goedkope contracten, ik kreeg het 3 jaar hollandse wind aangeboden [te duur]
nu heb ik naar aan leiding van jullie tips een brief naar de eneco gestuurd.
heb gevraagd of ik als trouwe klant [48 jaar] niet een aantrekkelijk aanbod kan krijgen, heb dus direkt gevraagd naar  het garantie premium  eneco stroom
ben beniewd, ik hou jullie op de hoogt

mvg mldijkshoorn
Reputatie 3
Badge
goeden dag.

Lees al de brichtjes over zg . goedkope contracten, ik kreeg het 3 jaar hollandse wind aangeboden [te duur]
nu heb ik naar aan leiding van jullie tips een brief naar de eneco gestuurd.
heb gevraagd of ik als trouwe klant [48 jaar] niet een aantrekkelijk aanbod kan krijgen, heb dus direkt gevraagd naar  het garantie premium  eneco stroom
ben beniewd, ik hou jullie op de hoogt

mvg mldijkshoorn

We horen graag de uitkomst hierop. Laat je het ons even weten?
zal ik zeker doen.

fijne avond
Reputatie 4
Badge +1
@allen
Het klopt inderdaad dat sinds kort het product 3 jaar Ecostroom Premium bestaat. Dit product is nieuw, moet nog worden geëvalueerd en wordt nog beperkt ingezet. Dit is dan ook de reden dat dit product niet op onze website staat en niet standaard bij onze klantenservice wordt aangeboden.

De tariefopbouw van dit product verschilt met die van onze standaardproducten en is niet één op één te vergelijken. Zo is het vastrecht hoger en de prijs per kWh lager. Afhankelijk van iemands persoonlijke situatie kan het een aantrekkelijk product zijn. Op basis van de ervaringen die we nu opdoen bepalen we of dit product ook interessant is voor een bredere groep klanten en uiteraard ook of het voor ons een goed product is om op te nemen in ons basisassortiment. Maar bel gerust eens met onze collega’s (op 0800-550 3 550) om te kijken of dit product ook voor jou interessant is.

Groet,
Mike