teveel betaald servicenummer klantenservice? | Eneco Community
beantwoord

teveel betaald servicenummer klantenservice?

• 17 september 2014
  • 26 reacties
  • 1146 Bekeken

• Reageert regelmatig (level 9)
  • 13 reacties
Ik heb in augustus meerdere keren contact gehad met de klantenservice dmv te bellen met 0900-0201 dat volgens deze site en volgens het bericht dat je hoort wanneer je belt 45 eurocent per gesprek zou kosten.
Mijn probleem waarvoor ik belde is keurig opgelost maar nu krijg ik mijn telefoonrekening en blijkt dat ik 45 eurocent per minuut heb betaald?

Zie ik hier nou iets wat er niet is of is er inderdaad iets helemaal niet goed gegaan?

Hieronder een "kopie" van de rekening....

06 aug 12:32 09000201 090x nummer 00:06:25 € 2,89
07 aug 09:10 09000201 090x nummer 00:09:19 € 4,19
19 aug 13:13 09000201 090x nummer 00:06:48 € 3,06
20 aug 16:14 09000201 090x nummer 00:10:40 € 4,80

Mvg Joke
icon

Beste antwoord door MartijnvdV 30 september 2014, 09:56

Beste Jokevbd, ik weet niet of jij zelf al antwoord hebt gekregen van UPC, maar ze hebben inmiddels gereageerd. Ze erkennen hun fout en geven aan per abuis in plaats van 45 cent per gesprek het tarief van 45 cent per minuut te hebben gehanteerd. Zij bieden hier ook hun excuses voor aan. UPC-klanten die zijn gedupeerd worden door hen geïnformeerd en indien mogelijk wordt het onterecht in rekening gebrachte bedrag gecrediteerd.

Ik adviseer dus ook andere UPC-klanten goed hun telefoonrekening na te kijken, want Joke is niet de enige bij wie het mis is gaan, erkent UPC.

Groet Martijn
Bekijk origineel

26 Reacties

Reputatie 3
Badge
Het is € 0,45 plus je telefoonkosten: http://www.eneco.nl/service/contact-met-eneco/#contact
Hoi Joke,

Je meldt niet met welk soort aansluiting jij belt.
GSM of vaste lijn..............
Op 6 augustus is bel je voor 0.006 ct p/s = ±0.38 ct p/m + zoals Leon al doorgeeft 0,45 als vaste aanslag.

Kan je dat terug leiden?
Ik belde met een vaste aansluiting van upc, inderdaad 45 cent p.g. + belkosten. De belkosten staan apart vermeld en staan er hierboven niet bij, die waren iets meer dan 3 euro. 4 X Bellen zou dan 1,80 moeten zijn en niet ruim 14 euro volgens mij.
Bedankt voor het meedenken, afwachten wat de moderator er van vindt.
Mvg, Joke
Reputatie 4
Badge

en blijkt dat ik 45 eurocent per minuut heb betaald?

Zie ik hier nou iets wat er niet is of is er inderdaad iets helemaal niet goed gegaan?

Hieronder een "kopie" van de rekening....

06 aug 12:32 09000201 090x nummer 00:06:25 € 2,89
07 aug 09:10 09000201 090x nummer 00:09:19 € 4,19
19 aug 13:13 09000201 090x nummer 00:06:48 € 3,06
20 aug 16:14 09000201 090x nummer 00:10:40 € 4,80

Als ik het even snel nareken, klopt het wel. Het is wat LeonvB ook zegt echt per minuut plus je gebruikelijk belkosten.
Dan kun je beter voor je vraag het forum gebruiken, want dit is wel een hoop geld voor een paar telefoontjes.
Ik zou die berekening wel even willen zien.
Want ik heb 'm wel even gemaakt en wat het per minuut nu kost, dat is volgens Joke dus nu de vraag.

Zij zegt nu terecht; ik wacht nu maar eerst op een reactie van een moderator.
Reputatie 4
Badge
Lijkt me duidelijk toch wat het kost, maar we wachten even af wat een moderator hiervan zegt.
Ik denk dat het juist helemaal niet duidelijk is wat het kost!
Vandaar dat is vroeg laat je berekening dan eens zien.
Reputatie 4
Badge
Beste Jokevbd, vriendelijk bedankt voor je bericht. Ik ben in alle eerlijkheid enigszins verbaasd over de belkosten. Het tarief is 45 cent per gesprek en ik geef ruiterlijk toe dat het er bij jou op lijkt of dit 45 cent per minuut is geweest.Natuurlijk komen er gebruikelijke belkosten bij, maar jij geeft zelf aan dat deze apart vermeld staan. Ik geef het niet graag toe, maar ik sta ook even met mijn mond vol tanden. Ik ga dan ook even verder onderzoek doen. Ik hoop dat je begrijpt dat ik nu nog niet meteen een sluitend antwoord kan geven, maar ik wil graag dat je weet dat ik ermee bezig ben. Zodra ik terugkoppeling heb, kom ik er bij je op terug.

Hartelijke groet, Martijn
Reputatie 4
Badge
Beste Jokevbd, om het verder goed uit te zoeken heb ik aanvullende informatie nodig, zoals welke provider je hebt en welk contract. Tevens ontvang ik graag de factuur van je, als je dat geen probleem vindt. Ik verzoek je deze, mits mogelijk, even te mailen naar onlineservice@eneco.nl t.a.v. 'Martijn'. Bedankt alvast.

Groet Martijn
Reputatie 4
Badge
Excuses, ik zie al dat de provider UPC is. Groet Martijn
Reputatie 4
Badge
Hoi Jokevbd, het is uitgezocht en helaas moet ik je doorverwijzen naar UPC. Ik adviseer je hier na te vragen waarom zij 45 cent per minuut in rekening brengen, terwijl wij maar 45 cent per gesprek vragen.
UPC zal hiervoor een verklaring moeten geven. Wij gaan nog wel bij onze provider KPN navragen of zij nog iets kunnen achterhalen.

Als je contact hebt gehad met UPC, verneem ik dat graag van je. Ik zelf ben ook erg benieuwd wat er uitkomt.

Groet Martijn
Hallo Martijn, sorry voor mijn late reactie maar ik ben even 2 dagen weg. Ik zal mijn rekening naar jou mailen, dat wordt morgen want dan ben ik weer thuis. Met upc heb ik al contact gehad en daar werd mij verteld dat ik het met jullie op moest nemen. De belkosten van upc daar gaan hun over, de rest is van jullie? Bedankt voor je medewerking en ik wacht af.
Mvg, Joke
Hoi Joke,

Ik hoop dat je ons hier op de hoogte houdt.

Er is op het forum al veel te doen geweest over de hoge kosten van zo'n 0900 nummer, zonder dat het ooit verder is uitgezocht.

Ik zelf bv bel zo'n nummer nooit, omdat ik daar een grote weerstand tegen heb.

Overigens vind ik dat UPC jou wel erg makkelijk naar de andere partij verwijst.
Martijn ik heb de mail naar je verstuurd!

Brandje, natuurlijk hou ik jullie hier op de hoogte, ben zelf ook erg benieuwd.
Dank je Joke!
Reputatie 4
Badge
Hoi Joke, bedankt voor je e-mail. Het verbaast mij dat UPC je doorverwijst naar ons en dat lijkt mij ook wat makkelijk. Wij hebben van meerdere klanten begrepen dat UPC een verkeerd gesprekstarief in rekening brengt. In plaats van € 0,45 per gesprek berekent UPC € 0,45 per minuut. Na onderzoek blijkt dat wij het juiste tarief hebben doorgegeven aan de partij die de tarifering voor andere operators regelt.
Het probleem ligt dus bij UPC. We hebben hen ook op de hoogte gesteld van dit probleem. Ik moet je helaas dus wederom doorverwijzen naar UPC omdat ik simpelweg het probleem niet op kan lossen.

Ik stel het inderdaad erg op prijs als je ons op de hoogte wilt houden. Ik reken erop dat UPC met een goede oplossing/verklaring komt naar jou toe.

Groet Martijn
Hoi Joke,

Je meldt niet met welk soort aansluiting jij belt.
GSM of vaste lijn..............
Op 6 augustus is bel je voor 0.006 ct p/s = ±0.38 ct p/m + zoals Leon al doorgeeft 0,45 als vaste aanslag.

Kan je dat terug leiden?

Hoi Joke,

Zat ik met mijn voorzichtige berekening dus aardig goed.
Ik kwam snel ook op 0,38 ct per minuut uit.

Een leuke case is dit Joke!
En laat je niet met een kluitje in het Lelystad-riet sturen.............
Wordt vervolgd!!!
Badge
Dat zelfde geintje zou dan wel eens bij Ziggo abonnees kunnen gebeuren, aangezien UPC/Ziggo (bijna) 1 pot nat is.
Dat lijkt mij geheel onmogelijk, omdat die structuren totaal verschillend zijn; en dat ook qua kosten.
Pas als er straks definitief in elkaar geschoven zal worden, is het maar net de vraag wat ze het eerst gaan aanpakken.
Kijk maar eens naar de totaal verschillende pakketten en downloadsnelheden; kijk naar aanbieding Mobiel abo alleen bij Ziggo; enz

Het synchroniseren zal dus een groot tijdsbeslag krijgen.

Maar niet te min ben ik ook heeeeel nieuwsgierig wat Joke vanuit Lelystad krijgt te horen.

Ik zelf ben Ziggo klant ook voor VOIP, maar ik weiger om 0900 nrs te bellen, dus kan ik helaas bij mezelf geen onderzoek doen.
Zowel Martijn als ik hebben het bij UPC neergelegd, ik heb inmiddels antwoord dat de desbetreffende afdeling niet in het weekend werkt dus vanaf morgen zou ik antwoord kunnen verwachten.
Het lijkt mij een duidelijke zaak, maar er zal nog wel tijd overheen gaan voordat UPC dat toegeeft. Wij wachten gewoon rustig verder af!
Nou ik ben nieuwsgierig wat hier uit komt als UPCet de billen bloot gaat!
Reputatie 4
Badge
Beste Jokevbd, ik weet niet of jij zelf al antwoord hebt gekregen van UPC, maar ze hebben inmiddels gereageerd. Ze erkennen hun fout en geven aan per abuis in plaats van 45 cent per gesprek het tarief van 45 cent per minuut te hebben gehanteerd. Zij bieden hier ook hun excuses voor aan. UPC-klanten die zijn gedupeerd worden door hen geïnformeerd en indien mogelijk wordt het onterecht in rekening gebrachte bedrag gecrediteerd.

Ik adviseer dus ook andere UPC-klanten goed hun telefoonrekening na te kijken, want Joke is niet de enige bij wie het mis is gaan, erkent UPC.

Groet Martijn
Dit zal Joke veel plezier doen!
Gelukkig een snelle reactie van UPC en keurig met de billen bloot gegaan, zo hoort het ook!
Ik ben zojuist ook gebeld door UPC met het verhaal wat Martijn hierboven verteld. Inderdaad zijn er waarschijnlijk nog meer mensen die teveel hebben betaald, dat gaan ze nog uitzoeken. Ons is verzekerd dat het teveel betaalde bedrag in mindering wordt gebracht op de eerstvolgende rekening.

Ik wil bij deze Martijn hartelijk bedanken voor de snelle actie die hij heeft ondernomen, ik weet zeker dat dit de reden is dat UPC zo snel heeft gehandeld.
Eind goed al goed, en voor de UPC klanten onder ons, een gewaarschuwd mens........

Reageer