Stank voor dank | Eneco Community
vraag

Stank voor dank

• 28 januari 2014
  • 10 reacties
  • 694 Bekeken

Al 16 jaar ben ik klant bij Eneco.. Altijd alle deurcolporteurs van mijn pad afgejaagd omdat ik prima tevreden was.
Nu vernam ik laatst van mijn schoonmoeder dat ze een aanbieding had gehad van een andere leverancier (zij zit ook bij Eneco)
Na een telefoontje werd haar een fikse maandelijkse korting toegezegd in de vorm van een lager kwu tarief. Dus ze bleef klant.

Ik, ik vraag nooit ergens om, en ben te lui (?) om ieder jaar maar weer uit te zoeken of ik niet een poot uitgedraaid wordt. Ik wil me al die ellende van overstappen en fouten en valse beloftes niet op de hals halen. Dus ik vertrouw op Eneco's blauwe ogen.
Nu wil het feit dat ik over 3 weken ga verhuizen. Dus ik moest wel even bellen. Daarbij vertelde ik het verhaal van mijn schoonmoeder, en dat ik nu ook wel eens korting wilde of een leuke aanbieding.. Nou, ik kon er een Toon bij krijgen. Ik betaalde inderdaad al een poos teveel (fijn...) want overstappen naar het 3 jarig abonnement was voordeliger.
Ok. Maar krijgen nieuwe klanten die Toon ook niet gratis? (Ja, bij 4 jarig, ik weet het, maar toch) Dus wat maakt mijn aanbieding dan zo bijzonder na 16 jaar klant zijn?
Dus ik gaf aan dat ik eigenlijk had gehoopt op korting op het tarief, net als mijn schoonmoeder. Ik werd in de wacht gezet want er werd overlegd met een manager. Want mijn vraag was wel heel bijzonder! Ik kreeg na een paar minuten te horen dat ik nog 55,- korting kreeg eenmalig.. Ok.. Ik zal er over na denken zei ik.

Vandaag belde ik terug. Wilde toch die Toon graag proberen, en bleef dus gewoon bij Eneco. Ineens kon niets van dit alles meer hoor. De ietwat betweterige dame (''ik werk hier al jaren en 40 uur per week dus ik zal het toch wel weten mevrouw?'')vertelde dat dit helemaal niet kan. Het is óf de Toon (à 195,-), óf de korting (à 55.-).... Aparte keuze?! Nou ik kon beargumenteren wat ik wilde, maar volgens de dame kon mijn verzoek echt niet. Ik was niet aan het liegen volgens haar, maar iedereen in het bedrijf wist wel dat dit nooit toegezegd wordt.

U begrijpt, dat ik met een bittere nasmaak heb gekozen voor Oxxio Budget. Deze dame wilde wel naar me luisteren en moeite voor me doen.
Betaal ik daar met addertjes ook teveel? Geen idee... Ik ben het beu om het nog uit te zoeken. Maar hier voel ik me een stuk meer welkom dan bij jullie.
Het opzeggen was binnen 2 minuten gedaan. De dame noteerde mijn postcoden en huisnummer en wenste me veel succes. 2 minuten tijd na 16 jaar betalen. Chapeau.

Toon-tje lager is mijn advies! Het is de Toon- die de muziek maakt!

Bedankt Eneco.

Met zure groet,

Marijse Krebaum

10 Reacties

Reputatie 4
Badge +1
Hallo Marijse,

Dank voor je bericht! We hebben je bericht ook ontvangen via Facebook. Daar heb ik je inmiddels laten weten dat ik met de kwestie aan de slag ga.

Ik hou je op de hoogte!

Groet,
Mike
Al 16 jaar ben ik klant bij Eneco.. Altijd alle deurcolporteurs van mijn pad afgejaagd omdat ik prima tevreden was.
Nu vernam ik laatst van mijn schoonmoeder dat ze een aanbieding had gehad van een andere leverancier (zij zit ook bij Eneco)
Na een telefoontje werd haar een fikse maandelijkse korting toegezegd in de vorm van een lager kwu tarief. Dus ze bleef klant.

Ik, ik vraag nooit ergens om, en ben te lui (?) om ieder jaar maar weer uit te zoeken of ik niet een poot uitgedraaid wordt. Ik wil me al die ellende van overstappen en fouten en valse beloftes niet op de hals halen. Dus ik vertrouw op Eneco's blauwe ogen.
Nu wil het feit dat ik over 3 weken ga verhuizen. Dus ik moest wel even bellen. Daarbij vertelde ik het verhaal van mijn schoonmoeder, en dat ik nu ook wel eens korting wilde of een leuke aanbieding.. Nou, ik kon er een Toon bij krijgen. Ik betaalde inderdaad al een poos teveel (fijn...) want overstappen naar het 3 jarig abonnement was voordeliger.
Ok. Maar krijgen nieuwe klanten die Toon ook niet gratis? (Ja, bij 4 jarig, ik weet het, maar toch) Dus wat maakt mijn aanbieding dan zo bijzonder na 16 jaar klant zijn?
Dus ik gaf aan dat ik eigenlijk had gehoopt op korting op het tarief, net als mijn schoonmoeder. Ik werd in de wacht gezet want er werd overlegd met een manager. Want mijn vraag was wel heel bijzonder! Ik kreeg na een paar minuten te horen dat ik nog 55,- korting kreeg eenmalig.. Ok.. Ik zal er over na denken zei ik.

Vandaag belde ik terug. Wilde toch die Toon graag proberen, en bleef dus gewoon bij Eneco. Ineens kon niets van dit alles meer hoor. De ietwat betweterige dame (''ik werk hier al jaren en 40 uur per week dus ik zal het toch wel weten mevrouw?'')vertelde dat dit helemaal niet kan. Het is óf de Toon (à 195,-), óf de korting (à 55.-).... Aparte keuze?! Nou ik kon beargumenteren wat ik wilde, maar volgens de dame kon mijn verzoek echt niet. Ik was niet aan het liegen volgens haar, maar iedereen in het bedrijf wist wel dat dit nooit toegezegd wordt.

U begrijpt, dat ik met een bittere nasmaak heb gekozen voor Oxxio Budget. Deze dame wilde wel naar me luisteren en moeite voor me doen.
Betaal ik daar met addertjes ook teveel? Geen idee... Ik ben het beu om het nog uit te zoeken. Maar hier voel ik me een stuk meer welkom dan bij jullie.
Het opzeggen was binnen 2 minuten gedaan. De dame noteerde mijn postcoden en huisnummer en wenste me veel succes. 2 minuten tijd na 16 jaar betalen. Chapeau.

Bedankt Eneco.

Met zure groet,

Marijse Krebaum

Hoi Marijse,

Los van Mike z'n onderzoek, het volgende

Ben je niet te snel en vooral overhaast overgestapt?
Heb je dit gelezen?
https://forum.www.trosradar.nl/viewtopic.php?f=51&t=138263

En dan doel ik op de vergelijking van de vaste kosten..............Oxxico bungelt onderaan.
Dan snap ik wel waar de andere lagere prijs vandaan komt en natuurlijk wil de Oxxio dame wel luisteren; zij heeft weer een nieuwe klant gescoord, toch...........
Reputatie 2
Badge
@Brandje. Als iemand overstapt omdat hij niet gelukkig is met de werkwijze van Eneco is zijn volste recht. Dit moet Eneco zichzelf aanrekenen. Of je bij de ene klant goedkoper bent of niet is niet eens zo belangrijk (goed vergelijken is trouwens vrijwel onmogelijk). Het gaat erom hoe RollsRoyce zich als trouwe klant voelt bij Eneco. Als dat niet goed is, moet je weg gaan. Ik zou hetzelfde gedaan hebben.

Dus hem betweterig wijzen op het al dan niet goedkoper uitzijn bij Eneco doet er niet toe.

De reactie van Mike vind ik heel goed. Ik hoop dat de bittere nasmaak van van RollsRoyce wat verzacht kan worden.
Hoi reinoud,

Ik ben bang dat je mij totaal niet begrijpt, dat blijkt wel uit je negatieve uitlating.

Iedereen moet zelf weten welke leverancier hij/zij neemt.
Zoals zij aangeeft is de overstap in een opwelling gebeurt; vandaar dat Mike er ook serieus mee aan de gang gaat.
Op het forum zijn we gewend elkaar te informeren wat je in de opwelling nog niet had bemerkt.
Komt nog bij dat het onderzoek van de Consumentenbond is.

Betweterig is een negatieve benaming van iets wat dan ook totaal hier niet past!
Ik zou het meedenken noemen.

Je hebt misschien kans dat na de bevindingen van Mike RollsRoyce weer terug keert!
Reputatie 4
Badge

Dus hem betweterig wijzen op het al dan niet goedkoper uitzijn bij Eneco doet er niet toe.

De reactie van Mike vind ik heel goed.

Ik kan niet anders zeggen dat ik het geheel met je eens ben reinoud. :p
En het is geen negatieve uitlating, het is gewoon een (terechte?) opmerking.
Maar net hoe je het bekijkt.
Reputatie 4
Badge +1
Allen,

Via Facebook en telefonisch heb ik contact gehad met Marijse. We zijn samen alsnog tot een gepaste oplossing gekomen. Zoals Marijse zelf ook zei "eind goed al goed!".

Groet,
Mike, Eneco
Reputatie 3
Badge +1
Allen,

Via Facebook en telefonisch heb ik contact gehad met Marijse. We zijn samen alsnog tot een gepaste oplossing gekomen. Zoals Marijse zelf ook zei "eind goed al goed!".

Groet,
Mike, Eneco

Goed te lezen dat jullie tot een, voor beide, acceptabele oplossing zijn gekomen. .;) 
Reputatie 4
Badge
Nou Mike dat is toppie en mooi voor Marijse. Mooi dat je het hier meld.
En nu maar hopen dat RollsRoyce nog reageert en Mike daar een oplossing voor heeft. 
Reputatie 4
Badge

Offtopic, maar hier moest ik even om lachen toen ik het zag.

Reageer