's Avonds licht aan in het Eneco gebouw. Waarom is dat? | Eneco Community
beantwoord

's Avonds licht aan in het Eneco gebouw. Waarom is dat?

Reputatie 3
Badge +2
  • Kind aan huis (level 12)
  • 587 reacties
Even een vraag. Gisteravond om ongeveer 21:30u reed ik langs het Eneco gebrouw te Rotterdam.
Wat ik mij afvraag : Valt er nog wat te besparen aan de kant van het licht ? Het viel mij namelijk op hoeveel kantoren er nog verlicht waren.  (ongeveer 80 á 85%)
icon

Beste antwoord door Kelly 17 augustus 2012, 09:09

Goedemorgen bernard!

Terechte vraag. Ons kantoor is tot 22.00u open en tot die tijd wordt er door bepaalde afdelingen nog gewerkt, vandaar dat dan ook de lichten nog aan zijn. Als het goed is gaan na 22.00u de lampen uit, zodra er niemand meer aanwezig is. We maken o.a. gebruik van tijdschakelaars. Mocht je eens (veel) lampen zien branden na sluitingstijd, dan horen we het graag want in dat geval zou er iets niet goed zijn met de tijdschakelaars en moeten we dat even nakijken.

Groet, Kelly

Bekijk origineel

8 Reacties

Reputatie 5
Badge +3
Goedemorgen bernard!

Terechte vraag. Ons kantoor is tot 22.00u open en tot die tijd wordt er door bepaalde afdelingen nog gewerkt, vandaar dat dan ook de lichten nog aan zijn. Als het goed is gaan na 22.00u de lampen uit, zodra er niemand meer aanwezig is. We maken o.a. gebruik van tijdschakelaars. Mocht je eens (veel) lampen zien branden na sluitingstijd, dan horen we het graag want in dat geval zou er iets niet goed zijn met de tijdschakelaars en moeten we dat even nakijken.

Groet, Kelly
Reputatie 3
Badge +2
Goedemorgen kelly,

Duidelijk antwoord. Wist niet dater nog zó veel man aan het werk was op dat tijdstip :)

is een bewegingssensor in de kantoren geen optie ?
Reputatie 5
Badge +3
We maken naast tijdschakelaars ook gebruik van bewegingssensoren om het licht te regelen. Dus als er op een bepaalde plek geen beweging meer wordt geconstateerd, dan gaan de lampen daar vanzelf uit.
Reputatie 3
Badge
Jullie hebben flink geinversteerd in besparingen. Dit heeft voor een gebouw van deze grote enorm veel geld gekost. Het bedrag dat is niet interessant, maar zien jullie nu al dat jullie kosten besparen? en na hoeveel jaar zou Eneco weer op 0 moeten staan?
Reputatie 5
Badge +3
@Jeroen Ruiter,
Goeie vraag, ik moet dat even navragen want ik heb daar zelf geen antwoord op. Zodra ik meer weet, breng ik je op de hoogte!
Reputatie 5
Badge +3
@Jeroen Ruiter,
Ik heb het voor je nagevraagd en kan je vertellen dat de besparing zeker significant is. Door het samenvoegen van onze kantoren in 1 hoofdkantoor besparen we al van 40% kantooroppervlaktereductie. Dit betekent minder oppervlakte om te huren, minder energieverbruik, minder oppervlakte om schoon te maken enzovoorts.
Reputatie 3
Badge
Dat is zeker besparen, maar het gaat nu om het gebouw in Rotterdam. Wanneer je voor een x bedrag inversteerd in duurzame producten zoals zonnepanelen die ook nog is kunnen meedraaien moeten deze kosten ook uiteindelijk terugverdiend worden. In die zin vraag ik me af of het op lange termijn bespaard.

Voor Eneco in dit geval dan.
Reputatie 5
Badge +3
@Jeroen Ruiter,
Voor het nieuwe gebouw hebben we bewust gekozen voor een combinatie van zonnepanelen aan de wand en op het dak van het gebouw in combinatie met 4 suntrackers die met de zon meedraaien. De opbrengst van deze installatie was voor ons zeker voldoende om de investering als verantwoord te beschouwen.

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen