Practice what you preach | Eneco Community
vraag

Practice what you preach

• 28 november 2013
  • 2 reacties
  • 907 Bekeken

Beste Eneco, ik hoor/zie vele reclameuitingen van Eneco over zuinig/duurzaam gedrag. Ik verbaas me dagelijks over de enorme verlichting in jullie kantoor langs de A20 waar vroeg in de ochtend en laat op de middag ALLE kantoorverlichting aan is. Waarom hebben jullie geen sensoren in de kantoorruimtes waardoor er alleen daar verlichting aan is waar mensen zijn? Dat zou veel electriciteit besparen!

2 Reacties

Gelukkig staat het gebouw bol van de zonnepanelen en doen ze enorm veel om een zo duurzaam gebouw te hebben en onderhouden.
Ik heb een rondleiding gehad en met eigen ogen het e.e.a. kunnen zien.

Ook is ons verteld dat er wel degelijk sensoren zijn, zoals vele nieuwe gebouwen tegenwoordig hebben.
Uit m'n hoofd is hun gebouw van april 2012.

Neemt niet weg dat ik ook wel nieuwsgierig ben, welke reden er is?
Reputatie 5
Badge +3
Beste Carolien,

Welkom op het forum. Terechte vraag, maar wij hebben wel degelijk bewegingssensoren. Daarnaast zijn er vanaf vroeg in de ochtend medewerkers aanwezig in het pand. Na werktijd wordt de verlichting vaak nog geactiveerd door schoonmakers die hun ronde maken door het pand en wanneer het pand sluit, maakt de beveiliging nog een ronde door het pand. Ook die zorgt dan dat het licht weer aangaat. Als iedereen het pand verlaten heeft, gaat al het licht gewoon uit.

Mocht je op een ongebruikelijk tijdstip (veel) licht zien branden, dan kun je het altijd melden, want dat is niet de bedoeling.

Groet, Kelly

Reageer