Ontvangstbevestiging | Eneco Community

Ontvangstbevestiging

Ik heb net (20 minuten geleden) een klacht ingediend via het klachtenformulier van eneco. Na het versturen staat er dat ik een ontvangstbevestiging krijg.
Tot op heden niets ontvangen. Óók niet via mijn map ongewenst.
Hoe lang duurt dat voordat ik zo een bevestiging krijg?

Moet wel zeggen dat Eneco er van houdt om mijn geduld te testen zeg!

Mvg,

Goelamhaider

11 Reacties

Reputatie 4
Badge +3
R.R. Goelamhaider wrote:

Ik heb net (20 minuten geleden) een klacht ingediend via het klachtenformulier van eneco. Na het versturen staat er dat ik een ontvangstbevestiging krijg.
Tot op heden niets ontvangen. Óók niet via mijn map ongewenst.
Hoe lang duurt dat voordat ik zo een bevestiging krijg?

Moet wel zeggen dat Eneco er van houdt om mijn geduld te testen zeg!

Mvg,

Goelamhaider

Goedemiddag,

Wat zonde om te lezen dat je nog geen bevestiging van ons hebt ontvangen. Ik zie helaas dat jouwe klacht ook niet goed doorgekomen is, kreeg je wel de melding dat dit succesvol verzonden is?

Groet, Audrey
Hallo Audry,

Ik heb dit wel gezien dat na het verzenden van de klacht. Dus het lijkt me dat het goed gelopen was.

Reputatie 7
Badge +6
@R.R. Goelamhaider

Ik zie dat je mail inmiddels binnen is en aan je klantgegevens is gekoppeld. ik verwacht dat je snel de bevestiging van ons krijgt, maar via deze weg bevestig ik je ook dat we je mail hebben ontvangen.
Dank u wel @Folkert ! Ik wacht alles wel af.
Bedankt voor uw antwoord.
Ik heb tot op heden nog geen bevestiging ontvangen. Ondanks dat het bevestigt is via dit forum, vind ik het jammer dat Eneco zich niet aan zijn eigen woord houdt.

Ook is er tot op heden geen contact met mij geweest en krijg ik via het forum, facebook en aan de telefoon te horen dat ik moet wachten op de afdeling die mij moet betalen. Ik krijg van niemand een duidelijk antwoord waarom mijn tegoed van mijn jaarnota niet overgemaakt is. Ook is er een betaalverzoek ingediend die voltooid is, maar geen aantekening erbij wat ze met het verzoek hebben gedaan. Er zou contact met mij opgenomen worden als de afdeling geantwoord heeft i.v.m. het verzoek, maar het kan wel 2 werkdagen duren. Waarom moet ik alsnog wachten, terwijl Eneco in de brief aangeeft dat het tegoed gestort wordt vóór 24 maart 2018.

Ik heb vorig jaar ook al problemen gehad door fouten van Eneco en ik ben het nu zat om mij zo machteloos te voelen.
Ben ik eindelijk zuinig geweest, krijg een leuk bedragje terug, maar moet daar wel om zeuren, want Eneco beloofd wat, maar komen het wéér eens niet na!

En dan heb ik ook nog eens een 4 jarig contract afgesloten, omdat ik alsnog vertrouwen had in Eneco. Voel me echt erg belazerd en heb spijt van het contract.

Ik hoop hiermee te bereiken dat er eindelijk iemand reageert en mij een duidelijke reden geeft voor deze vertraging en mij vertelt wanneer mijn tegoed gestort gaat worden. En mij niet weer probeert af te schepen met u moet zoveel werkdagen wachten! Ik vind dat ik al genoeg geduld heb gehad!

Met vriendelijke groet,

Goelamhaider
Reputatie 5
Badge +4
@R.R. Goelamhaider

Bedankt voor het delen van jouw ervaring. Wat zonde dat er nog altijd geen duidelijkheid is over wanneer het tegoed wordt gestort aan je. Ik snap dat dit heel vervelend en ongewenst lang duurt. Sorry voor dit ongemak!

Om die reden heb ik het zelf laten uitzoeken en het tegoed zal vandaag worden vrijgegeven aan jouw bank. Afhankelijk van de snelheid van jouw bank staat het tegoed dan uiterlijk (en nu echt) binnen 3 dagen op jouw rekening. Jouw geduld wordt dus, onvermijdelijk, nogmaals op de proef gesteld. Niet wat je wenst te lezen natuurlijk maar wel zoals het is. Waar dit is misgegaan? Dat kan ik je niet vertellen. Soms ontstaat er een vertraging bij het incasseren of uitkeren van grote geldbedragen.

Groet, Erica
Lieve Erica,

Eindelijk een duidelijk antwoord waar ik wst mee kan.
Natuurlijk is het lekker om zo een bedrag terug te krijgen en anderhalve week geleden was het echt meer dan welkom, maar ik begreep dat er voor 24 maart 2018 niets gezegd kon worden over het storten. Dus had ik geduld.
Én ik kan ook begrijpen dat er vertraging is ontstaan, maar wat ik niet begrijp is dat de communicatie vanuit Eneco uitblijft.

Dat Eneco een belofte maakt en het zwart op wit staat, maar zich er niet aan houdt zonder dit naar de klant door te spelen. Ik vind het een kwalijke zaak. Ik als klant moet ook communiceren als iets mij niet lukt en er vertraging ontstaat.

Maar nogmaals bedankt voor uw duidelijke antwoord.
Fijne dag.

Met vriendelijke groet,
Goelamhaider
Bij mijn weten betaald Eneco via ABN Amro en wij hebben ook ABN Amro. Dan zou het er direct op mijn rekening komen,lijkt mij of is het anders omdat Eneco een bedrijf is.
Reputatie 5
Badge +2
Goedemorgen @R.R. Goelamhaider,

Dat duurt lang zeg! Balen dat je nu al zo lang zit te wachten.
Het werkt inderdaad net even wat anders. Onze betalingen gaan per 'batch' de deur uit, dat wil zeggen, met enorme hoeveelheden opdrachten tegelijk aangeboden bij de bank.
Het is dan even wachten tot deze batch bij de bank ligt. Zojuist heb ik contact opgenomen met de afdeling die daar dan weer over gaat en die geven aan dat dit maximaal tot begin volgende week kan duren.

Dat geld komt er hoe dan ook!
Maar ook van mijn kant uit excuses voor de gang van zaken.

Groet, Vincent
Hallo,

Dat het geld hoe dan ook komt, dat begrijp ik. Maar jij verteld mij nu voor de 5e keer wat anders dan al jouw andere collega's.
Je kan zelf lezen wat jouw collega hier boven heeft getypt. Aan de telefoon vertellen ze alleen maar dat ik moet wachten en jij verteld mij nu dus dat ik wéér langer moet wachten. Dus dat komt neer op dat ik het bedrag pas in April kan verwachten!!! Dat komt neer op bijna TWEE weken later dan de afgesproken datum in de jaarnota.
Elke collega van jouw, inclusief jij zelf zeggen steeds hoe erg jullie het vinden dat ik er steeds op moet wachten, maar door zoveel verschillende verhalen, hebben de excuses op dit moment geen betekenis.

Ook heb ik een klacht ingediend tegen deze gang van zaken. Volgens u collega hierboven is de mail aangekomen en zou ik spoedig een bevestiging ontvangen, maar ook deze heb ik niet ontvangen.

Nogmaals, ik ben een klant die voor een 4 jarig contract heeft gekozen bij jullie omdat ik vertrouwen had in jullie, maar dit vind ik echt schandalig en zou het liefst per direct weg gaan bij jullie. En nog steeds kan niemand mij vertellen waarom deze betaling op zich laat wachten, waarom ik geen bevesting heb ontvangen, waarom het bedrag niet met spoed is overgemaakt en waarom elke medewerker die ik heb gesproken mij een andere uitleg geeft.

Dit is ook de reden dat ik weer een bericht stuur, want niemand, maar dan ook niemand geeft mij echt antwoord, maar zegt alleen maar, het komt goed, gewoon even geduld hebben!
Reputatie 5
Badge +2
Ik verwacht dat wij ons kunnen houden aan de uitspraken van mijn collega, @R.R. Goelamhaider.
Echter had daar wel een kleine nuance in worden gebracht, het betreft namelijk 3 werkdagen.

Wat betreft een oorzaak moet ik een antwoord schuldig blijven. Helaas halen we de inschatting van 24 maart niet, dat is duidelijk.

De e-mail is zoals eerder aangegeven goed aangekomen en wij trachten ook hier binnen 5 werkdagen een reactie op te kunnen geven.

Mochten er toch nog problemen zijn met de uitbetaling en een terugkoppeling op de e-mail dan verneem ik dat hier graag.

Groet, Vincent

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen