iDeal en FiNBOX | Eneco Community

iDeal en FiNBOX

Toon eerste bericht

33 Reacties

Reputatie 4
Badge
Parkeren betaal je toch ook al met je telefoon (smartphone), daar heb je die app voor. 😕

Nog even en er zit een heleboel meer in je telefoon.
Nu al b.v. Camera, video, muziek, internet en nog veeeeel meer.

Allemaal leuk en aardig maar dat gaat pas in 2014 bij ING in. Ze zijn dus gister begonnen met vervanging van deze passen.
Wat een geld kost dit weer en wie betaalt dat ? Juist ja..............

Vanavond is bekend geworden dat de eerste problemen met de nieuwe ING Pas met de NFC-chip zijn opgetreden!

Er is geconstateerd dat als je b.v. je portemonnee met daarin deze nieuwe ING-pas en de OV-chip pas hebt zitten en je wilt in of uit checken met de OV-chip kaart dan levert dat problemen op!
Wees gewaarschuwd!

Geadviseerd wordt dan ook de OV-chip kaart los van de nieuwe ING-pas te gebruiken!
Reputatie 4
Badge
Er staat nog niks gemeld op b.v. de site van ING. Ik ben benieuwd, lijkt me wel een handig betaalmiddel.
Zojuist weer op de zeer omslachtige manier via iDeal mijn maandelijkse rekening betaald. Ik heb sinds mijn vraag in oktober vorig jaar nog geen enkel steekhoudend argument van Eneco gelezen, waarom Finbox niet wordt gebruikt.
Eneco, stop met het oneigenlijke gebruik van iDeal, dat is ontworpen voor betalingen tussen partijen die elkaar niet kennen en stap snel over op het voor klanten veel gebruiksvriendelijker Finbox. Wat o.a. Essent en Nuon kunnen, moet Eneco toch ook kunnen!

Ik heb sinds mijn vraag in oktober vorig jaar nog geen enkel steekhoudend argument van Eneco gelezen, waarom Finbox niet wordt gebruikt.

Hoi piggelmee,

Heb je dat in dit forum gedaan?
Dan kan je het toch nog even naar voren halen?

Opzich is het voor de gebruikers/voorstanders van Finbox makkelijk en als inderdaad 2 andere energielveranciers het wel regelen, waarom Eneco niet?
M.i. een terechte vraag.

Dus moderators: laat wat van jullie horen!!!!
Reputatie 5
Badge +3
@Brandje,

Op pagina 1 zie je onze reactie op de vraag over Finbox. Hier hebben wij op dit moment niets aan toe te voegen.
@Brandje,

Op pagina 1 zie je onze reactie op de vraag over Finbox. Hier hebben wij op dit moment niets aan toe te voegen.

Oei zo ver heb ik niet terug gelezen! Slordig van mij, sorry!
Ga ik meteen doen.

Net gelezen:

Inderdaad Kelly duidelijk.
Ook qua voorgangers van Finbox, dat was mijn stelling ook die ik eerder hier plaatste.
Het "stief een zachte dood".
Duidelijk waarvoor en waarom jullie voor iDeal kozen.

Maar gelukkig volgen jullie de Finbox materie op de voet en wie weet in de toekomst...............
Voor mij persoonlijk is het helemaal niets, maar er zijn fervente aanhangers en daar is het dus goed voor.
Reputatie 4
Badge
Hier nogmaals het bericht voor het gemak:

Leuk om te zien dat je ons forum hebt gevonden! Ik lees in je topic dat je het betalen via iDeal als omslachtig ervaart. Je geeft aan dat bij betaling via FiNBOX van te voren je betaling kan klaar zetten, zodat je niet vergeet dat er een rekening openstaat. Graag leg ik je uit waarom Eneco (nog) geen betaling via FiNBOX aanbied.

De betaalwijze FiNBOX is momenteel bij slechts drie Nederlandse banken mogelijk. Hierdoor is voor een groot deel van onze klanten betalen met FiNBOX niet mogelijk. Om al onze klanten een digitale nota aan te kunnen bieden, hebben we gekozen voor betalen via iDEAL vanuit Mijn Eneco. Dit is voor al onze klanten bereikbaar. De voorganger van FiNBOX werd in het verleden bijna niet gebruikt door onze klanten. iDeal heeft de laatste tijd wel een aanzienlijke groei doorgemaakt als betaalwijze op internet. Dat is de reden dat Eneco kiest deze betaalwijze te gebruiken. Omdat de banken FiNBOX nu weer sterk aan het promoten zijn, zullen we deze ontwikkeling uiteraard kritisch blijven volgen.

bericht

Reageer