Het Eneco Forum wordt vernieuwd! Help jij mee? | Eneco Community

Het Eneco Forum wordt vernieuwd! Help jij mee?

• 15 augustus 2013
  • 37 reacties
  • 2773 Bekeken

Toon eerste bericht

37 Reacties

Reputatie 6
Badge +1
Jammer dat je dat niet concretiseert, 

Ze moeten het toekomst proof maken. Conreter kan ik het niet maken.
Reputatie 4
Badge
Precies jvp, en er zijn steeds meer mensen die even snel op de mobiel of tablet kijken, zo ook ik.
Er is tenslotte ook een toon app voor je mobiel.
Jammer dat je dat niet concretiseert,

Ze moeten het toekomst proof maken. Conreter kan ik het niet maken.

Bedoel je dat het forum niet een snelle dood zal sterven?
Als je dat wilt voorkomen, dan vind ik dat ook.
We kunnen met onze voorstellen er alles aan doen zodat het voor een iedereen (bestaande en uiteraard nieuwe aanmelders) een forum is/blijft waaar je graag over energie-zaken praat.
Reputatie 4
Badge
Wie niet mee gaat met de tijd blijft achterlopen. :rolleyes:
Reputatie 3
Badge +2
Misschien heeft Denise de opdracht een forum vernieuwing alleen op de pc en niet voor smartfoon of tablet.
Dat kunnen we gewoon vragen toch?

Stansat
Hoi Stansat,

Nou dat lijkt me stug en natuurlijk kunnen we dat vragen.
Gezien de reacties van haar in andere zaken zal ze hier ook opreageren.

Ik vermoed wel dat het een speerpunt zal zijn de vernieuwing van het forum op de pc.
Kijk het forum gebruiken via een tablet zal gewoon meehuppelen, want nu met bv de iPad heb ik ook geen enkel probleem.
Maar daarentegen is het met de smartfone treurig gesteld, vandaar dat sommige hier danook terecht en begrijpelijk over Tapatalk beginnen.
Op een ander forum zit ik ook met Tapatalk en ik zou me geen raad weten als ik daar die mogelijkheid niet had.
Hoi allen, 

De focus ligt inderdaad op de desktop versie van het forum, wanneer het aankomt op lay-out. Daarnaast zijn er natuurlijk andere zaken genoemd die te maken hebben met de structuur van content, moderatie, community management etc. Die zaken hebben impact op de totale community. 

Het implementeren van een mobiele versie is een apart onderdeel, waar we wel degelijk de noodzaak van inzien. Dat jullie hier allen aangeven dit belangrijk te vinden helpt ook zeker in het verhogen van de prioriteit. Het staat echter los van deze vernieuwing, omdat een mobiele versie ook later kunnen implementeren, wanneer de vernieuwde versie van het forum live staat. 

Ik zorg in ieder geval dat de wens voor een mobiele versie van het forum wordt meegenomen in het totale concept, door aan te geven hoe belangrijk dit is voor jullie!

Groetjes, 
Denise 
Reputatie 3
Badge +2
Hi Denise,

Duidelijk.
Jammer dat deze zaken niet gelijktijdig aangepakt worden.
Je zou een enquête moeten doen hoeveel mobiele gebruikers er zijn op dit forum.
Dan vermoed ik een 50/50 gebruik en een steeds grotere toename in de toekomst.

Tablet is geen probleem, dat gaat uitstekend.

Misschien een onderscheiden Eneco android en iphone app ontwikkelen voor het gebruik van het forum?

Ok ik hou erover op en concentreer me op de desktop versie;-)

Groet vanaf mijn mobiel (gepiel:-()

Stansat
Hoi allen,

De focus ligt inderdaad op de desktop versie van het forum, wanneer het aankomt op lay-out. Daarnaast zijn er natuurlijk andere zaken genoemd die te maken hebben met de structuur van content, moderatie, community management etc. Die zaken hebben impact op de totale community.

Het implementeren van een mobiele versie is een apart onderdeel, waar we wel degelijk de noodzaak van inzien. Dat jullie hier allen aangeven dit belangrijk te vinden helpt ook zeker in het verhogen van de prioriteit. Het staat echter los van deze vernieuwing, omdat een mobiele versie ook later kunnen implementeren, wanneer de vernieuwde versie van het forum live staat.

Ik zorg in ieder geval dat de wens voor een mobiele versie van het forum wordt meegenomen in het totale concept, door aan te geven hoe belangrijk dit is voor jullie!

Groetjes,
Denise

Hoi Denise,

Hartelijk dan voor je (verwachte) reactie.
Maar toch nog een vraagje, ik begreep altijd dat wil Tapatalk werken dan dient de site doorvoor ingericht te zijn. Heb ik dat mis??? Of bedoel jij met een mobile versie iets anders.........

Je zou een enquête moeten doen hoeveel mobiele gebruikers er zijn op dit forum.
Dan vermoed ik een 50/50 gebruik en een steeds grotere toename in de toekomst.

Gelukkig hebben we daar Google Analytics voor 🙂 We zien dat het percentage bezoekers dat het forum bezoekt via mobiel nu rond de 12% ligt. We zijn ons ervan bewust dat dit percentage de komende tijd zal toenemen.

Hoi Denise,

Hartelijk dan voor je (verwachte) reactie.
Maar toch nog een vraagje, ik begreep altijd dat wil Tapatalk werken dan dient de site doorvoor ingericht te zijn. Heb ik dat mis??? Of bedoel jij met een mobile versie iets anders.........

Wij werken inderdaad niet met Tapatalk, dus hoeven vooraf niets hiervoor in te richten. Dat scheelt weer 🙂
Reputatie 3
Badge +2
Gelukkig hebben we daar Google Analytics voor 🙂 We zien dat het ptwaekers.netbezoekers dat het forum bezoekt via mobiel nu rond de 12% ligt. We zijn ons ervan bewust dat dit percentage de komende tijd zal toenemen.

Hi DeniseM,

Bedankt voor je reactie over het percentage mobiele gebruikers.
Ik zat er naast met 50%
Dat verklaart waarom Eneco eerst de desktop versie van het forum wil vernieuwen.
Ik hoop dat je ook kijkt naar het gebruik en outlook van andere forums zoals tweakers.net die goed in elkaar zit.

Groet,

Stansat🆒
Reputatie 4
Badge
Mobiele gebruikers neemt toe 🆒

Reageer