Garantieprijs Premium Ecostroom en gas 3 jaar | Eneco Community

Garantieprijs Premium Ecostroom en gas 3 jaar

• 4 november 2012
  • 9 reacties
  • 5451 Bekeken

Nu het wel zo’n beetje een publiek geheim is dat Eneco voor klanten die er om vragen een speciaal 3 jarig contract heeft met wel héle interessante prijzen heb ik dit topic geopend om de diverse reacties te peilen van de klanten (ik ben dus gewoon een klant!) 

Dit is het: Garantieprijs Premium Ecostroom en gas herfst 12 tot 01-01-2016

Leveringsprijzen Garantieprijs premium Ecostroom®️ herfst tot 01-01-2016

Per 1 oktober 2012             Leveringstarief             Energiebelasting*      BTW            Totaal
Normaaltarief per kWh             0 ,06264                       0,11400              0,0371         0,2137
Laagtarief per kWh                   0,04636                        0,11400                0,0337       0,1940

Leveringsprijzen Garantieprijs premium gas herfst tot 01-01-2016

Per 1 oktober 2012   Leveringstarief   Energiebelasting*        BTW       Totaal per m3
Regio 3, Gasprofiel 1**  0,33426          0,16670                 0,10520         0,60616

Let wel, dit contract wordt je pas aangeboden als je er zelf om vraagt of als je duidelijk maakt aan Eneco dat je gaat vertrekken omdat je elders goedkoper kan.

Het argument van Eneco om dit niet aan alle vaste klanten aan te bieden is omdat het wat Eneco betreft dusdanig goedkoop is dat het eigenlijk niet loont om het aan iedere vaste klant aan te bieden.
Aldus een zeer vriendelijke meneer op de klantenservice, niet mijn woorden! 

Tsja, wat vinden wij hiervan?
Moet Eneco dit aan iedere vaste klant aanbieden of heb jij zelf zoiets als je dan toch slapende klant bent die geen moeite wil of kan doen voor lagere energieprijzen moet je dan wakker gemaakt worden? 

Kortom, brand maar los!

9 Reacties

Reputatie 3
Badge +2
Beste Albert,

Ten eerste ben je de vastrecht kosten vergeten te vermelden die hoger zijn dan standaard Ecostroom tarief.
Ten tweede is het altijd de vraag of het een goede deal is.
Zoals ik al eerder geschreven heb: het is pas achteraf na 3 jaar te berekenen of dat Premium, of voor mijn part "trouwe klanten kontract" nu echt goedkoper is dan variabel of bijvoorbeeld het internetVoordeel Ecostroom kontract van 1 jaar.
Ik ben ongeveer hetzelfde kwijt als jij vanwege het lagere vastrecht tarief (2,27 Euro per mnd.) maar ga mogelijk mee met de lagere prijzen per 1 oktober 2013 of 2014 of 2015.
Het kan ook in jouw geval gunsiger uitpakken als de prijzen omhoog gaan.
Het is een zekerheid voor 3 jaar maar een gegarantie dat je goedkoper uit bent krijg je niet.

De vraag of Eneco dit Premium kontract aan iedereen moet aanbieden is een volmondig: Ja!
Dat er iets gedaan moet worden aan vaste klanten is duidelijk: wel welkomsbonussen aan nieuwe klanten (die volgend jaar misschien weer vertrekken) en aan vaste trouwe klanten die niets zeggen en jaar in en jaar uit hun kontract verlengen die beloon je met een gratis Blijdorp.
Sorry Eneco dat vind ik niet in verhouding.
Maar Eneco is niet de enige die deze "nieuwe klanten binnenhaalbonuscultuur hanteert" UPC doet dit ook en KPN en Tele2 en noem maar op!
Er moet een omslag komen om vaste klanten die 10,20,30,40 of 50 jaar klant zijn te belonen met bijvoorbeeld een super gunstig tarief in alle kontracten die men heeft.
Dus standaard 3 cent minder op stroomtarief en 5 cent op gas en per 10 jaren vaste klant ophogen die korting.
Dan doe je aan klantenbinding die dus NIET elk jaar overstapt om die welkomsbonus te pakken.

Tot zo ver mijn mening Albert,

Met energieke groet,

Stansat
Beste Stansat.

Je hebt volkomen gelijk, ik ben vergeten het hogere vastrecht te vermelden wat bij dit contract hoort.
Het vastrecht van dit contract is 2.92 in plaats van 2.31.

Een verschil van 61 cent per maand per aansluiting..

Het gaat hier er hier dus niet om of een lang contract zinvol is, die discussies worden elkders gevoerd.
Het gaat erom of Eneco dit aan alle vaste klanten moet aanbieden of alleen aan de 'zeurders'
Reputatie 3
Badge +2
Beste Stansat.

Je hebt volkomen gelijk, ik ben vergeten het hogere vastrecht te vermelden wat bij dit contract hoort.
Het vastrecht van dit contract is 2.92 in plaats van 2.31.

Een verschil van 61 cent per maand per aansluiting..

Het gaat hier er hier dus niet om of een lang contract zinvol is, die discussies worden elkders gevoerd.
Het gaat erom of Eneco dit aan alle vaste klanten moet aanbieden of alleen aan de 'zeurders'

Lees mijn antwoord nog een keer Albert:

"De vraag of Eneco dit Premium kontract aan iedereen moet aanbieden is een volmondig: Ja!"

Energieke groet,

Stansat
Beste Stansat.

Ik heb je antwoord gelezen én begrepen.

De aanvulling was slecht  erop gericht om te voorkomen dat de discussie bij voorbaad al een andere weg inslaat..
Reputatie 2
Badge
Beste Albert Roos en Stansat,

Uit jullie discussie begrijp ik dat beide tevreden Eneco klanten zijn. Albert met zijn Garantieprijs Premium Ecostroom@herfstgas tot 01-01-2016 contract en Stansat met zijn variabelcontract. Stansat wil zijn variabelcontract aantrekkelijker maken dan een Garantieprijs Premium Ecostroom@herfstgas tot 01-01-2016 contract met een verhoogd vastrecht als financieel nadeel.

Inderdaad deze discussie is zinloos en ik wil beide informeren. Ik heb afgesloten een Garantieprijs Premium Ecostroom@zomergas tot 01-10-2015 contract.

Het vastrecht is bij een  Garantieprijs Premium Ecostroom@zomergas tot 01-10-2015 contract €34,99 per jaar. Bij een variabelcontract is dat €27,66. Met een Premium contract betaal je dus €7,33 meer vastrecht dan bij een variabelcontract per jaar.

Echter de leveringskosten zijn bij een  Garantieprijs Premium Ecostroom@zomergas tot 01-10-2015 contract €216,17 en bij een varabelcontract €273,07 per jaar. Met een variabelcontract betaal je dus €56,90 meer aan leveringskosten dan bij een Garantieprijs Premium contract per jaar.

De energiebelasting en heffingskorting zijn bij beide contracten gelijk.

Bij een  Garantieprijs Premium Ecostroom@herfstgas tot 01-10-2015 contract is de leveringsprijs stroom en gas incl. Btw en Energiebelasting beduidend lager dan bij een variabelcontract.

Bovengenoemde prijsverschillen zijn door Eneco verstrekt op mijn verzoek een prijsvergeljking te maken Garantieprijs premium  versus variabelcontract.

Kortom een  Garantieprijs Premium Ecostroom@zomergas tot 01-10-2015 contract is een prima contract voor de komende 3 jaar. Zijn opvolger Garantieprijs Premium Ecostroom@herfstgas tot 01-01-2016 contract is dat ook.

Op mijn topic “trouwe klanten belonen” daar zijn jullie ook aktief, lees mijn laatste bijdrage een samenvatting van alle reacties die zijn geplaatst. 
Reputatie 3
Badge +2
Beste Eneco consument,

Dit topic ging over:

Moet Eneco dit aan iedere vaste klant aanbieden of heb jij zelf zoiets als je dan toch slapende klant bent die geen moeite wil of kan doen voor lagere energieprijzen moet je dan wakker gemaakt worden?

Daar heb ik al antwoord op gegeven. (ja)
Ieder ander moet zelf een persoonlijke afweging maken.
Ik zeg: Op de website van Eneco bij de andere meerjaren contracten zetten dit "Premium" contract!
Over 3 jaar kunnen we de balans opmaken wie voordeliger uit is.........

Even off topic: ik heb een 1 jarig Internetvoordeel Ecostroom contract en geen variabel zoals in Uw bericht staat.
Ik heb na telefonisch beraad met een Enecomedewerker hiervoor gekozen (en niet voor een 3 jarig Premium)  omdat mijn persoonlijke verwachting is dat mogelijke verlagingen in de pijplijn zit komende jaren en met name de gasprijs.
Maar dat is uiteraard koffiedik kijken........

Met energieke groet,

Stansat
Reputatie 2
Badge
Beste Stansat,

Duidelijk verhaal je heb een keuze gemaakt en kort geleden een 1 jaars contract afgesloten. Op mijn topic “trouwe klanten belonen” heb je aangegeven dat je niet wist van Garantieprijs Premium contract 01-10-2015 en de Eneco medewerker heb je het ook niet verteld. Ik vind dat een kwalijke zaak.

Via het forum, topic “trouwe klanten belonen” heb gereageerd dat je je niet goed geadviseerd bent en je 1 jaar contract wilt omzetten naar een Garantieprijs Premium contract. Een behulpzame Eneco medewerker heeft je gebeld en kunnen overtuigen dat je 1 jaarscontract beter is dan het Garantieprijs Premium contract i.v.m de te verwachten prijsdaling(en). Die informatie, verwachte prijsdaling 2013, was al langer bekend bij Eneco dus waarom heeft die jou niet het advies gegeven om te wachten met het afsluiten van een nieuwe contract tot januari 2013. Had je eerder al een vastcontract die je niet verlengd dan gaat die automatisch over naar een variabelcontract. Nu loop je met je pas afgesloten 1 jaarscontract de prijsdaling van januari 2013 mis.

Voor een juiste keuze had je een prijsvergelijk moeten vragen, 1 jaars contract versus Garantieprijs Premium contract. Een overzichtelijk document met alle prijzen zoals vastrecht, leveringsprijs, leveringskosten, energiebelasting en netwerkkosten. Alleen met die gegevens kan je de juiste afweging maken welk contract bij je past.

Eneco hoeft geen slapers wakker te maken, dat doen de concurrenten wel, maar als slapers wakker worden en klantenservice belt dan verwacht je een eerlijk en helder advies, zeker naar trouwe klanten toe. In jou geval 38 jaar trouwe klant. Als trouwe klant ben je dus niet beloond door Eneco ze hebben je gewoon regulier contract aangeboden die ook prijs(s)hoppende klanten krijgen. In mijn topic “trouwe klanten belonen” heb ik het Garantie Premium contract bekend heb gemaakt dat heeft veel (negatieve) emoties opgeroepen naar Eneco toe. Ik hoop dat ze gaan reageren op de ontstane onrust bij trouwe klanten.

Eneco consument
Ik heb dit contract icm met de toon. Ik zat bij Essent en had mij contract opgezegd voor Eneco icm met de Toon. Na een paar weken ben ik benaderd door Essent met de mededeling dat zij 50% onder de tarieven van Eneco zouden gaan zitten. Dit heb ik doorgegeven aan Eneco, waarop ik het premium contract aangeboden kreeg. Ik snap niet precies hoe de tarieven zijn opgebouwd, maar ik betaal nog steeds hetzelfde voorschot. Daarnaast heb ik op marktplaats een Toon gekocht voor 100 euro en geïnstalleerd. Ik denk dat het premium contract ook een wassen neus is.
Reputatie 4
Badge
Na een paar weken ben ik benaderd door Essent met de mededeling dat zij 50% onder de tarieven van Eneco zouden gaan zitten.
Hier zal ook wel een adertje onder het gras zitten. Dit kunnen ze natuurlijk nooit zomaar zeggen.

Reageer