Eneco.nl website van het jaar? | Eneco Community

Eneco.nl website van het jaar?

  • 26 september 2014
  • 24 reacties
  • 725 Bekeken

Reputatie 4
Badge +2
In april dit jaar is Eneco.nl geheel vernieuwd. Daardoor is eneco.nl een meer klantgerichte site geworden, met onder andere een nieuwe look-and-feel, overzichtelijker van opzet en ook geschikt voor smartphones en tablets. Naast sterk verbeterde klanttevredenheidscijfers zijn we genomineerd voor de titel Website van het jaar 2014 in de categorie Energie.

Dat resultaat mag er zijn. Vindt u dat ook? Stem op ons en help Eneco aan deze prestigieuze prijs.

Stem op Eneco.nl
Stemmen kan online van 29 september tot en met 7 november 2014 via websitevanhetjaar.nl. Op 27 november worden de winnaars bekend gemaakt.
Helpt u Eneco op het erepodium? Bedankt!

24 Reacties

Nou daar stem ik uiteraard op!
Even dit topic onder de aandacht brengen.
Badge
Ik stem ZEKER NIET op Eneco als website van het jaar!

1. Als ik een overeenkomst bij een energieleverancier afsluit, wil ik in 1 oogopslag de kwh en m3 prijzen zien! NIET de voorschotbedragen, want die zeggen 3x NIKS!

2. Klikte even voor meer info (uitgebreid kostenoverzicht en mijn postcode/huisnr. ingevuld) zit er ineens een 3-jarig pakket in mijn winkelmand?????? Ik heb ZEKER NIET op de bestelknop gedrukt en ook NIKS in mijn winkelmand gegooid!

3. Zit niet eens een mogelijkheid om je winkelmand weer leeg te gooien!!!

4. Site is oervervelend traag!

5. Als ik op de homepage inlog moet ik toch weer opnieuw inloggen op het forum.
Badge
Nou daar stem ik uiteraard op!

Nou, daar snap ik werkelijk dus helemaal niks van. En al helemaal niet dat 'uiteraard'.
Van het 1e punt snap ik 3 x nix............
Ik klik vanuit het forum op inloggen Mijn Eneco; klik vervolgens op Producten en zie de prijzen..........

Van het 2e punt snap ik ook nix, nog nooit mee gemaakt dat er automatisch iets in m'n winkelmandje ging.............

Punt 4 en 5 helemaal gelijk; is reeds aangekaart en hopelijk komt daar verbetering in!

En je beslissing ik sten NIET snap ik helemaal niet, want je kan dan toch juist laag stemmen.........
Nou daar stem ik uiteraard op!

Nou, daar snap ik werkelijk dus helemaal niks van. En al helemaal niet dat 'uiteraard'.


Nou kan wil ik wel even uitleggen.
Bij mij zijn de ervaringen minder slecht en met "uiteraard" wordt uiteraard bedoeld dat je gewoon je stem kan laten horen.
Niemand zegt dat die stem positief moet zijn..........
Dus in jouw geval zou je negatief kunnen stemmen..............

Zo simpel is het dus!
Badge
Van het 1e punt snap ik 3 x nix............
Ik klik vanuit het forum op inloggen Mijn Eneco; klik vervolgens op Producten en zie de prijzen..........

Van het 2e punt snap ik ook nix, nog nooit mee gemaakt dat er automatisch iets in m'n winkelmandje ging.............

Punt 4 en 5 helemaal gelijk; is reeds aangekaart en hopelijk komt daar verbetering in!

En je beslissing ik sten NIET snap ik helemaal niet, want je kan dan toch juist laag stemmen.........


Dat jij van punt 2 NIKS begrijpt, betekent NIET dat ik onzin schrijf! Ik doe niet anders dan online bestellen, weet echt wel wanneer ik iets in een winkelmand gooi! Enige wat ik deed was kijken naar uitgebreidere productinfo!

Ik zal van mijn leven geen 3 jarig contract afsluiten en zeker niet meer bij Eneco! Zoveel weken later zit het nog steeds in mijn winkelmandje!
Als Eneco zich wenst te gedragen als een webshop, doe het dan ook goed! Nog nooit meegemaakt dat ik producten NIET kan verwijderen uit een winkelmandje!

Wat punt 1 betreft: Als je een contract wilt afsluiten, zie je als EERSTE je geschatte maandlasten! Voor prijzen moet je door klikken! En dat laatste deed ik dus, zit het in je winkelmand! Maar hoeveel mensen kijken alleen naar hun maandelijkse voorschot??? En daar maakt Eneco dus misbruik van! Bah! ERG klantonvriendelijk.

Zat verleden jaar al in dubio over wel/niet overstappen. Geloof dat ik nu helemaal klaar ben met Eneco!
In april dit jaar is Eneco.nl geheel vernieuwd. Daardoor is eneco.nl een meer klantgerichte site geworden, met onder andere een nieuwe look-and-feel, overzichtelijker van opzet en ook geschikt voor smartphones en tablets. Naast sterk verbeterde klanttevredenheidscijfers zijn we genomineerd voor de titel Website van het jaar 2014 in de categorie Energie."

Verbazingwekkend! Ieder jaar moet ik een afpraak maken met Eneco. Dat probeer ik al jaren via jullie website en dat werkt gewoon niet. Noodgedwongen moet je gaan bellen. Meer dan een uur in de wachtstand. Klacht ingediend via klachtenformulier(wat toen werkte). Men zou me tegemoedkomen een bon die ik na een halfjaar nog steeds niet heb ontvangen.

Nu probeer ik daarover een klacht in te dienen via het klachtenformulier en dat werkt niet meer. Nadat je je gegevens te hebben ingevuld en door wilt klikken kom je in een klein window terecht met weer een klachtenformulier. En dat blijft maar doorgaan. Dit gebeurt met Internet Explorer en Firefox.

En u wilt meedingen naar website van het jaar?
In april dit jaar is Eneco.nl geheel vernieuwd. Daardoor is eneco.nl een meer klantgerichte site geworden, met onder andere een nieuwe look-and-feel, overzichtelijker van opzet en ook geschikt voor smartphones en tablets. Naast sterk verbeterde klanttevredenheidscijfers zijn we genomineerd voor de titel Website van het jaar 2014 in de categorie Energie."

Verbazingwekkend! Ieder jaar moet ik een afpraak maken met Eneco. Dat probeer ik al jaren via jullie website en dat werkt gewoon niet. Noodgedwongen moet je gaan bellen. Meer dan een uur in de wachtstand. Klacht ingediend via klachtenformulier(wat toen werkte). Men zou me tegemoedkomen een bon die ik na een halfjaar nog steeds niet heb ontvangen.

Nu probeer ik daarover een klacht in te dienen via het klachtenformulier en dat werkt niet meer. Nadat je je gegevens te hebben ingevuld en door wilt klikken kom je in een klein window terecht met weer een klachtenformulier. En dat blijft maar doorgaan. Dit gebeurt met Internet Explorer en Firefox.

En u wilt meedingen naar website van het jaar?


Hoi avb,

Je reactie is uiteraard begrijpelijk, maar met het invullen kan je ook je negatieve ervaringen kwijt.
Dus ik zou zeggen invullen, gewoon doen!

Hoi avb,

Je reactie is uiteraard begrijpelijk, maar met het invullen kan je ook je negatieve ervaringen kwijt.
Dus ik zou zeggen invullen, gewoon doen!


Beste Brandje, dat is nu juist het probleem. Het klachtenformulier op de site werkt niet.
Reputatie 7
Badge +7
Het gaat weer lekker hier :8
Tevreden klanten zullen er zeker zijn , maar ook ontevreden klanten .
Het belangrijkste is om van ontevreden klanten , tevreden klanten te maken :)
Zelf ben ik op bepaalde punten tevreden.
Maar op andere punten weer ontevreden :)

En dan zeg ik Eneco doe je best , en luister naar de klanten 🆒
Reputatie 5
Badge +3
Ik stem ZEKER NIET op Eneco als website van het jaar!

1. Als ik een overeenkomst bij een energieleverancier afsluit, wil ik in 1 oogopslag de kwh en m3 prijzen zien! NIET de voorschotbedragen, want die zeggen 3x NIKS!

2. Klikte even voor meer info (uitgebreid kostenoverzicht en mijn postcode/huisnr. ingevuld) zit er ineens een 3-jarig pakket in mijn winkelmand?????? Ik heb ZEKER NIET op de bestelknop gedrukt en ook NIKS in mijn winkelmand gegooid!

3. Zit niet eens een mogelijkheid om je winkelmand weer leeg te gooien!!!

4. Site is oervervelend traag!

5. Als ik op de homepage inlog moet ik toch weer opnieuw inloggen op het forum.



Hallo Carola,

Bedankt voor je feedback. Jammer dat je ontevreden bent over onze website. Dat lezen we niet graag. We hebben juist ons best gedaan om de website zo toegankelijk en overzichtelijk mogelijk te maken. Overigens excuses voor de latere reactie. We hebben je bericht helaas niet op tijd gezien.

Bij punt 1 geef je eigenlijk aan dat wij eerst de geschatte maandlasten tonen en verderop pas de tarieven. Jij vindt de tarieven echter meer doorslaggevend dan de maandlasten. Ik begrijp je punt hierover, echter is dat voor klanten verschillend. Veel klanten vergelijken maandlasten, omdat dat net wat tastbaarder voor ze is dan de tarieven. Dat neemt niet weg dat het niet belangrijk is om ook de tarieven te tonen voor een volledige vergelijking. We geven daarom heel duidelijk de optie 'uitgebreid kostenoverzicht'. Die optie zit niet verstopt o.i.d.

Hoe een product 'automatisch' in je winkelmand terecht komt, is mij niet duidelijk. Deze melding heb ik tot op heden ook niet eerder ontvangen. Ik heb het uitgezet bij de websitebeheerders om daar eens naar te kijken en ook naar de ontbrekende mogelijkheid om de winkelmand te legen. Wat je in de tussentijd kunt proberen, is de cookies verwijderen en vervolgens een nieuwe browsersessie starten. Mogelijk 'leegt' dat de winkelmand. Als dat zo is, hoor ik het graag!

Dat de website soms traag is, kan meerdere oorzaken hebben. Ook oorzaken buiten Eneco. Het kan inderdaad erg storend zijn als je ergens naar op zoek bent. Wij monitoren de website continu en als er problemen zijn die de prestatie van de website negatief beïnvloeden, gaan de websitebeheerders daar direct mee aan de slag. Soortgelijke problemen zijn er echter lang niet altijd. Heb je de ervaring dat de website altijd traag is? Is dat dan nog bij specifieke onderdelen van de website of in het algemeen?

Wat je laatste punt betreft, dat is bekend bij ons. Er is (nog) geen koppeling tussen het inloggen op Mijn Eneco en het forum. Mogelijk verandert dat in de toekomst.

Ik zie je reactie graag tegemoet en als ik meer weet over het winkelmandje dan kom ik daar bij je op terug.

Groet, Kelly
Badge
Hoi Kelly,

Bedankt voor je uitgebreide reactie, die lees ik nu net. Kom niet zo vaak op het forum/de site, juist vanwege het trage laden van de pagina's. (En geduld is niet mijn beste eigenschap.) Overigens heb ik geen problemen met andere sites, dat voor alle duidelijkheid.

Dat 3-jarig contract zit nog steeds in mijn winkelmand, cookies enz. worden automatisch bij afsluiten van de browser verwijderd. Moet ik nu gaan overstappen om van die winkelmand af te komen?

Kelly, ook bij het uitgebreide kostenoverzicht staat nog steeds niet de kwh of m3 prijs vermeld. Om die prijzen te achterhalen, moet je echt verder door gaan klikken.

Dat veel klanten naar de maandelijkse voorschotten kijken, is mij bekend. Maar het is mij ook bekend, dat dit vaak klanten zijn die denken hiermee 'klaar' te zijn zonder zich te realiseren dat het maar om voorschotten gaat. Aan het einde van het jaar krijgen ze dan een fikse bijbetaling. Het is voor die groep mensen dat ik mij druk maak.
Er zou (liefst met GROTE letters, veel mensen lezen vaak slecht) onder 'Kies het pakket dat bij u past' een waarschuwing bij geplaatst kunnen worden in de trant van: Let op: dit zijn slechts voorschotbedragen, de uiteindelijke eindafrekening kan dus hoger uit vallen dan de door u betaalde voorschotten.'

Groet,
Carola
Reputatie 5
Badge +3
Hallo Carola,

Het probleem met het winkelmandje wat niet geleegd kan worden, heb ik uitgezet bij de websitebeheerders. Die gaan het uitzoeken en nemen het mee als verbeterpunt. Wel hebben ze aangegeven geen oorzaak te kunnen aanwijzen voor het 'spontaan' opslaan van een product in het winkelmandje. Wel is het zo dat als je ooit op 'berekenen' geklikt hebt en je hebt een bepaald aanbod gekozen (misschien alleen om daarna meer informatie te bekijken), deze keuze blijft staan. Die keuze zou echter wel moeten verdwijnen als je de cache gewist hebt.

Wat betreft de tarieven; je krijgt inderdaad wel direct een kostenoverzicht te zien, maar de leveringstarieven zelf, worden zichtbaar bij de eerstvolgende stap. De kosten in het kostenoverzicht worden echter gebaseerd op het verbruik wat je zelf in kunt vullen en als je dat goed doet, dan komt de schatting van het maandbedrag goed overeen. Ook vermelden we daar duidelijk onder 'Exclusief € 34,63 netwerkkosten'. Neemt niet weg dat ik je punt begrijp, maar dit zal vooralsnog niet door ons worden aangepast.
Badge
Hallo Carola,

Het probleem met het winkelmandje wat niet geleegd kan worden, heb ik uitgezet bij de websitebeheerders. Die gaan het uitzoeken en nemen het mee als verbeterpunt. Wel hebben ze aangegeven geen oorzaak te kunnen aanwijzen voor het 'spontaan' opslaan van een product in het winkelmandje. Wel is het zo dat als je ooit op 'berekenen' geklikt hebt en je hebt een bepaald aanbod gekozen (misschien alleen om daarna meer informatie te bekijken), deze keuze blijft staan. Die keuze zou echter wel moeten verdwijnen als je de cache gewist hebt.


17 dagen verder en het product staat nog steeds in mijn winkelmandje; ook nog geen prullenbak toegevoegd. Zoals ik al eerder schreef, helpt het legen van de cache niet. (Ik gebruik Chrome.)

Ik heb inderdaad naar meer informatie gezocht, erg vreemd dat dit dan spontaan in je winkelmand terecht komt. Gebeurt tenslotte ook niet (zou wat moois zijn) als je meer info zoekt over een artikel bij een webshop.

Sorry hoor (weet dat jij er natuurlijk niet verantwoordelijk voor bent), maar vind dit allemaal erg amateuristisch.
Eigenlijk raar dat hier op het forum wat jij schetst nooit eerder gemeld is.
Ook zelf gebruik ik Chrome tot volle tevredenheid.
Ik gebruik de term amateuristisch eigenlijk niet.
Bij het bouwen van zo'n site is dat niet ter sprake; een gespecialiseerd bedrijf verzorgd.
Uiteraard worden daarbij fouten gemaakt, maar dat er producten zomaar in je mandje gelegd worden.....
Reputatie 1
Badge +4
Ik stem ZEKER NIET op Eneco als website van het jaar!

1. Als ik een overeenkomst bij een energieleverancier afsluit, wil ik in 1 oogopslag de kwh en m3 prijzen zien! NIET de voorschotbedragen, want die zeggen 3x NIKS!

2. Klikte even voor meer info (uitgebreid kostenoverzicht en mijn postcode/huisnr. ingevuld) zit er ineens een 3-jarig pakket in mijn winkelmand?????? Ik heb ZEKER NIET op de bestelknop gedrukt en ook NIKS in mijn winkelmand gegooid!

3. Zit niet eens een mogelijkheid om je winkelmand weer leeg te gooien!!!

4. Site is oervervelend traag!

5. Als ik op de homepage inlog moet ik toch weer opnieuw inloggen op het forum.



Hallo Carola,

Bedankt voor je feedback. Jammer dat je ontevreden bent over onze website. Dat lezen we niet graag. We hebben juist ons best gedaan om de website zo toegankelijk en overzichtelijk mogelijk te maken. Overigens excuses voor de latere reactie. We hebben je bericht helaas niet op tijd gezien.

Bij punt 1 geef je eigenlijk aan dat wij eerst de geschatte maandlasten tonen en verderop pas de tarieven. Jij vindt de tarieven echter meer doorslaggevend dan de maandlasten. Ik begrijp je punt hierover, echter is dat voor klanten verschillend. Veel klanten vergelijken maandlasten, omdat dat net wat tastbaarder voor ze is dan de tarieven. Dat neemt niet weg dat het niet belangrijk is om ook de tarieven te tonen voor een volledige vergelijking. We geven daarom heel duidelijk de optie 'uitgebreid kostenoverzicht'. Die optie zit niet verstopt o.i.d.

Hoe een product 'automatisch' in je winkelmand terecht komt, is mij niet duidelijk. Deze melding heb ik tot op heden ook niet eerder ontvangen. Ik heb het uitgezet bij de websitebeheerders om daar eens naar te kijken en ook naar de ontbrekende mogelijkheid om de winkelmand te legen. Wat je in de tussentijd kunt proberen, is de cookies verwijderen en vervolgens een nieuwe browsersessie starten. Mogelijk 'leegt' dat de winkelmand. Als dat zo is, hoor ik het graag!

Dat de website soms traag is, kan meerdere oorzaken hebben. Ook oorzaken buiten Eneco. Het kan inderdaad erg storend zijn als je ergens naar op zoek bent. Wij monitoren de website continu en als er problemen zijn die de prestatie van de website negatief beïnvloeden, gaan de websitebeheerders daar direct mee aan de slag. Soortgelijke problemen zijn er echter lang niet altijd. Heb je de ervaring dat de website altijd traag is? Is dat dan nog bij specifieke onderdelen van de website of in het algemeen?

Wat je laatste punt betreft, dat is bekend bij ons. Er is (nog) geen koppeling tussen het inloggen op Mijn Eneco en het forum. Mogelijk verandert dat in de toekomst.

Ik zie je reactie graag tegemoet en als ik meer weet over het winkelmandje dan kom ik daar bij je op terug.

Groet, Kelly


Niet alleen trage website, maar ook het ontbreken van Zonne stroom gegevens in de cijfers terwijl die wel worden uitgelezen van mijn slimme meter.

Groet


Niet alleen trage website, maar ook het ontbreken van Zonne stroom gegevens in de cijfers terwijl die wel worden uitgelezen van mijn slimme meter.

Groet


Misschien ook eens een kijkje nemen op het SlimmeMeterPortaal.................
Reputatie 1
Badge +4


Niet alleen trage website, maar ook het ontbreken van Zonne stroom gegevens in de cijfers terwijl die wel worden uitgelezen van mijn slimme meter.

Groet


Die ken ik ook wel, maar het gaat om Mijn Eneco, daar zouden die gegevens gewoon moeten staan.

Groet

Misschien ook eens een kijkje nemen op het SlimmeMeterPortaal.................
Reputatie 1
Badge +4
SlimmeMeterPortal ken ik ook wel (geregistreerd), maar het gaat nu om MijnEneco, daar zouden die gegevens gewoon moeten staan.

Groet
Tja dat vind ik uiteraard ook.
Maar sinds ik daar een paar dagen geleden terecht gekomen ben en het resultaat zie, dan hoef ik die gegevens van Eneco niet meer.
Het is nog gratis ook en met 1 klik binnen te halen in excel.
Je kan je ook blijven ergeren over Tussen Stand Slim, wat ik hier nu al meer dan 1 1/2 jaar meemaak.
Ach het is een keuze.......
Badge
Eigenlijk raar dat hier op het forum wat jij schetst nooit eerder gemeld is.
Ook zelf gebruik ik Chrome tot volle tevredenheid.
Ik gebruik de term amateuristisch eigenlijk niet.
Bij het bouwen van zo'n site is dat niet ter sprake; een gespecialiseerd bedrijf verzorgd.
Uiteraard worden daarbij fouten gemaakt, maar dat er producten zomaar in je mandje gelegd worden.....


Ach, Eneco lijkt, gezien jouw reacties, wel een troetelkindje van je.

Overigens kun je uit de reactie van Kelly, quote: Wel is het zo dat als je ooit op 'berekenen' geklikt hebt en je hebt een bepaald aanbod gekozen (misschien alleen om daarna meer informatie te bekijken), deze keuze blijft staan. unquote, afleiden dat het klopt wat ik schrijf.
Reputatie 7
Badge +7
wat een gezemel allemaal:8

Reageer