Eneco komt belofte niet na | Eneco Community
vraag

Eneco komt belofte niet na

  • 5 maart 2015
  • 5 reacties
  • 1186 Bekeken

Omstreeks juni 2014 ben ik in de Mediamarkt overgehaald om over te stappen naar Essent als energie leverancier.
Hierbij heb ik als 'beloning' de bekende waardebon van € 150.- ontvangen.
Ongeveer 1 1/2 maand later werd ik door een medewerkster van Eneco gebeld met de vraag waarom ik overgestapt was. Ik had (behalve het 'cadeautje') geen goede reden.
Ik was er inmiddels achter gekomen dat Essent niet voordeliger was dan Eneco en was dus niet terughoudend tegenover deze medewerkster.
Zij vroeg mij of ik weer terug wilde komen bij Eneco.
Ik zij toen dat het niet kon omdat ik een contract van 2 jaar afgesloten had en hiervoor een beloning had ontvangen.
De medewerkster vertelde mij dat dit geen probleem was. Eneco zou de boete die ik van Essent zou krijgen volledig vergoeden. Ook de beloning zou ik van Eneco (aldus deze medewerkster) tot een maximum van € 100.- vergoed krijgen.
Afgelopen week kreeg ik inderdaad de rekening voor deze beloning ter hoogte van € 100.-
Ik stuurde deze rekening door naar Eneco met de vraag dit bedrag over te maken op mijn rekening.
Tot mijn verbazing kreeg ik van Eneco te horen dat dit niet vergoed werd (ondanks dat een medewerkster van Eneco mij dit toegezegd had) omdat het een overstap vergoeding was.
Ik vind dit een slechte actie van Eneco en denk er over om (zodra mijn huidige contract is beëindigt) over te stappen naar een andere leverancier, want Eneco komt mij zeer onbetrouwbaar over.

5 Reacties

Hoi v.d. Graaf,

Zo als je het schetst is dat een slechte zaak. Weet je de naam niet meer van de Eneco medewerkster?
Heb je ook geen contract gekregen met de bijzonderheden?
Want dat soort zaken dienen toch vast gelegd te worden?

Hopelijk kan Eneco het wel in de administratie terug vinden.
Reputatie 4
Badge +1
Hallo J.A. v.d. Graaf,

Bedankt voor het kenbaar maken van jouw ongenoegen. Hoewel we het fijn vinden dat je opnieuw voor Eneco hebt gekozen, betreuren we het dat er onduidelijkheid óf een miscommunicatie is ontstaan over de vergoedingen. Eneco vergoedt, wanneer je kiest voor een meerjarig contract, de boetes die de vorige leverancier in rekening brengt. De welkomstbonus, waar in dit geval ook sprake van is bij Essent, vergoeden we in geen geval. Waarom dit zo op jou is overgekomen, is voor ons een belangrijke vraag.

We zien ook dat je per e-mail jouw onvrede kenbaar hebt gemaakt. Dit is inmiddels voorgelegd aan een klachtafhandelaar en deze neemt hierover contact met jou op. Ik houd de komende dagen nog even in de gaten hoe de afhandeling van jouw klacht verloopt.

Groet,
Mike, Eneco
Beste Mike,

Ik ben naar aanleiding van dezelfde actie bij de Media Markt overgestapt naar Essent. Een goede 1,5-2 maanden later werd ik ook gebeld door Eneco (omstreeks september 2014) met de harde toezegging dat alles zou worden vergoed. Dus niet alleen de opzegvergoeding, maar ook het welkomstpresentje van Essent. De betreffende medewerker van eneco was op de hoogte van het feit dat we van de Media Markt actie gebruik hadden gemaakt. Ik heb bij de declaratie dan ook netjes de vergoeding vermeld, er een begeleidend schrijven en een kopie van het afschrift gedaan. Tot op heden heb ik slechts de opzegvergoeding terugontvangen en niets vernomen over de ingediende declaratie tav het welkomstpresentje. Jullie nemen de betreffende gesprekken op, dus kunnen terugluisteren en horen dat het vergoeden van het welkomstpresentje zeer duidelijk is besproken. Kennelijk is er intern niet duidelijk afgesproken wat er wel en niet wordt vergoed, maar daar kan de klant natuurlijk in geen geval de dupe van worden. Wanneer deze vergoeding wordt toegezegd is dat een van de voorwaarden om terug te komen naar Eneco. In ons geval zouden we ook niet zijn overgestapt wanneer het welkomstgeschenk niet vergoed zou worden. Normaal gesproken ben ik zeer te spreken over Eneco, maar in dit geval vind ik de behandeling tot dusverre teleurstellend. Ik vertrouw op een passende oplossing.

Mvg,

Ruud van Nieuwaal
Uit het vorige bericht van v.d. Graaf is nooit een terug koppeling ontvangen hoe het e.e.a. is opgelost.
Dus ik hoop Ruud dat ze jou in ieder goed en afdoende helpen met je klacht.

Overmorgen maandag zal Mike of een andere moderator jouw klacht wel oppikken en je nader informeren.

Ik hoop dat jij wel een terugkoppeling geeft, want dat is info die we hier graag vernemen.
Reputatie 4
Badge +1
Beste Ruud,

Hartelijk dank voor jouw feedback! Wat jammer om te lezen dat we met deze kwestie voor teleurstelling zorgen, dat is zeker niet onze intentie. Graag leg ik je uit dat we het belangrijk vinden om eerlijk en transparant te zijn bij de informatieverstrekking over de overstap. Dat we op jou hebben overgebracht dat we ook het welkomstgeschenk vergoeden, betreuren we. Eneco vergoedt namelijk uitsluitend de boete die vorige leverancier in rekening brengt.

In dit geval vertrouwen we je volkomen en zien we geen aanleiding het telefoongesprek na te luisteren. We maken een vergoeding van het betreffende bedrag in orde en dit kun je binnen 10 werkdagen tegemoet zien op jouw rekeningnummer óf wordt verrekend met een openstaande nota :)

Ik hoop dat we hiermee een passende oplossing bieden en jouw vertrouwen in Eneco weer herstellen.

Groet,
Mike, Eneco

Reageer