Eneco en trouwe klanten het wil maar niet lukken | Eneco Community
vraag

Eneco en trouwe klanten het wil maar niet lukken


Reputatie 2
Badge
Naar aanleiding van u brief over contractverlening.

Beste Eneco op 01-10-2015 loopt mijn energiecontract af. Het betreft een contractvorm Garantieprijs Premium Ecostroom & gas zomer 01-10-2015.

Dit contract heb ik 3 jaar geleden met veel moeite kunnen afsluiten en was alleen maar bestemd voor mondige en trouwe klanten. Klanten kunnen niet voor genoemd contractvorm kiezen daar het nergens wordt aangeboden niet op de Eneco internet site maar ook niet bekend is bij (veel) klantenservice medewerkers. Je moet bij toeval een Eneco medewerker treffen die wel bekend is met deze contractvorm. Voor meer informatie zie het Eneco forum topic “trouwe klanten belonen”

Ik zit nu weer in de zelfde omstandigheden. Eneco doet nog steeds niets om trouwe klanten te belonen c.q te behouden. Eneco doet mij schriftelijk een aanbod voor een contract verlenging. Weer krijg ik een onbestendig gevoel in mij dat Eneco totaal geen compassie heeft wat betref trouwe klanten te behouden. Het aanbod bestaat uit 3 contractvormen en daar kan ik dan een keuze uitmaken. Welke contractvorm ik ook kies ik betaal bij Eneco gewoon de hoofdprijs voor stroom en gas als je Eneco eenheidsprijzen vergelijkt met andere energie aanbieders. Weer geeft Eneco mij de indruk dat trouwe klanten geen toegevoegde waarde heeft voor Eneco en liever nieuwe klanten wilt binnenhalen. Het enige wat Eneco mij als trouwe klant dwingt is, overstappen.

Ik weet dat er binnen Eneco nog een verborgen contractvorm is Garantie prijs Premium Ecostroom en zomergas 20..

Op die aanbieding wacht ik dus.

45 Reacties

Eneco is de eerste energieleverancier die tegenwoordig een verlengaanbod doet op gaslicht.com en op andere energie vergelijkingssites, niet veel lager dan de welkomstpremies. De reden, steeds meer overstappers en hoge kosten om elk jaar weer nieuwe klanten te moeten werven.

We zijn een half jaar verder Rob is inmiddels niet meer werkzaam en om iemand überhaupt aan de lijn te krijgen wordt steeds lastiger. Blijkbaar wil eneco niks met trouwe klanten. In ieder geval wil de marketing afdeling er niks van weten.

#ikklimnogisindetelefoon #dikketeleurstelling



Hoi Jürgen,

Heb je ook bij de site Gas en Licht nog even gekeken voor een verlengingaanbod van Eneco?
[quote user="A." Alpaslan]Denk je dat Eneco wakker ligt van een klant meer of minder. Totaal geen interesse bij dit bedrijf ...

Dat je nog op dit forum zit........
Denk je dat Eneco wakker ligt van een klant meer of minder. Totaal geen interesse bij dit bedrijf ...
Reputatie 2
Badge +1
We zijn een half jaar verder Rob is inmiddels niet meer werkzaam en om iemand überhaupt aan de lijn te krijgen wordt steeds lastiger. Blijkbaar wil eneco niks met trouwe klanten. In ieder geval wil de marketing afdeling er niks van weten.

#ikklimnogisindetelefoon #dikketeleurstelling
Reputatie 5
Badge +3
Hoi 'oude klant',

Bedankt voor je bericht. Vervelend dat er na het verzoek van mijn collega Mike nog geen contact met je opgenomen is. Daar is iets misgegaan dan, excuus.
Ik vraag mijn collega's om alsnog contact met je op te nemen voor het bespreken van een persoonlijk aanbod! Ik hoop dat dit naar wens is.

Groet, Kelly
Eneco trouwen klanten het wil maar niet lukken. 1 maand geleden vroeg Mike of men mij mocht bellen een pm teruggestuurd met oké en telefoonnummer en klantnummer opgegeven helaas nooit gebeld.
Dus op 15-2-2015 maar een mailtje gestuurd naar klantenservice met de mededeling dat ik een aantal aanbieding heb ontvangen van de concurenten en daar mijn 3 jarig premium stroom contract op 1-4-2016 is afgelopen met de vraag of ENECO mij per mail een aanbieding kan doen.
Ontving volgende mail:
Op 15-02-2016 heeft u ons gemaild over een aantal aanbiedingen die u heeft gekregen. Daar zou ik het graag met u over hebben. Eneco wil namelijk zeker wat doen voor de vaste klanten en daar hoort u absoluut bij.


Aanbod op maat

Wij willen u dus niet verliezen als trouwe klant. Daarom doen we u graag een persoonlijk aanbod dat past bij uw wensen en woonsituatie. Zo krijgt u zeker het best mogelijke aanbod. Daarom vragen we u vriendelijk contact op te nemen met onze afdeling Klant Advies, via onderstaand gratis telefoonnummer. We bespreken dan graag de mogelijkheden met u.

Je bent 48 jaar klant GEB/ENECO, met het 3 jarig premium contract het laatste jaar de hoofdprijs betaald en dan moet zelf als trouwe klant met een gratis nummer gaan bellen voor een persoonlijk aanbod, klantbehoud? nee u bent vaste klant dus u moet maar even bellen als u een persoonlijk aanbod van ons wilt ontvangen....vreemde gang van zaken normaal krijg ik als vaste klant bij div. bedrijven een persoonlijk bericht via de post of e-mail!
Nog vreemder is dat ENECO mijn verbruik precies weet dus met een aanbod kan komen via e-mail, ik moest immers mijn telefoonnummer en klantnummer opgeven.
Dus ENECO nog 4 dagen de tijd om met een 1 jarig contract voor stroom te komen anders na 48 jaar einde ENECO.
Ter info 1 aanbieding schilt ca.126 euro per jaar vergeleken met een 1 jarig contract voor ,,vaste klanten''.....



cc.: ****
Reputatie 2
Badge +1
@Jurgen,

Mooi dat er contact is geweest en dat je uitleg hebt gekregen. Volgende maand is er hopelijk wat meer duidelijk als je weer wordt gebeld! :)


Laten we hopen dat er dan wat meer te melden is voor de trouwe eneco klanten.
Reputatie 7
Badge +6
@Jurgen,

Mooi dat er contact is geweest en dat je uitleg hebt gekregen. Volgende maand is er hopelijk wat meer duidelijk als je weer wordt gebeld! 🙂
Reputatie 2
Badge +1
Na een aantal telefoontjes eindelijk een ingang. Vandaag een zeer goed gesprek gehad met Rob. Rob werkt op de afdeling marketing en we hebben een goed gesprek gehad over het onderwerp Wat houdt mij bij Eneco. Omdat dit een grote impact heeft op de organisatie en men ook met een toekomst visie te maken heeft zit hier een ontwikkel tijd in.

Belangrijke uitkomst van het gesprek.. Ja Eneco wil zeker wat gaan doen voor de "Vaste klanten" in de vorm van een cadeau. Hoe dit geïmplementeerd gaat worden is nog niet bekend en heeft tijd nodig.

Ook voor de Toon gebruikers zit er nog een mooie update aan te komen met een uitbreiding. Ook dit heeft nog even tijd nodig maar ik vind het zeker het wachten waard. Het maakt mijn Toon nog meer onmisbaar in ons huishouden.

Over een maand heb ik weer contact met Rob. Ik zou hier dan ook weer een update plaatsen

Het topic onderwerp mag dus van mij wel veranderd worden in Eneco trouwen klanten het wil maar niet lukken Of toch wel !!!
Reputatie 2
Badge +1
Hallo Folkert & Mike,

We zijn inmiddels een maand verder de reactie die ik heb ontvangen op 28-1-2016 is:

Naar aanleiding van uw reactie op ons forum heb ik u geprobeerd te bereiken. Dit is helaas niet gelukt. (vreemd ik ben 24/7 bereikbaar en heb geen gemiste oproep)

Uw verzoek om eens nader over de ruimste zin van klantbehoud te debatteren ligt nog bij onze afdeling marketing.
Marketing is nog niet in staat geweest te reageren. Uw opmerkingen worden zeker zeer serieus genomen.
Binnen afzienbare tijd zullen zij contact met u opnemen.

Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te informeren.



Het Topic onderwerp "Eneco en trouwe klanten het wil maar niet lukken" is hier wel degelijk weer van toepassing.... Het lukt dus niet...

Er meer dan een maand over doen om überhaupt met een antwoord te komen of een oplossing. Als jullie marketing afdeling zo langzaam is in reageren dan denk ik dat er veel trouwe klanten naar andere leveranciers gaan. Stroom blijft stroom en gas blijft gas. Of ik nu aan Eneco betaal of aan De NEM Geen verschil ja alleen in mijn portemonnee. Misschien een tip. Hecht waarde aan je trouwe klanten en ben is wat sneller met reageren anders is deze trouwe klant straks geen klant meer en spek ik de portemonnee van een andere energie leverancier. Ik zie namelijk steeds minder redenen om bij Eneco te blijven.
Reputatie 2
Badge +1
@Jurgen

We sturen er nogmaals een bericht achter aan.


Folkert & Mike

Helaas nog geen reactie.....

Ben wel benieuwd wat jullie morgen gaan presenteren..... Welke nieuwe gadget er nu weer op de markt komt
Reputatie 7
Badge +8
Martijn,

Ze hebben me gisteren uit m'n remslaap weten te halen en heb wel drie medewerkers gesproken.
Waren meerdere goede gesprekken! 😃 Helaas weinig antwoorden!
Maar het waren goede gesprekken. Hoop dat jullie wat meer van die ledenbijeenkomsten gaan houden of wat voor bijeenkomst dan ook. Kan ik nog betere gesprekken voeren.
Reputatie 4
Badge
We gaan je vinden Ton 😉 Groet Martijn
Reputatie 7
Badge +8
Beste Martijn, dat vind ik goed!
Jullie weten me te vinden denk ik.

Groeten, Ton.
Reputatie 4
Badge
Beste Ton,

Bedankt dat onze visie je aanspreekt, wel schrikken om te lezen dat je een overstap overweegt. Zoals je weet ontwikkelen we Toon binnen onze mogelijkheden, en er staat voldoende op stapel, het is alleen nog moeilijk om hier specifiek te schrijven wat deze ontwikkelingen zijn en in welke periode dat wordt uitgerold. Ook zijn we natuurlijk bezig met andere aansprekende, duurzame producten voor de klant, hierover treden we zeer spoedig verder naar buiten.

Ik zou willen dat ik je iets meer tastbaars kon geven. Vind je het anders een goed idee dat we je deze week even bellen om het een en ander met je te bespreken? Groet Martijn
Reputatie 7
Badge +8
Ik vind Eneco en mooi bedrijf met een mooie visie. Dat heb ik ook op de ledenbijeenkomst gezien en gehoord.
Maar ik vind dat het echt te langzaam gaat om zo door te kunnen gaan. Ik ben een Toon fan geworden en hoop dat Toon (snel) verder uitgebreid gaat worden. Nu het Toon platform los van Eneco word aangeboden en er vandaag een Nuon dame aan de voordeur stond is een overstap zo gemaakt. Ondanks dat ik nog een contract heb tot mei 2017.
Ik zou van een energie rekening gebaseerd op mijn vorige jaar rekening kunnen zakken naar 89euro. (exclusief en Toon abonnement.)
Ik ben echt heel erg benieuwd wat Eneco/Toon de komende tijd gaat uitrollen.

Hoop dan ook spoedig van jullie te horen.
Donderdag 1300 komt ze weer langs.
Reputatie 7
Badge +6
@Jurgen

We sturen er nogmaals een bericht achter aan.
Reputatie 2
Badge +1
Hallo Jurgen,

Ik zie inderdaad dat mijn collega intern wat zaken heeft uitgezet, naar aanleiding van jullie gesprek. Ik heb nog een een reminder neergelegd, bij de betreffende collega. Kortom; wordt vervolgd!

Groet,
Mike


Hoi Mike,

Nog steeds geen reactie ik begrijp niet wat hier zo lang zou moeten duren om enige feedback te geven.
Reputatie 4
Badge +1
Hallo Jurgen,

Ik zie inderdaad dat mijn collega intern wat zaken heeft uitgezet, naar aanleiding van jullie gesprek. Ik heb nog een een reminder neergelegd, bij de betreffende collega. Kortom; wordt vervolgd!

Groet,
Mike
Reputatie 2
Badge +1
Oei, jammer! Ik ga er gelijk achteraan Jurgen!

Groet,
Mike


Hoi Mike,

We zijn 10 dagen verder en nog geen reactie van de afdeling marketing.

Gr jurgen
Reputatie 4
Badge +1
Oei, jammer! Ik ga er gelijk achteraan Jurgen!

Groet,
Mike
Reputatie 2
Badge +1
Nou Mike zoals beloofd de terug koppeling.
Ik ben gebeld door een collega van klant behoud. Hij gaat een email sturen aan hoofd marketing om te kijken of we toch niet is wat voor bestaande klanten kunnen doen die al jaren klant zijn van Eneco en hun contract weer gaan verlengen. Als hij antwoord krijgt dan laat hij mij het weten en uiteraard laat ik het dan hier weer weten.

Laten we zo zeggen ik verwacht niks maar goed het zou nu wel is fijn zijn als Eneco zich anders op stelt dan het gros van de energie leveranciers en zich daarmee dus bijzonder maakt.
Reputatie 2
Badge +1
Top, dank voor jouw reactie Jurgen. We hebben al jouw gegevens al, dus je hoort van ons! Koppel je hier nog even terug hoe je dat hebt ervaren?

Groet,
Mike


Mike je collega heeft vanmorgen gebeld. Helaas was ik aan het werk wat ik je ook al in een PB had aangegeven. Hij zou om half 2 vanmiddag terug bellen. Tot op heden nog niks gehoord..
Reputatie 4
Badge +1
Top, dank voor jouw reactie Jurgen. We hebben al jouw gegevens al, dus je hoort van ons! Koppel je hier nog even terug hoe je dat hebt ervaren?

Groet,
Mike

Reageer